Klimameldingen 2012

Startet av ebye, april 25, 2012, 07:58:42 AM

« forrige - neste »

Okular

Sitat fra: Amatør1 på april 25, 2012, 18:45:29 PM
Du har så rett, Tele. Det er overhode ikke noe miljøvern i dette. Istedet vil de pålegge befolkningen stadig mere rigorøse krav som ikke har noen som helst hensikt utover å stramme til deres autoritære makt. Dette er et kriminelt svik.

Tidligere kunne man si at det hele var misforstått, politikerne var dumme, hadde dårlige rådgivere osv. Nå har det gått så lang tid og det kriminelle sviket til forskerne er så tydelig at unnskyldninger ikke lenger står til troende. Politikerne vet hva de gjør, og det de gjør er bevisst.

Det er behov for en sterk og klar opposisjon til denne sammensvergelsen av politikere som bestikker korrupte forskere og lobbyister til å bedrive lobbyisme mot seg selv og folk flest. Dette er et fordekt autoritært maktovergrep.

Utrolig bra sagt, Amatør ;)

Huff. Jeg blir helt matt av sånne ting, at de får lov til å holde på sånn. Dessverre har jeg ikke aktivist-genet selv, så jeg klarer ikke å engasjere meg nok i det.

Men irritere meg grønn, det er jeg fortsatt i stand til ???


ebye

Noen kommentarer er nevnt og kommentert her allerede. Men det er jo mengder av interessante innslag, med alarmistiske overtoner og religiøse undertoner. Jeg tror jeg vil sette CICEROS bidrag som noe av det verre

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11737

Det er viktig for Universitetet i Oslo, som forskningsbastionen i Norge, å ha forskningsdirektører av Knut Alfsens støpning:

Meldingen holder skansen fra sist, han peker på betydningen av passivhus, og bare 85 gram CO2 ut av nye biler i 2020. Kunnskap om dette koster det å utvikle. Onkel Skrue - ja det er Forskningsrådet.   8)

Amatør1

Sitat fra: Okular på april 26, 2012, 14:08:21 PM
Utrolig bra sagt, Amatør ;)

Huff. Jeg blir helt matt av sånne ting, at de får lov til å holde på sånn. Dessverre har jeg ikke aktivist-genet selv, så jeg klarer ikke å engasjere meg nok i det.

Men irritere meg grønn, det er jeg fortsatt i stand til ???

Takk for støtten..  :D

Jeg fatter ikke hvordan folk kan akseptere dette. Propagandaen virker foreløpig, ser det ut til.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Ifølge NRK Hordaland mener Jens Stoltenberg at månelandingen er for dyr, slik at det i stedet satses på sykkelveier og jerbane etc.

SitatÅ lagre CO2 framfor å slippe den ut i atmosfæren var ideen. Målet var at månelandingen skulle være på plass i løpet av fem år. Selv ikke om åtte år – i 2020 – er vi nærmere månen, viser regjeringens klimamelding som ble lagt fram onsdag.

– Det er et uttrykk for at karbonfangst dessverre har vist seg dyrere og vanskeligere å få til i alle land, også i Norge, enn det vi håpte for noen år siden, sier Jens Stoltenberg.

At dette stormannsgale åpenbart dårlig gjennomtenkte prosjektet er for dyrt, ble påpekt allerede for et års tid siden av forskere ved Statistisk Sentralbyrå:

SitatFangsteknologien som skal utvikles på Mongstad blir så dyr at ingen vil kjøpe den, ifølge en ny rapport Statistisk Sentralbyrå (SSB).

SSB passer selvfølgelig på å takke den store formann Mao Mann lire av seg trosbekjennelsen påpeke at

Sitatkarbonfangst og lagring er viktig for å hindre global oppvarming

men sier like fullt at

SitatDet har blitt brukt milliarder av skattekroner på å forske seg fram til en måte å fange klimagassen CO2 på, men ifølge SSB har de valgt en teknologi som aldri vil fungere uten enorme subsidier.

Daværende miljøvernminster Erik Solheim svarte på dette med å si at:

SitatDette er et viktig innspill i debatten, men jeg er også helt sikker på at det fantes økonomer som regnet på at den første bilen var ulønnsom. Så man må av og til går fremover med teknologi og samfunnsmessigendring selv om det virker ulønnsomt i øyeblikket, fordi man over tid med masseproduksjon får det mye billigere, svarer miljøvernminister Erik Solheim.
(Uthevet i original.)

Begrepet "lønnsomhet" er nok et fremmedord for Solheim.
Lynkurs: Hvis noen andre har en billigere og kanskje til og med bedre løsning, ender produktet ditt på skraphaugen, eller i beste fall på museum*, og investeringen din er tapt. Hvis det hadde vært dine egne penger, hadde du stått igjen med en tønne rundt deg og et par bukseseler med litt flaks.

Men dessverre er ofrene oss - det norske folk, for det er våre penger som investeres i tynn luft. Mens skolene råtner rundt ørene på skolebarna våre mens de lytter til klimaandaktene, og hullene i gaten blir større og dypere...

----------------------
* "The Global Warming Museum" er kanskje en god ide? Bør vi opprette det?
Og finnes det noen grepa konservatorer blant oss, tro?  :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#19
Jeg tror samfunnet på en eller annen måte må bli i stand til å få våre ledere til å stå til ansvar for de mest vanvittige avgjørelsene de står bak, Bebben. Dessverre ser det ut til at dette vil være en utopi, da de nevnte har fått gjennomført det motsatte, de verner seg selv gjennom grunnlovsstridige beslutninger, og mistenkeliggjør innbyggerne. Dumt at vi alle har gjennomført en kollektiv Tornerosesøvn. Mye rart har skjedd mens vi sov, og verden var en annen den dagen vi våknet opp.

Kanskje vi trenger en skikkelig dugnad? Men det blir vel få som vil delta etter at myndighetene fant ut at slikt svært ofte er skattbart...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Et underlig, morsomt og tilfeldig? oppslag, samtidig med meldingsslippet:

Aften 26. april 2012

Nå blir busstilbudet dårligere

http://oslopuls.aftenposten.no/byliv/article720680.ece

Det er særlig busslinjer som er veldig populære, fullstappede i rushtiden, som blir endret eller nedlagt. Det er visstnok snakk om penger!

Har vi tro på at meldingen inneholder slike penger? Eller er det bare en tilfeldighet? Og selvfølgelig, det er jo ikke noe globalt fenomen!   8)

Ewer Gladblakk.

#21
Det er så mye, og kansje rart å lese og se i både bølgen forran baugen, og rett i kjølevannet etter denna bærekraftige skuta, at jeg egentlig bare blir litt svimmel og enda mer diffus i mine egne konklusjoner, enn ellers.

Fredrik Hauge, for eksempel, er i det ene øyeblikket på et el-bilslepp i luksusbilklassen, og i neste, så handler det om en like stor opptimisme omkring havbruk, som jo er et særledes nyttig og like opptimistk restprodukt av fiskeoppdrett..
Og i neste øyeblunk, så blir det hevdet fra formannen i Zero, at det er gunstig å bruke vannkraft fra stadig tørrere vassdrag i oljeproduksjonen uti nordsjøen?
(Med mye mer....)

Og alt sammen i beste sendetid, og så treffsikkert på rett plass, at ikke engang en sånn idiot som meg går glipp av det....er det rart jeg undres mer enn mitt normale konstant undrene jeg...?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Er ikke så mye å undres over, Gladblakk. De personer/organisasjoner du nevner bedriver politikk, ikke klima- eller naturvern. Alt blir mye enklere den dagen du tør ta konsekvensen av et slikt bedrøvelig faktum.

Ellers lurer jeg litt på dette med klimameldingen. Hvis man kjører moped til skolen i 10. klasse, får man klimamelding med hjem da? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#23
SitatEllers lurer jeg litt på dette med klimameldingen. Hvis man kjører moped til skolen i 10. klasse, får man klimamelding med hjem da?
Dønn seriøst, Joste....så mangla til og med sykkelhjelmen fra og med i hele oppveksten her! :)
Men at den samma polimikken synes å ha høysete i så mange skaller i dag.....ja, det har neppe så stort å si som resultat av indeviduelle fallskader i hodet alikavæl. :)

Hadde skjøl hjernehinnebetennelse i seksårsalderen dog, og på det grunnlaget så kansje det hele skyldes et mer eller mindre kolektivt bakterierielt/virus-angrep...?
 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

jarlgeir

RUTER har ikke penger til kollektivtranport i Oslo.

RUTER har derimot 500 millioner til automatiske bilettsystemer som ikke virker.

Vi overdynges meg klimatiltak som koster svimlende summer, i tillegg til at det bevilges enda mere til kimatiltak i andre land.

I skolene lærer barna bare klimatull, og lærerne blir færre og færre.

Samtidig forfaller helsevesenet: De svømmer i penger, men for hver krone bevilget til dem får vi 10 øre helse, og 90 øre vesen.

Siden Verdensbanken kan bruke en lege som øverste leder for å få en skrantende økonomi på fote igjen, kan kanskje Norge bruke en økonom som leder for helsevesenet for å få en enda mer skrantende helsesektor på beina igjen?

Til gjengjeld er det ikke så lenge igjen til neste valg. Da kan vi stemme vekk disse sjarlatanene.
It's the sun, stupid!

Amatør1

Kan vi det, jarlgeir? Jeg er enig i alt du sier, men ser ingen å stemme på.... :-\
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Vi trodde vi var kvitt Erik Solheim, men jaggu dukker han opp i Lørdagsrevyen (snart). Og han skal snakke om KLIMA.
Han mener Heidi Sørensen burde få mer av æren for klimameldingen.
Nå kan en vel diskutere om den er så mye å ta æren, kanske heller få skylden for.





Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på april 28, 2012, 18:24:37 PM
RUTER har ikke penger til kollektivtranport i Oslo.

RUTER har derimot 500 millioner til automatiske bilettsystemer som ikke virker.

Vi overdynges meg klimatiltak som koster svimlende summer, i tillegg til at det bevilges enda mere til kimatiltak i andre land.

I skolene lærer barna bare klimatull, og lærerne blir færre og færre.

Samtidig forfaller helsevesenet: De svømmer i penger, men for hver krone bevilget til dem får vi 10 øre helse, og 90 øre vesen.

Siden Verdensbanken kan bruke en lege som øverste leder for å få en skrantende økonomi på fote igjen, kan kanskje Norge bruke en økonom som leder for helsevesenet for å få en enda mer skrantende helsesektor på beina igjen?

Til gjengjeld er det ikke så lenge igjen til neste valg. Da kan vi stemme vekk disse sjarlatanene.

OT, kanskje men....det er såvidt jeg vet langt mindre statlig finansiering av kollektivtransport i Stor-Oslo enn i tilsvarende regioner ellers i Norden.

    Ruters omsetning i fjor var 5552 mill
    Her kommer pengene fra:
    Oslo kommune: 1416 mill.
    Akershus fylkeskommune: 574 mill
    Oslopakke 3: 569 mill
    Billettinntekter: 2993 mill.

Oslo og Akershus har ca. 25% av landets befolkning. Av de ca. 5500 mill. bidrar billettinntekter med ca. 3000 mill., altså ca. 55%, mens regionens bilister betaler ca. 300 mill., (basert på at staten dekker omlag 40% av inntektene fra bomringen).

Hvis de RG ønsker mer kollektivtransport, er dette et enkelt satsningsområde. Å kjøre flere busser krever ingen nye baner....men merre penger blir det altså ikke av slike "klimatiltak".

ebye

I Nyhetsmorgen, nrk p2, ca. kl. 06.45 og kl. 07.15 er det omtale av forsiden på Dagens aviser. Her kan det være mye godis å starte dagen med. I dag, 1. juni 2012 ble forsiden i Nationen omtalt

Nordmenn flest har ikke tro på regjeringens klimamelding

http://www.nationen.no/2012/05/31/politikk/stortingsmelding/regjeringen/klima/klimameldingen/7469402/

Her vises det til en undersøkelse som Sentio har gjort, der 8 av 10 nordmenn har små forventninger til Klimameldingen. Mange blir intervjuet, men i farten fant jeg ingen med et skeptisk syn på det hele. Klimameldingen er omtalt mange steder her på forumet, den siste kom vel her, i tilknyning til det hemmelige møtet

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,247.msg13852.html#msg13852

Minner forøvrig om søkefunksjonen "Søk" som kan benyttes til å finne hele familien av omtaler. Den funsjonen er veldig resultatorientert!   8)


seoto

Fint at du minner om søk-funksjonen, ebye :)

Jeg vil også anbefale at man ikke bruker den oppe i høyre hjørne, men denne:

[attachimg=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.