Klimanøytral servicepakke

Startet av hetda, juli 04, 2013, 18:41:43 PM

« forrige - neste »

hetda

En pakke som er sendt som "klimanøytral servicepakke" er underveis til meg.
Jeg måtte undersøke litt mer og fant denne:
http://co2.klif.no/-HOVEDMENY-/For-bedrifter/Tilbyr-klimanoytral-pakkelevering/

Altså som jeg tenkte - jeg er med og kjøper klimakvoter her også.

Eneste andre alternativ var å hente selv, noe som var uaktuelt for meg. 125 kr måtte
jeg betale for en pakke på 0.7 kg. For et annet kjøp - fra UK - samme vekt - ble frakten ca 50 kr.

Når klimasaken er oppbrukt som pengeinnsamler, venter jeg bare på at alle
pengeoverføringer får en bitteliten ekstra avgift som skal gå til et godt formål.

Jostemikk

Sitat fra: hetda på juli 04, 2013, 18:41:43 PM
Når klimasaken er oppbrukt som pengeinnsamler, venter jeg bare på at alle pengeoverføringer får en bitteliten ekstra avgift som skal gå til et godt formål.

Hei hetda, og velkommen!

Ja tenk om alle "miljø"avgiftene for eksempel hadde blitt øremerket til virkelig naturvern.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: hetda på juli 04, 2013, 18:41:43 PM
En pakke som er sendt som "klimanøytral servicepakke" er underveis til meg.
Jeg måtte undersøke litt mer og fant denne:
http://co2.klif.no/-HOVEDMENY-/For-bedrifter/Tilbyr-klimanoytral-pakkelevering/

Hei hetda, og velkommen til forumet!

Det stemmer godt det du sier, og vi har faktisk vært innom dette temaet tidligere, se her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,451.msg7726.html#msg7726
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Velkommen, hetda :)

Jeg måtte også sjekke ut hva en klimanøytral pakke var for noe da jeg mottok den første gang.

Disse avgiftene på fanden og hans oldemor er faktisk effektive - de hjelper til å gjøre de som har minst fra før enda fattigere. Med gode politiker- og embetslønninger har disse avgiftene ikke så mye å si. For andre, som bl.a. alenemødre og minstepensjonister, er det tunge tillegg, for de har det ekstremt trangt fra før, og får det bare verre og verre med dagens avgiftspolitikk. Noen pensjonister har hatt gode jobber, ofte innen det offentlige liv, som gir dem fete pensjoner, men for en minstepensjonist (eller tilnærmet), svir det, spesielt siden de hvert år får lavere prosentøkning i sine pensjoner enn folk i jobb, og som en erstatning for at tillegget er usselt, trekkes det ytterligere 0,75 % fra pensjonen hver gang.

Men her, som ellers i dagens samfunn, må man se etter hvor pengene forsvinner. Med flere og flere tjenester utfaset til internasjonale private selskaper, må vi nok bare se på at mer og mer penger forsvinner ut av landet, til eierne, "bakmennene". Etter en internasjonal undersøkelse for et år eller to siden, fant man ut at drøyt 40% av vareomsetningen kom 147 av de største globale selskapene til gode. Og disse selskapene og deres eiere er jo tradisjonelt sett ikke akkurat de beste skattebetalerne. ;)

Sannelig var det smart å finne opp CO2-avgifter!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.