Mikrofonstativene

Startet av ebye, november 12, 2011, 14:27:28 PM

« forrige - neste »

Bebben

Hmm samene har egne TV-sendinger, og de er neppe 30 prosent av befolkningen. Også innvandrere har et eget TV-program. Er disse 30 prosent av befolkningen? I så fall tar man vel med både sunnmøringer og det som verre er (altså romsdalinger :) )?

Nei, jeg kritiserer ikke dette, jeg bare påpeker at viktigheten av et spørsmål ikke kan eller bør kvantifiseres ut fra noen mer eller mindre tilfeldig formulerte meningsmålinger. Et flertallsstyre er heller ikke det samme som et flertallstyranni, dette er en erkjennelse som har modnet hos demokratisk anlagte mennesker over lang tid. 

I tillegg har vi det faktum at mange som regnes som "skeptikere", har akseptert som et faktum at mennesket påvirker klimaet - hvilken verdi har en slik meningsmåling da?

(For ordens skyld, selv tror jeg at mennesket kan påvirke lokalt eller regionalt klima, men ikke det "globale" i den grad det er meningsfylt å snakke om et slikt. På den andre siden er jo urbaniseringen et globalt fenomen...)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Romsdøler er IKKE verre enn sunnmøringer!
Dessuten har jeg hørt rykter om at sunnmøringens CO2-utslipp er MYE høyere !

Hilsen utflyttet romsdøl
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Boris A: Romsdalinger og sunnmøringer elsker å hate hverandre!

Det er derfor den beste kompisen til denne sunnmøringen er romsdaling!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Sitat fra: Bebben på desember 16, 2011, 22:28:46 PM
Boris A: Romsdalinger og sunnmøringer elsker å hate hverandre!

Det er derfor den beste kompisen til denne sunnmøringen er romsdaling!

Ahh! Sånn var det ja!
Heia Molde!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Var det ikke sunnmøringer som ga Vigeland ideen til Monolitten? Var visstnok en kar under en tilstelning som pekte mot flaggstangkula og ropte: Se! En femtiøring!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Tror vi er over på klimahumor her... nå tar jeg meg en akKLIMAtsert, eh... temperert rødvin og kommer tilbake på andre tråder... det er frædag!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Sitat fra: BorisA på desember 16, 2011, 13:18:41 PM
Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi kan vel forstatt se hvor kaldt det er?   :-\

Termometeret mitt får du aldri - fritt etter hukommelsen, tror jeg.  8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 16, 2011, 22:40:28 PM
Sitat fra: BorisA på desember 16, 2011, 13:18:41 PM
Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi kan vel forstatt se hvor kaldt det er?   :-\

Termometeret mitt får du aldri - fritt etter hukommelsen, tror jeg.  8)

Den glattede globale gjennomsnittstemperaturen min får du aldri , fritt etter ConTraris feberfantasier.  8)

ebye

Sitat fra: ConTrari på desember 17, 2011, 15:15:24 PM
Den glattede globale gjennomsnittstemperaturen min får du aldri , fritt etter ConTraris feberfantasier.  8)

feberfantasier = temperaturfantasier! Lokalt eller globalt? Tenk deg en global feber - Het klode og hett hode, hilsen Mathismoen.  ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 17, 2011, 16:14:48 PM
Sitat fra: ConTrari på desember 17, 2011, 15:15:24 PM
Den glattede globale gjennomsnittstemperaturen min får du aldri , fritt etter ConTraris feberfantasier.  8)

feberfantasier = temperaturfantasier! Lokalt eller globalt? Tenk deg en global feber - Het klode og hett hode, hilsen Mathismoen.  ;)

Eller, som jeg en gang skrev om Mathismoen på AD: "Kald klode - hett hode".  8)

ebye

"Kald klode - hett hode"

Det kan bli vignetten - når mikroistiden gjør sitt inntog.  ;)

BorisA

Kanskje ikke riktig tråd men altså:
Silje Lundberg (23) ny leder i Natur og Ungdom, og hun går rett i strupen på regjeringen når det gjelder KLIMA!
Ungdommen er helt klart besatt av det temaet, og har fått tunnellklimasyn.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Er ikke så rart det, Boris. De har blitt fullstendig hjernevasket med dette så lenge de kan huske. Det vokser opp en generasjon i Norge som ikke er i stand til å tenke kritisk og selvstendig samme hva myndighetspersoner foretar seg. Er jo derfor det begynner å haste så fælt å få satt sluttstrek for galskapen. Skulle ønske jeg visste hva vi burde gjøre, men det er som å ro motstrøms i sirup.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Jeg er meget bekymret over den åndelige habitus i det oppvoksende miljøfjotteriet - disse uvitende nyttige idiotene blir jo statsråder før vi opplyste får sagt kake.

Og verre, hvis den hjelpeløse vitenskapelige utvikling får fortsette:
Snart kan du strø arsenikk på gata uten at noen av disse "miljøvernerne" reagerer, det er jo karbonnøytralt og ikke omfattet av klimabeskatning....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på januar 08, 2012, 16:45:58 PM
Er ikke så rart det, Boris. De har blitt fullstendig hjernevasket med dette så lenge de kan huske. Det vokser opp en generasjon i Norge som ikke er i stand til å tenke kritisk og selvstendig samme hva myndighetspersoner foretar seg. Er jo derfor det begynner å haste så fælt å få satt sluttstrek for galskapen. Skulle ønske jeg visste hva vi burde gjøre, men det er som å ro motstrøms i sirup.

Så så. Ungdommen trenger en sak å slåss for. Om det er en verdig sak eller ei, spiller mindre rolle. Det var like ille  -eller verre- da ungdomskulturen mer eller mindre unisont støttet alskens kommunistregimer.

Jo mer skriking, desto bedre, synes jeg. Da blir avstanden til politkerne større. Når de skriker seg hese om at verden går under, og ingenting skjer, hverken fra politkernes eller verdens side, blir de stående som et utdatert fugleskremsel.