Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

ebye

Sitat fra: BaseBallStick på september 28, 2012, 07:58:26 AM
For noen år siden ble det predikert at såogså mange klimaflyktninger ville omkomme, eller legge press på andre verdensdeler, eller ditt og datt, innen få år. Jeg tror faktisk vi har passert tidsramma på de villeste spådommene siden den gang.

Men nå ligger selvsagt ikke den slags tilgjengelig på nettet lenger.
Det nærmeste jeg kommer dette er den diskusjonen som gikk mellom Vetlesen, Hessen , fra Concerned Scientists og Nils Petter Gleditsch, om klimaflyktninger, omtalt her på forumet

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,525.msg10415.html#msg10415

med denne trådstarten

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,525.msg7861.html#msg7861

De som hørte Petter Northug i forrige sesong, som etterlyste konkurrentene i innspurten. Lett omskrevet:

Klimaflyktningene - hvor ble dem av?

jarlgeir

Klimaflyktningene er flyttet, Ebye!

Med et enkelt pennestrøk, fra 2010 til 2020, for da blir det mulig å hente funding i 10 år til, med et minimum av papirarbeid.
DARA, GRIDA og resten av sjarlatanene. Her er nettsiden til Gros lille gjøkerede i Arendal.
http://www.grida.no/

It's the sun, stupid!

ebye

Jeg skjønner!

Følgende samtale fant nok sted:

I 2000:

Når blir du klimaflyktning? Svar: I 2010!

I 2010:

Du har jo ikke klimaflyktet ennå, hvorfor det? Svar: Det hele er utsatt, jeg blir ikke klimaflykning før 2020. Dette er nok utenfor menneskelig kontroll!   ;)     8)

BorisA

Fra Dagsavisen denne gangen, på vei mot klimakatastrofen med gassen i bånn:

http://www.dagsavisen.no/tema/gronn-hverdag/billiarden-kan-odelegge-verden/

Og Randers er med !
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Ja - selvsagt er Randers med. Han er vel blant dem som ønsker vanlige folk inn i rugekasser og avhengige av offentlige transportsystemer, slik at det blir mindre bilkjøring. Hvordan bor han så selv?



På beste Vestkant ;)
Og det er vel ikke så verst å ha hytte i Kragerøs Skjærgård, heller - noen har større behov for plass enn hva andre kan tillate seg.


Og SVs Bård Vegar Solhjell burde vel i hvert fall bo i en rugekasse:


Flott å bo i Son :)

Men noen er vel likere enn andre  - det er nok forskjell på liv og lære ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Hva hjertet er fullt av renner munnen over med ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Kan det være fare for ulv-ulv effekten?   ;D

seoto

Ja, det er vel ingen - i hvert fall ikke skeptikere - som vil benekte ulv-ulv-effekten. Alarmistene har vært sin egen verste fiende. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Hørte/så nettopp på TV2-værmeldingen og ante fred og ingen klimafare, men plutselig avsluttet værdamen omtrent sånn:

"Kloden blir stendig varmare, men likevel veks isen i Antarktis.
Det kan høyrast ut som at dette ikkje heng på greip, men det gjer det. Gå inn på TV2.no og sjå kvifor."

Ikke noe 16-års pause i den globale temperaturstigningen der i gården!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Og nå har vi endelig fått forklaringen på hvorfor vi har så dårlige veier i Østfold: Det er klimaendringenes skyld!
Trodde nesten ikke mine egne ører da jeg hørte dette på NRK Østfold i kveld.

Styrtregn og varmere klima får skylden for at 60 prosent av norske kommunale veier er for dårlige.
Og verre skal det bli, varsler meteorologene.

Og jeg som trodde dårlige veier skyldtes mangel på penger til reparasjoner og nylegginger! Så feil kan man altså ta :(

Jeg bor i Østfold, og skulle veldig gjerne kjent mer til det varmere klimaet også her. Styrtregn er ikke noe nytt fenomen, heller.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg er innom bloggen til Ellen Hambro fra tid til annen, for å sjekke hva som rører seg i direktoratet. Noen saker har vært referert her og der på forumet, de kan finnes ved "Søk".

Men her er et innslag som fortjener litt oppmerksomhet, kanskje

Kjøttfri mandag hos Klif

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kjottfri-mandag-hos-Klif/

Budskapet er: spis mindre kjøtt, og bidra til mindre utslipp av CO2. Klif bidrar med sitt: en kjøttfri dag i kantina!

Og naturlig nok, klimaforskerne blir brukt som sannhetsvitner. Og igjen er det CICERO som byr på vitenskapelig dokumentasjon og kunnskaper i praksis. Siste nr. av KLIMA, nr. 5 2012 har en artikkel om dette

Vi blir hva vi spiser

http://www.cicero.uio.no/fulltext/index.aspx?id=9559

Jeg hører en form for religiøs messing, når jeg leser Hambro's blogg. Og Pachauri er med, for å få folket med. Han er vegetarianer, og det lureste vi gjør i klimasammenheng, er å redusere kjøttforbruket, i følge IPCC-sjefen.

Det hadde vært interessant å finne ut om alle i Klif er komfortable med denne indoktrineringen?    ;)    8)

bøvelen

#732
Varmeste september ever! Se Aftenposten

http://www.aftenposten.no/klima/Aldri-har-det-vart-malt-en-varmere-september-7025844.html#.UIhKNMTCWzc.twitter

Det fremholdes at temperaturtallene fra National Climatic Data Center er til å stole på!
med tanke på allt som er fremkommet her på forumet om "homogenisering" og juksteringer av temperaturer skal man kanskje ta det med en liten klype salt?
Også nevnt: mye issmelting i Antarktis og mer nedbør i Antarktis
Det er også flettet inn en link om ozonlaget.
Finnes det forresten her på forumet en god forklaring på KFK-gassers påvirkning på ozonlaget, var det en bløff?

seoto

En gang i tiden så jeg på Aftenposten som en seriøs avis, nå er det lenge mellom hver gang jeg bryr meg om å lese nettavisen deres. Papiraviser bryr jeg meg ikke om å kaste bort penger på, bortsett fra lokalavisen.

Disse skremslene vil vi se mer og mer av, for det nærmer seg jo tiden for Doha Climate Change Conference i Qatar. Det blir alltid mediegalskap i forbindelse med disse møtene. Folket skal jo skremmes til lydighet ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

imøbe, det med ekstremskremming før klimamøter står det litt å lese om i Climategate. De har ei bred kontaktflate med viktige mediefolk.

bøvelen, ozonskremminga var forløperen til CAGW-skremslene, og fellestrekkene er mange. Ingen snakket om solas påvirkning den gangen heller. De fant ei påvirkning vi hadde på atmosfæren, den gang ozonlaget, og blåste det fullstendig ut av proporsjoner. Vi har skrevet litt om det her på forumet, men jeg finner det ikke i farta. Det var noen som tjente mye penger den gangen, og jeg minnes noe om et møte i Canada. Skal se hva jeg finner.

Det samme skjedde med DDT, og den samme panikken ble verden kastet ut i når det gjaldt PC-krasj ved årtusenskiftet. Verdens ledende eksperter sier... Når du hører slike uttalelser på nyhetssendingene er det som regel all mulig grunn til å være skeptisk. Svært skeptisk.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren