Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dagbladet har en sak i dag, der Alfred Nobels oldebarn, Professor Michael Nobel, mener at Norge er uskikket til å dele ut Fredsprisen.



Han sier sågar at Norge er totalt uskikket. Det er også en poll i forbindelse med denne saken, og det norske folks tiltro til politikerne som ga IPCC og Al Gore Fredprisen ligger på følgende nivå:

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Også VG dekker denne saken, der direktør Lundestad får seg til å uttale:

Sitat(VG Nett) Direktør Geir Lundestad ved Det norske nobelinstituttet blir ikke veldig bekymret over at fredspriskomiteen får kritikk for ikke å handle etter Alfred Nobels siste vilje.

Ler av kritikken

- Dette har vi hørt mange ganger, og han har ingen innflytelse på dette, sier Geir Lundestad til VG Nett lørdag morgen.

- Er det reelt at Nobel-stiftelsen kan frata Norge retten til å velge hvem som skal motta prisen?

- Nei, jeg tror ikke det er noe fare for det. Jeg har mange andre ting å bekymre meg for, i hvert fall i dag, og dette er ikke en av dem, sier Geir Lundestad og ler.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Strammer nettet seg når det gjelder den friheten vi alle har vært vant til? Når det gjelder tryggheten vi har følt? Verden vil vel aldri bli helt den samme etter 9.11.2001. Da begynte nemlig terrorlovene å komme - og mye tyder på at begrepet "terror" er på vei ut av alle proporsjoner. Det er mange amerikanere som føler seg bekymret nå for tiden. Og siden vi arver så mye rart fra USA, bør kanskje vi også tenke litt på hva som skjer?

I et nyhetsbrev jeg mottar, står bl.a. følgende:

SitatThe right to due process in America is coming to a sudden end as traitorous members of Congress have now passed the National Defense Authorization Act (NDAA) which gives the U.S. military the power to arrest, detain, interrogate, torture and murder U.S. citizens inside the United States, with no due process.

- - -

Obama's Christmas gift to Americans: Complete nullification of the Bill of Rights Under the NDAA:

• You may be arrested and indefinitely detained merely for being "suspected" of any involvement whatsoever with "terrorism" -- a term that can be twisted to mean almost anything, including protesting against animal testing laboratories or chaining yourself to a tree as an environmental protester.

• You no longer have a right to legal representation.

• You can be held for life without ever being charged for any crime.

• You no longer have a right to a trial by a jury of your peers.

• You can be murdered by the government -- legally! -- without ever being charged with a crime.

• The government does not have to present ANY evidence against you to take all these actions. The government merely has to assert that you are "suspected" of being involved in "terrorism." Such suspicion, of course, could be dreamed up against anyone! Political opponents, Free Speech proponents, protesters, dissenters... anyone at all.

Learn more: http://www.naturalnews.com/034414_NDAA_military_detention_Bill_of_Rights.html#ixzz1ghEvoMLr

Er det grunnløse bekymringer?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det er all mulig grunn til å være bekymret over denne utviklingen, også her til lands. Mens politikerne setter seg selv over loven, det har blitt helt umulig å bli stilt for riksrett her i landet, mister folk flest stadig flere rettigheter og beskyttelse mot overgrep fra staten. Datalagringsdirektivet er et av de største overgrepene myndighetene har begått mot egne innbyggere i Norge.

Alt er på skremmende kort tid snudd helt på hodet. Nå skal politikerne vernes mot enkeltmennesket. Den såkalte klimakrisa er deres mest skarpladde våpen og tyngste redskap, og MSM, som i stor grad er eid og styrt av politiske interesser, står fullstendig på maktens side.

Dette er dessverre i ferd med å nærme seg tilstander som jeg i oppvekst og tidlig voksenliv lærte å frykte. Jeg har dessverre lært at jo mer våre toppolitikere påstår styrking av demokratiet, mer åpenhet, beskyttelse av enkeltindividet, er realiteten stikk motsatt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

For en flott og velegnet metode å styrke vårt lands demokrati på:

TV2 - Støre vil frata velgerne innflytelse ved valg
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Begge de avbildede er en stor trussel for alt demokrati slik vi har kjent til det.
Nå håper jeg at grasrota i AP ser til å få fjernet disse skadegjørerne.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 17, 2011, 13:45:19 PM
Begge de avbildede er en stor trussel for alt demokrati slik vi har kjent til det.
Nå håper jeg at grasrota i AP ser til å få fjernet disse skadegjørerne.

Skal du få fjernet skadegjørerne er det neppe mulig å få til det ved å appellere til de som har fordel av skadegjørelsen.

Støre viser seg som antidemokratisk. Fra tidligere vet vi at han er CAGW-tilhenger.

Stem ikke på slike folk, uansett hvor de kommer fra. Vurdér om det i det hele tatt er noe annet poeng ved valgene, enn å gi tilsynelatende kredibilitet til folk som ikke vil ha med oss å gjøre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Libe Rieber-Mohn, gift med Runar Bjerke (DNB) (som forresten var Jens Stoltenbergs forlover), startet Kristiania Forum

Jeg vet ikke når det ble dannet, og det finnes ingen opplysninger på Wikipedia.

Imidlertid tok Dagbladet for seg forumet i 2005.

Ifølge Dagbladet var følgende medlemmer i 2005:
Startet opp av Libe Rieber-Mohn. Øvrige:
Rune Bjerke
Kleiv Fiskvik
Vidar Ovesen
Andres Hornslien
Kjell Rolland
Jon Hippe

Det var tydeligvis ikke mange medlemmene de klarte å finne ut av.

Jeg ville ikke være overrasket over om også Anne Carine Tanum er medlem. Hun var en svært nær medarbeider til GHB, og samarbeidet med henne i forbindelse med Brundtlandrapporten, var i miljødepartementet, innom WWF, før hun nå er tilbake på sistnevnte, nå som styremedlem. Hun har hatt mange viktige styreverv. Det finnes et lite utvalg på:
http://no.wikipedia.org/wiki/Anne_Carine_Tanum

Også DN kom med opplysninger i 2005.
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article595077.ece

Og det er nok ikke hvem som helst som kan bli medlemmer i dette forumet! Det er så skjult at det er omtrent umulig å finne noen som helst opplysninger. Hvor er de gravende journalister? Døde de ut i 2005? AP fortsetter sin langvarige tradisjon med hemmelighold. Men hvor er grasrota?

Jeg kan utmerket godt tenke meg at medlemmene i Kristiania Forum kunne ønske seg en styreform der innbyggerne ikke hadde noen formell makt. Hva kalles slikt?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Kryss i taket! - I dag er jeg faktisk enig med Stoltenbergs uttalelse:

Sitat– Ytringsfrihet innebærer blant annet at vi skal akseptere meninger, standpunkter og ytringer som vi er uenig med, som er provoserende og irriterende. Og det synes jeg kanskje er litt forvirrende når vi har denne debatten om debatten, fordi jeg synes det er lettere å debattere standpunkt enn å debattere om noen kan ha et standpunkt, sier Jens Stoltenberg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Kanskje på tide å friske opp denne tråden litt til jul ?

Ryktene sier at dette er hentet fra CICERO's apell til den norske regjeringen mht. budsjettet for 2012 ;D

http://www.youtube.com/v/ZCFCeJTEzNU?version=3&hl=en_US
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Er det Prestrud som står som nummer 2 fra venstre? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Denne er bare for morsom! Sammen med lover om bøyde bananer og agurker, og "Swedes or turnips", burde denne EU-bestemmelsen få en egen pris.

SitatEU bans claim that water can prevent dehydration
Brussels bureaucrats were ridiculed yesterday after banning drink manufacturers from claiming that water can prevent dehydration.

EU officials concluded that, following a three-year investigation [min uth.], there was no evidence to prove the previously undisputed fact.

Producers of bottled water are now forbidden by law from making the claim and will face a two-year jail sentence if they defy the edict, which comes into force in the UK next month.

[...]

A meeting of 21 scientists [min uth.] in Parma, Italy, concluded that reduced water content in the body was a symptom of dehydration and not something that drinking water could subsequently control.


Du finner resten av historien, og linker til tilsvarende historier, HER.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

Her smøres det >:(   Hmm.....synes faen meg det lukter vaseline ???

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10042896
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

#88
Det er ikke vakkert når politikere gjør slik, og stiller seg over folk flest, Gloføken. Jeg synes vi ser mer og mer av dette, og ingen av aktørene synes noen gang å skamme seg særlig. Legger politikerne våre lista for moral, og senker denne gradvis stortingsperiode for stortingsperiode?

Ofte lurer jeg på hvorfor jeg holder på med det jeg gjør. Klimasaken er kun en del av det jeg har brukt altfor mye tid og krefter på, og mesteparten er en håpløs kamp mot uærlighet. Hvem er det jeg gjør dette for? Dette mennesket?

«The Human Barbie» (51) ga datteren (7) fettsuging til jul

Sitat
Foto: Scanpix

Den britiske jenta har nemlig en mor som er noe annerledes enn andre mødre. Sarah Burge (51) er fanatisk opptatt av plastiske operasjoner, noe hun ikke går av veien for å overføre til datteren.

Derfor kjøpte hun denne jula et gavekort på 65 000 kroner øremerket fettsuging til datteren, som ennå ikke har fylt ti år.

- Hun vil se bra ut
- Hun spør om plastiske operasjoner hele tida. Hun vil se bra ut, og fettsuging er en av inngrepene som alltid kommer til nytte. Jeg ser på gavekortene som en investering i framtida hennes

Et eller annet sted på veien har noe gått aldeles galt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Var det ikke Dolly Parton som sa noe slikt som

Sitat"Du aner ikke hvor dyrt det er å kunne se så billig ut".
:)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!