"Grønn" galskap - ta penger fra pensjonsfondene

Startet av Jostemikk, september 06, 2012, 11:25:09 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

NoTricksZone har en sak i dag. Selv de "Grønne", som lovet at satsingen på "grønn" energi og "grønne" arbeidsplasser skulle gi en økonomisk boom i den vestlige verden, har nå funnet ut at dette var en luftspeiling. En drøm uten rot i virkeligheten. Det trengs en trilliard dollar hver år for å finansiere deres fremtidsdrøm. En trilliard dollar hvert år resten av dette hundreåret.

Og hvor skal denne astronomiske pengesummen komme fra?

Professor Hans Joachim Schellhnhuber, direktør for det som beskrives som ultra-alarmistiske Potsdam Institute for Climate Impact Research, og styreformann for det antidemokratiske WBGU (German Advisory Council on Global Change) har svaret: Stjel de globale pensjonsfondene.

NoTricksZone - You Didn't Earn That! WBGU Suggests Raiding Global Private Pension Funds To Pay For Green Power Transition

Les hele saken. Disse gale menneskene, mange av dem i maktposisjoner, snakker helt seriøst om denne muligheten for å "redde" verden. Stjel fra de pensjonistene, gi til de rike.

Som nevnt mange ganger, vi vil ikke komme en centimeter nærmere en slutt på denne "klima"galskapen før vi dreier fokus mot den politiske siden av svindelen, samt medias meget store rolle som en garantist for vellykket gjennomføring av det hele.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BaseBallStick

Det er mørkere i enden av tunnellen enn inni, ser det ut til. Er den siste månedens nyhetsbilde selve reinkarnasjonen av Falsk og Mathisens låt "Sangen om Anita Hegerlands rumpe - sangen som ingen ende vil ta"?

Jeg nærmer meg et metningspunkt der jeg strekker armene i været, legger meg rolig ned og lar de gale vinne. I alle demokratiske samfunn har jo faktisk disse gærningene fått mandat til å drive på slik de gjør. Er det egentlig verdt det?
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Jostemikk

Sitat fra: BaseBallStick på september 06, 2012, 13:13:24 PMJeg nærmer meg et metningspunkt der jeg strekker armene i været, legger meg rolig ned og lar de gale vinne.

Slike tanker kommer rett som det er snikende på meg også, BaseBallStick. Da pleier jeg å kjefte litt på de som egentlig er enig med meg. Gjerne litt usaklig og urettferdig kritikk, slik at jeg får dårlig samvittighet. Når den har gnagd sjela noen dager, kommer alltid et sterkt ønske om å gjøre det godt igjen. Kanskje det er noe som virker for deg også? Gi meg ei skikkelig breiside, se det an noen dager, og kom forhåpentlig styrket tilbake!

Jeg tror motivasjonen til IPCC-skeptikerne går i bølgedaler. Selv er jeg litt slik at jeg tenner lyset i begge ender de ganger jeg mener å ha funnet noe viktig. Gir full gass i mange dager, og når det så viser seg at jeg ikke klarte ta knekken på falsk klimaalarmisme denne gangen heller, går lufta fullstendig ut av ballongen for en periode.

Den største nålespissen i min ballong er for tiden Terje Wahl. Å sette seg inn i det han holder på med er så selvdestruktivt som noe. Det er samtidig en av mine største motivasjonsfaktorer. Ingen skal få slippe uskadd fra et slikt ensrettet alarmiskekjør som han står bak.

Vi får alle lete etter triggende faktorer som gjør at vi holder ut. I de tyngste periodene anbefaler jeg alle å koble helt ut. Flørt hemningsløst med ektefellen. Dra på fisketur. Sett opp en bod du ikke har bruk for. Bruk tiden på alt annet enn klimarelatert stoff til verket er ute av kroppen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Dette er jo noe lignende som Erik Solheim har tatt til orde for hos oss - å ta oljefondet og investere pengene i luftige prosjekter som vindmøller osv.

En eller annen har sagt at der det er store penger, er det også store tyver. Men jeg for min del har ikke noen tro på at Ola og Kari vil gi fra seg pensjonspengene sine uten kamp.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på september 06, 2012, 13:40:55 PM
Dette er jo noe lignende som Erik Solheim har tatt til orde for hos oss - å ta oljefondet og investere pengene i luftige prosjekter som vindmøller osv.

En eller annen har sagt at der det er store penger, er det også store tyver. Men jeg for min del har ikke noen tro på at Ola og Kari vil gi fra seg pensjonspengene sine uten kamp.

Kanskje vi bør reaktivere våre viking-gener?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.