God sommer!

Startet av ebye, juni 28, 2012, 10:12:56 AM

« forrige - neste »

Telehiv

I dagens Dagbla' rykker Bente Wahl ut og varsler "ekstremvær" med oversvømmelser, jordskred og fandens oldemor på Øst- og Sørlandet det neste døgnet. Gir slike varsler seksuell tenning for enkelte i den leiren der?
Vi får bare vente og se om de driter seg ut denne gangen også.....

http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyheter/jordskred/ekstremver/innenriks/22339890/
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: Telehiv på juni 29, 2012, 00:15:11 AM
I dagens Dagbla' rykker Bente Wahl ut og varsler "ekstremvær" med oversvømmelser, jordskred og fandens oldemor på Øst- og Sørlandet det neste døgnet. Gir slike varsler seksuell tenning for enkelte i den leiren der?
Vi får bare vente og se om de driter seg ut denne gangen også.....

http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyheter/jordskred/ekstremver/innenriks/22339890/
De driter seg nok ut denne gangen også, for se, ekstremvarslet er avlyst:
http://www.vg.no/musikk/vg-lista-topp-20/artikkel.php?artid=10051170
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Er det noen som har hørt om noe "ekstremvær" noen steder i natt og i formiddag (som var tiden da Norge skulle gå til grunne)?

Er det atter noen andre som skjønner at man må begynne å titte disse folka nærmere i kortene, når de nå konsekvent melder sine politiske alarmismer ut fra amerikanske katastrofeprogrammer?

Er det fremdeles noen i dette værvarslingsspyttslikkermiljøet som er kjent med grunnprinsippene for da G.O.Sars, Godske, Mosby & resten av den suverene Bergensgjengen for rundt et hundreår siden utviklet meteorologien og fokuserte på sunn fornuft og ikke politiske værvarsler? Jeg blir så flau på vitenskapens vegne....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

#18
Oppdatering:

- man har nå klart å identifisere et lynnedslag i en madrass i Telemark, og at det regner i Larvik slik at det kommer vann opp av noen kumlokk.
- Oi, slikt har vi ikke sett de siste 1000 år, så skal vi forberede evakuering av landet, og står lokalene klare for regjeringen på Elverum fremdeles?

PS: Det er VG som har funnet madrassen, mens Dagbladet (som meldte denne kommende naturkatastrofen) ikke har nye oppslag om dette i det hele tatt.
Nå er det bare samfunnsviterne og biologene i CICERO og Bjerknes som med ansiktet i alvorlige folder kan peke på ting som indikerer - med støtte i nyere amerikansk forskning - at et ekstremvær kunne ha truffet oss hadde det ikke vært for den forbannede ENSOen som McIntyre har tuklet med (eller hva nå det var for noe som gikk galt i modellen deres denne gangen).
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

Må jo få ønske alle her en god sommer jeg også, skjøl om jeg kansje synes at det er litt skummelt...
Veit jo egentlig knapt hva en god sommer er lengre, for så mange andre.....men alt i mellom en jord dekket av solsvidd ørken, til et sammenhengede hav av rullende salte bølger, høres i farten litt bra ut.....trur jeg går for den! :D     
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Telehiv

Skål for den, Ewer!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

Skål til deg og alle andre som har noe fuktig å skåle med, Tele....det er endelig fredag, og atpåtil sommer! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 28, 2012, 19:27:50 PM

Ja, det skal jeg huske.
Ikke noe tull & juks

Og et lite drikketips; Det greske bryggeriet Volkan (Santorini-basert, vet ikke hvor utbredt det er i resten av landet), gir halvparten av av sin profitt til veldedighet. Her er det hjelp i hver gylden dråpe! Eieren, Peter Nomikos, har originale tanker om gresk gjeldskrise, han ser en stor mulighet i krisen:

"SPIEGEL ONLINE: Mr. Nomikos, you have just started a campaign to free Greece of debt. Your organization buys up Greek bonds and then forgives the debt. Are you serious?

Nomikos: Professionally, I deal with distressed debt. And it struck me that Greece has a historical opportunity. In the euro, the Greeks have a very strong currency, while the price of their government bonds has collapsed. That makes it possible to buy back debt at very low prices and reduce the Greek debt burden with relatively little expenditure. "

http://www.spiegel.de/international/business/greek-shipping-heir-nomikos-starts-debt-free-greece-campaign-a-841675.html

Josik

#23
En god sommer til alle dere som bidrar til å belyse vår tids største svindel. Må dere alle få nyte litt (global) oppvarming da det definitivt kan trenges, uansett årsak.

Så vil jeg gjerne legge ved litt humor sånn på tampen. Her fra VGD:

[attachimg=1]
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Amatør1

Nydelig. God humor fungerer når den har et tydelig element av sannhet!  ;)

Keiseren har faktisk ingen klær.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Kanskje det passer med en skikkelig sommerblomst? Det er helt gult rundt veggene her jeg bor.

[attachimg=1]

Ettersom moderne landbruk ser ut til å være delskyldig i at bestanden av bier er kraftig redusert, må blomstene klare seg med andre insekter som er interessert, selv om akkurat denne flua holdt seg unna støvbærerne. Når blomsten og bien har blitt en sjeldenhet, er vi avhengige av blomsten og alle fluene.

[attachimg=2]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs


Jeg har ved tidligere høve vist til en annen "Keiserens nye klær"-historie


http://stjakobs.dyndns.org/keiser.htm




"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Flott den der, stjakobs. Det setter mye av galskapen i perspektiv. Men akk, hva hjelper vel det, med en gjeng historieløse politikere og klima"forskere" ved roret?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren