Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

leifen

Det er i de fleste tilfelle overvekt av AGW-skeptikere i kommentarfeltene, men dessverre ender dette ofte i noe usaklig "krangling" med alarmister og troll hvor de samme argumenter brukes igjen og igjen (alaVGD), og andre lesere går fort lei.
Jeg har tro på at vi må saklig angripe oppslagenes innhold med faktaopplysninger og uttalelser fra forskere som er uenige i innholdet. Dette viser leserene at journalisten bedriver dårlig og "farget" journalistikk, og kan kanskje få leserne til å forstå at mye av det som MSM bringer av klimasaker er ufullstendig og noen ganger direkte uriktig.
"Kritisk journalistikk" er et fremmed uttrykk for norske journalister når det gjelder klimasaker. Det sier seg selv at vi må søke informasjon hos andre enn norske MSM for å holde oss oppdatert. Dette bør vi også gjennom kommentarer oppfordre andre til å gjøre.
Vi får stå på.

affen

I formiddag befant jeg meg på et venteværelse og der fant jeg en utgave av magasinet Illustrert Vitenskap, nr 6 / 2013.  Her har de en 4 – 5 sider stor artikkel med endeløse dommedagsprofetier.
Hetebølger, sykloner, tornadoer, nedbør og tørke, godt illustrert med store bilder av vannfylte gater, tørkede ørkenområder, gamle, svette sengeliggende eldre mennesker etc.  -  og alt er vår egen feil.

En hyggelig kontordame var så vennlig å kopiere førstesiden av artikkelen for meg og her siterer
jeg ingressen til profetiene.  Artikkelen er skrevet av en Keld Conradsen.

«Orkanen Sandy slår ut New York og får innbyggerne til å flykte.  Rekordtørke fester grep om Australia og hetebølger dreper tusenvis av mennesker i Europa.
Været ser ut til å ha gått av skaftet og fakta viser oss at det slett ikke er innbilning.  FN`s klimapanel, IPCC, kan bevise at mange værfenomener slår til hyppigere og voldsommere enn før.  I realiteten er forklaringen enkel:  Vår sivilisasjon slipper ut store mengder CO2, temperaturen stiger og får mengden av vanndamp i atmosfæren til å øke.  Vanndamp virker som en akselerator på været.  Den ekstra energien som vanndampen tilfører, setter enda mer kraft bak regnskyll, sykloner og hetebølger.
Forskerne i IPCC er også sikre på at det hele intensiveres i fremtiden.  Alt av datamodeller peker i retning av at været vil bli enda mer ekstremt.  Spørsmålet er bare: Hvor ekstremt?
(Mine uthevinger)

Atmosfæren er dopet med CO2
Vi har lenge pumpet atmosfæren full av karbondioksid.  Det har gjort klimaet varmere og det får
nå konsekvenser for været over hele kloden.»

Så langt jeg rakk å lese artikkelen, var det ikke mye snakk om reservasjoner.  Nei, dette er den hele og fulle sannhet.

"Illustrert Vitenskap", eller "Falsifisert Vitenskap."  Stryk det som ikke passer.

Jostemikk

affen, jeg abonnerte på Illustrert Vitenskap tidligere, men etter hvert ble jeg kvalm av all den blinde klimapropagandaen de holdt på med. Et år etter at jeg sa opp abonnementet, ringte en selger for dem og ville ha meg til å tegne nytt medlemskap. Han fikk kort og godt beskjed om at de kunne kontakte meg igjen den dagen de startet med en edruelig dekning av klimavitenskap og sluttet med sin politiske propaganda. Siden har jeg ikke hørt mer fra dem.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: affen på august 06, 2013, 15:40:42 PM
"Illustrert Vitenskap", eller "Falsifisert Vitenskap."  Stryk det som ikke passer.

Takk, affen!

Det er mange år siden jeg kuttet ut Illustrert Vitenskap. Altfor mye MSM propaganda. Men disse folkene slipper glatt unna med hva som helst de kommer med av løse og virkelighetsfjerne påstander. De er jo en del av MSM, forstås.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#1369
Sitat fra: seoto på august 06, 2013, 16:09:03 PMDet er mange år siden jeg kuttet ut Illustrert Vitenskap. Altfor mye MSM propaganda. Men disse folkene slipper glatt unna med hva som helst de kommer med av løse og virkelighetsfjerne påstander. De er jo en del av MSM, forstås.

Det kan man trygt si. De ikke bare er en del av det, de tildels er MSM. Dette er mektige mennesker som alle bør få øynene opp for.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bonnier_family

SitatThe Bonnier family is a wealthy Swedish family of Ashkenazi Jewish origin, active in the publishing business since the late-18th century. The family controls the Swedish company Bonnier AB, with an annual revenue in 2008 of US$ 4.13 billion (2008).

Family background

The earliest known member of the patriarchal line of the family was a cloth salesman Jacob Schye (born 1674) from the town of Soborten in Bohemia. His son, the jeweller Löbel Schie (1718–1790), fathered the jeweller and coin dealer Löbel Salomon Hirschel (born 1745). Hirschel's son, Gutkind Hirschel (1778–1862) moved from Germany to Copenhagen, Denmark in 1801 and changed his name to Gerhard Bonnier (the name Bonnier is a French variant of the German given name Gutkind). In Copenhagen, Gerhard Bonnier started a library, a bookstore, and a publishing company.

Gerhard Bonnier's oldest son Adolf Bonnier (1806–1867) moved to Gothenburg, Sweden in 1827 to expand the family business. He opened a library in the city the following year and a few years later in Stockholm as well. Adolf Bonnier started a publishing company in 1834 and his two younger brothers, David Felix Bonnier (1822–1881) and Albert Bonnier (1820–1900), soon moved to Stockholm to help with the business.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bonnier_Group

SitatBonnier AB (also the Bonnier Group) is a privately held Swedish media group of 175 companies operating in 20 countries. It is controlled by the Bonnier family.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: affen på august 06, 2013, 15:40:42 PM
"Illustrert Vitenskap", eller "Falsifisert Vitenskap."  Stryk det som ikke passer.

Det spiller ingen rolle hvilket "tidsskrift" du velger, de har solgt sjela si til klimadjevelen alle som en. Prøv det "velrennomerte" Science f.eks., her omtalt hos "NrK":

SitatKlimaendringane er 10 gongar raskare enn på 65 millionar år
Ein ny studie gir grunn til bekymring for om dyr og plantar klarar å tilpasse seg i takt med dei raskaste klimaendringane jorda har sett.

etc. etc.

Science sin egen artikkel er gjemt bak en "paywall", så om "NrK" bare juger om artikkelens innhold får vi ikke vite. Men det er nok ikke det de juger mest om.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sommerferier ner over og YR er på gang igjen  med denne klimaskremmeren:

"Klimaendringane er 10 gongar raskare enn på 65 millionar år" er tittelen

http://www.yr.no/nyheter/1.11168187

0,8 grader temp.stigning de siste 20-30 årene (gjelder ikke 1850 lenger?).
Hvor får de disse tallene fra?

Et utdrag:
– Viss vi ikkje får politiske vedtak og ein betydeleg økonomisk omlegging, vil dette moglege scenarioet bli gjeldande. Sånn sett er dette eit greitt varsel å gi, og det er ikkje spekulativt i den forstand at dei dreg til klimamodellane alt dei kan. Dette er den reelle banen som vi følgjer i augneblinken, seier Dokken.

Dei siste 20–30 åra har den globale gjennomsnittstemperaturen stige med ca. 0,8 grader, og den meste av denne auken er komme over landmassane.

– Temperaturauken er voldsom, og gir indikasjon på akselerasjonen vi opplever, fortel Dokken.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på august 08, 2013, 12:19:28 PM
Sommerferier ner over og YR er på gang igjen  med denne klimaskremmeren:

"Klimaendringane er 10 gongar raskare enn på 65 millionar år" er tittelen

http://www.yr.no/nyheter/1.11168187

0,8 grader temp.stigning de siste 20-30 årene (gjelder ikke 1850 lenger?).
Hvor får de disse tallene fra?

Et utdrag:
– Viss vi ikkje får politiske vedtak og ein betydeleg økonomisk omlegging, vil dette moglege scenarioet bli gjeldande. Sånn sett er dette eit greitt varsel å gi, og det er ikkje spekulativt i den forstand at dei dreg til klimamodellane alt dei kan. Dette er den reelle banen som vi følgjer i augneblinken, seier Dokken.

Dei siste 20–30 åra har den globale gjennomsnittstemperaturen stige med ca. 0,8 grader, og den meste av denne auken er komme over landmassane.

– Temperaturauken er voldsom, og gir indikasjon på akselerasjonen vi opplever, fortel Dokken.

Takk for at du fortsetter å plukke ut disse verste skremselssakene, BorisA. Når det gjelder denne saken, så er det eneste som akselererer denne Dokkens moralske forfall.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#1373
Sitat fra: Jostemikk på august 08, 2013, 15:23:10 PM
Sitat fra: BorisA på august 08, 2013, 12:19:28 PM
Sommerferier ner over og YR er på gang igjen  med denne klimaskremmeren:

"Klimaendringane er 10 gongar raskare enn på 65 millionar år" er tittelen

http://www.yr.no/nyheter/1.11168187

0,8 grader temp.stigning de siste 20-30 årene (gjelder ikke 1850 lenger?).
Hvor får de disse tallene fra?

Et utdrag:
– Viss vi ikkje får politiske vedtak og ein betydeleg økonomisk omlegging, vil dette moglege scenarioet bli gjeldande. Sånn sett er dette eit greitt varsel å gi, og det er ikkje spekulativt i den forstand at dei dreg til klimamodellane alt dei kan. Dette er den reelle banen som vi følgjer i augneblinken, seier Dokken.

Dei siste 20–30 åra har den globale gjennomsnittstemperaturen stige med ca. 0,8 grader, og den meste av denne auken er komme over landmassane.

– Temperaturauken er voldsom, og gir indikasjon på akselerasjonen vi opplever, fortel Dokken.

Takk for at du fortsetter å plukke ut disse verste skremselssakene, BorisA. Når det gjelder denne saken, så er det eneste som akselererer denne Dokkens moralske forfall.
Tusen takk for takken, Jostemikk  :)
Noe må jo jeg bidra med på dette forumet også.
Og det er nok å ta av i MSM vedrørende skremmende propaganda i klimasaken.
Aftenposten er jo HELT på styr når det gjelder klima og CO2.
Jeg har tidligere lagt merke til at økonomijournalist Storeng også har bidratt med klimaopphausing, og i dag skrev han dette:

"Rikest når vi pumper for fullt" er tittelen
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Rikest-nar-vi-pumper-for-fullt-7274059.html#.UgO7D1k4XIU

Utdrag:
Mens vi venter på revolusjonen
Klimautfordringen er så enorm at mye ikke er nok. Det kreves revolusjon.
Slik sett er det noe besnærende over budskapet fra De Grønne.
Helt siden det skuffende klimatoppmøtet i København i desember 2009 har arbeidet for å få en forpliktende avtale som legger tak på de globale utslippene, vært en øvelse i oppholdende strid, med stadig reduserte ambisjoner.




Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Det er vel kjent at dagens ungdom har fått sin dose med indoktrinering av klimaskremsler.
Jeg håper likevel at den gjennomsnittlige ungdom ikke er FULLT så skremt som forfatteren av et av dagens Si;D innlegg i Aftenposten, for da står det ille til med den mentale helsen blant den oppvoksende garde.

Det er Astrid Mortvedt (17) som har forfattet dette innlegget.
Jeg finner det ikke på nettet, så jeg tar med bryet med å skriver av deler av det:

Sitater:
-Jeg er redd for framtiden, for jeg vet at jorden faktisk «vil gå under» i løpet av min levetid hvis vi ikke gjør drastiske endringer i levemåte og politikk nå. Å nå 2 grader celsius temperaturstigning vil føre til mer ekstremvær som flom, tørke, havstigning, orkaner, som igjen vil føre til mer matmangel på grunn av utdødde dyre- og plantearter. Mennesket er øverst på næringskjeden, og vil bli hardt rammet.

-Regnskogen i Amazonas verdens O2-bank vil ikke klare en større temperaturstigning, og med for lite oksygen vil vi rett og slett dø, først av matmangel fordi planter krever fotosyntese, og dyr krever planter, og ja, mennesker må ha mat, vann og luft.

-Gjør det enklere å være miljøbevist! Senk prisene på tog og buss, øk prisene på drivstoff og flyreiser. Bygg ut jernbane og sykkelveier.
Sitater slutt

Hvor har hun fått alle disse ideene fra, er det skoleverket?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på august 19, 2013, 17:19:36 PM
Hvor har hun fått alle disse ideene fra, er det skoleverket?

Skoleverket, samt MSM. Kanskje aller mest sistnevnte. Eller kanskje hele saken er en forfalskning for å dra stemmer til Rasmus Hansson før valget? Politisk propaganda er jo ikke akkurat noen ny oppfinnelse. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: BorisA på august 19, 2013, 17:19:36 PM
Hvor har hun fått alle disse ideene fra, er det skoleverket?

Takk for jobben, BorisA! Å lese slike ting skrevet av barn gjør meg veldig trist. Barnetiden og ungdomstiden burde være en trygg tid for våre barn, og det er fryktelig å vite at slike skremsler er bevisste handlinger. Det finnes nok fornuftige lærere som forstår hvor lett barn skremmes og viser litt mer hensyn, men også blant lærere er jeg redd for at det finnes et stort antall med et mer alarmistisk og hensynsløst sinn. Dessuten er jo klimaskremslene flettet inn i pensumet. Men den skal vel tidlig krøkes som god krok skal bli :(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på august 19, 2013, 17:19:36 PM
Hvor har hun fått alle disse ideene fra, er det skoleverket?

Dårlig skjult aktivisme, hun tror det ikke selv. Slikt blir trykket i håp om at noen skal ta det for god fisk.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

SitatÅ lese slike ting skrevet av barn gjør meg veldig trist. Barnetiden og ungdomstiden burde være en trygg tid for våre barn, og det er fryktelig å vite at slike skremsler er bevisste handlinger. Det finnes nok fornuftige lærere som forstår hvor lett barn skremmes og viser litt mer hensyn, men også blant lærere er jeg redd for at det finnes et stort antall med et mer alarmistisk og hensynsløst sinn. Dessuten er jo klimaskremslene flettet inn i pensumet. Men den skal vel tidlig krøkes som god krok skal bli
Enig med deg, Seoto....
Ungene har ikke gjort noe galt, og så blir de straffet med vonde nattedrømmer og like mørke dagdrømmer på høylys dag.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

Ole Mathiesmoen rir igjen, han er i sitt ess nå når han kan slenge ut sine dommedagsprofetier:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Umulig-a-stanse-klimaendringene-7285733.html

Jepp, Ole Hallesby har fått sin arvtager
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.