Sitatfunksjonen

Startet av Jostemikk, november 21, 2011, 21:36:04 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Forumet har en sitatfunksjon, og den kan brukes til å

a) sitere et helt innlegg, ved å velge "Sitat" i stedet for "Svar"
b) man kan lime inn et sitat mellom to sitatkoder (blir generelt sitat) når man er inne i innlegget man skriver


Sitatfunksjonen som siterer et bestemt medlem ved navn, finner du her:

[attachimg=1]

Den mer generelle sitatfunksjonen som man kan lime inn sitater mellom kodene i, finner man her:

[attachimg=2]

For at alt skal fungere og vises korrekt, er det viktig at kun det man vil sitere står mellom start- og sluttkode for sitat. Først hovedsitatfunksonen på bilde 1:

[quote author=Jostemikk link=topic=16.msg47#msg47 date=1308521162]Tekst inn her blablabla[/quote]

Alt du skal skrive under sitatet, må plasseres etter sluttkoden til sitatet, som er [/quote]. Hvis ikke havner det man skriver inne i sitatet. Forumets forskjellige koder synes ikke når man legger inn innlegget, men de synes her fordi jeg har brukt en funksjon som finnes for å kunne vise forskjellige koder i slike innlegg som dette.

På bilde to er den mer generelle sitattypen, den som ikke legger inn navn på den du siterer. Den koden ser slik ut når man har trykket på den:

[quote][/quote]

Det man vil sitere, limer man inn mellom de to kodene, og da ser det slik ut med min eksempeltekst:

[quote]Her mellom kodene limes sitatet inn. Husk å gå ut av siste kode og gjør et linjeskift eller to før du legger ut egen tekst/fortsettelsen av innlegget.[/quote]

Bruk funksjonen "Forhåndsvisning" som finnes ved siden av "Legg til innlegg"-knappen for å om du har fått det til. Det er bare å bruke denne tråden til eksperimentering, og gjøres alt rett, ser de to forskjellige funksjonene slik ut:

Sitat fra: Jostemikk på juni 20, 2011, 00:06:02 AMTekst inn her blablabla

SitatHer mellom kodene limes sitatet inn. Husk å gå ut av siste kode og gjør et linjeskift eller to før du legger ut egen tekst/fortsettelsen av innlegget.

Håper dette ble forståelig. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 21, 2011, 21:36:04 PM
Forumet har en sitatfunksjon, og den kan brukes til å

a) sitere et helt innlegg, ved å velge "Sitat" i stedet for "Svar"
b) man kan lime inn et sitat mellom to sitatkoder (blir generelt sitat) når man er inne i innlegget man skriver


Sitatfunksjonen som siterer et bestemt medlem ved navn, finner du her:

[attachimg=1]

Den mer generelle sitatfunksjonen som man kan lime inn sitater mellom kodene i, finner man her:

[attachimg=2]

For at alt skal fungere og vises korrekt, er det viktig at kun det man vil sitere står mellom start- og sluttkode for sitat. Først hovedsitatfunksonen på bilde 1:

[quote author=Jostemikk link=topic=16.msg47#msg47 date=1308521162]Tekst inn her blablabla[/quote]

Alt du skal skrive under sitatet, må plasseres etter sluttkoden til sitatet, som er [/quote]. Hvis ikke havner det man skriver inne i sitatet. Forumets forskjellige koder synes ikke når man legger inn innlegget, men de synes her fordi jeg har brukt en funksjon som finnes for å kunne vise forskjellige koder i slike innlegg som dette.

På bilde to er den mer generelle sitattypen, den som ikke legger inn navn på den du siterer. Den koden ser slik ut når man har trykket på den:

[quote][/quote]

Det man vil sitere, limer man inn mellom de to kodene, og da ser det slik ut med min eksempeltekst:

[quote]Her mellom kodene limes sitatet inn. Husk å gå ut av siste kode og gjør et linjeskift eller to før du legger ut egen tekst/fortsettelsen av innlegget.[/quote]

Bruk funksjonen "Forhåndsvisning" som finnes ved siden av "Legg til innlegg"-knappen for å om du har fått det til. Det er bare å bruke denne tråden til eksperimentering, og gjøres alt rett, ser de to forskjellige funksjonene slik ut:

Sitat fra: Jostemikk på juni 20, 2011, 00:06:02 AMTekst inn her blablabla

SitatHer mellom kodene limes sitatet inn. Husk å gå ut av siste kode og gjør et linjeskift eller to før du legger ut egen tekst/fortsettelsen av innlegget.

Håper dette ble forståelig. :D

Hmm, ja det er fantastiske funksjoner på dette forumet. Jeg har etterhvert kommet frem til at en enkel måte å bruke sitat på, er å sitere alt, og stryke det jeg ikke vil ha med av sitatet, men passe på å få med første og siste "quote". Det funker greit.

ConTrari


Jostemikk

Slik jeg gjør det ofte også, ConTrari! Og vil jeg legge inn flere sitater med navn i fra den jeg siterer, kopierer jeg bare første del av koden. Slik kan man kommentere mellom flere utdrag av sitater. Sluttkoden for sitater er lik for begge typer sitater.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 21, 2011, 22:33:15 PM
Slik jeg gjør det ofte også, ConTrari! Og vil jeg legge inn flere sitater med navn i fra den jeg siterer, kopierer jeg bare første del av koden. Slik kan man kommentere mellom flere utdrag av sitater. Sluttkoden for sitater er lik for begge typer sitater.

Jøss,  jeg trodde jeg bare fomlet  ;D

ConTrari

#5
"Hvem er pålogget
Sider: [1]
Vis
Bruker    Tid    Handling
Innlogget ConTrari    01:01:16    Viser siden Hvem er pålogget."

Hei! Dette er overvåking! Her må det brukes CIA-briller på  smiley   8)

Haha, ebye! Ser du sitter der og klorer ned noe:

"ebye    00:58:59    Skriver et innlegg i Ny Climategate?."

Men hva er dette?

"ConTrari     01:08:13 Tenker konspiratoriske og potensielt farlige tanker om Klimaforskning."

:P

seoto

:o  Ha-ha!  Det kan i hvert fall ikke kalles skjult overvåking ;)

Du har vel skrudd av kameraet på lap-toppen din? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: ConTrari på november 23, 2011, 01:04:39 AM
"Hvem er pålogget
Sider: [1]
Vis
Bruker    Tid    Handling
Innlogget ConTrari    01:01:16    Viser siden Hvem er pålogget."

Hei! Dette er overvåking! Her må det brukes CIA-briller på  smiley   8)

Haha, ebye! Ser du sitter der og klorer ned noe:

"ebye    00:58:59    Skriver et innlegg i Ny Climategate?."

Men hva er dette?

"ConTrari     01:08:13 Tenker konspiratoriske og potensielt farlige tanker om Klimaforskning."

:P

Her i bedriften har vi tatt denne overvåkingen på alvor. Skriveprosessen er lagt om.

Klorefasen vil bli gjort med fjærpenn, backup på steintavler.

I tidsskriftet Scientific Content, var det alltid en humoristisk tegning. En gang hadde de et bilde av en som satt og hogget skrift inn i en steintavle. Under stod det: I hate this rewriting.

Bebben

Ikke egentlig om sitatfunksjonen, men nesten hver gang jeg klikker "Legg til innlegg" får jeg feilen

SitatError 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1089673388

--------------------------------------------------------------------------------

Varnish cache server

Så må jeg gå tilbake og prøve på nytt.
Det gode er at innlegget ikke forsvinner i løse cyberspace, slik som på AD, men blir stående og jeg kan forsøke flere ganger helt til det lykkes.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Her har jeg ikke noe godt svar på hva som skjer. Jostemikk nevnte at noe slikt skjedde med ham også i går. Jeg plundret litt for noen dager siden, helt til det gikk opp for meg at jeg forsøkte å laste opp et format som ikke er godkjent! ;) Men slikt skal ikke skje med vanlige innlegg. Ellers legger jeg merke til at serveren noen ganger virker svært opptatt, og da tar alt tid. Heldigvis skjer dette sjeldnere nå. I det store og hele vil jeg si at vi er svært fornøyd med servertjenesten.

SitatDet gode er at innlegget ikke forsvinner i løse cyberspace, slik som på AD, men blir stående og jeg kan forsøke flere ganger helt til det lykkes.

Det har jeg også opplevd - heldigvis! Men AD sitter igjen i meg, så jeg lager de fleste innlegg i Notatblokk eller Word. Det kan også være greit å venne seg til ctrl+a og deretter ctrl+c før man trykker på "Legg til innlegg"-knappen, uansett hvor man skriver innlegg. Dersom noe skulle gå galt, er det bare å lime innlegget inn på nytt (ctrl+v). Og alle kan huske a, c, v - det er til og med i alfabetisk stigende rekkefølge ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.