Skuffelse i siste minutt

Startet av Obelix, april 08, 2013, 23:50:24 PM

« forrige - neste »

Obelix

I forrige uke skrøt vi her på forumet av tv-programmet "Jordas kretsløp" som er en serie i 3 deler. I forrige uke ble første episode sendt, og ikveld så jeg den andre episoden på NRK2.

Alt var fryd og gammen - helt til det siste minuttet. Da klarte ei av kvinnene å si at årsaken til isreduksjonen i Arktis skyldtes menneskeskapte klimaendringer. Skal si jeg ble skuffet. For helt opp til det siste minuttet var også episode 2 meget glimrende, med en forklaringsmodell på klimaendringene som skyldtes jordens varierende bane rundt sola, og jordens varierende helningsvinkel. - Ikke oss mennnesker!  Man kan lure, hadde programskaperne med ett glemt "Bipolar Seasaw" og dens sykluser?

For denne syklusen er også er noe som er helt uavhengig av menneskeskapte CO2-utslipp. Man kan jo lure på om den "voice overen" var noe som ble PÅLAGT  (dobbel betydning) i ettertid, da noen skjønte at serien til nå (helt til siste minutt av episode 2), var uforskammet fri for klima-alarmisme?

Jeg tror det er slik, og det viser at alarmistene evner å ødelegge alt de klarer å legge sine fingre på.

Med vennlig hilsen en "Nobelprismottaker"...   he he he...   ;)

No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Fikk ikke sett kveldens program, Obelix, og dette var trist. Så flott som første episode var, hadde jeg håpet vi for en gangs skyld skulle slippe unna AGW-kloakken fra BBC.

Æsj!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Jostemikk, jeg la merke til en "teknisk greie". Kvinnen som var ved iskanten på Grønland sa ingenting om menneskeskapte klimapåvirkninger i kamera! - Det ble lagt til av henne, som en "voice over" akkompagnert av oversiktsbilder av naturen der hun var.

Dette røper for meg at hun hadde ikke dette i manus da hun besøkte Grønland i mars ifjor, men at noen andre (sjefer høyere opp i hierkariet?) påla henne å legge på denne voice overen.
Det virket meget malplassert siden alt det andre var godt underbygget, mens den siste setningen virket mer som en attpåklatt.

Som vi har sett de siste halvåret, nå som klimabløffen for lengst har blitt avslørt av også det mer bredere lag av befolkningen, så blir de mest innbarka alarmistene enda mer krakilske i sin standhaftige fornektelser.

Noen skrev at BBC har vært så dumme å investere i klimakvoter, fikk jeg såvidt med meg??? - Kan det være en medvirkende årsak? - Ønske om å redde egen pensjon, ære, eller begge deler?

For interesserte, så kommer denne episoden i reprise denne uka, vet bare ikke hvilken dag.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Obelix, de har satt hele pensjonsfondet sitt i klimakvoter og fornybar energi. 60 milliarder kroner hvis jeg ikke husker feil. BBC er historie den dagen klimasvindelen er avslørt. Det er forsåvidt Norge også, og resten av verden. Men så lenge folk bare går rundt og smiler, så...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på april 09, 2013, 00:19:19 AM
Obelix, de har satt hele pensjonsfondet sitt i klimakvoter og fornybar energi. 60 milliarder kroner hvis jeg ikke husker feil. BBC er historie den dagen klimasvindelen er avslørt. Det er forsåvidt Norge også, og resten av verden. Men så lenge folk bare går rundt og smiler, så...

Ja, det forklarer hvorfor sir Attenborugh har blitt så mannevond i de senere årenne -bokstavelig talt!

Vi nordmenn blir gisler i regjeringens gale pengberuk. Det å satse så enormt mye av våres formue på "dill dall" istedenfor bedring av infratstrukturen er galematias. Og det verste er at vi generelt er så lite observante ovenfor denne galskapen.

Dette henger selvsagt sammen med klimasaken, fordi det er ikke klimasaken som er målet, nei det er bare ett av flere virkemidler de bruker i manøveringen mot deres Utopia ---> NWO!  Og det morsomme paradokset er at den jevne klima-alarmist er nyttige idoter for mennesker med en helt annen agenda enn dem selv.  Jeg hadde ledd, hadde det ikke vært for at tragedien er så stor!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på april 09, 2013, 00:35:37 AMOg det morsomme paradokset er at den jevne klima-alarmist er nyttige idoter for mennesker med en helt annen agenda enn dem selv.  Jeg hadde ledd, hadde det ikke vært for at tragedien er så stor!

Akkurat dette har du helt rett i, Obelix, og det er en av de største gåtene her i verden. Sier litt om hvor lettlurte de er på alle måter. Er vel derfor de endte som troll også, skulle man tro. En ganske stor del av befolkningen er så blåøyd at det er helt utrolig. Gleder meg til den dagen det går opp for gammelkommunistene her i Norge at det var de "jævla kappitalistschvina!" som finansierte deres røde drøm øst for oss. Håper for deres skyld de rekker naturlig frafall før den tiøringen faller på plass.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Sitat fra: Obelix på april 09, 2013, 00:12:13 AM
For interesserte, så kommer denne episoden i reprise denne uka, vet bare ikke hvilken dag.

Kan se det på NRK nett tv.  Tilgjengelig i 10 dager.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau