WUWT setter et skap på plass.

Startet av zulusierragolf, oktober 21, 2011, 19:16:05 PM

« forrige - neste »

zulusierragolf

"The issue of "the world is warming" is not one that climate skeptics question, it is the magnitude and causes."
ttp://wattsupwiththat.com/2011/10/20/the-berkeley-earth-surface-temperature-project-puts-pr-before-peer-review/#more-49601

Det later til at diskusjonen har tatt et lite steg framover. Det er fint.

Amatør1

??

Dette har det meg bekjent aldri vært noen diskusjon om. Hva begrunner du med "diskusjonen har tatt et lite steg framover" ?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

zulusierragolf

Her er en som har diskutert det.
http://blogs.telegraph.co.uk/news/jamesdelingpole/100095506/there-has-been-no-global-warming-since-1998/

"no global warming since 1998" - fikk mer enn 22 millioner treff på Google.

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på oktober 21, 2011, 20:02:29 PM
"no global warming since 1998" - fikk mer enn 22 millioner treff på Google.

Og det er du uenig i?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

zulusierragolf

Nei - jeg er enig i at det minst 22 millioner treff på Google.

Hva gjelder "no global warming since 1998" - så mener ikke jeg persolig så mye om det, men jeg konstantere at de som er flinke på statistikk ikke er enige i det.
http://tamino.wordpress.com/2011/01/21/phil-jones-was-wrong/#more-3350

Amatør1

#5
Sitat fra: zulusierragolf på oktober 21, 2011, 22:18:23 PM
Hva gjelder "no global warming since 1998" - så mener ikke jeg persolig så mye om det, men jeg konstantere at de som er flinke på statistikk ikke er enige i det.
http://tamino.wordpress.com/2011/01/21/phil-jones-was-wrong/#more-3350

Men de som er flinke til å følge med, vet at det har vært en runde til på den historien, og Phil Jones hevdet mot bedre vitende i Juni at det hadde vært signifikant oppvarming siden 1995, altså i strid med fagfellevurdert litteratur som han selv hadde vært med å forfatte.
http://klimaforskning.com/forum/index.php?topic=173.msg1691#msg1691

Men siden du velger 1998
http://2.bp.blogspot.com/_nOY5jaKJXHM/TUroJqf_TpI/AAAAAAAABgE/5w89Vhftp4M/cool7.jpg

Men det var vel ikke dette tråden egentlig handlet om?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Her er fra Phil Jones ujusterte data, de han selv anbefaler å bruke til slikt. Fra 1995 til og med august 2011:

#Least squares trend line; slope = 0.00913091 per year
1995   0.31226
2011.67   0.464441



Fra 1998:

#Least squares trend line; slope = 0.00046111 per year
1998   0.414088
2011.67   0.42039



Her er det Klimasirkus lagede et helvete over på VGD og bloggen til Terje Wahl, der han beskyldte Klimarealistene for å svindle:

#Selected data from 1996
#Selected data up to 2010
#Least squares trend line; slope = 0.00927919 per year
1996   0.0472358
2010   0.177145



Dette var Spencer og Christys satellittdata. Klimarealistene sa: "Ingen signifikant global oppvarming siste 15 år i følge satelittmålingene". Og da tar jeg med den andre leverandøren også:

#Selected data from 1996
#Selected data up to 2010
#Least squares trend line; slope = 0.00255105 per year
1996   0.203249
2010   0.238964

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

zulusierragolf

Helt riktig  - denne tråden handler IKKE om å ta et grundig forklart sitat av Trenberth ut av kontekst og tillegge det en mening det aldri har hatt.
Når kan vi håpe at det slutter å skje?

De andre sitatene kjenner jeg ikke.
Men rett skal være rett - jeg skrev 1998, men Tamino tar utgangspunkt i 1995 så vidt jeg husker.

Denne tråden handler om at en klimaskeptiker og en håndfull dugende mennesker har gått de globale temperatur data nærmere i sømmene. Og de har vel i all hovedsak avdekket at de eksisterende temperaturdata sett ikke er helt på jordet. Men studien, som er på vei til publisering og som ikke har vært gjennom fagfellevurdering enda, handler i første rekke om (fraværende) UHI-effekt.

Ekstra trist blir det da at Marc Morano allerede har lagt ut et innlegg der han kritiserer Muller (mannen bak BEST) og legger ut eposten hans i samme slengen. Det er selvsagt lov å kritisere. Men man bør ikke publisere epost adresse som en mulig kanal for noen tusen hatmail.

Jeg får ikke helt taket på hvordan Jones har motbevist seg selv.

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på oktober 21, 2011, 23:20:34 PM
Helt riktig  - denne tråden handler IKKE om å ta et grundig forklart sitat av Trenberth ut av kontekst og tillegge det en mening det aldri har hatt.
Når kan vi håpe at det slutter å skje?
Tja, jeg viste bare til en graf som viser temperaturutviklingen fra 1998, siden det var det som var ditt argument. Trenberth er ikke noe poeng her ifra min side. Men forøvrig er det jo nettopp den konteksten han viser til.

SitatDenne tråden handler om at en klimaskeptiker og en håndfull dugende mennesker har gått de globale temperatur data nærmere i sømmene. Og de har vel i all hovedsak avdekket at de eksisterende temperaturdata sett ikke er helt på jordet. Men studien, som er på vei til publisering og som ikke har vært gjennom fagfellevurdering enda, handler i første rekke om (fraværende) UHI-effekt.

Nei, tråden handler om at du mener WUWT har satt noen "på plass" ved at Watts presiserer "The issue of "the world is warming" is not one that climate skeptics question, it is the magnitude and causes.". Han gjorde det fordi skeptikere til CAGW hele tiden blir møtt med stråmannargumentet om at man skal ha hevdet at det ikke har foregått noen oppvarming.

Sitat
Jeg får ikke helt taket på hvordan Jones har motbevist seg selv.
Det er fordi forsøket på å motbevise seg selv var mislykket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg tror Zulu er i dårlig humør i dag. Ta deg et glass vin og del litt musikk med oss i "Musikk jeg digger"-tråden. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2011, 23:44:23 PM
Jeg tror Zulu er i dårlig humør i dag. Ta deg et glass vin og del litt musikk med oss i "Musikk jeg digger"-tråden. ;)

Sant nok, nå fikk jeg skikkelig lyst på et glass vin, gitt!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Hehe! Jeg ser at jeg formulerte meg elendig. Det var meningen å inkludere Zulu også. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

zulusierragolf

you have right - det er best å diskutere en ting om gangen.

Nei - ikke i så dårlig humør, litt sliten kanskje. Hard dag på kontoret.

Vin er en god ide i morgen kveld.

Musikk:
http://youtu.be/ifp_SVrlurY

Da ønsker jeg alle klimaskeptikere god natt og måtte den globale klimaendring ikke ødelegge vinmarkene i Frankrike
(de er redd for det, lærte jeg av en vinkelner i påsken)

Jostemikk

#13
Fin låt og bra girarspilling, Zulu! Går det galt i dagens vinland, får vi starte drueproduksjon på Svalbard. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Meget vakkert! Visste ikke at Prince kunne spille  8) Har alltid hatt sansen for Jeff Lynne

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to