Hvem kontrollerer mediene i dag?

Startet av seoto, august 31, 2011, 17:19:45 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Bebben på september 01, 2011, 01:12:10 AM
SitatHehe! Klimafilolog!

Av og til savner jeg Marstrander og hans klimafilologi, som et slags levende bevis (klimafilologiens fyrtårn i Europa?) på at klimaendringer fører til emosjonell og umotivert adjektivbruk.


Oppdatering: Ja for vi husker jo ... " og ikke minst min egen ramsalte kritikk av Lindzen..." osv.

ConTrari har hele tiden etterlyst hva klimafilologien egentlig er, og jeg kan vel neppe svare fullgodt på dette, men det synes å innebære et slags narsissistisk ekkokammer der subjektet smatter på sine egne adjektiver som kastes tilbake fra veggene?

Huff, håper jeg ikke er ond... Chris Smithers ord rinner meg i hu: "I'm not evil, I'm just bad"...

Vi er visst på en mimretur "down Memory Lane" idag  :)

Det der var en nydelig formulering, Bebben! Selvfølgelig er du ond...det er den eneste moralske holdning man kan møte slik selvsentrert krisenytelse med.

Hos meg rinner Nils Kjærs ord i hu, eminent sprogpolerer og Rigsmålsmann på sin hals:

"Nu er jeg ganske visst ikke konservativ. Jeg er reaksjonær."

seoto

Sitat fra: Bebben på september 01, 2011, 01:12:10 AM
SitatHehe! Klimafilolog!

Av og til savner jeg Marstrander og hans klimafilologi, som et slags levende bevis (klimafilologiens fyrtårn i Europa?) på at klimaendringer fører til emosjonell og umotivert adjektivbruk.


Oppdatering: Ja for vi husker jo ... " og ikke minst min egen ramsalte kritikk av Lindzen..." osv.

ConTrari har hele tiden etterlyst hva klimafilologien egentlig er, og jeg kan vel neppe svare fullgodt på dette, men det synes å innebære et slags narsissistisk ekkokammer der subjektet smatter på sine egne adjektiver som kastes tilbake fra veggene?

Huff, håper jeg ikke er ond... Chris Smithers ord rinner meg i hu: "I'm not evil, I'm just bad"...

Marstrander, ja ...

Ifølge ham selv i denne artikkelen, må det vel være han selv som sitter på sannheten? Også selvsagt Hanson, da, som lovprises på slutten av artikkelen.

Ja, ja ... sannhet kan virkelig være et relativt begrep ...

Får håpe orkideene gir ham hyggeligere oppgivelser enn hva ble gjort på AD ;) Han holder neppe harmdirrende forelesninger for blomstene.

Det var virkelig mange forskjellige mennesketyper på AD - og noen av dem savner jeg virkelig.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på september 01, 2011, 15:40:17 PM


Marstrander, ja ...

Ifølge ham selv i denne artikkelen, må det vel være han selv som sitter på sannheten? Også selvsagt Hanson, da, som lovprises på slutten av artikkelen.

Ja, ja ... sannhet kan virkelig være et relativt begrep ...

Får håpe orkideene gir ham hyggeligere oppgivelser enn hva ble gjort på AD ;) Han holder neppe harmdirrende forelesninger for blomstene.

Det var virkelig mange forskjellige mennesketyper på AD - og noen av dem savner jeg virkelig.
[/quote]

Takk for linken! Prøvde å finne den på APs arkiv før idag, men uten resultat. Akkja, Marstranders svulstige selvmålsretorikk var et frodig innslag. Frans av Assisi preket for småfuglene, så kanskje Sankt Strander gjør det samme for blomster?

Savner også noen av de gamle, sånn som Laninja og AndersV. De to holdt på i mangfoldige år før de aller fleste av oss var på banen. Det var morsomt på AD å gå helt tilbake til starten av miljøforumet, særlig interessant å legge merke til at den skeptiske siden -f.eks. representert ved AndersV- hele tiden har holdt en konsekvent linje, mens alarmistene har skiftet fokus, ikke minst når det gjelder tidsaspektet for "klimakrisen".

seoto

Jeg også savner AndersV, han var en ryddig fyr. Er ikke like sikker på hvor mye jeg savner hans hissigste motdebattant, Trondhjem. Ser at Trondhjem har et typisk innlegg på VGD i dag:

Sitat... Tvert om overtar de en febersyk, forurenset og ressursutarmet jordklode, slik at deres største og viktigste oppgave blir å rydde opp i søpla og eksosen deres forfedre i sin klokskap bare sendte ut i naturen før problemen blir av en så alvorlig karakter at mor jor ikke lengre klarer å brødfø dem.

Jeg tror ikke disse unge kommer til å se i nåde på klimarealister og andre som offentlig engasjerte seg sterkt for at det uklokt å rydde opp vår forsøpling fordi det kom til å koste så mange kroner.  ...

Uff, jeg mener ikke å le av at vi forsøpler, piner ut jorda og forgifter, for det liker ikke jeg heller. Men "febersyk" må jo vise til temperatur, og det er mye som tyder på at vi vil få en frodigere jord dersom den blir litt varmere. Det er innlegget som helhet som får meg til å trekke på smilebåndet - det er så typisk! Skal jeg være veldig snill og nøye meg med å kalle ham litt overentusiastisk i sin dommedagspreken? Og jeg blir mer og mer sikker på at han er hellig overbevist ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Reparatøren på september 01, 2011, 19:03:27 PM
Jeg er så enig, så enig Seoto. Jeg har prøvd å lære ham folkeskikk, men det nytter ikke. En gammel prest i min ungdom. De syklet fra kirke til kirke får å holde preken. Nå har spilt biskop og prest så mange ganger at jeg skal skrivtelig prøve å gjengi han tale på en, som han selv sa: Første piensedag. Husk, han skarret på erren, slik som Lønning. Jeg kom syklende ned igjennom dale, da fikk jeg se nogle undomer som murede dansplatting. Je stanset og sa: Dere må ikke mure danseplatting på en første piensedag! Men de murede like fult. Slik er det med Trondhjem også. Han murer like fult. Få prøve å ta ham et tak igjen. Huff , de stridige unge. ::) :( :D

Ja Trondhjem er en uforbederlig undergangsprofet  ;D Alt må liksom være såååå dystert og fælt i fremtiden at jeg blir helt på flirer'n.

Hørt om presten som tordnet om helvetes piner?:

"...og der vil bli gråt og tænders gnidsel! Gråt og tænders gnidsel!!"

En gammel mann ved døren ropte: "Pastor! Jeg har ingen tenner!"

"Tenner!" svarte presten. "Tenner vil bli utlevert ved inngangen!"

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 01, 2011, 15:40:17 PM
Marstrander, ja ...

Ifølge ham selv i denne artikkelen, må det vel være han selv som sitter på sannheten? Også selvsagt Hanson, da, som lovprises på slutten av artikkelen.virkelig mange forskjellige mennesketyper på AD - og noen av dem savner jeg virkelig.

Milde himmel....

SitatDet verste med klimadebatten i avisspaltene er den ansvarlige elites fortielse av de virkelig opposisjonelle og intellektuelle røstene.

Han ser seg selv som tilhørende både den ansvarlige elite og de virkelig opposisjonelle samtidig ... og så "realfagsorientert klimafilolog" da ... heheh  ;D

Fikk nesten lyst til å lete fram noen Marstrander-sitater fra AD-arkivet mitt, men...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

SitatFikk nesten lyst til å lete fram noen Marstrander-sitater fra AD-arkivet mitt, men...

Tror neppe det vil bli en positiv og oppbyggelig mimring ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på september 01, 2011, 19:14:02 PM
Ja Trondhjem er en uforbederlig undergangsprofet  ;D Alt må liksom være såååå dystert og fælt i fremtiden at jeg blir helt på flirer'n.

:o Har et par gode Trondhjemske undergangs-sitater fra AD, denne for eksempel:

Sitat fra: Trondhjem... når du klarer å bli sjokkert over det bombastiske i en påstanden at en 60-70 meter høy havnivåstigning med 100 % sikkerhet vil drukne samtlige av verdens økonomiske metropoler, så legger du hodet på blokka ved at du viser oss at du er ikke villig til å se realitetene i øynene.
;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to