NASA-Hansen stadig mer paranoid dess mer han marginaliseres

Startet av Telehiv, april 10, 2012, 14:42:33 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Etter som færre og færre lytter til hans hemningsløse og fanatiske alarmisme, ser han stadig større konspirasjoner bak dette.
Han har nå vært i Birmingham og ser fossile djevler bak hver busk:

Hansen said those opposed to major social and economic changes needed to reduce greenhouse gas emissions were attempting to undermine the scientific evidence.
"The science has become stronger and stronger over the past five years while the public perception is has gone in completely the other direction. That is not an accident.

"There is a very concerted effort by people who would prefer to see business to continue as usual. They have been winning the public debate with the help of tremendous resources." Without a dramatic change in public opinion, Hansen said,he fears future generations will inherit a world where global warming is out of control.


http://wattsupwiththat.com/2012/04/10/hansen-on-skeptics-we-are-winning/#more-61025

Jaja, tenk om hans og IPCCs fall og miserer skyldes at det faglige tøvet er gjennomskuet av stadig flere?


Men får han noen gode år til og ser Arktis gro mer og mer igjen med is, skal dere ikke se bort fra at han fullfører en ekte 360 graders baklengs loop:

At han da begynner å ringe i alarmklokkene igjen (slik som på 60-tallet) om en ny istid...

Yiiihaaaaaa!!!!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Og imens fortsetter Hansen å dra inn priser:

Science News
Scientist hits climate change skepticism
Sitat"There is remarkable inconsistency between the scientific story and public story," Hansen said in Edinburgh, Scotland, where he will receive the Edinburgh Medal at the Edinburgh International Science Festival this week, The Daily Telegraph reported.

All grunn til å være skeptisk når noen mottar medaljer, spesielt utenfor idrettsarenaen, og selv der ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.


Bebben

Kommentar fra "Bloke down the pub" på WUWT om klagebrevet til NASA-sjefene på James Hansen:

SitatHouston, we have a problem...

Og et problem er det nok... men det skulle undre meg mye om ikke flere på høyt nivå i NASA har vært bekymret og/eller sure på Hansens aktivisme i lang tid. Gavin Schmidt bruker dessuten arbeidstiden sin helt åpenlyst til å drive med aktivistblogging.

Så hvordan har Hansen & Co kunne sitte så trygt i alle disse årene til tross for åpenlys aktivisme, i skarp motsetning til det NASA ellers er kjent for? Innflytelsesrike venner? God til å skaffe penger? Hvem vet...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Jeg har lest flere ganger at Hansen er en svært viktig pengemaskin i NASA-systemet, uten at jeg selv har klart å samle dokumentasjon om dette, Bebben. Det er vel all mulig grunn til å tro at dette har rot i virkeligheten, og politisk press overfor ledelsen i NASA virker vel heller ikke som noen umulighet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Her kan dere lese enda en meget avslørende oppdagelse om NASA-Hansens juks med historiske data, med en touch Phil Jones i drinken også:

http://www.climatechangedispatch.com/home/10101-yet-another-smoking-gun-for-hansen

Hva som påvises av sjarlatanisme her er ganske enkelt å summere (når vi vet hva Phil Jones uttalte om temperaturene i 1989):

Hansen has since rewritten history, and now says that there was more than 1C US warming during the century before 1989. He corrupted the trend by more than one degree.

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Antineo

Telehiv, jeg har et spørsmål: Skrev hysterikeren og dommedagsprofeten Hansen sin bok: "storms of my grandchildren" i den forstand, av at hans barnebarn vil oppleve en storm av skam, når de finner ut at sin bestefar ikke er annet enn en svindler? Hansen burde jo settes i fengsel, men problemet er at advokaten, dommeren og fengselsdirektøren selv burde settes i fengsel, så er da vi like langt. Kanskje hele fengselet burde settes i fengsel i disse tider?  ::)

Sitat fra: Telehiv på april 10, 2012, 14:42:33 PM
Etter som færre og færre lytter til hans hemningsløse og fanatiske alarmisme, ser han stadig større konspirasjoner bak dette.
Han har nå vært i Birmingham og ser fossile djevler bak hver busk:

Hansen said those opposed to major social and economic changes needed to reduce greenhouse gas emissions were attempting to undermine the scientific evidence.
"The science has become stronger and stronger over the past five years while the public perception is has gone in completely the other direction. That is not an accident.

"There is a very concerted effort by people who would prefer to see business to continue as usual. They have been winning the public debate with the help of tremendous resources." Without a dramatic change in public opinion, Hansen said,he fears future generations will inherit a world where global warming is out of control.


http://wattsupwiththat.com/2012/04/10/hansen-on-skeptics-we-are-winning/#more-61025

Jaja, tenk om hans og IPCCs fall og miserer skyldes at det faglige tøvet er gjennomskuet av stadig flere?


Men får han noen gode år til og ser Arktis gro mer og mer igjen med is, skal dere ikke se bort fra at han fullfører en ekte 360 graders baklengs loop:

At han da begynner å ringe i alarmklokkene igjen (slik som på 60-tallet) om en ny istid...

Yiiihaaaaaa!!!!

Jostemikk

Sitat fra: Antineo på april 27, 2012, 13:57:23 PM
Telehiv, jeg har et spørsmål: Skrev hysterikeren og dommedagsprofeten Hansen sin bok: "storms of my grandchildren" i den forstand, av at hans barnebarn vil oppleve en storm av skam, når de finner ut at sin bestefar ikke er annet enn en svindler? Hansen burde jo settes i fengsel, men problemet er at advokaten, dommeren og fengselsdirektøren selv burde settes i fengsel, så er da vi like langt. Kanskje hele fengselet burde settes i fengsel i disse tider?  ::)

Jeg er i hvertfall helt enig med deg i at det kan bli noget spesielt for Hansens etterkommere, samt at han burde etterforskes for det han har stått for i klimasaken. Jeg har en mistanke om at Hansen mener dette godt, og at det er kampen mot antropogent forbruk og fortjeneste han hater inderlig. Derfor tror jeg at Den hellige kamp mot AGW har blitt konstruert og tilpasset hans store mål. Menneskeskapt oppvarming eller ikke spiller nok liten rolle i denne sammenheng.

Kanskje et års fengsel pr. milliard kroner bortkastet er en passende straff? Da vil han få oppleve istider komme og gå mens han sitter der i cella og skammer seg. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Hei Antineo,

velkommen som friskt nytt pust her på forumet!

Jeg hang på en stund, men har vel etterhvert gitt opp å prøve følge systematisk med på Hansens ADHD-pregede strøm av tilpassede historiske data - og jeg er redd de fleste andre som har fått åpnet øynene har det som meg: De blir rett og slett uvel dersom de følger for godt med på denne fanatiske sjarlatanen. 

Den eneste som kan konkurrere i omfang med Hansen, må jo være sjefssvindleren på Wikipedia: William Connelley (ikke filosofen Connolly!), som trickset og svindlet med over 5.000 artikler (i tillegg til alle de andre skandalene han stod for, inkludert utkasting av andre og kritiske klimabidragsytere fra Wikipedia) før han ble stoppet. Jeg har skrevet utførlig om Connolley her på forumet tidligere om disse svindlene, og det er jo ellers en velkjent skandale.

NB: En ny "Connolley-skandale" ser imidlertid ut til å utfolde seg på Wikipedia akkurat NÅ; noen har nå velvillig fjernet det meste av informasjon om hans enormt omfattende og kriminelle juksing med Wikipedia-informasjonen om klima, slik at sporene etter hans misdåder er så godt som fjernet. Her kan dere studere denne sleske tildekningsoperasjonen selv: http://en.wikipedia.org/wiki/William_Connolley

For Wikipedias omdømme er vel å stille seg bak en overdekking av dette en større skandale - når saken og Connolley altså er grundig avslørt - enn hva Connolley presterte selv før han ble tatt?! Er det noen her som orker å gripe fatt i dette, og spørre Wikipedia om de vil være bekjent av dette? Personlig spyr jeg av dette siste bidraget, og orker ikke å ta i det mer. Beklager, men noen ganger er hele klimasaken så råtten og avskyelig maktkrypende at man melder seg ut, jfr. Lovelocks siste bekjennelser, som tydeligvis har brekt seg mange ganger før han nå gikk til alters og bekjente sin alarmistbrøde? Tenk om Mann, Jones, Connolley et al hadde vært såpass til mannfolk?   

Når det gjelder kjernen i selve klimaforskerbanden (The Team) og DET STORE ALVORET i klimasvindelen - den omfattende grad av villeding av offentlighetens forståelse av klimaproblematikk - er det vel likevel de Climategate-kompromitterte Michael Mann og Phil Jones som tar kaka, med den tyngden de urettvist har fått ved å stå som sentrale representanter for "konsensusen" i FNs klimapanel IPCC. 

Når dere først har tatt en titt på dagens omtale i Wikipedia av storsvindleren Connolley, der det knapt kan virke som fyren har gjort noe galt i det hele tatt, så kan dere lese hva jeg tidligere har lagt fram om sannheten om Connolley: 

EN KORT REPETISJON AV CONNOLLEYS SVINDEL PÅ WIKIPEDIA M.M.

Mailene i Climategate-saken og påfølgende målrettede undersøkelser avslørte at opprettelsen av nettstedet RealClimate.org. var del av en klar politisk misjon: "The idea is that we working climate scientists should have a place where we can mount a rapid response to supposedly 'bombshell' papers that are doing the rounds" in aid of "combating dis-information," kunne man lese i en mail som kommenterte hvordan man skulle møte kritikken av hockeykølla og kritiske påstander om at vår tids temperaturer ikke var de høyeste siden temperaturregistreringene begynte.

En person i det ni manns store Realclimate.org teamet — den britiske forskeren og Green Party-aktivisten William Connolley — tok på seg en "sentral oppgave": Connolley tok kontroll med all klima-input på Wikipedia.

Han begynte i februar 2003 - da kritikken mot hans AGW/CO2-miljø begynte å bli virkelig plagsom - med å omskrive alle wikipedia-artikler om global oppvarming, drivhuseffekt, instrumentell temperaturmåling, om det såkalte "urban heat island", om klimamodeller, osv.

- 14. februar 2003 begynte han arbeidet med å "slette" dokumentasjonen for den Lille Istid;
- 14. aug. 2003 den varme middelalder;
- i oktober samme år la han opp nytt forsvar for hockeykøllegrafen.
- Han fortsatte med å omskrive artiklene om politikken rundt global oppvarming og
- la inn diskrediterende opplysninger om kritiske forskere, herunder gikk han tidlig løs på Richard Lindzen og Fred Singer, og andre de ville ødelegge ryktet for i klimadebatten; f.eks. Willie Soon og Sallie Baliunas (fra Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, og anerkjente autoriteter på varm middelalder).

Det helt utrolige som kom fram i forbindelse med avsløringen av Connolley var at han hadde laget eller omskrevet 5.428 Wikipedia artikler.

5.428 Wikipedia artikler. Mesteparten av disse er det fremdeles ikke ryddet skikkelig opp i.

Men ting var verre enn som så, han hadde også vært "website administrator", som tillot han å handle omtrent helt uhindret utover egne bidrag: Når Connolley ikke likte et tema eller innholdet i en artikkel, fjernet han dem - man kunne dokumentere at han hadde fjernet over 500 artikler før han ble stoppet.

Og man fant enda verre saker: Når han ikke likte andres argumenter fikk han dem blokkert - over 2,000 Wikipedia bidragsytere oppdaget at de var blitt blokkert for videre bidrag.

Men noen tjente på hans virksomhet: De som skrev støttende om Connolleys AGW-syn ble belønnet med Wikipedias "anerkjent forfatter". I den perioden Connolley fikk herje fritt på Wikipedia "forsvant" altså både varm middelalder og enhver kritikk av AGW-ortodoksien.



Det man bør ta som en alvorlig lærdom fra dette, er hvor langt - og hvor lenge - et "nettleksikon" kan operere med bortimot kriminell feilinformasjon som ikke lukes bort selv når en hel gruppe kritikere slår alarm. Og når svineriet endelig fjernes, så tillater de pinadø en ny - og skikkelig ekkel - tildekking over Connolleys misdåder som stinker virkelig ille.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Antineo

Det kan godt være at at vi finner ut av om Hansen kun er en nytte- idiot, eller om han faktisk er like korrupt som mange av de andre morsomme vitenskasfolka som har peiling på (C)AGW og slikt.

Er denne videoen om Hansen blitt publisert på klimaforskning tidligere?
http://wn.com/James_Hansen
Her sier Hansen at han gikk på university of Iowa. Ved tidslinje 00:50 ser vi et bilde av universitetets hovedbygning. Foreslår at man setter på pause, og først studerer ornamentene i denne bygingnen. Det er klassiske "freemason" (frimurer) symbolikk i rene "gladio- stil". Dette berømmelige triangelet over ingangspartiet pryder de fleste offentlige bygninger i den vestlige verden, og har gjort det siden ca. 574 før Kristus, og muligvis enda tidligere. Selv Farris- produsenten har et slikt triangel over sin inngangsportal. "The secret governments". Det er Per som har regjert i hele menneskets historie, og Per han lyver. Det har jeg lært av min Mor.

Ta en kikk på bilder av slottet i Oslo, NTNU, Oslo Børs, samtlige rådhus i Norge, til å begynne med, så skal dere se at likheten er slående.
Foreslår at man ikke ser stort sett mer av videoen til Hansen, fordi jeg vil anta at det er kun "svada". For meg var det ikke annet enn ren støy, men jeg har jo ikke peiling på feedback og slike ting, og jeg håper jeg aldri trenger å måtte lære om slikt sprøyt på den lucifireanske skolebenken (scientisme).

(Noe som kan være litt artig for folk som er interessert i mystikk: Mason = Lucifer. Freemason innebærer en lucifireansk frihet, der man dyrker seg selv (ego) (og en annen fyr) som en gud)

Jeg har en opp-ned trekant, og ikke et opp-nedkors, hvor sistnevnte angivelig muligvis symboliserer astronomiske begivenheter som skal finne sted etter 3600 år. Dette kan pave Benedict i Vatikanet mye mer om, enn undertegnede. Paven går med en morsom (masonic) hatt, og er ikke vitenskapsmann. Likevel eier han jo hele dritten, så da vet han jo sikkert mye likevel. Han liker ikke det han vet så mye om, tror jeg. Det er hyggelig for de-som-ikke-vet.  ;)

Det kan godt være at man også finner ut av at Truls Lynne Hansen (vitenskapsmann) og leder for Tromsø Geophysical Observatory som forsker på nordlyset og slikt, også har litt av en dumskalle å tenke med, selv om han sikkert er ganske smart. Jeg fant ut at at høy IQ ikke er ensbetydende med høy moral 8)

Antineo

Sitat fra: Telehiv på april 27, 2012, 16:02:50 PM
Hei Antineo,

velkommen som friskt nytt pust her på forumet!

Jeg hang på en stund, men har vel etterhvert gitt opp å prøve følge systematisk med på Hansens ADHD-pregede strøm av tilpassede historiske data - og jeg er redd de fleste andre som har fått åpnet øynene har det som meg: De blir rett og slett uvel dersom de følger for godt med på denne fanatiske sjarlatanen. 

Den eneste som kan konkurrere i omfang med Hansen, må jo være sjefssvindleren på Wikipedia: William Connelley (ikke filosofen Connolly!), som trickset og svindlet med over 5.000 artikler (i tillegg til alle de andre skandalene han stod for, inkludert utkasting av andre og kritiske klimabidragsytere fra Wikipedia) før han ble stoppet. Jeg har skrevet utførlig om Connolley her på forumet tidligere om disse svindlene, og det er jo ellers en velkjent skandale.

Takk for velkomsthilsen fra deg også Telehiv.
Det du har gravd opp her, kunne jeg ingenting om. Nå har jeg lært  mer om denne forbaskede klimaløgnen. Væla står vel ikke til påske. Mulig påsken er en løgn den også, he, he.
Vi kan jo bare grave opp møkka til krampa tar oss. Da tar vi oss en pause, og graver videre. "Festlig" hobby, a gitt. Stjerne i boka får du for utmerket research!

ConTrari

Sitat fra: Antineo på april 30, 2012, 10:48:33 AM
Det kan godt være at at vi finner ut av om Hansen kun er en nytte- idiot, eller om han faktisk er like korrupt som mange av de andre morsomme vitenskasfolka som har peiling på (C)AGW og slikt.

Er denne videoen om Hansen blitt publisert på klimaforskning tidligere?
http://wn.com/James_Hansen
Her sier Hansen at han gikk på university of Iowa. Ved tidslinje 00:50 ser vi et bilde av universitetets hovedbygning. Foreslår at man setter på pause, og først studerer ornamentene i denne bygingnen. Det er klassiske "freemason" (frimurer) symbolikk i rene "gladio- stil". Dette berømmelige triangelet over ingangspartiet pryder de fleste offentlige bygninger i den vestlige verden, og har gjort det siden ca. 574 før Kristus, og muligvis enda tidligere. Selv Farris- produsenten har et slikt triangel over sin inngangsportal. "The secret governments". Det er Per som har regjert i hele menneskets historie, og Per han lyver. Det har jeg lært av min Mor.

Ta en kikk på bilder av slottet i Oslo, NTNU, Oslo Børs, samtlige rådhus i Norge, til å begynne med, så skal dere se at likheten er slående.


Hei Antineo, og velkommen til forumet!

Jeg fant ikke bildet av Hansens Alma Mater, men regner med at du skriver om en vanlig tempelgavl, som finnes i millioner av bygninger over hele verden, og fra de fleste tidsepoker.

Dette er i utgangspunktet en ren funksjonell form, men ble videreutviklet i antikken til hovedmotiv for mange bygninger, særlig templer, som navnet antyder. Det ble "gjenoppdaget" i Europa av arkitekten Palladio på 1500-tallet, og er brukt som sentralmotiv (ikke nødvendigvis på samme måte som i antikken) på de fleste bygninger siden, som ønsker å ha et imponerende uttrykk.

Slike tempelgavler kan være tomme (som i slottet i Oslo) eller prydet med skulpturer (som i universitetet i Oslo) alt etter rådende stil og budsjett. Men dette motivet har ingen direkte tilknytning til frimurere, selv om Frimurernes bygning i Oslo (rett ved siden av Stortinget) har en imponerende tempelgavl. (Og nei, dette har ikke noe med tempelriddere å gjøre heller)

Legg forøvrig merke til at Stortinget ikke er prydet på denne måten; Langlets prosjekt fra 1860-tallet var en original tilpasning av ny-renessanse, med vekt på rotundeformen, et genialt trekk som fører folket og politikerne langt nærmere hverandre enn en vanlig klassisistisk stilform, iallfall rent visuelt. Noen hadde sikkert gjenopplivet tempelgavlmotivet før eller siden, men det var altså Palladio som fant frem til den moderne bruken av dette sentrale arkitektur-elementet.


Antineo

Sitat
Hei Antineo, og velkommen til forumet!

Jeg fant ikke bildet av Hansens Alma Mater, men regner med at du skriver om en vanlig tempelgavl, som finnes i millioner av bygninger over hele verden, og fra de fleste tidsepoker.

Dette er i utgangspunktet en ren funksjonell form, men ble videreutviklet i antikken til hovedmotiv for mange bygninger, særlig templer, som navnet antyder. Det ble "gjenoppdaget" i Europa av arkitekten Palladio på 1500-tallet, og er brukt som sentralmotiv (ikke nødvendigvis på samme måte som i antikken) på de fleste bygninger siden, som ønsker å ha et imponerende uttrykk.

Slike tempelgavler kan være tomme (som i slottet i Oslo) eller prydet med skulpturer (som i universitetet i Oslo) alt etter rådende stil og budsjett. Men dette motivet har ingen direkte tilknytning til frimurere, selv om Frimurernes bygning i Oslo (rett ved siden av Stortinget) har en imponerende tempelgavl. (Og nei, dette har ikke noe med tempelriddere å gjøre heller)

Legg forøvrig merke til at Stortinget ikke er prydet på denne måten; Langlets prosjekt fra 1860-tallet var en original tilpasning av ny-renessanse, med vekt på rotundeformen, et genialt trekk som fører folket og politikerne langt nærmere hverandre enn en vanlig klassisistisk stilform, iallfall rent visuelt. Noen hadde sikkert gjenopplivet tempelgavlmotivet før eller siden, men det var altså Palladio som fant frem til den moderne bruken av dette sentrale arkitektur-elementet.

Hei Contrari, og takk til deg også for velkomsthilsen. Jeg vil anbefale deg (de) som er interessert i "the masonic architecture" å studere følgende side. Sitat: "The obelisks in freemasonic symbolism were associated with the sun and mythologized astronomical phenomena"

Freemasonic Symbolism and Georgian Gardens:

http://www.esoteric.msu.edu/VolumeV/Freemasonill.html

Når det gjelder Kong Harald:
http://www.tv2.no/nyheter/dette-er-frimurerlosjen-2336177.html

Som er æresmedlem i frimurerlosjen:
http://2691.vgb.no/2006/05/22/hva-bjornstjerne-bjornson-og-fridtjof-nansen-syntes-om-frimurer-losjen/

Hvor mye makt har frimurer- ordenen:
http://frimurertempelridder.blogspot.com/

Mange har hørt om den nye verdensorden. NWO, eller en "FN- ledet verdensorden". Spekulasjonene rundt hva dette innebærer har vært mange, og dette har vært til stor bekymring for de fleste, skulle jeg tro.  De fleste har hatt inntrykk av at en "elite" med sin Agenda 21, med b.l.a Codex Alimentarius (kontroll over næringskjeden) innebærer at de har bestemt seg for å kvitte seg med majoriteten av menneskeheten for å bygge opp en ny verdensorden. Jeg vil anta at dette ikke er helt korrekt. Illuminates (frimurernes øverste organ) vil beholde sin gamle verdensorden, basert på den "tradisjonelle" verden vi har i dag, men som temmelig mange ikke lenger trives med.
I gamle hebraiske skrifter, i bibelen, og i skrifter fra det gamle Mesopotamia, samt i Mayakalenderen står det mye om en ny verdensorden, uten den mørke eliten. Jeg gjentar sitatet tidligere i mitt innlegg:


"The obelisks in freemasonic symbolism were associated with the sun and mythologized astronomical phenomena"

Dette vil jeg komme tilbake til, men det tar tid å bygge opp et noenlunde logisk resonnement. Jeg har selv tidligere uvitende vanket i frimurer- verdenen i USA, og har opplevet mye underlig. Jeg har foretatt mange observasjoner, og har noen teorier på hva som potensielt kan skje fremover. Jeg er klar over at dette er for utrolig til å være sant, og at de fleste som leser det, antakelig vil se på det som useriøst. Likevel tikker "the doomday clock" fortere og fortere, slik  "eliten" vil ha oss til å tro.

Etter min research er det motsatte som gjelder:
Det er "The Messianic clock".

Jeg gjør dette i beste hensikt, og har lyst til å dele det jeg vet, med andre. Mest for å avlaste den tunge børen som så mange kjenner på kropp og sinn. Det er for galt at nasjonale/internasjonale myndigheter, og Nasa ikke sier noe om dette. Jeg har ikke tilgang til Nasa`s teknologi og vitenskap, men mine "kilder" er basert på over 4000 år gammel kultur og skrifter fra steintavler. I tillegg til å ha lagt puslespillbrikkene sammen. "The big picture".

Min teori er at det er dette all "elendigheten" dreier seg om. Sensur, mangel på ytringsfrihet, et diktatorisk demokrati, korrupsjon, klimapolitikken, overvåkning, og mye mer.
Hadde jeg kommet med mine teorier for 10 år siden, hadde jeg blitt latterliggjort.
Nå er det ikke så farlig, fordi denne messianske klokken er angivelig nær forestående. Vi snakker om dette år, og tiden bortenfor. Mer om dette i en annen tråd, hvis ønskelig/passsende.
Om det likevel ikke skulle passe på dette nettstedet, så vil muligvis disse begivenhetene finne sted uten min innvirkning :-) Det kan godt være at andre klimaskeptikere kommer meg i forkant, og finner ut av hva dette dreier seg om. Det har jeg intet imot, fordi jeg ønsker ikke æren for noe som helst.

Jeg har nevnt A. Før jeg kommer til Å, nevner jeg B som et stikkord: Niburu betyr: Den kryssende planet.
mythologized astronomical phenomena

Illuminatets store skrekk. Menneskehetens velsignelse. Inklusive undertegnede, fordi jeg tror jeg var snill gutt før julaften skulle komme :-)

Så kan det hende at dette er bare sprøyt, men mine teorier er sterke. Anbefaler i det minste at jeg får sjanse til å publisere det jeg vet. Inklusive en del dokumentarer om Nasa, og hva de egentlig holder på med.

Jeg får til å begynne med, komme med et lite foredrag, holdt av fysiker Michio Kaku:
Hans merittliste i media er lang, og hans utdannelse skal man ikke kimse av. Han er b.la. kunnskapsrik på streng- teorien.
http://no.wikipedia.org/wiki/Strengteori

Riktignok er han å betrakte som en propagandist for NWO, og han fremstiller det han holder foredrag om, som en potensiell mulighet, i fremtiden. Noe opp mot sannheten er totalt fraværende. Den nye planetariske sivilisasjonen han snakker om, d.v.s. "type 1", er ikke basert på annet enn "depopulation", skulle jeg tro.

http://www.youtube.com/watch?v=khascSsA18Y

Han bruker b.l.a ordene "eksistensielt sjokk". Det kan være at dette sjokket blir mindre, enn det sjokket vi alle er blitt utsatt for, m.h.p. FN`s og Natos`s herjinger over hele verden.

En noe annen vinkling på foredraget til Michio Kaku, og hva noe av dette kan dreie seg om:
http://www.youtube.com/watch?v=ezuWqW_kL0s&NR=1&feature=endscreen

Spørsmålet er om dette også er propaganda. Mer om dette, hvis ønskelig :-)

ConTrari

Sitat fra: Antineo på mai 03, 2012, 01:55:52 AM

Hei Contrari, og takk til deg også for velkomsthilsen. Jeg vil anbefale deg (de) som er interessert i "the masonic architecture" å studere følgende side. Sitat: "The obelisks in freemasonic symbolism were associated with the sun and mythologized astronomical phenomena"

Freemasonic Symbolism and Georgian Gardens:

http://www.esoteric.msu.edu/VolumeV/Freemasonill.html

Når det gjelder Kong Harald:
http://www.tv2.no/nyheter/dette-er-frimurerlosjen-2336177.html

Som er æresmedlem i frimurerlosjen:
http://2691.vgb.no/2006/05/22/hva-bjornstjerne-bjornson-og-fridtjof-nansen-syntes-om-frimurer-losjen/

Hvor mye makt har frimurer- ordenen:
http://frimurertempelridder.blogspot.com/

Mange har hørt om den nye verdensorden. NWO, eller en "FN- ledet verdensorden". Spekulasjonene rundt hva dette innebærer har vært mange, og dette har vært til stor bekymring for de fleste, skulle jeg tro.  De fleste har hatt inntrykk av at en "elite" med sin Agenda 21, med b.l.a Codex Alimentarius (kontroll over næringskjeden) innebærer at de har bestemt seg for å kvitte seg med majoriteten av menneskeheten for å bygge opp en ny verdensorden. Jeg vil anta at dette ikke er helt korrekt. Illuminates (frimurernes øverste organ) vil beholde sin gamle verdensorden, basert på den "tradisjonelle" verden vi har i dag, men som temmelig mange ikke lenger trives med.
I gamle hebraiske skrifter, i bibelen, og i skrifter fra det gamle Mesopotamia, samt i Mayakalenderen står det mye om en ny verdensorden, uten den mørke eliten. Jeg gjentar sitatet tidligere i mitt innlegg:


"The obelisks in freemasonic symbolism were associated with the sun and mythologized astronomical phenomena"

Dette vil jeg komme tilbake til, men det tar tid å bygge opp et noenlunde logisk resonnement. Jeg har selv tidligere uvitende vanket i frimurer- verdenen i USA, og har opplevet mye underlig. Jeg har foretatt mange observasjoner, og har noen teorier på hva som potensielt kan skje fremover. Jeg er klar over at dette er for utrolig til å være sant, og at de fleste som leser det, antakelig vil se på det som useriøst. Likevel tikker "the doomday clock" fortere og fortere, slik  "eliten" vil ha oss til å tro.

Etter min research er det motsatte som gjelder:
Det er "The Messianic clock".

Jeg gjør dette i beste hensikt, og har lyst til å dele det jeg vet, med andre. Mest for å avlaste den tunge børen som så mange kjenner på kropp og sinn. Det er for galt at nasjonale/internasjonale myndigheter, og Nasa ikke sier noe om dette. Jeg har ikke tilgang til Nasa`s teknologi og vitenskap, men mine "kilder" er basert på over 4000 år gammel kultur og skrifter fra steintavler. I tillegg til å ha lagt puslespillbrikkene sammen. "The big picture".

Min teori er at det er dette all "elendigheten" dreier seg om. Sensur, mangel på ytringsfrihet, et diktatorisk demokrati, korrupsjon, klimapolitikken, overvåkning, og mye mer.
Hadde jeg kommet med mine teorier for 10 år siden, hadde jeg blitt latterliggjort.
Nå er det ikke så farlig, fordi denne messianske klokken er angivelig nær forestående. Vi snakker om dette år, og tiden bortenfor. Mer om dette i en annen tråd, hvis ønskelig/passsende.
Om det likevel ikke skulle passe på dette nettstedet, så vil muligvis disse begivenhetene finne sted uten min innvirkning :-) Det kan godt være at andre klimaskeptikere kommer meg i forkant, og finner ut av hva dette dreier seg om. Det har jeg intet imot, fordi jeg ønsker ikke æren for noe som helst.

Jeg har nevnt A. Før jeg kommer til Å, nevner jeg B som et stikkord: Niburu betyr: Den kryssende planet.
mythologized astronomical phenomena

Illuminatets store skrekk. Menneskehetens velsignelse. Inklusive undertegnede, fordi jeg tror jeg var snill gutt før julaften skulle komme :-)

Så kan det hende at dette er bare sprøyt, men mine teorier er sterke. Anbefaler i det minste at jeg får sjanse til å publisere det jeg vet. Inklusive en del dokumentarer om Nasa, og hva de egentlig holder på med.

Jeg får til å begynne med, komme med et lite foredrag, holdt av fysiker Michio Kaku:
Hans merittliste i media er lang, og hans utdannelse skal man ikke kimse av. Han er b.la. kunnskapsrik på streng- teorien.
http://no.wikipedia.org/wiki/Strengteori

Riktignok er han å betrakte som en propagandist for NWO, og han fremstiller det han holder foredrag om, som en potensiell mulighet, i fremtiden. Noe opp mot sannheten er totalt fraværende. Den nye planetariske sivilisasjonen han snakker om, d.v.s. "type 1", er ikke basert på annet enn "depopulation", skulle jeg tro.

http://www.youtube.com/watch?v=khascSsA18Y

Han bruker b.l.a ordene "eksistensielt sjokk". Det kan være at dette sjokket blir mindre, enn det sjokket vi alle er blitt utsatt for, m.h.p. FN`s og Natos`s herjinger over hele verden.

En noe annen vinkling på foredraget til Michio Kaku, og hva noe av dette kan dreie seg om:
http://www.youtube.com/watch?v=ezuWqW_kL0s&NR=1&feature=endscreen

Spørsmålet er om dette også er propaganda. Mer om dette, hvis ønskelig :-)

Hei igjen Antineo, og takk for mye interessant materiale i linkene. Jeg bare lurer på om du mener at tempelgavler generelt har noen forbindelse med frimurere, og i så fall hvorfor?

Antineo


Hei igjen Antineo, og takk for mye interessant materiale i linkene. Jeg bare lurer på om du mener at tempelgavler generelt har noen forbindelse med frimurere, og i så fall hvorfor?
[/quote]

Bare hyggelig, ConTrari.
Ja, jeg mener helt klart at tempelgavler har en direkte forbindelse til masonic societys.
Buddhister mediterer, og skal i følge mystikken mene at tempelet man skal gjøre seg verdig i for å bli "opplyst", er kroppens/sinnets eget "tempel." D.v.s. at man ikke skal be til et gudebilde, eller trenge noe som helst, for å oppnå en spirituell tilstand.
"They" derimot er dypt religiøse, og mener det rake motsatte. Veldig enkelt sagt.
Jeg får opprette en egen tråd om dette etter hvert, i en mer passende kategori. Jeg har beklageligvis avsporet fullstendig.