RIO+20 - Agenda 21

Startet av seoto, mars 15, 2012, 14:48:50 PM

« forrige - neste »

seoto

Da får jeg sørge for å dempe Amatør1s gode humør  ::)

Regjeringer, underavdelinger av FN og NGO-er har travle tider, og vi nærmere oss RIO+20 med stormskritt.

Nå i mai er Bonn hovedscenen for mange møter, der deltakerne nok gjerne vil endre vår felles framtid, og skru til avgiftene enda noen hakk, for å dekke utgiftene til alle deres ideer.

SitatBonn Climate Change Conference - May 2012

The 36th sessions of the Subsidiary Body for Implementation (SBI) and of the Subsidiary Body for Scientific and Technological Advice (SBSTA), the fifteenth session of the Ad Hoc Working Group on Long-term Cooperative Action under the Convention (AWG-LCA), the seventeenth session of the Ad Hoc Working Group on Further Commitments for Annex I Parties under the Kyoto Protocol (AWG-KP) and the first session of the Ad Hoc Working Group on the Durban Platform for Enhanced Action (ADP) takes place concurrently from 14 to 25 May. All sessions are held at the Maritim Hotel in Bonn.

Regjeringer har det også travelt, i dag kom denne oppdateringen:

SitatPRESS RELEASE (pdf-fil)

Governments meeting in Bonn embark on next steps  following historic Durban Climate Change Conference

Tidligere i dag hadde de en link til en pdf som viser hva målene er, men den er fjernet nå, eller lagt inn et annet sted.
Men jeg hadde den allerede oppe, så her er den i alle fall:

The message from science:
The emissions gap and how to bridge it
Joseph Alcamo, Chief Scientist, UNEP


Det er nok mange deltakere som får med seg en fin vår i Bonn, og kanskje en øl eller to langs Rhinens bredder?

Det kan til tider virke som om det ikke har noen som helst påvirkning hva klimaforskerne måtte finne ut av virkelighet og ikke virkelighet, planen går sin gang, og deltakerne lar seg ikke påvirke. De har et mål de skal nå, åkke som ...

Utgifter er ingen hindring. Og jeg har begynt å forstå hvorfor de nå snakker så lite om utslipp fra fly ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Hmmmm....så et inslag på svensk fjernsyn, der journalisten intervjuet USAs klimaforhandler, og journalisten sa rett ut at VERDENS NASJONER VAR BLITT ENIGE OM Å INGÅ EN BINDENDE KLIMAAVTALE I 2015 !! Ren ønskedrøm, selvsagt, og amerikaneren måtte skyte ned denne først. ved å si at samtalene var i sin meget spede begynnelse, og at det var helt uaktuelt for USA å inngå noen avtale hvis de store co2-utslippende u-landene ikke også forplikter seg ti kutt...noe de selvsagt ikke gjør.

Jeg ble nokså  matt av å se en presumptivt utdannet person fra SVT lire av seg trossetninger som en svovelpredikant i en fyrstikkfabrikk...

seoto

Mitt inntrykk er at de har det enda verre i Sverige enn hva vi har i Norge, og da tenker jeg på klimahysteriet.
Kan det ha sammenheng med deres jubileum Stockholm+40? De var jo verter for den første miljøkonferansen for FN i 1972, og det kan virke som om det har påvirket dem for alltid.

Stockholm+40 - international conference on sustainable living and innovative solutions
23 Apr 2012 - 25 Apr 2012
Stockholm, Sweden

Og på sweden.se kan vi lese:

Environment:
Environmental work for generations
Sweden has 16 environmental quality objectives that are due to be reached by the year 2020 at the latest. Pursuit of this target is at the heart of government policy towards the environment.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

I den siste rapporten angir WWF at vi trenger mer plass og mer ressurser

Trenger ny jordklode for å dekke forbruksveksten

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/05/15/trenger-ny-jordklode-dekke-forbruksveksten

Denne rapporten ble presentert her, med en lengre etterfølgende debatt

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg13144.html#msg13144

Jeg tar den opp her, seoto, pga antall deltagere på Rio+20-konferansen. Her antydes det opp mot 50 000 deltagere! Himmel og hav. Om det er medregnet fravær av EU-deltagerne vet jeg ikke.

Det er en brukbar stor norsk småby. Kanskje dette kan gi mer demokrati? Byen's Allting (dvs. alle) møtes ved viktige avgjørelser og avgir sin stemme.

Ser frem til resultatet av Rio+20, med skrekkblandet fryd.   8)

Jostemikk

#64
Sitat fra: ebye på mai 16, 2012, 20:44:21 PMSer frem til resultatet av Rio+20, med skrekkblandet fryd.   8)

Det gjør ikke jeg. Jeg ser fram til resultatet med ublandet skrekk. Vi vet alle resultatet, gjør vi ikke? Mer penger til 10.000 forskjellige NGO'er. Mer makt til WWF, UNEP/FN-systemet. En kraftig oppbygging av udemokratisk byråkrati. Voldsomme økninger i avgifter for folk flest, noe som vil ende med det sedvanlig uunngåelige. Større skille mellom fattige og rike, rasering av naturen i "naturens" tegn, og en politisk nedriving av et demokrati millioner av mennesker har gitt sitt liv for å klare å opprettholde.

Det som skjer nå er så motbydelig at jeg har mitt svare slit med ikke å kaste opp på tastaturet hver gang jeg leser om disse Stalin-klonene. Håper en dag rettferdighet skjer fyldest, og at edderkoppene som står bak i vårt eget land blir straffet. Hadde befolkningen i dette landet vært i stand til annet enn å gresse, drikke, gjøre fra seg og parre seg, samt å brekende følge bjellesauen, ville disse menneskene havnet bak lås og slå for mange år siden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Som jeg har sagt tidligere, Klassekampen har en kontinuerlig Klimadebatt. Denne gangen er det Attac som ypper til strid

Okkuper Rio!

http://www.climometrics.org/12kkatta.jpg

Attac arrangerer en motkonferanse til Rio+20.

Hvor mye uro kan de produsere?   8)

seoto

Går det an å spørre henne hvor hun ser bevis på dette: "De ødeleggende klimaendringene er tydelige, og de eskalerer." Men det er kanskje et spørsmål hun aldri har stilt seg selv? Ellers har hun jo rett i at skjevfordelingen av goder mellom folk og land øker. Men hun forstår kanskje ikke sammenhengen? Kanskje hun burde ta seg et par måneders sommerferie - helt for seg selv på et totalt øde sted på fjellet der hun kan tenke gjennom ting uten påvirkning fra MSM og folk rundt henne? Sånn i all enkelhet rett og slett å stikke finger'n i bakken?

Rent bortsett fra det, tror jeg neppe de blir lagt særlig merke til, og de skaper neppe uro. Skal de bo i telt? (skal de bo på hotell bør de være rike)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#67
Den nye verdensorden, New World Order - et misfoster har mange navn. Her er Lord Moncton, og han nevner dette og annet interessant. Verdensbefolkningen skal reduseres med mange milliarder, og Agenda 21 er nå det nye våpenet.

Jeg håper dette får så mange som mulig til å tenke seg om litt ekstra både når det gjelder Agenda 21, "mer åpenhet og demokrati" og betydningen av the cause.

http://www.youtube.com/v/hN7mQ1u230I
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ufaufa

Dette intervjuet er ekstraordinært og bør få en egen tråd.

Lord Moncton kommer med en mengde observasjoner som bør undersøkes nærmere. Hans redegjørelser setter særlig fingeren på en - svært - viktig og aktuell problemstilling, nemlig om det er legitimt at uformelle virkemidler anvendes for å overføre makt fra nasjonalstat til overstatlige organer, som eks. EU og FN.

Problemstillingen kan spissformuleres slik; har eks. det norske folk faktisk tenkt gjennom om det er greit at internasjonale organer tilegner seg overnasjonal beslutningsmyndighet og makt, på formelt eller uformelt grunnlag under mer eller mindre lukkede prosesser - utover hva som klart kan forankres til nasjonale legitime åpne demokratiske prosesser?

Er det greit at vårt demokrati pålegges omfattende forpliktelse uten at det norske folk får tilstrekkelig informasjon om hva som er oppe til vurdering, hva som er grunnlaget for eventuelle beslutninger og hvilke pro- et contraargumenter som foreligger?

Er det greit at "staten", ved politikerne og byråkrater, påtar seg rettslige forpliktelser som får betydning for borgernes rettssfære - uten at hverenkelt sak har vært omstendelig belyst og offentliggjort samt behandlet på forsvarlig måte via demokratiske prosesser?

Ved blant annet passivitet, naivitet og likegyldighet, så er vi ansvarlige for at vi ikke kjenner til hvordan systemet reelt sett fungerer. Lord Moncton gjør en glimrende jobb for å åpne våre øyne for hvordan systemet fungerer og hvilke farer dette systemet - slik det er i dag - medfører.

Det er fasinerende at det offisielle bildet som dannes via media, politikere og byråkrater, er at vi lever i en demokratisk rettsstat der velgernes mening har reell betydning for hvilke internasjonale forpliktelser Norge som stat påtar seg. Utviklingen fra nasjonalstatsperspektivet mot globalisering påkrever at vi som velgere følger særlig godt med på hvilke beslutninger som blir tatt, hvordan de blir tatt, og hva som medfører statlige forpliktelser - på alle nivåer.

Det er faktisk i stor grad internasjonale og multinasjonale organisasjoner og andre formelle eller uformelle maktfaktorer som i dag legger rammene for, og innvirker direkte eller inndirekte på, vår nasjonal politikk.

Det er på tide at vi våkner opp og foretar en nøye vurdering av om vi faktisk står inne for systemet slik det er i dag. Kanskje nettstedet planet infowars er et lys i mørket, og en mulighet for økt bevisstgjøring og eventuell katalysator for endring der dette er nødvendig.

Klimakampanjen er et godt eksempel på hvor viktig det er at vi - folket - følger med. Vi har da øyne for å se ...

Jostemikk

ufaufa skrev:

SitatDette intervjuet er ekstraordinært og bør få en egen tråd.

Tok deg på ordet, og filmens innhold kan nå diskuteres videre her.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Slik tenker sjefsfilosofen hos Norsk Klimanettverk

Ingen vei ut?

http://www.climometrics.org/12kkvetl.jpg

Legg merke til

SitatFaktum er at det skjer enormt mye der (på klima), forstått som forverring av tilstanden for stadig flere økosystemer.

og

SitatOg temperaturøkningen frem mot 2100 ventes å bli på 3.5 til 6 grader.
8)

Jostemikk

Bye, dette er seriøst håpløst, og det må nærme seg kriminelt. Mannen må tas ut av sirkulasjon og strafferettslig forfølges. Men har vi egentlig muligheten til å gjøre dette? Følg med nå folkens, dette er uhyre viktig:

WUWT - UNFCCC wants 'immunity' from prosecution prior to Rio+20

FN krever nå at deltakerne på RIO+20 på forhånd skal gis immunitet mot straffeforfølgelse. Begynner dere å forstå hva jeg har forsøkt å advare mot nå når det gjelder FN, Gro Harlem Brundtland og flere? Hvis dere forstår dette, så vær så snill kommenter dette. Det er vilt. Det er sykt. Det er den største trusselen mot demokrati og fred verden har sett.

Glem ikke at våre egne politikere har fjernet muligheten man hadde for å stille dem for riksrett. Glem heller ikke FN's ferske ønske om å få bestyre Internett. Og glem for all del ikke våre norske politikeres og finans- og forsvarstoppers ønske om å bli kvitt den brysomme Riksrevisjonen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

At man ønsker seg immunitet mot straffeforfølgelse er jo forståelig - hvis man mener seg skyldig i å ha utført kriminelle handlinger, ellers ikke.

På en bisarr måte er jo dette en slags god nyhet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Jostemikk på juni 12, 2012, 17:03:10 PM
Bye, dette er seriøst håpløst, og det må nærme seg kriminelt. Mannen må tas ut av sirkulasjon og strafferettslig forfølges. Men har vi egentlig muligheten til å gjøre dette? Følg med nå folkens, dette er uhyre viktig:

WUWT - UNFCCC wants 'immunity' from prosecution prior to Rio+20

FN krever nå at deltakerne på RIO+20 på forhånd skal gis immunitet mot straffeforfølgelse. Begynner dere å forstå hva jeg har forsøkt å advare mot nå når det gjelder FN, Gro Harlem Brundtland og flere? Hvis dere forstår dette, så vær så snill kommenter dette. Det er vilt. Det er sykt. Det er den største trusselen mot demokrati og fred verden har sett.

Glem ikke at våre egne politikere har fjernet muligheten man hadde for å stille dem for riksrett. Glem heller ikke FN's ferske ønske om å få bestyre Internett. Og glem for all del ikke våre norske politikeres og finans- og forsvarstoppers ønske om å bli kvitt den brysomme Riksrevisjonen.

Dette må jo være beviset på at politikere ikke ønsker å kunne straffes for sine misgjerninger. Antar at avsløringen av Støres fantasifulle bruk av penger sved solid på "æren". Det er på tide å få AP radert ut fra politikk-kartet. Det er så allikevel ingen vanlige og ærlige AP-politikere som er i stand til å fjerne bermen i toppen, samme hva de gjør. AP er ødelagt for alltid.

Når det gjelder UNFCCCs ønske om immunitet så jeg dette nevnt for en stund siden. Det vil jo være helt fryktelig! Hva er dette for slags gjennomsyrede korrupte og totalt umoralske "mennesker" som i det hele tatt kommer på slike tanker? Finnes det ingen med litt motmakt? Skal vi alle bare se på at verden blir voldtatt av en diktaturstyrt FN-verden?

Jeg forstår bedre og bedre mennesker som lukker igjen øyne og ører og verken vil se eller høre noe som helst om det som skjer - det er altfor fryktelig! For mange vil det være umulig å ta innover seg at noe slikt skal kunne skje. Det strir mot alt vi er oppdratt og opplært til å tro. Vi ble opplært til godtroenhet og naivitet, og tillit til at Storting og Regjering jobber for vårt beste.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 12, 2012, 17:03:10 PM
Bye, dette er seriøst håpløst, og det må nærme seg kriminelt. Mannen må tas ut av sirkulasjon og strafferettslig forfølges. Men har vi egentlig muligheten til å gjøre dette? Følg med nå folkens, dette er uhyre viktig:

WUWT - UNFCCC wants 'immunity' from prosecution prior to Rio+20

FN krever nå at deltakerne på RIO+20 på forhånd skal gis immunitet mot straffeforfølgelse. Begynner dere å forstå hva jeg har forsøkt å advare mot nå når det gjelder FN, Gro Harlem Brundtland og flere? Hvis dere forstår dette, så vær så snill kommenter dette. Det er vilt. Det er sykt. Det er den største trusselen mot demokrati og fred verden har sett.

Glem ikke at våre egne politikere har fjernet muligheten man hadde for å stille dem for riksrett. Glem heller ikke FN's ferske ønske om å få bestyre Internett. Og glem for all del ikke våre norske politikeres og finans- og forsvarstoppers ønske om å bli kvitt den brysomme Riksrevisjonen.

Nei. Hitler og Stalin var større trusler.