Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 29, 2013, 00:01:57 AM
Sant å si har jeg ikke tenkt over den muligheten at alle disse støyende aktivistene i realiteten ødelegger for "Saken" på klimatoppmøtene. Men resonnementet er faktisk ikke så urimelig når man tenker over det, så neste år heier jeg kanskje på de grønne. MDG til Paris! (Og ta gjerne med Pål Steigan - kanskje han kan bygge barrikader i gatene der nede for å reprodusere myten om "68-erne".)  ;D

Du skal se at Mathismoen er en av våre mange anonyme gjester (ikke noe galt med det!)  her på klimaforskning. Han kan jo ha plukket opp tanken om at MDG og likesinnede er "Sakens" verste fiende fra et av våre innlegg::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

#1456
Og de norske klimaforskerne fortsetter å rope ulv ulv !
Jan-Gunnar Winther i dagens AP predikerer 4 graders temp.økning innen 2100.

http://www.aftenposten.no/meninger/Business-as-usual---nei-takk-7390473.html

Utdrag:
Temperaturen stiger med fire grader innen år 2100 hvis vi fortsetter utslippstakten av klimagasser. Forholdene på jordkloden vil endre seg radikalt.
Klimamodellene viser at havnivået vil øke mellom 45 og 82 cm innen århundrets slutt. FNs miljøprogram (UNEP) har beregnet at ca. 140 millioner mennesker vil bli direkte berørt av en havnivåstigning på én meter. Ser vi utover 2100, vil havet stige enda mer. Varmen som er akkumulert i verdenshavene fortsetter å utvide vannmassene og de store innlandsisene på Grønland og i Antarktis vi bruke tid på å stabilisere seg. Modellene viser en havnivåstigning mellom én og tre meter i år 2300.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Egentlig er det trist å se hvor lett mennesker prostituerer seg, både fysisk og psykisk. Har han blitt bekymret for sin arbeidsplass? Det er jo ikke bare gode nyheter for de som lever av "klimakrisa" nå om dagen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#1458
Sitat fra: BorisA på desember 01, 2013, 08:35:05 AM
Og de norske klimaforskerne fortsetter å rope ulv ulv !
Jan-Gunnar Winther i dagens AP predikerer 4 graders temp.økning innen 2100.

http://www.aftenposten.no/meninger/Business-as-usual---nei-takk-7390473.html

Utdrag:
Temperaturen stiger med fire grader innen år 2100 hvis vi fortsetter utslippstakten av klimagasser. Forholdene på jordkloden vil endre seg radikalt.
Klimamodellene viser at havnivået vil øke mellom 45 og 82 cm innen århundrets slutt. FNs miljøprogram (UNEP) har beregnet at ca. 140 millioner mennesker vil bli direkte berørt av en havnivåstigning på én meter. Ser vi utover 2100, vil havet stige enda mer. Varmen som er akkumulert i verdenshavene fortsetter å utvide vannmassene og de store innlandsisene på Grønland og i Antarktis vi bruke tid på å stabilisere seg. Modellene viser en havnivåstigning mellom én og tre meter i år 2300.
Skjønner nå at jeg må kopiere HELE artikkelen fra Aftenposten. For saken er den at jeg ikke fikk opp artikkelen dersom jeg ikke var innlogget som bruker på Aftenposten, og nå er det jo mange som ikke abonnerer digitalt på denne avisen, og som dermed ikke får tilgang ved å klikke på linken.
Så derfor litt "kopieringsservice" fra min side:

Hele artikkelen:
Temperaturen stiger med fire grader innen år 2100 hvis vi fortsetter utslippstakten av klimagasser. Forholdene på jordkloden vil endre seg radikalt.
Svettende går jeg ut i solen etter å ha innledet på en sesjon om en fire grader varmere verden. Stedet er Abu Dhabi og anledningen det årlige møtet i verdens økonomiforum i Abu Dhabi. Nettopp slagene om vanskelige forhandlinger på klimatoppmøtet i Warszawa slår imot meg. Misforholdet mellom ord og handling er enormt.
Begrepet "business as usual" brukes om at klimautslippene fortsetter som før. Det betyr at mange av dem som blir født i dag kan oppleve en verden som er fire grader varmere. Deres barn vil arve en klode ulik noe menneskeheten har erfart i moderne tid. Hva betyr så fire grader oppvarming for havnivå, tørke og nedbør?
Havet stiger
Klimamodellene viser at havnivået vil øke mellom 45 og 82 cm innen århundrets slutt. FNs miljøprogram (UNEP) har beregnet at ca. 140 millioner mennesker vil bli direkte berørt av en havnivåstigning på én meter. Ser vi utover 2100, vil havet stige enda mer. Varmen som er akkumulert i verdenshavene fortsetter å utvide vannmassene og de store innlandsisene på Grønland og i Antarktis vi bruke tid på å stabilisere seg. Modellene viser en havnivåstigning mellom én og tre meter i år 2300.
Flere hetebølger
Lufttemperaturen vil stige mellom 2,6 og 4,8 grader i et "business as usual"-scenario, og det er overveiende sannsynlig at det blir oftere ekstremt høye temperaturer. Det er svært sannsynlig at frekvensen og varigheten av hetebølger vil øke og de vil føre til økt intensitet og varighet av tørkeepisoder.
Afrika, Australia, Middelhavsregionen, deler av Asia og Nord-Amerika vil bli kraftigst berørt. Vannmangel og feilslåtte avlinger blir vanligere. I disse områdene vil varmerekordene vi har opplevd inntil i dag slås nesten hvert år. Vanskeligere kår for befolkningen kan føre til misnøye og sosial ustabilitet.
Tvangssituasjon
Uvær slik det er på Filippinene vil skje oftere. Orkaner vil inntreffe hyppigere og kraftigere. Her ligger også kimen til en verden hvor forskjellene mellom rike fattige land kan bli større. Nederlands ingeniører vil takle havnivåøkningen, mens man i Bangladesh må flytte folk og infrastruktur bort fra dagens kystområder. Optimisten vil håpe at de økende miljøproblemer og gryende sosial misnøye kan bli redningsplanken. Kinesiske ledere ønsker nå å gi sin befolkning renere luft etter fjorårets alvorlige luftforurensninger. Som et resultat dreier man energiforbruket fra kull mot gass og olje. Riktignok utløst av en tvangssituasjon, men et skritt i riktig retning hvis andre følger etter.
Tilbake til FNs klimapanel. Vi må regne med hyppigere og kraftigere regnvær. Det er sannsynlig at større områder blir berørt av monsunen. Selv om monsunvinden antas å svekkes, vil nedbørsmengdene sannsynligvis øke. Monsunsesongen vil forlenges i mange områder. Vi står med andre ord overfor et klimaparadoks hvor vi kan oppleve både mer tørke og mer flom fordi nedbøren som faller, kommer sjeldnere og er mer intens.
Hvem sa "business as usual"?
Sitat slutt
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

#1459
BorisA: Jeg kom direkte til artikkelen da jeg klikket din link. Så da virker vel ikke systemet til Aftenposten helt slik det skal ;)

Oppdatering: Nå vet jeg hvorfor jeg kunne lese linken - man kan lese inntil 8 artikler gratis per uke!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på desember 01, 2013, 10:41:00 AM
BorisA: Jeg kom direkte til artikkelen da jeg klikket din link. Så da virker vel ikke systemet til Aftenposten helt slik det skal ;)

Oppdatering: Nå vet jeg hvorfor jeg kunne lese linken - man kan lese inntil 8 artikler gratis per uke!
Den "virker" nok for deg fordi du ikke har vært inne på så mange artikler foreløpig. Du får tilgang til et visst antall artikler pr uke, og når du overstiger den grensen, kommer du ikke inn.
Ja, nå ser jeg at du har funnet det ut.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Jeg har sagt det tidligere, men sier det mer enn gjerne igjen, BorisA. Du skal ha takk for å legge ut all denne dokumentasjonen om rollen MSM spiller som talerør for aksjonister som Winther. Det er viktig dokumentasjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2013, 11:02:31 AM
Jeg har sagt det tidligere, men sier det mer enn gjerne igjen, BorisA. Du skal ha takk for å legge ut all denne dokumentasjonen om rollen MSM spiller som talerør for aksjonister som Winther. Det er viktig dokumentasjon.
Takk for det, Jostemikk  :)





Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amateur2

#1463
Sitat fra: BorisA på desember 01, 2013, 08:35:05 AM
Og de norske klimaforskerne fortsetter å rope ulv ulv !
Jan-Gunnar Winther i dagens AP predikerer 4 graders temp.økning innen 2100.

http://www.aftenposten.no/meninger/Business-as-usual---nei-takk-7390473.html

Utdrag:
Temperaturen stiger med fire grader innen år 2100 hvis vi fortsetter utslippstakten av klimagasser. Forholdene på jordkloden vil endre seg radikalt.
Klimamodellene viser at havnivået vil øke mellom 45 og 82 cm innen århundrets slutt. FNs miljøprogram (UNEP) har beregnet at ca. 140 millioner mennesker vil bli direkte berørt av en havnivåstigning på én meter. Ser vi utover 2100, vil havet stige enda mer. Varmen som er akkumulert i verdenshavene fortsetter å utvide vannmassene og de store innlandsisene på Grønland og i Antarktis vi bruke tid på å stabilisere seg. Modellene viser en havnivåstigning mellom én og tre meter i år 2300.

Det har dukket opp en YouTube video fra IPCC WG1 som dundrer på i samme propagandaspor som innlegget fra Jan Gunnar Winter. Det kan se ut til at det er en koordinert kampanje som pågår nå.

http://www.youtube.com/v/6yiTZm0y1YA
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Brukeren IPCCGeneva har lastet opp flere videoer de siste to dagene:
http://www.youtube.com/user/IPCCGeneva/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=4

Så nå skal vi vaksineres mot enhver form for motstand en gang for alle!

Her er flere videoer som IPCCGeneva har lastet opp:

http://www.youtube.com/user/IPCCGeneva

Kan vel neppe være tvil om at kampen for egen arbeidsplass og behagelig liv i solen kjempes hardt!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2013, 11:02:31 AM
Jeg har sagt det tidligere, men sier det mer enn gjerne igjen, BorisA. Du skal ha takk for å legge ut all denne dokumentasjonen om rollen MSM spiller som talerør for aksjonister som Winther. Det er viktig dokumentasjon.
Dårlig med respons på artikkelen, foreløpig ingen kommentarer.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

stjakobs

En verden vi unnslapp

Det ble satt i gang strakstiltak for å stoppe hullene i Ozonlaget, hvorfor klarer vi ikke gjøre det samme med klimautslippene?

CICERO gir seg ikke: http://www.aftenposten.no/viten/En-verden-vi-unnslapp-7390346.html
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på desember 02, 2013, 23:29:29 PM
En verden vi unnslapp

Det ble satt i gang strakstiltak for å stoppe hullene i Ozonlaget, hvorfor klarer vi ikke gjøre det samme med klimautslippene?

CICERO gir seg ikke: http://www.aftenposten.no/viten/En-verden-vi-unnslapp-7390346.html

Når en leser det du nevner, og andre har vært innom tidligere i dag, er det egentlig bare en ting det får meg til å tenke på. Det begynner å bli en god del "forskere" som er livredde for å miste jobben sin.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jan-ove

Alle som tror på IPCC (Irrelevant Panel of Circus Clowns) er skitredd for jobben, klart de er redd.
Med den CV-en de har opparbeidet seg kan det ikke være lett å få en ordentlig jobb når klimapengene fryser fast i bunnen av pengebingen til han staten og det ikke lengre kommer mer derfra.

Ewer Gladblakk.

Hvordan kan man snu etter en så uhyggelig påstand som at vi, mennesket, er i ferd med å drepe oss skjøl og alt annet på den planeten vi bor på?
Ingen vil jo det, men vi begår jo heller et kollektivt selvmord på pur faan, skyter hue av oss skjøl og alt annet i samme slengen mens vi venter på den endelige undergangen, da hele dritten blir slukt av en døende sol.....og lenge før tida.
Kan det være at den allmektige kjøp og salg-nissen i oss alle har overtatt hele bøtteballetten så til de grader at vi har passert punktet for ingen retur...?
Har vi rett og slett solgt oss skjøl på billigsalg lenge før siste forbruksdato?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!