Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BorisA

Jepp!
Observerte det samme for et par timer siden, da jeg skulle sjekke om det var noe "action" på bloggen, og så er den "lagt ned".

Tenkte da at det kanskje var midlertidig, og at den "kommer opp" igjen senere.
Time will tell.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: Amatør1 på november 10, 2012, 09:30:54 AM
Legg merke til at Ellen ikke liker å bli minnet på det hun selv har skrevet, og har fått Winston til å hjelpe seg.

Samtidig med at AD ble slettet fra offentligheten, ble Ellens blogg beskyttet mot arkivering:

http://wayback.archive.org/web/*/http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/*

Jeg har sjekket Wayback-maskinen for flere domener, og begynner å lure på om den stoppet sitt arbeid ved utgangen av juli 2011, siden ingen av stedene jeg sjekket var registrert etter denne datoen.

Ellers er det jo litt merkelig at hele KLIF er nede etter at de hadde dette orienteringsmøtet i går, men det kan selvsagt være tilfeldigheter, slik så mye er.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Amatør1 på november 10, 2012, 09:18:41 AM
Prøv linken til "klif" nå, så ender det med "Runtime Error".

Kanskje det var mindre pinlig å krasje serveren enn å la disse spørsmålene stå? Har dere husket å ta kopi av siden? Er det Winston Smith som har kommet på jobb?
Jeg vet ikke hvor mange ganger du Amatør1, har minnet oss (meg  :))  ) om å ta kopi av sidene. Den rutinen er det ikke lett å få "inn". Har bare teksten for selve innlegget hos Ellen.

Enten så har Klif en "server-feil", eller så kan det ha noe med omlegging å gjøre. Enten Klif eller MDir (Miljødirektoratet) kommer opp (igen). Blir Ellens blogg borte, skal vi nok minne "de nye" om ubesvarte spørsmål.    8)

Departementet (MD) kan jo også være et sted å få hjelp.   ;)

Jostemikk

Er nok ikke bloggen hennes som er lagt ned. Som seoto nevnte er hele domenet nede for øyeblikket, og Klifs hjemmeside er nok ikke lagt ned for godt. Er vel vedlikehold, midlertidig feil, eller kanskje en ombygging av hjemmesiden? Dukker nok opp igjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Amatør1

Sitat fra: ebye på november 10, 2012, 23:50:23 PM
Siden er oppe igjen, med en utdyping av Jakobsen

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/#comment1036      8)

Veldig bra! Her har hun fått noe å bryne seg på. Winston Smith har ferie, da....

Nå har du vel tatt kopi, ebye?  ::)  Det har jeg  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Kopi har blitt, Amatør1.     ;)

Men, finnes det gode kopirutiner i tillegg til copy/paste eller PrtSc? Sistnevnte egner seg jo best for akkurat et skjermbilde.

Jostemikk

#787
Sitat fra: ebye på november 11, 2012, 09:58:42 AM
Kopi har blitt, Amatør1.     ;)

Men, finnes det gode kopirutiner i tillegg til copy/paste eller PrtSc? Sistnevnte egner seg jo best for akkurat et skjermbilde.

Hambros blogg og VGD kan enkelt lagres ved å - ja - lagre. Har du diskett-tegn blant funksjonene på verktøylinja på nettleseren din er det bare å klikke på det og lagre det i rett mappe.

Dette går ikke på for eksempel Forskning.no. Der får man med hovedinnlegget, men ikke noe av debatten under. Kopien vil åpne seg i nettleseren din som ei nettside, og linker etc. er klikkbare, samt at du kan kopiere teksten som om du var på selve nettsiden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

ebye

Og finner du ikke diskett-symbolet, kan du rett og slett bruke ctrl+s - det virker i de fleste programmer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: ebye på november 11, 2012, 09:58:42 AM
Kopi har blitt, Amatør1.     ;)

Men, finnes det gode kopirutiner i tillegg til copy/paste eller PrtSc? Sistnevnte egner seg jo best for akkurat et skjermbilde.

Ja, det finnes. Selv bruker jeg utelukkende Firefox til nett-browsing, og Firefox har en mengde plugins til mange nyttige formål. En slik plugin er UnMht, som utvider File-menyen med alternativet "Save as MHT":

[attachimg=1 width=300]

Med denne opsjonen kan du lagre en hel side (ikke bare det du ser) til en *.mht fil som du kan åpne med Firefox (eller andre browsere) siden.

Eneste problem er forum som VGD der en tråd er delt opp i flere "undersider". Hvis du bruker "Save as MHT" på VGD, får du bare én underside, og ikke hele tråden.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for tips, Amatør1.

Jeg har brukt Internett Expl. til nå. Mulig Firefox er et bedre valg.

ctrl-s funket ikke, og ikke har jeg diskett-tegnet. Må eventuelt knote litt rundt omkring. Takk for alle tips.   8)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 11, 2012, 10:48:09 AM
Sitat fra: ebye på november 11, 2012, 09:58:42 AM
Kopi har blitt, Amatør1.     ;)

Men, finnes det gode kopirutiner i tillegg til copy/paste eller PrtSc? Sistnevnte egner seg jo best for akkurat et skjermbilde.

Hambros blogg og VGD kan enkelt lagres ved å - ja - lagre. Har du diskett-tegn blant funksjonene på verktøylinja på nettleseren din er det bare å klikke på det og lagre det i rett mappe.

Dette går ikke på for eksempel Forskning.no. Der får man med hovedinnlegget, men ikke noe av debatten under. Kopien vil åpne seg i nettleseren din som ei nettside, og linker etc. er klikkbare, samt at du kan kopiere teksten som om du var på selve nettsiden.

Hvis du bruker Save as MHT som forklar over, får du med debatten også (har ikke sjekket nå, men mener å ha gjordt det før).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

Det finnes en gratisprogramvare som heter WGet. Siden den kommer fra Linuxmiljøet, er den i utgangspunktet kommandolinjeorientert. Man kan imidlertid finne et grafisk grensensitt som heter WinWget. Det er litt kronglete å sette opp. Jeg har nettopp kjørt en test, der jeg hentet ned websida med adressen:

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/#comment1036

Da kom det inn en kopi av teksten på den aktuelle siden. Bilder og annet kan komme til å mangle om originalsida fjernes, da dette bare er linker.

Kopien ser slik ut: http://stjakobs.dyndns.org/klima/KlifKopi.html
"IPCC is a four letter word."

ebye

Den kopien så fin ut, stjakobs. Tipsene gjør samlet at originalene ikke slipper unna!    ;)

En annen ting er hva som skal kopieres. Men det bør nok diskuteres på en annen tråd.   8)

stjakobs

Besteforeldrenes Klimaaksjon - med professor Hans Martin Seip - burde kanskje også få seg noen kommentarer.

Eksempelvis har Seip skrevet noe om hvor flinke de har vært å regne ved CICERO, slik at de nå har kommet frem til et mye nøyaktigere tall for klimasensitiviteten enn IPCC. Headinga er:   Går oppvarmingen langsommere enn antatt?.


Link: http://www.besteforeldreaksjonen.no/?p=3280


Det er tilrettelagt felt for kommentarer!
"IPCC is a four letter word."