Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Se de første 2-3 minuttene i dette foredraget for en innføring i hva som kan ha skjedd med Hastings.

Published on Mar 14, 2012
Dr. Kathleen Fisher speaks on DARPA's High-Assurance Cyber Military Systems (HACMS) program.
http://www.youtube.com/v/3D6jxBDy8k8?hl=en_US&version=3
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Den videoen gir meg frysninger på ryggen! Jeg har alltid vært tilhenger av utviklingen, og vært en ivrig bruker av f.eks. data siden dette ble tilgjengelig for folk. Men de senere årene ser jeg også hvordan den elektroniske utviklingen kan overvåke og kontrollere folk, og også være til direkte fare for de som ikke strømmer i kø på den brede og godkjente vei. Nå har vi droner, og sannelig også elektroniske biler vi kan miste kontroll over :( Ingen spøk å få bilvirus!

Saken med Michael Hastings er jeg redd for at blir en av mange "ulykker" vi aldri vil få et fullverdig svar på.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Sitat fra: seoto på juni 25, 2013, 19:34:05 PM
Saken med Michael Hastings er jeg redd for at blir en av mange "ulykker" vi aldri vil få et fullverdig svar på.

Desverre tyder mye på det, seoto. Den "ulykken" er meget "fishy", men hva så tenker vel bakmennene, de blir jo aldri tatt. Og for bakmennene så er det vel kanskje et positiv bi-effekt at "ulykken" omtales som det det er, en assasinasjon. For da er jo selvsagt en ønsket effekt at andre gravende journalister får seg  en advarsel om hva som kan skje hvis man er for nær sannheten.
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Ja, det ser ut for å gå ut på å skremme til lydighet, Obelix. Men heldigvis finnes det fremdeles noen få modige sjeler, men de blir nok færre - på en eller annen måte. Finnes det også politikere som skremmes til lydighet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Snowdon varslet om de massive avlyttingene, og for oppegående mennesker burde ikke hans opplysninger komme som en overraskelse. I dag så jeg et bra innlegg av Pål Steigan på "Nye meninger" om dette temaet; Arbeiderpartiet – His Master's Voice

Han skriver bl.a. dette:
SitatArbeiderpartiet hadde også sitt eget private overvåkingssystem styrt fra partikontoret. Folkets hus i Oslo hadde installert ulovlig romavlytting som gikk til båndopptakere på Aps kontorer.

Arbeiderpartiets tidligere generalsekretær Ronald Bye har avslørt hvor omfattende Arbeiderpartiets ulovlige overvåking var. Partiet opptrådte som en stat i staten og drev systematisk etterretning mot sine politiske motstandere. Ingen er noensinne blitt stilt stilt til ansvar for disse forbrytelsene.

- Verdt å merke seg er at AP også overvåket sine egne politikere.  AP's topper stolte heller ikke på sine egne politikere. Og av de AP-politikere som var så uheldig å ha blitt utstyrt med moral, så gikk de ille for noen av dem, jamfør filmen "Kronprinsen".

I de senere årene så ser vi at AP's logrende oppførsel ovenfor USA ga seg utslag i at Norge kjøper en overpriset og rett og slett teknisk dårlig jagerbombefly.  Her er det ikke flyet i seg selv som betyr noe, men at at AP for bevist atter en gang hvor lydige de er for Storebror!
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Det ligger fryktelig mye udetonert sprengstoff i Snowden-saken. Dette må være noe av det verste som kunne ramme dem. Folk vil forlange handlinger (selv om det neppe er mange som bryr seg om det), men hvem skal starte en etterforskning av NSA? Finnes det noen som helst i kongressen som er så "rene i sjelen" at de tør å legge seg ut med NSA? Det råder nok en sterk usikkerhet nå, for de vil måtte spørre seg selv: "Hva vet NSA om meg? Hva kan de bruke mot meg?" Politikere kan fort få sine karrièrer og liv ødelagt.

Denne saken kan være enda mer innviklet enn hva MSM gir inntrykk av. Budsjettet til NSA ble kraftig forhøyd, og det ble en tilnærmet like stor nedgang i budsjettet til det privateide CIA. Kan Snowden være beskyttet av CIA for å skade NSA? Dette kan bli en svært spennende sak, men hvor mye sannhet vil til slutt komme fram? Det er mange som trenger ryggdekning her ;)

Det er det samme vi ser så mange steder (se Obelix' uttalelse om AP, jeg kjenner folk som var på de listene, kun fordi de ikke aksepterte hva som skjedde med palestinerne, altså at de var motstandere av staten Israel (som fikk tungtvann av Hauge)). De fleste virkemidlene til å underkue folk har vært prøvd ut så ofte og med suksess gjennom så lang tid. Jeg antar at Norge har sittet og sitter fastere i CIA-klisteret enn de fleste ønsker å forestille seg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Jeg tillater meg å si meg enig med seoto sitt siste innlegg, selv om det kan bli som på facebook. Men hva så?
Dette blir også som en kommentar til seoto's andre gode innlegg idag, og det er en kobling mellom disse - nemlig dette underliggende temaet. Det bør ikke herske noen som helst tvil blant opegående mennesker at det seoto og jeg bl.a. har tatt opp - er nettop slik vi har skrevet. Jeg og kjenner konkrete eksempler på lyssky oppførsel fra 'overmakta'!

Vi er dypt i lomma på amerikanerne, og det verste er jo at norske politikere til de grader er så ekstrem fornøyd å få slengt til seg et 'kjøttbein' i ny og ne, jamfor da Jens Stoltenberg fikk treffe Barak Obama.  Snakk om kry ungfole  ;) Denne logrende oppførselen er regelrett flaut å bevitne! Jeg synes ikke det er "stort" at den norske statsministeren får en "photo opportunity" og noen "sound bites" som takk for ar vi er den flinkeste eleven i klassen!

Vi som er på dette forumet vil sikkert stemme på hva som helst av partier, men hva så? Mitt inntrykk at uansett hva vi gjør, så er vi isåfall langt mer bevisste i valgte vi foretar oss enn den jevne borger.  Og vi er nok mer realistiske til det jeg vil kalle "koklimonke"  (fin euforisme - kunne brukt langt sterkere skyts) mellom de ulike lands e-tjenester.  Jeg mener det er en bevist kobling mellom stor-kapitalen innen olje og våpen, og som også støtter de nyttige idiotene - også kalt klima-alarmister. Og "merkelig" nok så er e-tjenesten sitt virke til gode for stor-kapitalen!

Så det at vi klima-realister har klart å få gehør i større og større deler av befolkningen må nok ergre stor-kapitalen noe enormt, siden vi er til de grader underdogen! Jeg mener vi må bare peise på, vi vinner til slutt   :D
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Obelix på juni 27, 2013, 18:36:51 PM
Så det at vi klima-realister har klart å få gehør i større og større deler av befolkningen må nok ergre stor-kapitalen noe enormt, siden vi er til de grader underdogen! Jeg mener vi må bare peise på, vi vinner til slutt   :D

Selvsagt gjør vi det, Obelix! Det er faktisk ingen annen fysisk mulighet. Det kampen står om, er allikevel om våre motstandere skal lykkes i å dekonstruere demokratiene og friheten i den vestlige verden. Dette synes utvilsomt å være målet, og prosessen har kommet langt på vei. Det handler om å få en stor nok gruppe mennesker i vår del av verden til å innse dette. Jeg tror det vil skje, men mye elendighet kan intreffe i mellomtiden.

For tiden befinner jeg meg et sted som ikke kan omtales som del av 'den vestlige verden'. Det bemerkelsesverdige er den totale mangel på klimapropaganda i hverdagen, det er ikke-eksisterende. Vel, blar du i engelsspråklige aviser, finner du globalistenes og varmistenes utgydelser, men blant folk flest er det ingen som snakker om 'global oppvarming' eller 'havstigning'. De samme menneskene har nylig (et par år siden) opplevet en flom på et par meter, som satte hjemmene under vann, så de burde kanskje være reddere enn oss for 'ekstremvær'. Men nei, de vet at dette har skjedd i uminnelige tider, og vil skje igjen. Ingen grunn til å lytte til dommedagsprifittører.

Joda, vi vinner til slutt  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 27, 2013, 09:53:19 AM
Det ligger fryktelig mye udetonert sprengstoff i Snowden-saken.

Det gjør det, men noe av det mest skremmende med det hele er folks inbitte evne til å akseptere manipulatorenes ord "at face value", uten vilje til å ettergå om det er sant eller løgn. Frykten råder. Hvis f.eks. Obama går ut og sier, "Joda, men det er selvsagt ikke lovlydige amerikanere vi spionerer på, bare alle andre", så er det liksom ok, selv for folk her i Norge. Og ingen stiller spørsmål ved om løgneren lyver, for det er jo utenkelig....?

SitatNSA overvåket også amerikanere på internett

USAs etterretningsorganisasjon NSA samlet i mange år inn massive mengder rådata også om amerikanske borgeres epost- og internettrafikk, skriver The Guardian.


Med bakgrunn i en hemmelig rapport avdekker avisa dermed enda et enormt overvåkingsprogram som denne gangen berører amerikanere. President Barack Obama har tidligere insistert på at amerikanske borgere ikke overvåkes.

Ifølge rapporten, som er laget av NSAs generalinspektør i 2009, startet innsamlingen av rådata kort etter terrorangrepet 11. september 2001.

Da er vi jo på en måte tilbake til utgangspunktet, eller hva? Presidenten lyver om overvåkningen, og det hele startet rett etter 11. September. Den samme presidenten vil ha ned CO2-"utslippene", dvs. få verden til å i praksis slutte å bruke energi, som et rent påhitt uten basis i vitenskapen, kun basert på en samling betalte aktivisters påstander.

Dette med 11. September, forresten, som Jostemikk har omtalt i denne tråden. Det er jo endel fenomener vi ikke helt forstår der, ikke sant? Selv er jeg bygningsingeniør med 25 års erfaring innenfor konstruksjonsteknikk og datamodellering av konstruksjoners oppførsel under kjente belastninger. Det vi så den 11. september stemmer ikke med normal oppførsel for stålkonstruksjoner. Faktisk var det mange bygg som forsvant den dagen. Det de hadde til felles var at samtlige hadde "WTC" som de 3 første bokstavene i navnet. Ingen andre bygg ble utrolig nok rammet umiddelbart, og ingen som het noe med "WTC" overlevde dagen.

SitatDen nyeste avsløringen sier ingenting om hvorvidt innholdet i meldingene til amerikanske statsborgere blir gjennomsøkt.

Utmerket, vil folk i Norge si. Det var det vi visste. Ingen grunn til bekymring. Alt er normalt.

Eller hva?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

'Jewish Neocons' Responsible in Part for Iraq War

SitatWe went to war against a guy who had absolutely nothing to do with 9/11. It was a total pretext! It's inexplicable and there you go to Cheney, there you go to Bush, there you go to the Jewish neo-cons who wanted to remake the world. Maybe I can say that because I'm Jewish. To bring about a certain result...

Når noen forsøker nevne dette i Norge, blir reaksjonene eksplosjonsartede, og beskyldninger om antisemittisme og konspirasjonstetorier er det dominerende våpenet til historieforfalskerne.

Har alle nå lest Balfour-erklæringen?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

The American Free Press: http://americanfreepress.net/?p=2743. Some researchers are pointing out that Iran is one of only three countries left in the world whose central bank is not under Rothschild control. Before 9-11 there were reportedly seven: Afghanistan, Iraq, Sudan, Libya, Cuba, North Korea and Iran. By 2003, however, Afghanistan and Iraq were swallowed up by the Rothschild octopus, and by 2011 Sudan and Libya were also gone. In Libya, a Rothschild bank was established in Benghazi while the country was still at war.

Land der ikke har en Rothschildnationalbank – som Syrien, der har nationaliseret centralbanken – er de som kaldes for slyngelstater?
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Gloføken

Sitat fra: Spiren på juli 07, 2013, 15:09:57 PM
The American Free Press: http://americanfreepress.net/?p=2743. Some researchers are pointing out that Iran is one of only three countries left in the world whose central bank is not under Rothschild control. Before 9-11 there were reportedly seven: Afghanistan, Iraq, Sudan, Libya, Cuba, North Korea and Iran. By 2003, however, Afghanistan and Iraq were swallowed up by the Rothschild octopus, and by 2011 Sudan and Libya were also gone. In Libya, a Rothschild bank was established in Benghazi while the country was still at war.

Land der ikke har en Rothschildnationalbank – som Syrien, der har nationaliseret centralbanken – er de som kaldes for slyngelstater?

Og alt går etter planen.

http://www.youtube.com/watch?v=S2u-zUephyc&feature=player_embedded#at=170
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på juli 07, 2013, 15:09:57 PM
Land der ikke har en Rothschildnationalbank – som Syrien, der har nationaliseret centralbanken – er de som kaldes for slyngelstater?

Jepp. Det finnes mange slyngler, og et særegent fellestrekk er at få av dem har dødd mette av dage. Russiske tsarer forsøkte nekte de som ikke skal nevnes ved navn full dominans over Russlands bank- og pengesystem. Jeg opp- og utfordrer folk å lese seg opp om hvordan bankoligarken(e) var med på å finansiere den russiske revolusjonen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på juli 07, 2013, 15:22:50 PM
Sitat fra: Spiren på juli 07, 2013, 15:09:57 PM
The American Free Press: http://americanfreepress.net/?p=2743. Some researchers are pointing out that Iran is one of only three countries left in the world whose central bank is not under Rothschild control. Before 9-11 there were reportedly seven: Afghanistan, Iraq, Sudan, Libya, Cuba, North Korea and Iran. By 2003, however, Afghanistan and Iraq were swallowed up by the Rothschild octopus, and by 2011 Sudan and Libya were also gone. In Libya, a Rothschild bank was established in Benghazi while the country was still at war.

Land der ikke har en Rothschildnationalbank – som Syrien, der har nationaliseret centralbanken – er de som kaldes for slyngelstater?

Og alt går etter planen.

http://www.youtube.com/watch?v=S2u-zUephyc&feature=player_embedded#at=170

Du har helt rett, Gloføken. Alt går etter planen, og det har det gjort de siste 200 år.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren