I går la jeg ut to innlegg om hva som skjer på bloggen til Judith Curry,
Terje Wahl's klimablogg. For ikke å spore den tråden helt av, legger jeg ut om dagens utvikling her.
Curry har nå forsøkt å ta dette videre, og man må anta at dette skyldes de voldsomme angrepene hun ble utsatt for av blant andre Willis Eschenbach i den første tråden. Noe sier meg at hun nå kun har helt bensin på bålet, og personlig er jeg fullstendig enig med Willis Eschenbach i hans kritikk.
Mye kan nå tyde på at Judith Curry har rygget inn i sin trygge hule, og der kan hun trives og blomstre uten fare for ytterligere angrep fra The Team. Det hele er svært bedrøvelig.
Les om dette selv, og få for all del med dere Eschenbachs innlegg i tråden, og mange andres kommentarer rundt hans poenger.
The legacy of climategate: Part IIAt Curry siterer og roser, (hvis jeg ikke har misforstått) hvitvaskingskampanjene etter Climategate kan vanskelig føre til annet enn at hun nå spiller seg selv utover sidelinjen angående den samlende faktor hun har uttalt at hennes blogg skulle være.
Vi får alle tygge litt på dette, og jeg vil absolutt sette pris på innlegg som forsvarer og forklarer Currys handlinger de siste dagene. Jeg kan sannelig også trenge en helt, og Curry var på vei til å bli en slik helt for meg, ikke minst fordi hun viste større baller enn sine mannlige kolleger. Har klimasakens samlende dronning akkurat blitt avkronet, eller er jeg for streng? Overser jeg med vilje det voldsomme presset vi må anta hun lever under?