Den strikse Durbantråden

Startet av Amatør1, desember 05, 2011, 22:08:43 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Bebben på desember 08, 2011, 01:14:22 AM
Ahem, Seoto, blander du ikke kortene litt her - er ikke dette om deltakerne i Durban, og ikke forfatterne av AR5?

Ikke at det spiller så stor rolle, siden begge deler handler om "The Cause"... :)

Med mindre jeg har gjort en feil jeg selv ikke ser klart, så skal de øverste 19 være de som deltar i AR5. De nedenfor, er det som på WUWT omtales som bl.a. NGO-detakere. Non-governmental organization (NGO)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: dagfinn på desember 07, 2011, 21:14:21 PM
"Tordentale" av Connie Hedegaard:

Sitat- Man trenger ikke være så ekstremt tydelig på hva man vil forplikte, men vi forventer at man sier at man vil forplikte seg, sa hun. Så kom kritikken.

- Og jeg må si veldig tydelig (med pekefingeren hevet) at de land som her sier, en ting er å si at de ikke vil forplikte seg nå, men om de ikke en gang vil si at de vil forplikte seg i framtiden, så mener jeg de påtar seg en nærmes ubærelig ansvar. For det vil ha, veldig, veldig alvorlige konsekvenser for oss alle, sa Hedegaard.

http://erikmartiniussen.wordpress.com/2011/12/07/stoltenberg-i-durban-eu-angrep-usa/

Gidameg, sier jeg. Hva slags tordentale er dette? Er ikke dette noe a la "jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet"?

Vi kan jo bare minne om hva hun selv har uttalt offentlig

Connie Hedegaard: "Only interesting to keep Kyoto alive if somebody is following"
Sitat"Some seem to think that if only Europe took a second commitment period, that would make Durban a big success. The world should not fool itself. It's only interesting to keep Kyoto alive if somebody is following. "

Hun mener kanskje at hun ikke skulle vært tatt alvorlig på dette?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Da har jeg sjekket seotos lister over norske klimarepresentanter.

Den første lista er AR5-representanter, og den siste lista er listefyllet vi sendte til Durban. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

seoto, takk for innleggelsen.  :)

Så vidt jeg husker var det du som tipset om dette heftet "KLIMA - Alt henger sammen med alt", på AD.  :)

I den sammenheng er det ytterligere to artikler som kan legges ut her, merket *

*Kronikk - Forskning.no: http://www.forskning.no/artikler/2011/mars/281488

Svar fra Klif: http://www.forskning.no/artikler/2011/mars/282406

Svar til Klif: http://www.forskning.no/artikler/2011/april/285221 (Svar til Klif)

*Kronikk 2 - Forskning.no: http://www.forskning.no/artikler/2011/mai/288619

Svar fra H. Kleiven: http://www.forskning.no/artikler/2011/mai/289080

Jeg legger ut alle her, slik at det er lett å følge denne debatten, som egentlig tok helt av. Artiklene rundt dette KLIMA-heftet var den utløsende faktoren til at Redaktør Nina Kristiansen stengte for debatt i kommentarfeltet ette artikler om klima. 

BorisA

Atter en liten morgenrapport fra Durban på NRK i dag.
Det var Haltbrekken som ble intervjuet og denne gangen ble jeg skremt.
For han sa at det hastet med klimakutt, fordi klimasituasjonen var langt verre enn det man trodde bare for få år siden.
Og da var det temmelig ille, så dette blir bare verre og verre.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

dagfinn

Maren Næss Olsen i Morgenbladet i dag, i en artikkel som jeg ikke finner antydning til på nettet:

SitatMen nå som Kina sier seg villig til å forplikte seg til en internasjonal klimaavtale rundt 2020, øker presset på USA. Amerikanske klimaforkjempere har fått en ny alliert, som verken må ta hensyn til Tea Party-politikere eller demokrati.

Dette må vel være ny rekord i ønsketenkning. Løfter er blitt erstattet av løfter om løfter om løfter (slik jeg leser det: kina har sagt seg villig til å forplikte seg til en internasjonal klimaavtale, og så om 9 år da). Og det skal liksom øke presset på USA. Som ungdommen sier: Hallo?

Bebben

Dagens næringsliv hadde i går en kommentar ved Kjetil B. Alstadheim om "klimanerden" Jens Stoltenbergs Durban-ferd.

SitatBlant verdens toppolitikere finnes det knapt større klimanerd enn Jens Stoltenberg

Stoltenberg er i Durban på anmodning av Ban Ki-Moon. Han har ledet arbeidet med å forsøke å skaffe 100 milliarder dollar - per år - til et "grønt" fond som skal gå til klimatiltak i u-land fra 2020. En bråte med penger altså, kanskje ikke så rart Jens er ønsket.

SitatI norsk klimadebatt fremstilles det som om Stoltenberg er den største bremseklossen for klimatiltak. I Durban er det vanskelig å se at det er en beskrivelse som treffer særlig godt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

KLIMASVIK !!!

Torsdag var halvparten av de norske stortingsrepresentantene i Durban borte fra møtet og ute i bushen. Dette sier kanskje LITT om hvor alvorlig politikerne ser på klimatrusselen:

"«Vi ynskte å nytte denne muligheten til å sjå korleis sør afrika organiserer nasjonalparkane sine - sidan vi har ansvar for nasjonalpark forvaltning og biologisk mangfald i vår komité på heimebane», skriver Erling Sande i en tekstmelding til avisen.

Gundersen, som er medlem av finanskomiteen, ble torsdag morgen intervjuet på NRK. Her uttrykte han misnøye med at Norge sender en for stor delegasjon til klimaforhandlingene. Samme dag sørget han og sine kolleger for at delegasjonen av stortingsrepresentanter ble mer enn halvert."


Torsdag: Safari
Fredag: Grand galla sirkusforestilling.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Stortingsrepresentanter-valgte-safari-framfor-klima-6716907.html

Tipper at visse norske NGO-medlemmer er sinte nok til å kunne være løver i nasjonalpark selv!  ;D

Bebben

Svenske Johan Rockström, en slags "klimastrateg" hvis jeg har forstått det riktig, forteller til DN at han skal lede et lukket møte i Durban mellom politikere og forskere.

SitatEndast inbjudna har tillträde till det som av JR beskrivs som en dialog. Genom att kommunicera att klimatet bara är en av flera stora miljöutmaningar hoppas han och inbjudna forskarkolleger att väcka liv i förhandlingarna.

Fra intervjuet med DN:

SitatAnnika Nilsson: Hur skulle du beskriva läget inom klimatforskningen under det senaste året?

Johan Rockström: Tyvärr har det hänt väldigt mycket. 2011 markerar det år då det vetenskapligt gått att koppla mänskliga klimatutsläpp till ökat extremväder. Det andra, och minst lika dramatiskt, är att havsytehöjningen går mycket fortare. ...

Kanskje ikke så merkelig at møtet er lukket, hvis formålet er å desinformere de utvalgte politikerne som får slippe inn?

"Sajten" The Climate Scam plukker Rockströms "vitenskapsformidling" fra hverandre:



Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på desember 09, 2011, 09:53:16 AM
Svenske Johan Rockström, en slags "klimastrateg" hvis jeg har forstått det riktig, forteller til DN at han skal lede et lukket møte i Durban mellom politikere og forskere.

SitatEndast inbjudna har tillträde till det som av JR beskrivs som en dialog. Genom att kommunicera att klimatet bara är en av flera stora miljöutmaningar hoppas han och inbjudna forskarkolleger att väcka liv i förhandlingarna.

Fra intervjuet med DN:

SitatAnnika Nilsson: Hur skulle du beskriva läget inom klimatforskningen under det senaste året?

Johan Rockström: Tyvärr har det hänt väldigt mycket. 2011 markerar det år då det vetenskapligt gått att koppla mänskliga klimatutsläpp till ökat extremväder. Det andra, och minst lika dramatiskt, är att havsytehöjningen går mycket fortare. ...

Kanskje ikke så merkelig at møtet er lukket, hvis formålet er å desinformere de utvalgte politikerne som får slippe inn?

"Sajten" The Climate Scam plukker Rockströms "vitenskapsformidling" fra hverandre:

Dette er gjengitt på blogen Stocholmsinitiativet. En ide å for oss å ta kontakt med dem for samarbeid?

Jostemikk

Nå har sannelig FN gått ut og krevd råderett over - hold dere fast - 1,6 trillioner dollar! Det skulle bli $ 1,600,000,000,000. Regnet om til norske kroner utfra dagens dollarkurs blir det 557580000000000 kroner! Hvert år! Hvorfor? For å "redde" klimaet! Nå må noen få stilt disse menneskene til strafferettslig ansvar.

Latest extortion attempt from Durban COP17: $1.6 Trillion
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Antar at en verdensregjering vil bli temmelig kostbar, ja ... og det kommer på toppen av alt byråkrati vi allerede har. Er det meningen at verden skal gå konkurs?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det virker helt klart at man ønsker en bankerott verden. Nyhetene er stapp fulle av gledelige nyheter om at de er i ferd med å lykkes på suverent vis.

Kanskje det kan være en valgt metode for å få verdens innbyggertall ned på de 750.000 sjeler de anbefaler i den lobbyistgruppen Gro Harlem Brundtland er et viktig medlem i?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDet virker helt klart at man ønsker en bankerott verden. Nyhetene er stapp fulle av gledelige nyheter om at de er i ferd med å lykkes på suverent vis.
Veldig rart at noen kansje mest måler egen fremgang og suksè i noe så negativt som grader av dommedagsframtidsutsikter....høyst betenkelig, faktisk...:-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!