Oljeformuen sløst bort?

Startet av Jostemikk, desember 08, 2011, 23:29:10 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Først vil jeg gjøre det klart at jeg ikke har tallene foran meg. For å være helt ærlig tror jeg de eneste som faktisk har litt oversikt er livredde for å fortelle om ståa.

Har noen få titalls europeiske politikere med storhetsvyer rundt egen person sløst Europa inn i uroligheter? Hvor mye av oljeformuen norske politikere ikke har villet investere i norsk infrastruktur har forsvunnet? Blir Norge raka fant sammen med Hellas, Irland, England, Portugal, Spania, Hellas, Italia og sikkert flere skakkjørte økonomier?

Føler noen å ha litt oversikt over tingenes tilstand, vil jeg sette pris på å bli litt oppdatert. Er det slik at AGW-folket, som er politisk farget til det hinsidige, vil forverre denne situasjonen med nærmest å kreve stans i utvinningen av gass, olje og kull? Det er jo politikk bak den økonomiske krisen i den vestlige verden. De har bommet. De har løyet. De har svindlet. At 50 milliarder kroner i klimakvotebløffpenger forsvant i mafiaens lommer iløpet av et par år, syntes aldri å bekymre noen. Er det slik politikerne og de grønne vil at økonomisk politikk skal styres. Var det ikke 25 milliarder til Hellas? Penger som allerede er tapt? 6 milliarder til en korrupt politisk ledelse i Asia for å "redde" regnskogen? Hvor mye var det til Brasil?

Jeg sitter her med en følelse av at det finnes grupperinger som med vitende og vilje ønsker å kaste oss tilbake til steinalderen. De vil sitte tilbake med fryktelig mye blod på hendene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Nå har jeg nettopp lest artikkelen til Solheim, Humlum og Stordahl på forskning.no

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/306493

med en klimamodell uten CO2. Dette "lille" paperet, sammen med metodeartikkelen synes å velte hele IPCC-AGW.

Hvordan får man en CO2-fri snøball til å begynne å rulle, for å redde denne delen av norsk økonomi?

Jostemikk

Hvordan redde den delen av norsk økonomi? Ærlig talt, og fullstendig rått og hensynsløst for egen person, rett fra midt inne i hjertet, avsløre det GHB holdt på med på 80-tallet. Eneste veien, og det finnes mengder av spor for den som vil lete. Blant annet forsøkte jeg å komme litt innpå dette i den tråden jeg startet om WWF i går.

Jeg har lest alt av de tre herrer jeg også, og skulle ønske jeg hadde tilgang til publikasjonen de forfattet. Jeg er imidlertid redd for at det ikke hjelper særlig med god vitenskap, da hele AGW-elendigheten er startet på politisk grunnlag. De er ikke interessert i vitenskap i det hele tatt. De bruker en gjeng prostituerte drittsekker som alibi for å kjøre gjennom idiotiet. Jeg setter kjempestor pris på innsatsen og kunnskapen fral deg, Humlum, Stordahl, Solheim, Ellestad og mange andre. Noen vil ende opp som de moralske vinnerne i klimakrigen, og det laget er ikke ledet av Pål Prestrud, Rasmus Hansson eller pusepengeklubben Bellona.

Jeg er dessverre nødt til å pukke videre på det jeg nå avslutter dette innlegget med. Skeptikere flest må begynne å se bort fra de akademiske miljøene. AGW-makta sitter ikke der. AGW-makta sitter klistra fast i mugget på veggene i lobbyistenes korridorer. Den ligger illeluktende under annenhver taburett på stortinget, og alt svineriet stammer fra en ganske liten, men uhyggelig maktsterk organisasjon som har bygget seg opp 100 % på tvers av den enkelte stats demokratiske prinsipper.

Jeg vil selvfølgelig allikevel fortsette kampen mot de akademiske miljøene. Både heler og stjeler må tas. De av dere som sitter i posisjoner som gjør det enklere å komme på glanehold, kan jo ta en titt etter folk ledet av en eller annen Brundtland, på et eller annet universitet. Kanskje dukker det opp et troll? :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Her er artikkelen Jostemikk

http://www.klimarealistene.com/web-content/11IdentifyingNaturalContributionsToLateHoloceneClimateChange%20%20HumlumEtAl%20%20GlobalAndPlanetaryChange%201012pdf.pdf

Den ligger tilgjengelig på hjemmesiden til Klimarealistene. Der er det også mye annet informativt å hente. Etter at det nye styret har jobbet ca. 1 år, er kvaliteten hevet betraktelig. På den siden kan også heftet "NATUREN styrer ..." og boka til Humlum kjøpes.

Jostemikk

Takk! Du er en knupp! Er inne på siden deres hver eneste dag, men akkurat den linken har jeg klart å se meg blind på. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg tror de tenker som så: Internasjonale, viktige oppslag blir plassert i midten. Norske innlegg plasseres til venstre.

Bebben

Sitat fra: ebye på desember 09, 2011, 00:09:02 AM
Her er artikkelen Jostemikk

http://www.klimarealistene.com/web-content/11IdentifyingNaturalContributionsToLateHoloceneClimateChange%20%20HumlumEtAl%20%20GlobalAndPlanetaryChange%201012pdf.pdf

Den ligger tilgjengelig på hjemmesiden til Klimarealistene. Der er det også mye annet informativt å hente. Etter at det nye styret har jobbet ca. 1 år, er kvaliteten hevet betraktelig. På den siden kan også heftet "NATUREN styrer ..." og boka til Humlum kjøpes.

...lastet ned men ikke lest.

På den annen side er det ikke god kotyme å åpne julegavene før jul.

Takk for presangen, ebye!!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Takk, takk, Bebben,

her må jeg innrømme at originalartikkelen til SHS er ikke noe "barneskirenn". Selv ikke for en godt skolert kjemiker.  Så jeg vil sterkt anbefale artikkelen på forskning.no som hjelpelitteratur.

Dette er nesten som i valget, å se film eller lese bok først. Først etter å ha sett filmen og lest boka, vet du om valgt rekkefølge var riktig for deg.