WWF - styrer de klimapolitikken?

Startet av Jostemikk, desember 07, 2011, 16:10:29 PM

« forrige - neste »

zulusierragolf

Denne vil dere like:
legg spesielt merke til den underholdende debatten under artikkelen

http://www.forskning.no/artikler/2012/april/319830

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Ehrlich rir igjen -med nye anslag over hvor mange mennesker jorden "tåler". Nå er han kommet opp i 1,5-2 milliarder -det er vel noe mer enn katastrofeboken hans fra 1968 sier?

Men katastrofer får vi likevel, ifølge dette intervjuet, nå liste rhan opp 1) atomkrig mellom India og Pakistan og 2) en eller annen slags pest. Ingen av delene særlig originalt, men merkelig nok ikke et ord om klimakrise!

Færre mennesker og omfordeling av rikdom -jeg skjønner ikke at Stanford før på en slik levende fossil som Ehrlich; kanskje de ser på ham som et slags "freak show", et genuint eksemplar fra hippie-tiden, som blomsterbarna kan vise til barnebarna sine?


http://www.guardian.co.uk/environment/2012/apr/26/world-population-resources-paul-ehrlich


"The world's most renowned population analyst has called for a massive reduction in the number of humans and for natural resources to be redistributed from the rich to the poor.

Paul Ehrlich, Bing professor of population studies at Stanford University in California and author of the best-selling Population Bomb book in 1968, goes much further than the Royal Society in London which this morning said that physical numbers were as important as the amount of natural resources consumed.

The optimum population of Earth – enough to guarantee the minimal physical ingredients of a decent life to everyone – was 1.5 to 2 billion people rather than the 7 billion who are alive today or the 9 billion expected in 2050, said Ehrlich in an interview with the Guardian.

"How many you support depends on lifestyles. We came up with 1.5 to 2 billion because you can have big active cities and wilderness. If you want a battery chicken world where everyone has minimum space and food and everyone is kept just about alive you might be able to support in the long term about 4 or 5 billion people. But you already have 7 billion. So we have to humanely and as rapidly as possible move to population shrinkage."

"The question is: can you go over the top without a disaster, like a worldwide plague or a nuclear war between India and Pakistan? If we go on at the pace we are there's going to be various forms of disaster. Some maybe slow motion disasters like people getting more and more hungry, or catastrophic disasters because the more people you have the greater the chance of some weird virus transferring from animal to human populations, there could be a vast die-off.""

seoto

Det har vært forholdsvis stille når det gjelder WWF og klimapolitikk. Kanskje det bare skyldes at det har vært sommer, - eller har interessen deres blitt svekket? De gjør vel det de får beskjed om fra høyeste hold.

Avaaz har en aksjon gående nå, Stop the Serengeti Sell-off
At any moment, a big-game hunting corporation could sign a deal which would force up to 48,000 members of Africa's famous Maasai tribe from their land to make way for wealthy Middle Eastern kings and princes to hunt lions and leopards. Experts say the Tanzanian President's approval of the deal may be imminent, but if we act now, we can stop this sell-off of the Serengeti.

Det første som dukker opp i mitt hode når jeg hører om slike ting, er selvsagt WWF ;) Ingen overraskelser her. På WWFs sider kan jeg lese:

Magnificent wildlife cross the endless plains

Men der skriver de selvsagt ingenting om de menneskelige ofrene for deres politikk. Men usle menneskeliv har vel aldri betydd stort for WWF.

Synd at ikke Avaaz ikke synes å se koplingen til WWF.

Vi husker selvsagt WWF fra Tanzania tidligere:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,247.msg8822.html#msg8822

og her:
http://www.bistandsaktuelt.no/nyheter-og-reportasjer/arkiv-nyheter-og-reportasjer/lederen-av-wwf-tanzania-trekker-seg

Det sto om dette i mediene også, men jeg husker ikke hvor jeg gjemte linkene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Takk for denne oppdateringen om styggedommen bak WWF, Seoto!

Dette er meget alvorlig. Det første vi nordmenn bør tenke grundig gjennom er hvorfor Rasmus Hansson gikk fra en toppstilling i NORAD til direktørstilling i WWF Norge. Hvorfor kommer hovedvekten av pengestrømmen til WWF Norge fra Utenriksdepartementet og NORAD?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dette har tidligere vært tatt opp i denne tråden:



WWF, som selv liker kalle seg Verdens villmarksfond, blir kalt World Wide Fund Norge av NORAD, og når NORAD forteller hvor mye penger de har gitt til "frivillige" organisasjoner, opererer de med et annet tall enn Det verdensomspennende fondet.

WWF Norge: Vi har fått 52.288.000 kroner i støtte fra NORAD i 2010.

NORAD: Vi har gitt WWF Norge 56.000.000 kroner i støtte i 2010.


NORAD, tildelinger til frivillige organisasjoner i 2010

Hvis dere tar en titt på denne NORAD-siden, står det å lese at de har økt bidraget til WWF betydelig i 2012.

2012: WWF-Norge - 61 500 000

Nest største økonomiske bidragsyter til WWF er utenriksdepartementet. Går denne støtten til å jage nesten 50.000 mennesker ut av det kommende jaktparadiset for rike kakser og kongelige som seoto skrev om to innlegg oppover i tråden? Skogrydding til den overdådige afrikanske villmarksresidensen som Gro Harlem Brundtland trekker seg tilbake til når hun skal treffe FN-toppene? Den som visstnok skal være administrasjonsbygg for hennes sønns afrikanske vannprosjekt?

TV2 - Brundtland får pepper for vannprosjekt i Afrika
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Så et spørsmål som jeg håper alle kan bidra til å gi svar på. Hvor mye natur har WWF Norge reddet der dere bor det siste året? De siste to år? Siste 20 år? Jeg forsøker å sette opp ei liste for å se hva alle pengene Kari og Ola Skattebetaler betaler til WWF blir brukt til, så dette er viktig. Vi vil jo gjerne at pengene staten tar fra oss og gir til en "frivillig" organisasjon, eller egentlig en NGO, skal brukes fornuftig. Særlig ønsker jeg at det skal være slik, for jeg har i utgangspunktet ikke gitt verken UD eller NORAD tillatelse til å gi ei eneste av mine beskjedne skattekroner til World Wide Fund Norge.

Her er litt om WWF fra Wikipedia, og jeg gjør oppmerksom på at noe av dette er nevnt av andre, blant annet at Julian Huxley var en av grunnleggerne.

[attachimg=1]

Jeg begynner med Huxley. Alt fra Wikipedia.

Sir Julian Sorell Huxley (22 June 1887 – 14 February 1975) was an English evolutionary biologist, eugenicist and internationalist. He was a proponent of natural selection, and a leading figure in the mid-twentieth century evolutionary synthesis. He was Secretary of the Zoological Society of London (1935–1942), the first Director of UNESCO, and a founding member of the World Wildlife Fund.

Bebben har jo startet en tråd om forbindelsen mellom klimarørsla og eugenikk, så jeg går ikke nærmere inn på dette her. Klimahype og eugenikk - intet er nytt under solen

En annen fremragende og fremtredende grunnlegger av WWF er Prince Bernhard of Lippe-Biesterfeld. Hva annet har han vært med på, hvis vi ser bort fra de direkte skandalene? Ifølge Wikipedia:

In 1954, he was a co-founder of the international Bilderberg Group, which has met annually since then to discuss corporate globalization and other issues concerning Europe and North America. He was forced to step down from both groups after being involved in the Lockheed Bribery Scandal.

Når det gjelder Rockefellerfamilien, er de i høyeste grad forbundet med både eugenikk, Bilderberg, CIA og familien Bush. Jeg skal ikke tillegge Godfrey Rockefeller stillinger og meninger han ikke har hatt. Han kan ha vært en snill idealist for det jeg vet. De som ønsker å lære litt om Rockefellerslekta med tanke på hva jeg tar opp her, kan begynne på David Rockefeller - Wikipedia.

Jeg siterer ørlite:

Additionally, he serves as a member of the Advisory Board for the Bilderberg Group.

-----------------------------------

Rockefeller also reportedly has connections to Central Intelligence Agency (CIA). As well as knowing Allen Dulles and his brother John Foster Dulles — who was an in-law of the family since his college years, it was in Rockefeller Center that Allen Dulles had set up his WWII operational center after Pearl Harbor, liaising closely with MI6 which also had their principal U.S. operation in the Center. He also knew and associated with the former CIA director Richard Helms, as well as Archibald Roosevelt, Jr., a Chase Bank employee and former CIA agent, whose cousin was the CIA agent, Kermit Roosevelt, Jr., involved in the Iran coup of 1953. Also, in 1953, he had befriended William Bundy, a pivotal CIA analyst for nine years in the 1950s, who became the Agency liaison to the National Security Council, and a subsequent lifelong friend. Moreover, in Cary Reich's biography of his brother Nelson, a former CIA agent states that David was extensively briefed on covert intelligence operations by himself and other Agency division chiefs, under the direction of David's "friend and confidant", CIA Director Allen Dulles.

-----------------------------------

Displeased with the failure of the Council on Foreign Relations to include Japan, Rockefeller helped found the Trilateral Commission in July 1973. Zbigniew Brzezinski, the National Security Advisor under Carter and fierce advocate for international cooperation, became the inaugural United States director. Perhaps the most important aspect of the Commission is their commitment to facilitating high-level international dialogue.

The Commission came under media scrutiny when it was later disclosed that Carter appointed 26 former Commission members (who must resign before taking up government positions) to senior positions in his Administration. Moreover, it also came out that Carter himself was a former Trilateral member. (The Clinton Administration, by contrast, had close to a dozen Commission members, including Clinton himself; both Gerald Ford and George H. W. Bush has consulted the think tank).


Det er stort sett de samme bakmennene som har startet og holdt hjulene i gang i både WWF, Bilderberg-gruppen og de andre lobbyistgruppene nevnt over.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

Vakre og rørende bilder av en isbjørnmamma med to unger som boltrer seg i arktisk is (masse is, ikke noe alarmistisk smelting).
Oppfordring om å bli medlem og hjelpe med å ta vare på miljøet
Det er ikke nevnt noe om CO2 og oppvarming, men det avsluttes med fristende bilder av CocaCola på flaske og flere logoer på skjermen, blant andre WWFs Panda.
Dette var en reklame på TV2 nå ikveld, fritt etter hukommelsen.
Er de kanskje litt sent ute? eller er CocaColas penger ok uansett tidspunkt?

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på januar 18, 2013, 21:33:39 PM
Er de kanskje litt sent ute? eller er CocaColas penger ok uansett tidspunkt?

Hvorfor skal ikke WWF ta i mot penger fra Coca Cola? De er jo bygget opp på olje-, tobakk- og spritpenger. Minner meg om verdens helseminister (Gro Harlem Brundtland) som ikke hadde noe som helst problem med å sitte i styret til Pepsi Cola.

Særskilt interessant blir det jo at begge de to nevnte brusfabrikanter er gigantprodusenter av CO2. Angående WWF så er det ikke grenser for hvordan de kan berike seg selv. Her fra deres hjemmeside:

SitatOpprettelse av testamente

I arveloven finnes reglene for hvordan det du etterlater deg fordeles. Hovedregelen er at det er nær familie som arver dine midler. For å påvirke hvordan dine verdier skal fordeles må du opprette et testamente. Dette er eneste måte du kan gi en gave til en ideell organisasjon som WWF eller andre på. Dersom du ikke har arvinger, går dine verdier til staten med mindre du har testamentert dem til andre.

Det er ikke vanskelig å opprette et testamente, men det er noen formkrav som må følges. Vi anbefaler å kontakte en jurist.

Har du spørsmål om testamentariske gaver?
Kontakt gjerne Marianne Lodgaard på telefon 91578999 eller pr e-post arv@wwf.no
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

De heter ikke World Wide Fund for ingenting, joste...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på januar 18, 2013, 21:50:08 PM
De heter ikke World Wide Fund for ingenting, joste...

Helt korrekt, Amatør1. Og det er ikke lenger tvil om hva dette fondet skal finansiere. En ting skal de ha. De var smarte som lurte folk til å tro at det hadde noe med klima og natur å gjøre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

Etter en aldri så liten googling på CocaCola og WWF fant jeg disse:
Det er samme bilder som i den norske reklamen

http://www.youtube.com/watch?v=bdxrVabe_C0
http://www.youtube.com/watch?v=aiCuN02hD7o
En blogger som ikke liker CocaColas bruk av Arctic Home:
http://blogs.canoe.ca/parker/general/coca-cola-and-the-polar-bears/
Til slutt en som skriver om psykopaten CocaCola:
http://www.ciepac.org/documento.php?id=134
Og dette har ikke WWF noe problem med å bli assosiert med? Penga er det viktigste

Amateur2

Sitat fra: bøvelen på januar 18, 2013, 22:37:40 PM
Og dette har ikke WWF noe problem med å bli assosiert med? Penga er det viktigste

Målet helliger middelet har da alltid vært et godt kjennetegn på fanatikere og ekstremister
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

stjakobs

"Flott" reklame i Aftenposten - webutgaven. Det er vel i stor grad skattepengene våre som finansierer slikt:
[attachimg=1][attachimg=2]
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

#74
Anne Carine Tanums forskjellige verv og arbeidsplasser er interessante. Vi ser en voldsom nettverksoppbygging, og vi ser en gutte- og jenteklubben grei som vel savner sidestykke. I en annen tråd har jeg allerede nevnt de incestuøse tendensene innen den norske eliten, men bygget opp slik vi nå skal ta en titt på, må det også sidestilles med ren mafiavirksomhet. Og ja, vi snakker om kretsen rundt Arbeiderpartiet, Gro Harlem Brundtland og Jens Stoltenberg.

Fra Nettavisen.no - Dette sa hun ingenting om

SitatStyrelederen i DnB NOR fortalte ikke hele historien da hun forsvarte konsernsjef Rune Bjerke.

- Jeg har full tillit til Rune Bjerke. Det er ikke noe som knytter han til siktelsen.

Dette sa DnB NORs styreleder Anne Carine Tanum på pressekonferansen i forbindelse med innsidesaken som nå ryster finanskonsernet.

- Styret har gått igjennom det materialet som ble sendt til Kredittilsynet. Dette omfatter også en grundig redegjørelse fra konsernsjefen, fortsatte Tanum foran et fulltallig pressekorps i DnB NORs lokaler på Aker Brygge.

Tette bånd

Det hun ikke sa noe om, var de tette båndene mellom henne, Bjerke og statsminister Jens Stoltenberg.

Salget av statsobligasjoner for flere milliarder kroner har ført DnB NOR og Bjerke ut i et alvorlig uføre. Konsernet er nå under lupen til Økokrim.

Transaksjonene skal, ifølge Økokrim, ha blitt utløst av at banken fikk fortrolig informasjon om regjeringens planer for en krisepakke som skulle redde norsk finansbransje.

I forkant av lanseringen av pakken, skal Rune Bjerke - som var forlover da statsminister Jens Stoltenberg giftet seg med Ingrid Schulerud, ha hatt tett kontakt med Stoltenberg og andre i den nærmeste kretsen rundt statsministeren.

Nå viser det seg at også styreleder Tanum har mer enn gode kontakter i kretsen rundt statsministeren.

(Saken fortsetter under bildet)


UNDER GROS VINGER: Anne Carine Tanum jobbet tett opp mot Gro Harlem Brundtland mens sistnevnte bygget opp Jens Stoltenberg som Aps kronsprins.
Foto: Sara Johannessen/Scanpix

Anne Carine Tanum jobbet blant annet i åtte år i Miljøverndepartementet under Gro Harlem Brundtland. Hun jobbet blant annet med den såkalte Brundtland-rapporten i årene 1986 - 1988. Samtidig var Jens Stoltenberg Brundtlands protesjé og kronprins i Arbeiderpartiet. Han kom til Miljøverndepartementet samme år som Anne Carine Tanum sluttet i departementet.

Flere kontaktpunkter

Og kontaktpunktene til kretsen rundt Jens Stoltenberg slutter ikke der. Tanum er også styremedlem i Try AS, reklamebyrået til en annen av Stoltenbergs aller næreste venner, Kjetil Try.

I dette styret er Knut Brundtland, Gro Harlem Brundtlands sønn og nær venn av Jens Stoltenberg, styreleder.

Da Tanum satt i styret i NRK uttalte samme Try at Tanum burde vært kringkastingssjef ettersom hun hadde ett ben i børsen og ett i katedralen.

Om sistnevnte var myntet på nettverket rundt Jens Stoltenberg er uvisst.

Flere offentlige verv

Styreleder i DnB NOR, som staten eier mer enn 34 prosent av, er ikke det eneste vervet Tanum har. Hun er blant annet også styremedlem i Helse Sør-Øst der et annet medlem av Stoltenbergs personlige venner sitter; nemlig Hanne Harlem.

Nettavisen har ikke lykkes med å få kontakt med Tanum mandag ettermiddag.

Om det som kommer nå er jeg ørlite usikker på kilden, da jeg tror det var fra kommentarene i debatten under artikkelen i Nettavisen. Denne debatten er dessverre slettet.

SitatAnne Carine Tanum:
Styreleder DnB NOR
Styremedlem Helse Sør-Øst Der Hanne Harlem er styreleder.
Styremedlem Try AS som eies av Stoltenbergs nære venn Kjetil Try og der Knut Brundtland er styreleder. Try var tidligere gift med Ingunn Yssen.
Tidligere styreleder i NRK.
Jobbet åtte år i Miljøverndepartementet under Gro Harlem Brundtland da Jens Stoltenberg var Brundtlands protesjé og kronprins.
Jobbet som rådgiver med den såkalte Brundtland-rapporten mellom 1986 og 1988.

  • Styreleder DnB NOR.
  • Styremedlem Helse Sør-Øst Der Hanne Harlem er styreleder.
  • Styremedlem Try AS som eies av Stoltenbergs nære venn Kjetil Try og der Knut Brundtland er styreleder. Try var tidligere gift med Ingunn Yssen.
  • Tidligere styreleder i NRK.
  • Jobbet åtte år i Miljøverndepartementet under Gro Harlem Brundtland da Jens Stoltenberg var Brundtlands protesjé og kronprins.
  • Jobbet som rådgiver med den såkalte Brundtland-rapporten mellom 1986 og 1988.

Her har vi nok en person som jobbet i Miljøverndepartementet under Gro Harlem Brundtland, (8 år) og hun jobbet som rådgiver med den såkalte Brundtlandrapporten i årene 1986-1988.

WWF Norge presenterer sitt nye styre 2010

WWF - Årsmøte 2010


WWF-Norges nye styre. Fra venstre: Ina Toften, Anne Carine Tanum, Maria Sviland, styreleder Ylva Lindberg, Anne-Beth Skrede,
Sverre Johan Rostoft, Trine Lie Larsen og Cecilie Mauritzen. Nestleder Erik Steineger var ikke tilstede på bildet.


Anne Carine Tanum - fra Brundtlandrapporten til WWF Norge, der vi også kan se en annen kjenning på bildet, direktør for Norsk Klimasenter CICERO.

For å utfylle litt mer om Anne Carine Tanum, kopierer jeg opplysningene fra:

investing.businessweek.com - Anne Carine Tanum


SitatMs. Anne Carine Tanum is the Owner of Tanum A/S and serves as its Managing Director. Ms. Tanum also served in the Norwegian Ministry of the Environment. Ms. Tanum has been the Chairman at DnB NOR ASA and DNB Bank ASA since June 18, 2008. She has been a Director of DnB NOR ASA and DNB Bank ASA since 1999. She served as a Director of DnB Holding and Vital Forsikring ASA. She serves as the Board Chairman in the House of Literature Foundation, Board member in the South-Eastern Norway Regional Health Authority, Cappelen Damm AS, Try AS, the Henie Onstad Art Centre, IRIS and the WWF. Ms. Tanum served as the Chairman in the Norwegian Broadcasting Corporation (NRK) and Vice Chairman in the Norwegian National Opera. She holds a law degree from the University of Oslo.

Den som har makt over mediene, har samtidig makt over opinionen. Her er også en meget solid porsjon finansiell og politisk makt, alt bygget opp og styrket gjennom det som kan virke som et usårlig maktnettverk. Tanum har også bak seg en tidligere representasjon for WWF, men pr. nå har jeg ikke klart å finne dokumentasjon på dette. Ikke overraskende står det intet om hennes WWF-forbindelse på Wikipedia.

De blir flere og flere de menneskene som arbeidet under Gro Harlem Brundtland som vi i dag ser igjen som mektige mennesker innen klimamakta i Norge.

Anne Carine Tanum ble nevnt av seoto allerede i 2011 i Dagens link.

Edit: Redigerte bort en noget krass og unødvendig kommentar jeg opprinnelig skrev.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren