"Sandy"

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 20:27:39 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Media har gått fullstendig av skaftet, og folk på østkysten av USA tar dem så alvorlig at de drar ut med familien for å se naturkreftene utfolde seg fritt.

Lavtrykksystemet har beveget seg raskere mot land enn først antatt, og Dagbladet skriver nå at det er ventet å treffe land 23.00, og at det dessuten er oppgradert til Superstorm

Wunderground.com la akkurat ut denne oppdateringen. Det blåser både laber og frisk bris. Ingen steder har til nå nådd opp i 20 sekundmeters vind, men det tar seg nok brått opp når Sandy treffer land.

Håper folk viser naturen respekt der borte. Det er to typer vær som kolliderer. En kaldfront nordfra står klar til å ønske den kortlivede gjesten velkommen til USA.

[attachimg=1]

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Media gjorde ekstra skam på seg selv i forbindelse med Irene. Det gjør de forsåvidt med Sandy denne gang også, men akkurat angående denne, så er det skikkelig dårlig vær på gang. Interessant hvordan den nå plutselig forandret kurs og tok ekspertisen på senga.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Jeg skulle skrive om været på Saturn, se hvordan kliamarørsla tar fullstednig av på grunn av firsk bris? Jeg må bare si at den som ikke ser galskapen i det er det lite håp for.  http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1739737/tittel/ekstremvaer

En ting er sikkert. De som har økonomiske interesser i NY blir nok mektig forbannet på rørsla når de oppdager at tapet på over milliarder av dollar skyldes børsen ol. som er stengt på grunn av massehysteri isenesatt av klimarørsla. Blir en spennende tid å se hvem som blir slaktet i fremtiden.

Jostemikk

#5
Nå har Sandy truffet New York, og det er - ja hva skal jeg si? Kartet viser sekundmeter vind:

[attachimg=1]

Når man leser VGs livedekning av dette kan det virke som om vi har sett New York for siste gang. Jeg har aldri sett lignende i media.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Mens VG og Dagbladet hyler ut om Ragnarok, dommedag og annen elendighet, spakner nå vinden, og vindstyrken ligger i styrke solgangsbris ved Oslofjorden en flott sommerkveld. Det er noe som ikke stemmer her.

Siste oppdatering:

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Måtte lete lenge i skrivende så fant jeg en sted med 53 km/t i kastet.   
Vet ikke om lufttrykket er økende eller synkende.  964 hPa i skrivende stund

Jostemikk

Jepp. Frisk bris. Lufttrykket er som du skriver svært lavt, og det gir mye kjellervann.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

En av kommentatorene på WUWT skrev dette om Sandy:

Frankenstorm downgraded to Frankenfart?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg har fulgt med på nyhetene på NRK1. Det var jo en stor brann i Queens, og mange mennesker, sikkert ikke blant de rikeste, mistet alt de eide, og noen av dem vil kanskje få sine liv ødelagt pga dette. Nå står borgermesteren i New York og andre politikere fram og påstår at dette minner dem om 2. verdenskrig og krigsområder. Da må de ha glemt alliansens bombing mot byer i Tyskland, kanskje ubehagelige minner siden så mange sivile liv gikk tapt? Her et bilde fra Dresden, hentet fra Wikipedia:



Eller USAs bombinger i Irak?


Skamløse og historieløse.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Twisted Sister

Tja....







Vet ikke jeg, men det ser jo ganske bomba ut. Å akkurat beskrive det som bilder de har sett fra slutten av 2. verdenskrig, blir kanskje litt feil, men synes ikke du at det ser ut som en krigssone?

Hvorfor sparke den som allerede ligger nede, tenker jeg... Med tanke på finanskrise og arbeidsledighet i USA, er det store sjanser for at mange av de som mistet hjemmene sine, både pga denne brannen i Queens, og pga vann og vind andre steder, ikke engang har forsikring på husene sine, og har mistet absolutt ALT de eide, fra klær og biler til uerstattelige familiebilder. Da synes jeg det er lite vits i å kritisere dem akkurat nå som det nettopp har hendt. Det hjelper dem like mye nå, som det hjalp å si at USA fortjente 11. september...  :-\

Telehiv

Dette ser ut som det kraftverket som brant ned?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Jeg er enig med deg i det du beskriver. Og mange områder av Østkysten ser temmelig bombet ut. Det var borgermesterens sammenlikning av brannen i Queens med bombinger under krigen som fikk meg til å reagere. Her i Queens virker det som om de klarte å redde folkene som bodde der, slik at det endte med materielle skader. Men selvsagt vil det påvirke de menneskene som mistet alt de eide. Det er mange mennesker som får sine eiendommer ødelagt etter slike uvær. Heldigvis har vi et bedre varslingsapparat i våre dager, slik at flere mennesker får muligheter til å redde livet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Pålandsvind, lavt trykk, fullmåne. Det Sandy førte til var ei skikkelig springflo. Vindstyrken vekslet mellom bris, kuling, og så vidt storm i kasta på de mest utsatte stedene.

En gang tidlig på 80-tallet jobba jeg i Oslo. Det blåste ganske fælt om morgenen, og da jeg skulle ta toget hjemover fra Østbanen tidlig på kvelden, sto hele parkeringsplassen der under en meter med vann.

Angående forrige dags ruskevær i Atlanteren, blåste det vesentlig hardere den kvelden (lokal tid) på Cuba. Stabil vindstyrke på over 30 sekundmeter. Hvis MSM hadde lyst til å dekke ødeleggelser i forbindelse med vind, skulle de dratt dit.

Jeg fulgte hele seansen for østkysten av USA direkte. TV på høyre øye, PC på venstre. På TV sto de og ropte ut med dommedagsrøst at alle rømte i panikk, og at man forberedte seg på at "orkanen" skulle treffe kysten. På PC-en så jeg nyoppdaterte satellittbilder av Sandy samtidig med at "reporterne" gaula om kapp. Den hadde allerede truffet kysten for en time siden, og sentrum, øyet som egentlig aldri eksisterte, hadde også passert innover kysten og forsvunnet.

Ergo: De påsto at de sto og ventet på Ragnarok, men det hadde allerede passert. MSM oppførte seg som horer i flere dager, og hva skal de si den dagen noe virkelig fælt er på gang?

Det er fælt for de som har fått ødelagt eiendom på grunn av springfloa, og skikkelig drittvær er noe - ja nettopp - noe dritt. Folk blir engstelige. De blir skadet. De dør. Eiendom blir ødelagt, og de økonomiske konsekvensene blir store. Alle synes dette er fælt, men jeg så ikke MSM dekke døende unger i den tredje verden den kvelden. Unger som like gjerne dør fordi matvareprisene har skutt til himmels grunnet omlegging av produksjon fra korn og mais til biodrivstoff som de dør av klimarelatert tørke og flom.

Skal vi ta inn over oss og lide med alle planetens skapninger som til enhver tid har det helt forferdelig, da vil vi bli knust. Klappe sammen. Ingen har plass til så mye grusomheter. Det som skjedde i New York var for en bagatell å regne, men media slo det opp som om det var det verste som noen gang har skjedd innbyggerne i et land. De burde skamme seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren