Al Gore rir igjen

Startet av Obelix, mars 10, 2013, 11:47:02 AM

« forrige - neste »

Obelix

Al Gore tar en Erik Solheim, han sparker i alle retninger, og er opptatt av eget ettermæle.

http://www.aftenposten.no/kultur/--Verden-trenger-amerikansk-lederskap-7143207.html

SitatSvindel og dumskap
- National Rifle Association er en ren svindel, mente Gore.

- Når du begynner å nøste opp trådene til marionettedukken, ser du at de er finansiert av våpenindustrien, sa han. Heller ikke USAs ledende politikere slapp unna. 

- Da USA gikk til angrep på Irak, hadde 75 prosent av den amerikanske befolkningen blitt lurt til å tro at Saddam Hussein var ansvarlig for angrepene på World Trade Center. Det betaler vi fortsatt en høy pris for, mente Gore, og avsluttet med en ørefik til USAs klimaskeptikere.

- Da jeg slapp klimafilmen min for noen år siden, mente motstanderne mine at det var patetisk med animasjonen som viste en flodbølge som skylte inn over Manhattan. Vel, nå har det skjedd.

Jeg vet at Norge er langt unna USA, men jeg ville ha trodd at MSM ville ha rapportert om en flodbølge som skylte inn over Manhattan. Spesielt Ole M. i Aftenposten ville ha kastet seg over en slik hendelse! Så, hva har skjedd? Er det MSM som har sovet i timen? - Eller har Al Gore glemt å ta sine piller på sine eldre dager?

Artikkelen har en siste go'bit fra Al Gore:
SitatHåper på fortsatt USA-dominans

Al Gores kritiske blikk på sin egen nasjon betyr imidlertid ikke at han har mistet troen.

- Vi har tatt bedre beslutninger enn resten av verden i flere hundre år. Inntil helt nylig, egentlig. Det kan vi gjøre igjen. Håpet ligger i internett. Amerikanske verdier må ut på nettet. Jeg håper fremtiden ledes av USA. Av velinformerte mennesker. Verden trenger USAs lederskap mer enn noensinne.

Ja, vi skal altså ledes av mennesker som ser syner (imaginære flodbølger med mer) og som frykter en 6 meters havstigning innen dette århundrets utløp! - Jaddaaa...  /Sarc on!
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Det er nok mange år siden Al Gore hadde kontakt med virkeligheten. Det skjer noe alvorlig med folk når de pådrar seg stormannsgalskap, og de færreste finner veien tilbake til en normal tilstand.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

#2
Al Gore har mye på lager, og Aftenposten (papir) er lutter øre i dag, 11. mars 2013

Solen går ned i vest

http://www.climometrics.org/13apgore.jpg

Den nesegruse tilbedelsen som Aftenposten står for, finnes i ingressen:

SitatStarter mørkt. Al Gore ble ikke verdens mektigste mann, men han ble verdens mektigste spåmann.
sic!   ???

Her finner jeg:

SitatGore har nå skrevet boken The future, en ambisiøs tittel, for å si det forsiktig, der han tegner et dystert bilde av fremtidsutsktene for den vestlige verden, og forsøker å kartlegge hvilke faktorer som driver endringene i dag. Bl. a
.
.

SitatIkke bærekraftig vekst: Befolkninger, byer, forbruk, forurensning.

Avslutningen er jo virkelig pompøsitetens ultimate tilstand og opplevelse:

Sitat-Løsningen ligger i Internett. Jeg håper fremtiden ledes av USA. Av velinformerte mennesker, sier han.

Spåmenn er noe for seg selv!    ;)     ;D      8)

Spiren

Al Gore har tjent 75 millioner Euro i måneden.

Men det var ikke nok penge regn for den mest berømte fighter mod klimaændringer. Hans succesfulle film og bestselger bøker om konsekvensene av global opvarming, samt honorarer for hans oppstilling før business kongressene, universitetene og erhvervssammenslutningene ga også betydelige summe. Også som fortaler hos  bloomberg.com har Gore tjent store summer. Men denne indkomst er ikke på hans personlige konto, men i sin egen miljøbeskyttelse organisation "Climate Reality Project".

http://www.focus.de/panorama/welt/topverdienst-nach-politik-al-gore-verdient-75-millionen-euro-im-monat_aid_984951.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Ewer Gladblakk.

SitatAl Gore har tjent 75 millioner Euro i måneden.
Ja det var idealisten sin det, Spiren...

En flott dude, med kloke ord! :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!