Fint du tar opp dette, seoto!
Her er forresten en annen klimalogg som fortjener å bli bedre kjent: http://www.paulmacrae.com/?p=51
Og her er mye interessant info i samme gate: http://www.greenworldtrust.org.uk/Science/Curious.htm
Dette nettstedet har en svært omfattende summering av hele klimasakens utvikling og status, absolutt verd å se nærmere på!
Litt mer om "Crichton and Lomborg", som er nevnt i teksten seoto la ut; hvis dere vil se hva skittkasting fra alarmistsiden virkelig kan degenere til, kan dere google på søkeordene "Crichton and Lomborg" og se hva som kommer opp!
. . .
Takk, Tele! Jeg gjorde søket på "Crichton and Lomborg", og her kan det nok være lesestoff for mange dager!
Jeg setter stor pris på all informasjonen du gir oss, noe som bidrar til å gjøre dette forumet til en kunnskapsbase av de store. Med så mye informasjon kan det til tider bli vanskelig å finne fram, men med litt systematisk søking finner vi det igjen. Har tenkt en del over hvordan man kan sette dette i system. Ser at forumet kan bli litt uoversiktlig, men tenker over hva som kunne bli mest mulig effektivt. Svaret blir vel muligens at det bør settes opp forskjellige nettsider over de forskjellige områdene, og med linker og forklaringer. Det er ikke noe som blir gjort i løpet av et par dager! Jeg skal tenke litt seriøst gjennom å finne et system som kan være brukervennlig. Etter å ha sett en del internettsider der de har samlet informasjon, ser jeg at det er vanskelig å finne et virkelig godt system. Det har ofte lett for å bli mye arbeid i å finne det man leter etter, man blir sittende og klikke linker til det klikker i hodet og man forlengst har glemt hva man egentlig lette etter

En av sidene jeg kom til da jeg søkte på "Chricton and Lomborg" var
Newsbusters:
Speaking of which, Lomborg is the person soon-to-be-Dr. Al Gore chickened out of an interview with in January (emphasis added):
The interview had been scheduled for months. The day before the interview Mr. Gore's agent thought Gore-meets-Lomborg would be great. Yet an hour later, he came back to tell us that Bjorn Lomborg should be excluded from the interview because he's been very critical of Mr. Gore's message about global warming and has questioned Mr. Gore's evenhandedness. According to the agent, Mr. Gore only wanted to have questions about his book and documentary, and only asked by a reporter.
As such, Lomborg is on a growing list of people that have challenged Gore to debate his junk science.
Of course, the Global Warmingist-in-Chief doesn't accept such challenges.
Why should he?
Or hadn't you heard that the debate is over?
Det er rart å se hvor redde de er for å måtte svare for seg overfor de som har kunnskaper og en klar hjerne, kombinert med trygghet på seg selv. Se også hvor redde de er for å debattere med Monckton

(Noe jeg også ville ha vært.)