Kan man slukke noen få kose-talgelys en times tid, å slippe unna med å slå av tenninga i nedoverbakker mellom girskift i den samme perioden, også...? 
Tvilsomt Ewer - det er ikke synlig nok. Hele poenget er å gjøre noe som er veldig synlig, slik at alle andre kan se hvor "ren" du er, og at du hører til i den Store Hvite Klimaflokk, eller Den Kompakte Majoritet, eller hva det nå heter alt sammen.
Det er jo bare dagens versjon av ofring - vi slakter ikke en sau eller en geit, men ofrer noe annet som er like dyrebart for oss som dyret var for disse folkene i det gamle testamentet - elektrisiteten.
(Symbolsk, selvfølgelig - jeg regner med de spiste lammet selv til slutt og at ikke Gud gjorde det?)
På lignende måte slås lyset på igjen etterpå når den symbolske ofringen er over.
Gudinnen Gaia og guden Klima har lenge konkurrert om å få mest offergaver , men de senere årene har nok Klima definitivt gått av med seieren.
Nå er det mange som mener Gaia må forbedres for å tekkes Klima. Geoengineering er ment å gjøre henne mer attraktiv, så ikke Klima blir sur og spyr ild.
Vi er heldige og lever i god tider, mye takket være elektrisitet og fossilt brennstoff. Men til tross for alle våre duppeditter og teknologi er vi kanskje ikke så fryktelig forskjellige fra dem som levde for noen få tusen år siden, når det kommer til stykket.
Jeg vurderer å lese det gamle testamentet for å se om jeg kan finne ting der som kan gjøre Klima-dyrkingen mer forståelig. Eller kanskje Veda-hymnene er stedet å begynne? Får vel spørre en grepa forsker.