Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ebye

ConTrari, kein problem.

Det er da flere enn meg her på Forumet, som hadde tysk på realskolen i flere år?   ;D

seoto

Sitat fra: jarlgeir på mai 07, 2012, 12:17:15 PM
Jødals innlegg om alt som kan gå galt er fra 2009.

3 år gammelt.

Selv om det han skriver er like riktig i dag, har vi ikke mer dagsaktelle kandidater til klimarosen?

Jødal har vært aktiv. Her er en oversikt i Aftenposten:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2256402.ece#.T6ewcsXUySo

Han skal ha vært medlem i WWF, men det er vel mer sannsynlig at han ikke lengre er det, etter sine uenigheter med Rasmus Hansson ;)

Han har også et svært nylig innlegg på forskning.no:
Drukner Kiribatiøyene?
http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/320788

Det er mye å finne på ham ved å søke på "Morten Jødal biolog".
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: ebye på mai 07, 2012, 12:22:41 PM
ConTrari, kein problem.

Det er da flere enn meg her på Forumet, som hadde tysk på realskolen i flere år?   ;D

Ja, det er vel som med "a rose by any other name"  8).

Jostemikk

Ifølge denne undersøkelsen gjort av Försvarets forskningsinstitut er 70 % av alle svenske lokalpolitikere idioter. Les om saken hos The Climate Scam - Försvarets undersökning i DN och SR.

Selv velger jeg å tolke dette motsatt. Det er en positiv overraskelse av så mange av de svenske politikerne har forstått at AGW-alarmismen er en bløff.

Hvis ikke de svenske AGW-alarmistene klarer å tolerere et slikt politisk flertall, ser jeg ingen annen løsning enn gjennom eugenikk, slik at de får de politikerne de ønsker seg og anser best for framtiden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det går an å stemme på Expressen - jeg hjalp svenskene med enda et nei-svar ;)

Det er alltid morsomt å lese kommentarene, og her var en jeg fant morsom:

SitatANNONym xxx { 07.05.12 at 12:20 }
Tar man en titt på lilla fröken Carlsson-Kanyama s  liv och leverne så kan man först se att hon jobbar på FOI, en inte direkt respektabel arbetsgivare utan en arbetsplats för arbetslösa vänsterextremister och vänsterforskare, samt förstås ett ställe där skattemedel skickas ut för att sponsra politisk forskning.

Ja, vi vel har vel noen slike finansielt støttede arbeidsplasser også i Norge ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 07, 2012, 14:31:05 PM
Ifølge denne undersøkelsen gjort av Försvarets forskningsinstitut er 70 % av alle svenske lokalpolitikere idioter. Les om saken hos The Climate Scam - Försvarets undersökning i DN och SR.

Selv velger jeg å tolke dette motsatt. Det er en positiv overraskelse av så mange av de svenske politikerne har forstått at AGW-alarmismen er en bløff.

Hvis ikke de svenske AGW-alarmistene klarer å tolerere et slikt politisk flertall, ser jeg ingen annen løsning enn gjennom eugenikk, slik at de får de politikerne de ønsker seg og anser best for framtiden.

Hehe, formuleringer avslører standpunkt i MSM:

"Rubriksättningar är alltid intressanta, Dagens Nyheter valde "Kommunpolitiker tvivlar på klimathotet" medan Sveriges Radio valde "Beslutsfattare tror inte på vetenskapliga fakta". "

Jostemikk

Nå har seoto oppdatert med mange nye linker på hjemmesidens linkside. Ta en titt, det er virkelig en snarvei til mye lærdom!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: jarlgeir på mai 07, 2012, 12:17:15 PM
Jødals innlegg om alt som kan gå galt er fra 2009.

3 år gammelt.

Selv om det han skriver er like riktig i dag, har vi ikke mer dagsaktelle kandidater til klimarosen?
Jeg kommenterer om litt, jarlgeir, men på tråden til Klimarosen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,492.0.html

Da blir det lettere å holde orden på hva vi mener.   8)

seoto

Ivar Giæver besøkte i går Horten Videregående skole:

Nobelprisvinner tror ikke på global oppvarming

Journalisten, Alexander Svanberg, klarte ikke å holde seg for god til en svært unødvendig slengbemerkning: "Dette fra en mann hvis professorat ved Universitetet i Oslo er sponset av Statoil." Journalisten mangler nok mye kunnskap, siden han ikke vet stort om hvem andre Statoil sponser.

Imidlertid kan det virke som om rektor Idås sitter på mer kunnskap: "– Det er tusen ganger vanskeligere å få nobelpris i fysikk enn å vinne VM på ski, mente lektor Kjetil Idås i forkant av foredraget."

Sitat– Global oppvarming har blitt en ny religion, advarte han realfagselevene.

Tidligere visepresident Al Gore kan vel i så måte kalles en prest i menigheten. Boken "En ubehagelig sannhet" tok debatten til middagsbordene verden over. For den tidligere visepresidenten Gore betydde det et karrieremessig høydepunkt, ikke minst økonomisk. 600 millioner norske kroner tjente Gore på miljøet, ifølge avisen Sunday Times. Og i 2007 mottok han og klimapanelet Nobels fredspris. Dokumentarfilmen med samme navn ble i tillegg belønnet med Oscar samme året.

Giæver advarer også mot pseudovitenskap, og stiller det spørsmålet så mange av oss også stiller: Hvorfor fikk Gore Nobelprisen?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Ja, journalisten forsøker seg på sverting etter fattig evne, men ellers gjegis Giæver i fri dressur:


"Det var i forkant av en paneldiskusjon i 2008 at doktoren i fysikk første gang stiftet bekjentskap med temaet global oppvarming.

– Før dette hadde jeg ikke tenkt på begrepet, det var ikke en del av min verden og jeg ville i utgangspunktet ikke være med på debatten.

Siden trålet han side opp og side ned på internett og leste alt han kom over om temaet. Det Giæver fant skremte han. Men ikke i den forstand man kanskje skulle tro. Tvert imot har Ivar Giæver i de senere år gjort seg synlig som kritiker. I fjor meldte han sågar seg ut av det prestisjetunge The American Physical Society, fordi deres offisielle standpunkt på global oppvarming står i motsetning til hans eget syn.

– De sier bevisene for global oppvarming er udiskutable. Det tror jeg ikke på, fortalte han.
Kritikeren kan vel i så måte kalles kontroversiell. Selv sammenligner han seg med gutten i eventyret om keiserens nye klær, han som ser undertøyet der andre trekker fram de fine stoffene.

– Global oppvarming har blitt en ny religion, advarte han realfagselevene.

Tidligere visepresident Al Gore kan vel i så måte kalles en prest i menigheten. Boken "En ubehagelig sannhet" tok debatten til middagsbordene verden over. For den tidligere visepresidenten Gore betydde det et karrieremessig høydepunkt, ikke minst økonomisk. 600 millioner norske kroner tjente Gore på miljøet, ifølge avisen Sunday Times. Og i 2007 mottok han og klimapanelet Nobels fredspris. Dokumentarfilmen med samme navn ble i tillegg belønnet med Oscar samme året."

BorisA

Må si jeg er gledelig ovverrasket over at Giæver blir invitert til å holde foredrag på en norsk skole. Håper det er starten på en norgesturne  8)

Men det er vel for mye å håpe på ?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: seoto på mai 09, 2012, 14:01:53 PM
Ivar Giæver besøkte i går Horten Videregående skole:

Nobelprisvinner tror ikke på global oppvarming

Journalisten, Alexander Svanberg, klarte ikke å holde seg for god til en svært unødvendig slengbemerkning: "Dette fra en mann hvis professorat ved Universitetet i Oslo er sponset av Statoil." Journalisten mangler nok mye kunnskap, siden han ikke vet stort om hvem andre Statoil sponser.

Imidlertid kan det virke som om rektor Idås sitter på mer kunnskap: "– Det er tusen ganger vanskeligere å få nobelpris i fysikk enn å vinne VM på ski, mente lektor Kjetil Idås i forkant av foredraget."

Sitat– Global oppvarming har blitt en ny religion, advarte han realfagselevene.

Tidligere visepresident Al Gore kan vel i så måte kalles en prest i menigheten. Boken "En ubehagelig sannhet" tok debatten til middagsbordene verden over. For den tidligere visepresidenten Gore betydde det et karrieremessig høydepunkt, ikke minst økonomisk. 600 millioner norske kroner tjente Gore på miljøet, ifølge avisen Sunday Times. Og i 2007 mottok han og klimapanelet Nobels fredspris. Dokumentarfilmen med samme navn ble i tillegg belønnet med Oscar samme året.

Giæver advarer også mot pseudovitenskap, og stiller det spørsmålet så mange av oss også stiller: Hvorfor fikk Gore Nobelprisen?
Ivar Giæver var med på Idé-festivalen på Universitetet i Oslo, i mai i fjor. Han ble vel nærmest presset inn av de som opponerte mot det oppinnelige programmet, uten noen med avvikende meninger! Sånt måtte det jo bli bråk av. Det var mye om dette på Aftenposten debatt i fjor.

Giæver skrev en kronikk i Aftenposten i juni

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4156816.ece

Denne irriterte Pål Prestrud

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4164195.ece

og han fikk svar

http://www.abcnyheter.no/Meninger/Borger/110816/cicero-avliver-sin-klimamyte

Rasmus Benestad lot seg også irritere av Ivar Giæver

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4158612.ece

og han fikk også svar

http://www.abcnyheter.no/meninger/borger/110905/klimadiagnosen

Etter dette ble det stille fra både PP og RB. Det er litt forunderlig at de ikke passer på at travet er renere.
Ivar Giæver leser norsk, han skal få tipset om artikkelen i gjengangeren.  ;)

Amatør1

Interessant å lese dine tilsvar ebye! Det er tydelig at bl.a. Benestad mener det samme  8)

Stig Mikalsen er jo aktiv på den tråden, han minner jo ikke så lite om dumskalle på VGD.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

No Tricks Zone - The Belief That CO2 Can Regulate Climate Is "Sheer Absurdity" Says Prominent German Meteorologist.

Det er ganske utrolig. Vi ser det skje stadig oftere. I mange år tror forskere på klimasvindelen rett og slett fordi de ikke kan se noen grunn til at de som står bak skal lyve. Så begynner de av en eller annen grunn å undersøke forskningen bak, og da! Voila! En IPCC- og The Team-skeptiker blir født!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

En liten perle fra ebye i abc-innlegget:

SitatHvorfor naturen bestemmer over temperaturen når den flater ut, men ikke når den stiger sier heller ikke Prestrud noe om.

jepp... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!