Dagens forhåndsskremsel fra IPCC - 3 uker før Durban

Startet av Telehiv, november 18, 2011, 19:03:29 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: dagfinn på desember 01, 2011, 17:05:14 PM
Det er min tolkning også. Men det er ganske villedende at han sier 1850, ettersom det er enighet om at CO2 ikke kan ha hatt særlig innflytelse før 1950.

Henger kanskje sammen med at man ofte regner starten på den grusomme co2-forurensingen lik starten på den industrielle revolusjon. Nå var det ikke så veeldig mye industri utenfor England i 1850, og den tunge industrialiseringen av Tyskland, USA og Russland startet for alvor på slutten av 1800-tallet, men pytt pytt.

dagfinn

#31
IPCC prøver jo ikke å skylde på CO2 for oppvarmingen før 1950, men har en halvkvedet vise om solas innflytelse, som dessverre ikke er tilstrekkelig til å forklare temperaturkurven. Jeg vil anbefale denne artikkelen av Craig Loehle. Det han skriver er jo egentlig kjent stoff, men lett å glemme.

SitatIn the climate change debate, by contrast to physics, the force of GHGs and human evil is so great that it transcends time. Bad things happen BEFORE their cause. It is simply amazing.

http://wattsupwiththat.com/2011/05/16/time-travel-and-causation-in-the-climate-debate/

Og apropos, denne dukket opp i dag: http://judithcurry.com/2011/12/01/the-long-slow-thaw/

SitatA warming trend can be observed from 1659, the start date of Central England Temperature  (CET)- the oldest instrumental record in the world- to today.

Telehiv

#32
dagfinn,

takk for link til artikkelen The long slow thaw med den omfattende oppsummeringen.


DURBAN BRYTER SAMMEN NÅ?

Ellers lurer jeg på om flere ser det samme som meg:

Forskning.no er musestille om Durban - påfallende musestille.

Har de fått instruks om å ligge lavt?

Artikkelen "Kalddusj for EU i Durban" er f.eks. bare angitt med ekstern NTB-figur, ingen i forskning.no viser seg nå.

Noen er åpenbart redd for å stå fram med fakta, at ting er i ferd med å gå til helvede hin med klimaalarmismen deres. Link:

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/306162

Som kjent er forskning.no styrt av deptene/forskningsrådet og er samtidig hofforganet for den politiske maktbasen rundt klima i den sittende regjering. De ønsker vel ikke at noen skal skrive noe uønsket når ting akkurat er i ferd med å rakne skikkelig der nede.

Anbefaler alle å følge med på utviklingen, der de store landene nå rygger ut av flere forpliktende avtaler - mens de norske klimaslikkerne akkurat nå i kveld løper i korridorene som rotter og prøver å fortelle at de vil støtte alt mulig for å komme med i nye komiteer, jeg tro faktisk jeg blir uvel - igjen!

For ordens skyld, jeg har infoen fra en tilstedeværende observatør som  også er uvel
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Det er flott å se at det hele nærmer seg det totale sammenbrudd. Jeg skummet akkurat gjennom forsiden til Dagbladet. Kunne ikke finne noe som helst om klimaet eller møtet i Durban.

Det har da sannelig gått fremover etter Københavnmøtet for to år siden?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hei dagfinn, det var en interessant artikkel på Climate etc. Jeg har ikke fått finlest den, bare skummet igjennom.

På den ene siden er det en interessant sammenligning mellom to "skoler", skal vi si "Lamb-skolen" og "Mann-skolen". På den andre siden er det imidlertid så godt dokumentert nå hvor enormt store problemer det er med rekonstruksjonene til Mann og hans disipler at sammenligningen nærmest i prinsippet blir problematisk. Hele "hockeykøllefamilien" til IPCC er avhengig av åpenbart ugyldig statistikk (den opprinnelige hockeykøllen- som aldri er blitt replikert) og ytterst tvilstomme data (strip-bark, yamal, innsjøsedimenter brukt opp-ned).

I lys av den massive kritikken fra Steve McIntyre, Ross McKitrick og andre blir det etter min mening umulig å skrive et godt essay om disse "skolene" uten å henvise til de sistnevnte.

(Men som sagt, jeg har bare skumlest denne posten.)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på desember 01, 2011, 21:58:26 PM
Som kjent er forskning.no styrt av deptene/forskningsrådet og er samtidig hofforganet for den politiske maktbasen rundt klima i den sittende regjering. De ønsker vel ikke at noen skal skrive noe uønsket når ting akkurat er i ferd med å rakne skikkelig der nede.

At forskning.no er styrt av deptene/forskningsrådet hadde jeg faktisk ikke tenkt over, takk for klargjøringen! At de er hofforganet for den politiske maktbasen får en jo til å undres over hvorfor klimaskalle og dumsirkus fikk lov til å herje fritt, slik at klimadebatten ble stengt.... det er dog konsistent med det som har vært nevnt før: man leter etter måter å forhindre debatt på, så da passer det å leie noen troll til å trolle.

Sitat fra: Telehiv
Anbefaler alle å følge med på utviklingen, der de store landene nå rygger ut av flere forpliktende avtaler -

De har kanskje gått inn for The Caesar option:

"The science is solid and proves unequivocally that the world is warming," says R.D.J. Lengoasa, the WMO's deputy director, and human activity is a significant contributor. "Climate change is real, and we are already observing its manifestations in weather and climate patterns around the world," he adds.

But just one day into the Durban talks and, as expected, writes John Vidal, we are witnessing the assassination of the Kyoto protocol. Canada has let the cat out of the bag with its environment minister, Peter Kent, saying: "Kyoto is the past" and suggesting that formally pulling out of the treaty is an option.

The play reminds Vidal of the assassination of Caesar in Julius Caesar. Caesar's friends and colleagues hide their weapons before ritually stabbing him together, thus sharing the responsibility for his death. The US may be the country that has plotted the end of the treaty but Canada now has the dagger in its hand.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2011, 22:15:29 PM
Det er flott å se at det hele nærmer seg det totale sammenbrudd. Jeg skummet akkurat gjennom forsiden til Dagbladet. Kunne ikke finne noe som helst om klimaet eller møtet i Durban.

Det har da sannelig gått fremover etter Københavnmøtet for to år siden?

DN følger med, bra det, de ser ut til å ha skjerpet seg litt etter å ha kommet over på østkanten  :D

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2282268.ece

"Fondet skal finansiere klimatiltak i utviklingslandene. Målet fra København-avtalen er å kanalisere 100 milliarder dollar i året til klimatilpasning og utslippsreduksjoner i fattige land hvert år innen 2020. Pengene skal komme både fra offentlige og private kilder.

Fondet ble vedtatt opprettet under klimatoppmøtet i Mexico i fjor. Samtidig ble det nedsatt en komité som skulle utarbeide forslag om organisering, prosedyrer og retningslinjer for fondet.

Men komiteens forslag møtte motstand både fra USA, Saudi-Arabia og venstreorienterte land i Latin-Amerika da det ble lagt frem på klimamøtet i Durban tidligere denne uken. Uenigheten dreier seg blant annet om hvilken rolle privat sektor skal spille i finansieringen av klimatiltak.

Nå frykter andre land at hele fondet settes i fare. Dermed reduseres sjansene for fremgang på et av de få områdene der det var håp om konkrete resultater fra årets klimatoppmøte. "

Dette megafondet var omtrent det eneste det var et lite glimmer av enighet om -nå, som bordet som pengene skal på rykker stadig nærmere, får giverne kalde hender.


BorisA

Intervju med 2 ungdomsrepresentanter fra henholdsvis Natur og Ungdom og en eller annen kirkeorganisasjon på NRK1 i dag.
De skal til Durban.
Voldsom klimakrisemaksimering fra kirkerepresentanten. Våre CO2-utslipp måtte reduserer straks! Hadde inntrykk av at all sult og nød i verden var våre vestlige synder skyld (altså våre utslipp).





Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Selv The Team har innad diskutert effekten av en Kyotoavtale fulgt til punkt og prikke. Det er snakk om en maksimal temperatureffekt på tusendels grader innen 2050. Dette attpåtil under forutsetning av at klimasensiviteten for økt atmosfærisk innhold av CO2 er høy.

Surrealisme på høygir.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren