Hva i all verdens dager er dette?

Startet av Jostemikk, juli 10, 2012, 20:24:08 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Alexa er et selskap som driver leverer web-informasjon. Der kan man sjekke nettsiders trafikk, hvor trafikken kommer fra, nasjonal og internasjonal ranking osv.

De har spesifikk informasjon kun for de sidene som er ranket blant verdens 100.000 mest besøkte. Klimaforskning ligger langt ned på 8-millionerstallet, eller var det 9? Allikevel har de denne informasjonen:

[attachimg=1]

Den første først. Subversjon? Høres ut som noe Zulu kunne påstå. Her er hva subversjon betyr:

Wikipedia - Subversjon

Subversjon betyr undergravelse, og brukes om aktiviteter som har til formål å undergrave forfatningen i et land eller et lands selvstendighet. Ofte brukes begrepet i krigssituasjoner eller krigslignende situasjoner som den kalde krigen, og da om virksomhet til fordel for et fiendtlig land mot ens eget land. Subversjon er et bredt begrep som kan omfatte både spionasje og annen type politisk virksomhet som retter seg mot ens eget land.

Det var jo ikke vakkert. Hvordan blir dette registrert hos Alexa?

Shoaib Sultan eugenikk

Hvordan kan shoaib Sultan generere så mange sidevisninger her? Vi tar en titt på hvem dette er. Shoaib Sultan, skribent - 6. mai 2012, kronikk i Aftenposten:

Genmodifikasjon som løsning?

Eugenikk. Kan løsningen på klimatrusselen ligge i å gjøre endringer i mennesket?


De globale klimaendringene stiller oss overfor stadig nye utfordringer, og dytter oss mot nye spørsmål og utfordringer. Alt fra teknologi som utnytter energien mer effektivt, til endring i egne vaner.  Den amerikanske professoren, filosofen og bioetikeren ved New York University S. Matthew Liao, og hans to medforfattere Anders Sandberg og Rebecca Roache, begge forskere ved instituttet for menneskehetens fremtid (Future of Humanity Institute) ved Oxford universitetet, foreslår i en artikkel å vurdere en radikal løsning.

Artikkelen som skal publiseres i tidsskriftet Ethics, Policy and Environment snakker om bruk av genmanipulasjon og piller for å bekjempe klimaendringer ved at menneskene blir mer energieffektive. De tar opp alt fra hormonbehandlinger, seleksjon og genetisk modifikasjon som gjør mennesker mindre i størrelse og til piller som gjør at man får en reaksjon som hodepine når man konsumerer kjøtt.


Dette er jo så skremmende, at jeg føler kvalmen bygger seg opp. Har dere hørt verre stoff i klimasaken?

Reaksjoner
Noe av det mer problematiske etisk sett er et forslag om medisinering som øker empati og altruisme, noe som foreslås at vil øke bevissthet og vilje til å gjøre noe med klimaendringene. Det tas også opp muligheter som virkelig ligger frem i tid, som å modifisere gener slik at mennesker blir bedre i stand til å se i mørket.


Nå har jeg akkurat satt meg igjen, etter å ha hengt ut av verandadøra for å tømme magen. Kaldsvetten har brutt ut, og på fingrene siver den ut så jeg er nervøs for å kortslutte tastaturet.

...
Problemet er imidlertid at det som er blitt tatt opp og debattert og reagert på, aldri helt var slik det var foreslått. Mange av dem som reagerer har nemlig ikke lest artikkelen, men reagerer basert på hva man tror blir foreslått.

Bør vurderes
Forfatterne foreslår nemlig ikke disse løsningene i seg selv, men mener at disse bør vurderes på lik linje som andre løsninger.

Jeg er likevel langt fra overbevist om at dette er en vei å gå. Men det vil være galt ikke engang å vurdere disse løsningene, om ikke for annet enn for å avvise dem.

God søndag!


Skribent Shoaib Sultan har altså noen innvendinger, og det er jo et sunnhetstegn. Men hva mente han med denne artikkelen? Det er jo aldeles hårreisende den forskningen han beskriver.

Hvem er Shoaib Sultan? Fra Wikipedia:

Shoaib M. Sultan (født 22. desember 1973) er en norsk-pakistansk organisasjonsmann, samfunnsdebattant og politiker.

I september 2011 ble Sultan ansatt som rådgiver med ansvar for kartlegging av høyreekstreme miljøer hos Antirasistisk Senter...

...Han er forøvrig styremedlem i antikrigsbevegelsen Fredsinitiativet, miljø-/klima-organisasjonen Global Migrants for Climate Action og i Oslokoalisjonen for tros- og livssynsfrihet. Sultan stilte til fylkes- og kommunalvalget i Oslo i 2011 som tredjekandidat for Miljøpartiet de Grønne
.

Dette er vakkert. En korsfarer, eller heter det halvmånefarer for en muslim? En bekjemper av høyreekstreme (klimafornektere og andre gale), en klima-halvmånefarer, og en tredjekandidat for Miljøpartiet de Grønne. Sannelig en miljøekstremist. En venstreekstremist. En ekstremist som får lønn fra staten for å bekjempe sine politiske motstandere, de høyreekstreme. Og synes noen at dette innlegget tar vel lang tid å få på plass hvis dere har tittet på innloggede og sett at jeg har holdt på lenge, så skyldes det at jeg atter en gang har hengt ut verandadøra og spydd. Voldsomme kramper, og det siste slimet som kom sigende ut mellom leppene var iblandet litt blod.

Gunhild Stordalen

Den observante leser fikk nå med seg at jeg hoppet over Fremtiden i våre hender. Jeg har ikke lyst til, og har da heller ikke krefter til, å ta igjen med alle de forvirrede mennesker og foreninger som har bikket over fra de tilstedeværende til de som burde vært inngjerdet. Jeg føler også, uvisst av hvilken grunn, et ørlite behov for å verne Erik Damman. Kanskje det henger sammen med dette? Og takken er ikke til meg, jeg tok kun bildet akkurat nå. Vedkommende får melde seg hvis lysten er der.

[attachimg=2]

Det er boka Framtiden i våre hender. Tenk at en høyreekstrem klimafornekter en gang i tiden fikk en kjempetakk fra en person som Erik Damman. Kanskje han intuitivt forsto at personen var et godt menneske allikevel? Eller kanskje det kom av at vedkommende takken var rettet til den gang ikke forsto at høyreekstrem samfunnsfiende var et skjellsord som ville bli brukt som beskrivelse av ens person? Disse siste kommentarene er ikke ment som fleip. Les karakteristikkene over.

Gunhild Stordalen er en person vi har blitt kjent med via Hjelp Ecotretas med å finne Al Gores apostler i Antarktis, der hun dro sammen med sin milliardmann og flere klimasvindlere med James Hansen og Al Gore i spissen, til en kjempedyr båttur til den Antarktiske halvøya for å bekjempe de fæle, menneskeskapte klimaendringene som har smeltet Sydpolen bort fra verdenskartet. Les om Gunhild her:Gunhild Anker Stordalen - Wikipedia:

Gunhild A. Stordalen (born Gunhild Melhus, January 15, 1979) is a Norwegian physician, married to hotel owner Petter Stordalen. She is well known for her commitment to climate change issues, women's health and animal welfare. She is the co-founder and chairman of The Stordalen Foundation. Today she works as a post-graduate doctor at a public health clinic in Oslo in addition to serving on the board of several commercial and nonprofit organizations...

...Philanthropy

Gunhild Stordalen has stated that her goal is to "change the world", and together with Petter Stordalen she founded the couple's philanthropic foundation, The Stordalen Foundation.


Så vakkert, Gunhild! Så utrolig vakkert! Du skal virkelig forandre verden til et bedre sted, skal du ikke? Og legg merke til at hun betegner seg som en filantrop. Det er det også andre som gjør, nemlig Rothschildslekta og Rockefellergjengen. Jeg tror dette er felles for alle som er så rike at de slipper å ha med vanlige mennesker å gjøre. Ikke at de har noe særlig i mot oss, bortsett fra at vi er altfor mange. De kan til og med henvende seg til oss, bare de slipper å oppnå kroppskontakt, eller kjenne lukten vi sondrer ut og forgifter verden med. Filantropene har i det hele tatt kun kjærlighet i tankene overfor oss, bare de først kan få antallet vårt ned i en halv milliard, noe som er et uttalt mål for nesten alle filantroper.

Takk skal du ha, Gunhild, for at du genererer så mye trafikk hit til Klimaforskning! Jeg håper gubben din Petter, (er det ikke det han heter han knøttlille snålingen?) går konkurs før du rekker å "redde" for mange av oss fra allmuen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Joste, må si jeg klør meg i hodet over det første søkeordet: "Subversion". Jeg har søkt nettopp nå med min søkemotor og finner ingen klimaforskning-treff på ordet. Vel, ikke på de 10 første sidene i hvert fall. Subversion klimaforskning (uten anførselstegn) gir noen få treff, men ingen linker til dette nettstedet - bare til noen andre steder som tilfeldigvis inneholder de to ordene samtidig.

De andre søkene kan jo forklares med at både tidligere lege, nå klimadoktor Stordalen har vært omtalt her av flere, inkludert meg selv, i likhet med Sultan, på grunn av hans artikkel i Aftenpoften.

Men subversion? Altså fra "search engines? Virker litt... eh, søkt, men kan noen for eksempel ha sitert slike ting som "subversion of the peer review process"? Ikke utenkelig...

Da er det tross alt gøyere å google "klimafyk". Gir 1 treff...  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Ha-ha! Den var morsomt  ;D Vi er de eneste på hele Internett som har ordet klimafyk ;)
Men da spørs det vel om noen vil søke på det ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Den subversjonsaken gikk rett inn på humanetisk på UiO. Hvordan dette henger sammen har jeg ikke peiling på, Bebben. Da er det enklere å koble han eugenikk-nissen. Han skriver jo i kronikken sin at klimaskeptikere ikke liker eugenikk, og den eneste nettsiden som har tatt opp dette i stor grad, er jo Klimaforskning.

Det ligger ikke få forskjellige fra UiO innpå her iløpet av et døgn. Cicero har også adresse der.

Angående søkemotor, så vel, forsøk denne. Der ligger det to treff høyt på side en, "takket" være Zulu.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg glemte en ting. For det første jobber jo diverse miljøer på universitetene med å "overvåke" klimadebatten. Sto en artikkel om det på forskning.no for en stund siden. Dessuten er det visse ord som vekker den sovende nysgjerrighetsbjørnen, du vet den bjørnen, eller de bjørnene, som som regel har tre bokstaver i firmanavnet sitt...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Aha - er det en "j" i "subversjon"? Jeg tok det for en "i".

Så da er det nok zulu... men husk at all PR er god PR!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Jeg er PR tiden enig med deg i det, Bebben. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juli 10, 2012, 23:49:21 PM
Aha - er det en "j" i "subversjon"? Jeg tok det for en "i".

Så da er det nok zulu... men husk at all PR er god PR!

Som født skeptiker ser jeg meg tvunget til å framsette en alternativ hypotese  :D

Klimaforskning.com er et Simple Machines Forum (SMF). Dvs. et stykke åpen programvare som muliggjør slike debattsteder som dette. Alle som driver med programvare, vet at slik programvare må vedlikeholdes, dvs. det kommer stadig nye versjoner med bugfikser og nye egenskaper. For å holde styr på slikt, der mange personer deltar samtidig, trenger man et versjonskontroll-system (version control system). Et av de mest brukte slike er også åpen og fritt tilgjengelig, og heter subversion.

Ja, og det finnes et subversion-repository for SMF.

Så da er det bare å lure på hva som er rett.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Helt enig, seoto, Amatør1 er synkron med nødvendigheten!

Noen ganger er det ikke klimaspøkelser vi ser ved høylys dag.   ;)   8)