Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på juli 26, 2013, 08:48:21 AMMen hvordan det kunne komme ut så "helt" på andre siden slik det gjør, ja, det er kanskje et lite mysterium?

Jeg har tidligere sammenlignet det med å blåse opp en papirpose for deretter å forsøke å slå den gjennom ei dør. Dukker den hel opp på andre siden? Her er noe av det flykroppen måtte trenge gjennom. Tett i tett med bærende stålkonstruksjoner:



Det er i det hele tatt snodig hvor puslete dette stålet var. Først slipper det et fly gjennom uten at det blir værende så mye som en vrakdel igjen på innslagssiden. Veggen rett og slett "sluker" flyet. Ikke så lenge etterpå går de samme stålsøylene i full oppløsning mens de er i frittfall.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Joste, jeg har vært litt indisponert og svært opptatt etter ferien, men som du vet er dette et tema som har interessert meg svært lenge, så det er ikke manglende interesse som forhindrer meg. Litt lengre opp skriver du

SitatTårnet var 417 meter høyt fordelt på 110 etasjer. Det gjør avstanden mellom gulvene til 3,8 meter. Jeg vet ikke hvor tjukt selve betongdekket som dannet gulvet var, ei heller tjukkelsen på ventilasjoner, ledning- og rørnett etc. Kanskje noen kan hjelpe meg med det?

Jeg tenkte å påpeke og dokumentere at tårnet i all hovedsak var en stålkonstruksjon, med relativt lite betong. Spesielt tenkte jeg å finne fram til et bilde av etasjeskillene som tydelig viser dette. Men så kommer du meg i forkjøpet med dette utmerkede bildet, som viser at etasjeskillene ikke var av betong, men en relativt lett fagverkskonstruksjon. Det er verd å se dette i direkte sammenheng med den enorme støvskyen som ble dannet når tårnene ble forstøvet. Mange har antatt at støvet var betong, men i all hovedsak var det stål som ble forstøvet, faktisk i en mengde som tilsvarer flere Eiffel-tårn per WTC-tårn.

Det viktige spørsmålet er ikke hvilke navn som stod på passasjerlistene til de flyvningene som forlot de forkjellige flyplassene, men hvilken mekanisme som er i sving som kan få en skyskraper i stål - som var konstruert for å tåle kollisjon med passasjerfly - til å bli til støv før det i det hele tatt har nådd bakken.

Jeg er klar over at dette er litt på siden av det du konkret spør etter, men jeg mener å peke på det som er det mest interessante å tenke over.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juli 26, 2013, 21:29:59 PMJeg tenkte å påpeke og dokumentere at tårnet i all hovedsak var en stålkonstruksjon, med relativt lite betong. Spesielt tenkte jeg å finne fram til et bilde av etasjeskillene som tydelig viser dette. Men så kommer du meg i forkjøpet med dette utmerkede bildet, som viser at etasjeskillene ikke var av betong, men en relativt lett fagverkskonstruksjon. Det er verd å se dette i direkte sammenheng med den enorme støvskyen som ble dannet når tårnene ble forstøvet. Mange har antatt at støvet var betong, men i all hovedsak var det stål som ble forstøvet, faktisk i en mengde som tilsvarer flere Eiffel-tårn per WTC-tårn.

Takk for oppklaringen angående etasjeskillene, Amatør1!

Passasjerlistene er et kapittel for seg selv, og jeg hadde ikke tatt opp det temaet hvis de ikke var blitt nevnt. Når det gjelder "passasjerflyene", så er det minst like mye faktisk fysikk å forholde seg til der, og minst like mange falske påstander fra den offisielle kommisjonen, hvis versjoner bryter med de fysiske lover, blant annet hva som er mulig å få til med de flyene det er påstått ble brukt.

Ta en titt her. Det er grei grunnleggende innledning:

http://pilotsfor911truth.org/wtc_speed_part2.html

http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=20178&st=0

Det myndighetene har påstått er en umulighet. Det er som å påstå at jeg i min gamle SAAB foretok en brå hårnålssving i 250 kilometer i timen, for deretter å akselerere til 500 kilometer i timen før jeg dundret inn  i Danskebåten og senket den.

Jeg er dog enig med deg i at det holder lenge å peke på to 400 meter høye bygninger som gikk i forstøvelse og omtrent ikke etterlot seg rester på bakken. Det er allikevel fristende å ta resten av løgnrekkene på løpende bånd. Ikke nødvendig, men fristende.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 26, 2013, 22:27:21 PM
Når det gjelder "passasjerflyene", så er det minst like mye faktisk fysikk å forholde seg til der, og minst like mange falske påstander fra den offisielle kommisjonen, hvis versjoner bryter med de fysiske lover, blant annet hva som er mulig å få til med de flyene det er påstått ble brukt.

Enig i det, det var derfor jeg skrev "de flyvningene som forlot de forskjellige flyplassene"  ::) . Det er svært mye som kan stilles spørsmål ved, innkludert det du peker på her. Men det er vesentlig å ikke tape de virkelig store spørmålene av syne, dvs. forstøvingen og de underlige problemene som mange biler i nærheten opplevde, f.eks. slik du selv beskriver det i dette innlegget.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Her er litt fra Wikipedia om gulvene i tårnene som bekrefter det Amatør1 skrev om en relativt lett fagverkskonstruksjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center

SitatThe core of the towers housed the elevator and utility shafts, restrooms, three stairwells, and other support spaces. The core of each tower was a rectangular area 87 by 135 feet (27 by 41 m) and contained 47 steel columns running from the bedrock to the top of the tower. The large, column-free space between the perimeter and core was bridged by prefabricated floor trusses. The floors supported their own weight as well as live loads, providing lateral stability to the exterior walls and distributing wind loads among the exterior walls.[33] The floors consisted of 4 inches (10 cm) thick lightweight concrete slabs laid on a fluted steel deck. A grid of lightweight bridging trusses and main trusses supported the floors.[34] The trusses connected to the perimeter at alternate columns and were on 6 foot 8 inch (2.03 m) centers. The top chords of the trusses were bolted to seats welded to the spandrels on the exterior side and a channel welded to the core columns on the interior side. The floors were connected to the perimeter spandrel plates with viscoelastic dampers that helped reduce the amount of sway felt by building occupants.

Når det gjelder bilene som Amatør1 linket til et innlegg om, er disse alene mer enn nok til å få ethvert oppegående og mentalt tilstedeværende menneske å undres. Intet om bilene er nevnt i den offisielle rapporten fra myndighetene.

Kanskje kan det være en god begynnelse for de fleste å forklare hva som har skjedd med døra på denne bilen? Jeg antar at ingen kommer særlig langt ved bruk av konvensjonell forståelse av hva som er fysisk mulig.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Chertoff

SitatMichael Chertoff
From Wikipedia, the free encyclopedia



Michael Chertoff (born November 28, 1953) was the second United States Secretary of Homeland Security under President George W. Bush and co-author of the USA PATRIOT Act. He previously served as a judge on the United States Court of Appeals for the Third Circuit, as a federal prosecutor, and as Assistant U.S. Attorney General. He succeeded Tom Ridge as United States Secretary of Homeland Security on February 15, 2005.

Since leaving government service, Chertoff has worked as senior of counsel at the Washington, D.C., law firm of Covington & Burling.[4] He also co-founded the Chertoff Group, a risk-management and security consulting company, which employs several senior officials from his time as Secretary of Homeland Security as well as Michael Hayden, a former director of the National Security Agency and the Central Intelligence Agency.

Michael Chertoff er rett og slett en av de mektigste menn innen overvåking og etterretning, samt full overvåking av amerikanske innbyggere gjennom sin lederrolle i Homeland Security og som forfatter av The Patriot Act. Han startet selv opp Chretoff-Group, og ansatte tidligere ledere for både NSA og CIA.

Chertoff er også hovedinitiativtager når det gjelder det omstridte kroppsskanning-prosjektet. Kanskje ikke så rart, for foruten å være talsmann for fullstendig overvåking av vanlige mennesker, har han i firmaet Chertoff-Group kunder som produserer utstyret:

SitatMichael Chertoff has been an advocate of enhanced technologies, such as full body scanners. His consulting firm Chertoff Group (founded 2009) represents manufacturers of the scanners

Det påstås at Michael Chertoff har delt statsborgerskap gjennom at moren hans var israelsk statsborger, og dessuten Mossad-agent.

Jeg undres over om det finnes eksempler på offentlige ledere i Norge som driver firmaer på si' som får kontrakter av myndighetene?

Tilbake til Chertoff. Det er sjokkerende å se hans forbindelse med George Bush. Var det noen i hans administrasjon som ikke hadde jødisk opphav? Først fra Wikipedia om deler av dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Jewish_Liaison

SitatWhite House Jewish Liaison

George W. Bush Administration[edit]

During the Bush Administration, seven people held the position of White House Liaison to the Jewish community.[8][9]

The first liaisons during the Bush Administration, including Adam Goldman, HHS Deputy Secretary Tevi Troy, and others, were said to have angered more liberal leaders of American Jewish organizations by allegedly bypassing their counsel in favor of more conservative Jews, functioning as a gatekeeper.[10]

Additional Jewish Liaisons in the Bush White House included researcher and scheduler Jeff Berkowitz; staff assistant Jay Zeidman, the son of U.S. Holocaust Memorial Museum Council chair Fred Zeidman; speechwriter Noam Neusner, son of Jacob Neusner, a prominent rabbi and author; and special policy assistant to the President Jeremy Katz. Troy left to work on the Bush 2004 reelection campaign, while both Berkowitz and Zeidman left to join 2008 Republican presidential campaigns.

Så noen navn fra selve Bush-administrasjonen, fra en av organisasjonene for samarbeid mellom Israel og USA:

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/US-Israel/bushjews.html

Elliott Abrams Director of the National Security Council's Office for Democracy, Human Rights and International Operations
Jeffrey Berkowitz (2005-2006) White House Liaison to the Jewish Community and then office of presidential scheduling
Stuart Bernstein Ambassador to Denmark
Brad BlakemanWhite House Director of Scheduling
Josh Bolten (2006- ) Chief of Staff
Nancy BrinkerAmbassador to Hungary and then chief of protocol for the State Department
Michael ChertoffHead of the Justice Department's criminal division
Douglas Feith (2001-2005 )Under Secretary of Defense for Policy
Ari Fleischer (2001-2003)White House Press Secretary
David Frum (2001-2002)Speechwriter
Chris GerstenPrincipal Deputy Assistant Secretary, Administration for Children and Families at HHS
Adam Goldman (2001-2003)White House Liaison to the Jewish Community
Blake GottesmanPresident's personal aide
Jeremy L. Katz (2007- ) White House Liaison to the Jewish Community
Daniel Kurtzer (2001-2005) Ambassador to Israel
Frank Lavin Ambassador to Singapore
Jay Lefkowitz (2001-2004)Deputy Assistant to the President and Director of the Domestic Policy Council
 
I. Lewis Libby (2001-2005)Chief of Staff to the Vice President
Ken MehlmanWhite House Political Director
John MillerDirector, State Departement Office to Monitor and Combat Trafficking in Persons
Michael Mukasey (2007- ) Attorney General
Noam Neusner (2004-2005)White House Liaison to the Jewish Community
Mel Sembler Ambassador to Italy
Martin Silverstein Ambassador to Uruguay
Cliff Sobel Ambassador to the Netherlands
Tevi Troy (2003-2004)White House Liaison to the Jewish Community
Mark D. Weinberg Assistant Secretary of Housing and Urban Development for Public Affairs
Ron Weiser Ambassador to Slovakia
Paul Wolfowitz (2001-2005)Deputy Secretary of Defense
Dov Zakheim (2001-2004)Undersecretary of Defense (Controller)
Jay Zeidman (2006-2007) White House Liaison to the Jewish Community


Dette bekrefter alle de harde påstandene fra tidligere offiserer og etterretningsagenter om at kongressen i USA har blitt fullstendig korrumpert. En kan snart undres over hvem som er verdens mektigste nasjon. Er det ikke USA allikevel? De virker mer og mer å være lite annet enn en gigantisk satellittnasjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#126
[attachimg=1]

Ca. 300 meter unna tårnene ligger Church Street nummer 100. Det er der denne postbilen står parkert. Klikk på bildet for full størrelse (stor). Jeg så at kildesiden ikke ønsker hotlinking, så jeg legger ut et i mellomstor størrelse, og under det er en thumbnail som gir full størrelse.

[attachimg=3]

[attach=2]

Bildekilde: Hybrideb.com
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Det er jo noe med det bildet av postbilen
- En totalt utbrent/smeltet (?) varebil
- Motoren er vekk
- Grillen er vekk
- Maken varebil rett bak ser uskadd ut, innkludert gummihjulene
- Massevis av papir overalt som ikke er brent
- flere cm. med "støv" overalt, nanopartikler fra tårnene?
- Enormt med fint støv i luften, "fuzzballs" rett over bakken

Andre bilder viser tilsvarende situasjoner, overalt er det papir som ikke har brent i brannen. Mengder av "fuzzballs".


På samme måte som med postbilen var det mange biler som fikk moootorvansker den dagen.

Denne Pepsi-bilen har fått et plutselig angrep av rust i og ved motoren


Denne brannbilen har fått betydelige motorvansker


I denne politibilen har motoren også gått skikkelig varm, men papiret på bakken ...

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#128
Nok en bil som er gått i oppløsning fra innsiden. Heller ikke her klarte "ilden" så mye som å halvsmelte ei mineralvannflaske av plastikk.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#129
En absurditet, samt litt om en av de "ansvarlige" for granskingen (og en oppfordring om hjelp)

Flyvingene gjorde store skader ved innslagene i WTC. Hva skjedde med ytterveggen der "flyet" traff Pentagon? Dette er et bilde fra Forsvarsdepartementet i USA. Først en forstørrelse av innslagsområdet. Ikke et eneste merke etter flyvinger i det hele tatt.

[attachimg=1]

Kjempestor bildefil som forstørres ved å klikke på bildet:

[attach=2]

Jeg skal følge det gode rådet til Amatør1 om å holde meg til det som skjedde i New York den 11. september 2001, men jeg følte det nødvendig å vise hvor absurd den offisielle rapporten om 911 virkelig er.

Når det gjelder World Trade Center og de to tårnene så var det David Rockefeller som i sin tid tok initiativet til å bygge dette Verdens Handelssenter. Nå bygger de opp et nytt kjempehøyt tårn, og det har de valgt å gi navnet One World Tower.

Michael Chertoff - den mektige hauken (eller er han selveste ørnen?)

I innlegget Du tror det knapt selv om du ser det presenterte jeg Michael Chertoff, muligens det mektigste mennesket bak alt som har med innskrenking av folks sivile rettigheter å gjøre. En svært mektig mann når det gjelder sikkerhets- og e-tjenester. De som trenger en gjenoppfriskning anbefales å lese innlegget en gang til.



[attachimg=3]

Michael Chertoff hadde mye av ansvaret, og skylden, for etterforskningen etter 11. september. Haukene vokter haukene. Vi ser det hele tiden, omtrent samme hva som skjer i USA. Han benytter seg av en av de styggeste argumentasjonsteknikkene som finnes de gangene han får direkte spørsmål. Dere har sett det før, og vil kjenne det igjen som en av hersketeknikkene innen AGW-svindelen. Plutselig får man Holocaustfornekter! kastet mot seg. Se selv:

http://www.youtube.com/v/GRNZ1KlHAss


Ifølge USA Today.com spilte Chertoff en hovedrolle 11. september.

SitatChertoff played key role on 9/11
By Kevin Johnson and Mimi Hall, USA TODAY

WASHINGTON — In the minutes after the Sept. 11 terrorist attacks, while Attorney General John Ashcroft was rushing back from Milwaukee, Michael Chertoff was calling the shots.

Chertoff, then chief of the Justice Department's criminal division, breached the prickly territorial lines that have long divided the Justice Department from the FBI. From a fifth-floor office at FBI headquarters, above the streams of panicked people who flooded Pennsylvania Avenue, he set up shop in the bureau's crisis center. For the next 20 hours, he directed the government's initial response to the most lethal terrorist attack in U.S. history.

Chertoff would spend the next two years serving as a central figure in formulating U.S. anti-terrorism policy — from the effort to secretly detain hundreds of Middle Easterners in the USA, to increasing the FBI's authority to conduct domestic surveillance at religious gatherings and other public events.

As President Bush's nominee to direct the Department of Homeland Security, Chertoff carries a reputation as an aggressive career prosecutor. That's a comfort to his legions of supporters. It's also the focus of suspicion among critics, including the American Civil Liberties Union, who say Ashcroft's Justice Department sacrificed liberties in the name of security.

The 51-year-old son of a rabbi also represents a departure from the Bush administration's vision of a Homeland Security chief as the nation's public face in the war on terror.

Outgoing Secretary Tom Ridge came in as a polished politician. Bush's first, failed pick to replace him, Bernard Kerik, was a high-profile former police commissioner in New York City. By contrast, Chertoff is a backstage operator with little regard for political niceties.

"This is a strong leader, tough as nails, and he does not suffer fools very well," said Viet Dinh, who served with Chertoff as an assistant attorney general for the Office of Legal Policy. "That said, I've never seen him lose his temper. Not once."

Counting his current post as a federal appeals court judge in New Jersey, Chertoff has been confirmed by the Senate three times, including as a federal prosecutor and as assistant attorney general in the Ashcroft Justice Department. Each time, he has met little resistance.

During the most recent confirmation hearing in 2003, Sen. Patrick Leahy, D-Vt., unearthed the text of a 1992 New Jersey Law Journal article in which Chertoff wrote, "My experience has led me to respect most people, but I also know there's a minority of people who do not deserve respect because they will not conform to the natural order of things, and I want to lock them up."

Chertoff responded: "All sides deserve a fair hearing."

Civil rights advocates say Chertoff's record raises serious questions about his fitness for the job. Gregory Nojeim, associate director of the ACLU's Washington legislative office, said Chertoff's tenure at Justice is the most troubling. Chertoff was one of the architects of the USA Patriot Act, which provided law enforcement broader surveillance authority.

"Michael Chertoff's record suggests that he sees the Bill of Rights as an obstacle to national security," Nojeim said. The nomination "should spur a search of his entire record on civil liberties."

At the Justice Department, Chertoff oversaw the work of about 800 lawyers and staffers. If he is confirmed, he will take over a 183,000-employee department that former Homeland Security inspector general Clark Kent Ervin described recently as "a huge, dysfunctional bureaucracy."

In a series of scathing reports, Ervin outlined how the department wasted millions of dollars through shoddy accounting practices, spent lavishly on parties and employee bonuses, performed poorly on key security tests at airport checkpoints and didn't push hard enough for the combining of federal terrorist watch lists.

The department also is undergoing an exodus of top managers. Ridge's deputy, Adm. James Loy, is leaving on March 1. Border and transportation chief Asa Hutchinson, who is responsible for 110,000 of the department's employees, may resign to run for elected office in Arkansas. The directors of information analysis, cybersecurity and communications also are leaving.

Ridge, a former Pennsylvania governor and congressman, won praise for establishing good relations with governors, mayors, police chiefs, CEOs and members of Congress. Homeland security experts say Chertoff will have to work to establish many of those ties.

Richard Falkenrath, a former deputy homeland security adviser at the White House, said the job would require many skills that Chertoff has not had to use previously.

In times of crisis, he will be called on to provide a reassuring face and display some political skill to manage relations on Capitol Hill and in statehouses across the nation.

In his stint as chief Republican counsel for the Senate panel that investigated the land deal known as Whitewater during the Clinton administration, Chertoff was criticized as a political partisan.

But his record also includes an extensive fight against racial profiling as a special counsel to the state Senate Judiciary Committee in New Jersey.

During his term at Justice, he was the chief legal strategist in decisions to prosecute accused al-Qaeda conspirator Zacarias Moussaoui and American Taliban fighter John Walker Lindh. Moussaoui's prosecution is pending; Lindh pleaded guilty in 2002 to aiding the Taliban and was sentenced to 20 years in prison.

Jeg trenger hjelp

Det jeg ber om hjelp til nå er det vanskeligste spørsmålet noen har stilt her på forumet. Dette med de 1400 bilene som ble ødelagt 11. september er et nøkkelpunkt i hele 911-saken. På meg virker det som om dette dreier seg om en uheldig/uønsket bieffekt av hva det enn var som pulveriserte tårnene fra toppen og ned.

Jeg har aldri nevnt særlig om noe som helst hva angår hvilke krefter som ble satt i spill den dagen, og for å slippe spekulere om akkurat det, skal jeg ikke gjøre det nå heller. Okke som, vi står tilbake med alle disse bilene som gikk helt eller delvis i oppløsning uten varmeproduksjon (så sant de ikke tok fyr i el-systemet), og mitt spørsmål er, og jeg er fullstendig på det rene med at jeg ber om spekulasjoner, hva var det med bilene som tiltrakk seg slik "oppmerksomhet"?

Trafikkskilt er upåvirket. I hvertfall har jeg ikke funnet et eneste bilde som dokumenterer noe annet. Trafikklysene er like hele. De virker til og med etter at tårnene har blitt pulverisert. Markiser er like hele. Det samme er søppelkasser og annet av metall som kan sees på hundrevis av de bildene jeg har gransket. Ikke ei eneste lysmast er kroket eller forvridd.

Ergo er det lite sannsynlig at det var metallet i seg selv. Ei heller deler av elektronikken i bilene som kan sammenlignes med elektronikken i trafikklys. (Det er blant annet releer i både trafikklys og bilelektronikk.)

Hva er det alle disse bilene har til felles som gjorde at de ble påvirket av hva det enn var som skjedde den dagen? Jeg har vridd og vrengt nøtta for å forsøke forstå dette, men jeg setter meg fast gang etter gang. Det jeg har brukt mest tid på er at alle bilene, lastebiler og personbiler, alle som en var isolerte fra jording på grunn av bildekkene. Et annet poeng er coiler. Et tredje er kraftige høyttalermagneter.

Hva det enn var som slo ut fra World Trade Center og ødela biler flere kilometer unna, virker det ikke å ha vært i stand til å påvirke de bilene som sto under tak. Biler som sto under påkjøringsrampa/brua til blant andre Brooklyn Bridge var like hele, mens biler som sto parkert uten dekke over seg ble ødelagt. Se selv:



Jeg vet spørsmålet er vanskelig, kanskje umulig å svare på, men rett og slett: Hva har alle disse bilene til felles som annet av metall og med elektronikk ikke har?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har tidligere vist hvordan toppen på på det første tårnet som raste veltet. Nå har jeg laget en animasjon som jeg håper avliver myten om pannekaketeorien en gang for alle. Jeg beklager dårlig kvalitet. Den skyldes håndholdt kamera, og jeg orker ikke beskjære bildene og justere dem. De er forhåpentlig mer enn gode nok til å få fram budskapet. Se på toppen av tårnet og la all tvil fare.

[attachimg=1]

Denne animasjonen latterliggjør den offisielle erklæringen, og i en normal verden som var opptatt av fakta ville en slik liten snutt blitt hovedstoff i nyhetene. Vi vet alle at det ikke vil skje.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#131
Da Amatør1 skrev om Project for the New American Century åpnet han i realiteten en Pandoras krukke. (Det står det på Wiki. Esken var en oversetterfeil.) Ved hjelp av kunnskap tilegnet fra andre innsidere i amerikansk og internasjonal politikk og forsvar/etterretning er mye av det som dukker opp lite annet enn pest, krig og ondskap. Det virker å være utømmelig.

I et tidligere innlegg skrev jeg:

SitatAmatør1 la ut en link til en rapport kalt Project for the New American Century, der framtidsplanene om dominerende verdensmakt er lagt av haukene i Washington, nemlig Cheney, Wolfowitz, Libby og Rumsfeld.

Donald Rumsfeld og Paul Wolfowitz var mer enn normalt driftige når det gjaldt planleggingen av den nye verden, en verden styrt av et USA med nye generasjoner våpenteknologi og tung satsing på solide økninger i forsvarsbudsjettet til USA. Dette startet på 90-tallet, og de var henholdsvis forsvarsminister og viseforsvarsminister i Bushregjeringen fra 20. januar 2001, og således før Wolfowitz ble president i Verdensbanken 2005.


Donald Rumsfeld                               Paul Wolfowitz

Project for the New American Century - Rebuilding America's Defenses og et nytt Pearl Harbor, samt litt internasjonal kritikk av hele programmet

Jeg har linket til hjemmesiden deres over, men velger i tillegg å bruke Wikipedia som kilde til at jeg fant underkapitlet om gjenopbyggingen av USAs forsvar. Jeg legger ut Wiki-linkene til alle de fire delene av dette stoffet som jeg skal skrive litt om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century#Rebuilding_America.27s_Defenses

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century#.22New_Pearl_Harbor.22

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century#Inexperienced_in_realities_of_war

I raporten REBUILDING AMERICA'S DEFENSES, Strategy, Forces and Resources For a New Century(PDF) skriver Donald Rumsfeld:

SitatFurther, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.

Denne rapporten er datert september 2000, et år før 11. september-udåden. Det som sies er at omformingen av USAs (og verdens) tilstand, selv om den vil være revolusjonerende, vil gå langsomt så sant det ikke skjer en katastrofal og triggende hendelse, som et nytt Pearl Harbor.

Fikk verden oppleve et nytt Pearl Harbor? Ikke bare ett, men to. Det første kom 21. mai 2001 i filmform.

Filmen om Pearl Harbor (21. mai 2001) - Wikipedia

Det andre kom nøyaktig et år etter at rapporten ble skrevet, 11. september 2001. Den dagen ble USA nok en gang (den offisielle rapporten) rystet av gale kamikaze-piloter, og foruten tap av sivile liv, først og fremst i New York, ble også denne gang angrepet rettet mot det amerikanske forsvaret. Ikke en hvilken som helst installasjon heller, det var selveste Pentagon som ble angrepet.

Rumsfeld og Wolfowitz hadde ikke bare enorm innflytelse på all planlegging av hvordan USA skulle bli en enda mer dominerende verdensmakt før 11. september 2001. De hadde også svært mye makt å sette inn i dagene, ukene, månedene og årene etter, også når det gjaldt etterforskningen av hva som skjedde denne dramatiske dagen. Her er to skjermbilder jeg har sakset fra en film jeg har sett som omhandler 11. september.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Kritikken av dette såkalte forsvarsprogrammet er sterkt kritisert. Først fra den siste av de fire Wiki-linkene over:

SitatInexperienced in realities of war

Former US Congressman Lionel Van Deerlin and UK Labour MP and Father of the House of Commons, Tam Dalyell, criticized PNAC members for promoting policies which support an idealized version of war, even though only a handful of PNAC members have served in the military or, if they served, had never seen combat.

As quoted in Paul Reynolds' BBC News report, David Rothkopf stated:

Their [The Project for the New American Century's] signal enterprise was the invasion of Iraq and their failure to produce results is clear. Precisely the opposite has happened. The US use of force has been seen as doing wrong and as inflaming a region that has been less than susceptible to democracy. Their plan has fallen on hard times. There were flaws in the conception and horrendously bad execution. The neo-cons have been undone by their own ideas and the incompetence of the Bush administration.

In discussing the PNAC report Rebuilding America's Defenses (2000), Neil MacKay, investigations editor for the Scottish Sunday Herald, quoted Tam Dalyell: "'This is garbage from right-wing think-tanks stuffed with chicken-hawks -- men who have never seen the horror of war but are in love with the idea of war. Men like Cheney, who were draft-dodgers in the Vietnam war. These are the thought processes of fanaticist Americans who want to control the world.

En betegnelse som går igjen på Bush-administrasjonen og fram til og med Obama-administrasjonen, og det som har skjedd med utenrikspolitikken til USA, i første rekke Midtøstenpolitikken er neo-con. Ultrakonservativ. Det er ultrakonservative mennesker bak utformingen av politikken, stort sett medlemmer av diverse tenke-tanker med kraftig Israelsk slagside. Foruten kritikken i sitatet fra Wikipedia over, føler jeg det nødvendig å minne om general Wesley Clark. I denne videoen forteller han hvor sjokkert han ble på slutten av 90-tallet da han under et møte med Dick Cheney fikk vite hvilke nasjoner i Midtøsten som USA skulle ta ut. De som har sett den tidligere er nå ved dette innleggets ende. De som ikke har sett den tidligere bør ta seg den tiden det tar å få bekreftet det jeg har skrevet om dette. Den varer kun 8 minutter.

Wesley Clark ( US 4 Star General ) US will attack 7 countries in 5 years

http://www.youtube.com/v/S2u-zUephyc
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#132
Barbara Honegger har arbeidet tett på toppolitikere og miljøet rundt.

THE PENTAGON ATTACK PAPERS
Seven Hours in September: The Clock that Broke the Lie

By Barbara Honegger


SitatBarbara Honegger, M.S. is Senior Military Affairs Journalist at the Naval Postgraduate School (1995−present),
the Navy's advanced science, technology and national security affairs university. This research, as all of Honegger's
research and publications on September 11, are solely in her capacity as a concerned private citizen and do not
imply official endorsement. Honegger served as Special Assistant to the Assistant to the President and White House
Policy Analyst (1981−83); was the pioneering Irangate author and whistleblower on the October Surprise (October
Surprise, Tudor, 1989; and Iran−Contra expose documentary film "Cover−Up"); and was called as a researcher /
witness at both the October 23, 2004, and August 27, 2005, Los Angeles Citizens 9/11 Grand Jury hearings held at
Patriotic Hall in Los Angeles, Calif. Much of the information and analysis contained in this evidence summary was
presented at the L.A. Citizens Grand Jury hearings and at the 9/11 Emergency Truth Convergence conference held at
American University in Washington, D.C. in July, 2005.

Barbara Honegger har arbeidet i mange år for å få fakta fram over 11. september-saken. Dels gjennom en organisasjon med dette for øyet, dels gjennom en stor kontaktflate med personer i eller knyttet til posisjoner/stillinger de fleste bare kan drømme om.

Hun presenterer sitt stoff på en konferanse i Seattle i januar nå i år, og dette foredraget er filmet. Mesteparten av det stoffet jeg legger ut i dette innlegget er fra denne filmen. Jeg ber om unnskyldning for at så mye er tekst sitert via skjermbilde fra filmen, men det er eneste tilgang jeg har til det hun har produsert.

9/11 Pentagon Attack - Behind the Smoke Curtain - Barbara Honegger

Foruten bunnsolid dokumentasjon om hva som skjedde ved Pentagon 11. september 2001, bruker hun mye tid på hvem som sto bak det som skjedde. Det er dette jeg skal ta for meg nå. Håper dette får de som leser dette lyst til å se hele filmen. Det er anbefalt, for det er til dels oppsiktsvekkende stoff, overbevisende presentert.

Hva har skjedd i USA?

Lawrence Wilkerson

SitatLawrence B. "Larry" Wilkerson (born 15 June 1945) is a retired United States Army Colonel and former chief of staff to United States Secretary of State Colin Powell. Wilkerson has criticized many aspects of the Iraq War, including his own preparation of Powell's presentation to the UN. He appears as a frequent Republican commentator on The Ed Show with Ed Schultz on MSNBC commenting about the problems with Republican Party.

http://www.opednews.com/articles/Lawrence-Wilkerson-Intervi-by-Rob-Kall-121112-372.html

SitatGeneral News 11/12/2012 at 22:27:12
Lawrence Wilkerson Interview Transcript

The "Israelization of the USA, CIA lies, and; "It's not a Coup. It's Worse!"

[attachimg=1]

General Wesley Clark kalte det ikke noe verre enn et kupp, men kan kalte det så visst nettopp det. Dette har jeg tatt fra videoen jeg har linket til flere ganger tidligere.

Sitat9/11 happened. And what happened in 9/11 is we didn't have a strategy, we didn't have bipartisan agreement, we didn't have American understanding of it and we had instead a policy coup in this country, a coup, a policy coup. Some hardnosed people took over the direction of American policy and they never bothered to inform the rest of us.

This country was taken over by a group of people with a policy coup, Wolfowitz and Cheney and Rumsfeld and you could name a half dozen other collaborators from the Project for a New American Century. They wanted at us to destabilize the Middle East, turn it upside down, make it under our control.

[attachimg=2]

Fra filmen:

[attachimg=3]

Honegger bruker mye tid på å fortelle hvem disse menneskene er. General Wesley Clark nevnte tre av dem med navn i sitatet over. Her er mer omfattende opplysninger.

[attachimg=4]

Paul Wolfowitz. Viseforsvarsminister under forsvarsminister Donald Rumsfeld. Dobbelt statsborgerskap Israel/USA.

[attachimg=5]

Richard Perle. Styreformann i Donald Rumfelds Defence Policy Board. Har erklært seg selv som The Prince of Darkness. Dobbelt statsborgerskap Israel/USA.

[attachimg=6]

Dov Zakheim. Ansvarlig for finansene til Pentagon, og de mange Trillions of Dollars missing. Dobbelt statsborgerskap Israel/USA.

[attachimg=7]
[attachimg=11]

Philip Zelikow. Ledet 9/11 Commission. (Cover Up.) Dobbelt statsborgerskap Israel/USA.

[attachimg=8]

Michael Chertoff. (Eget innlegg i tråden om ham.) Ledet undersøkelseskommisjonen etter 9/11. Dobbelt statsborgerskap Israel/USA.

[attachimg=17]

Litt mer om hvem disse mennene er, og litt om filosofisk bakgrunn. Honegger kaller dem Leo Strauss' lærlinger.

[attachimg=9]

[attachimg=10]

[attachimg=12]

[attachimg=13]

Michael F. Scheuer nevner jeg igjen, og kanskje er hans uttalelser enklere å forstå nå?

Michael F. Scheuer - Wikipedia

- Al Qaeda var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Qaeda er ikke noe problem nå når han er død.

- Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.


[attachimg=14]

SitatMichael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies and an Expert at Wikistrat.[2] In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

Jeg har for en sjelden gangs skyld ingen spesielle kommentarer. Føler bare det kan være greit å legge ut bilder av to andre viktige personer angående dette stoffet. De som føler at Bush-familien burde vært representert kan gå til starten av denne tråden. Der burde det være nok om dem.

Dick Cheney og Ariel Sharon, henholdsvis utenriksminister i USA under Bush og statsminister i Israel fra 7. mars 2001 til 14. april 2006.

[attachimg=15]

[attachimg=16]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for at du la ut stoff fra denne videoen. Jeg har sett hele videoen, og det er sterkt stoff! Den er nå lastet ned og i tillegg brent på DVD.

De fleste mennesker føler vel at ikke alt var som det skulle den 11. sept. 2001, og flere og flere i ettertid. Allikevel er det fremdeles mange som tror at ingen kan være så onde som dette. Problemet er kanskje at folk flest er snille og empatiske, og da er det ikke så lett å forstå at enkelte mennesker overhodet ikke kan føle empati for andre, kun for seg selv når de møter motstand, og da skylder de på alle andre, og lærer seg å knuse motstand. Makten og målet er deres følelsesliv. Ondskap og ondskapsfulle handlinger burde da være godt nok kjent gjennom historien. Hvorfor skulle det være noen grunn til å tro at det er annerledes i våre dager?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på august 07, 2013, 23:44:35 PMProblemet er kanskje at folk flest er snille og empatiske, og da er det ikke så lett å forstå at enkelte mennesker overhodet ikke kan føle empati for andre, kun for seg selv når de møter motstand, og da skylder de på alle andre, og lærer seg å knuse motstand. Makten og målet er deres følelsesliv. Ondskap og ondskapsfulle handlinger burde da være godt nok kjent gjennom historien. Hvorfor skulle det være noen grunn til å tro at det er annerledes i våre dager?

Takk for takken og kommentaren, seoto. Det du nevner blir tatt opp i det ene kommentar-bildet jeg la ut i forrige innlegg. Disse menneskene er oppdratt og utdannet til ikke å vise empati. De er opplært i bedrag. De er opplært til å drepe tusener av uskyldige så lett som bare det hvis det kan gavne deres sak.



Det er dessverre ikke bare USA som forlengst har endt opp som en satellittstat for disse onde kreftene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren