Overlevde to år ...

Startet av seoto, juni 15, 2013, 17:21:10 PM

« forrige - neste »

seoto

Da vil jeg gratulere med 2-årsdagen for forumet.  Vi hadde ingen forventninger da vi startet opp, men syntes det var verdt et forsøk, spesielt siden det var tydelig at det begynte å spøke for Aftenposten Debatt. Heldigvis kunne det gjøres uten å bli økonomisk ruinert, og det er fint å se at det fortsatt er liv å spore. De fleste har vel blitt tråkket på en øm tå minst én gang, men det hører ved med i et debattforum.  :o

Tusen takk til alle som har bidratt! Dere har gjort at vi har fått et forum stappfullt av opplysninger og historie :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Gratulerer til deg og alle andre, seoto! Forumet ble etablert akkurat i grevens tid, som det heter. En drøy måned seinere ble AD stengt med litt mer enn tvilsom begrunnelse, men det var vel helt i tråd med "mer åpenhet og mer demokrati".

Forumet har vokst omtrent slik temperatur-anomaliene endret seg i det 20 århundre: Det har vært noen hopp oppover, og så har man etablert seg der før neste hopp. Trafikken i mai 2013 var omtrent det dobbelte av fjordåret.

Jeg tror ikke det er overdrevet å si at Klimaforskning.com har blitt en uavhengig stemme i klimadebatten man ikke kommer utenom. Kanskje var det ikke akurat det Aftenposten tenkte seg da de la ned AD, men hva gjør vel det  ;D

Gratulerer med dagen!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

#2
Ja, selvsagt:
Gratulerer med 2-års dagen :)

PS! Godt at Aftenposten ikke "rakk" å strupe all klimadebatt.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Obelix

Gratulerer med 2-års-dagen   ;D    ;D    ;D
No fear for the real men! No hope for the scared!

stjakobs

Gratulerer med 2 årsdagen. Et trivelig tiltak!
"IPCC is a four letter word."

Ewer Gladblakk.

SitatTusen takk til alle som har bidratt! Dere har gjort at vi har fått et forum stappfullt av opplysninger og historie
Tusen takk til alle som har bidratt ja!
Personlig hadde jeg blitt mye fattigere uten alle innlegg her inne, og er veldig glad for at dere alle finnes! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Mange takk for at dette Forumet ble opprettet. Dette er en  inspirasjonskilde jeg ikke har opplevd maken til. Ømme tær, ja ja, med 40 års erfaring innen internasjonal forskning må man tåle noen tråkk.

Det som er ekstra inspirerende er å høre at andre sier at nettsteder av typen Klimaforskning og Klimarealistene er fremtiden, det er der de usensurerte debattene kommer til å foregå.

Og så en ting til, jeg blir overveldet over all den kunnskapen og kompetansen som finnes på dette Forumet.

Det er bare å ta av seg hatten, fylle glasset og gratulere med dagen. For et felleskap!




jarlgeir

Gratulerer med toårsdagen, og takk til de som har tatt på seg jobben med å etablere og drifte forumet.
It's the sun, stupid!

Bebben

Gratulerer med dagen! ...oops med overstått!

Det er også snart 10 år siden forskning.no publiserte artikkelen Klimaskifte i miljødebatten av Kristin Straumsheim Grønli.... som var noe det første jeg kom over i klimadebatten da jeg begav meg ut på "leit" noen år senere.

Fra artikkelen, som antakelig var den første i Norge som omhandlet hockeykølleaffæren på en seriøs måte:

SitatStor gjennomslagskraft

Studien fikk en enorm innvirkning. FN brukte for eksempel forskningsrapporten til å erklære 1990-tallet for det varmeste tiåret, og 1998 som det varmeste året på 1 000 år. Talløse nyhetsartikler har ble skrevet med samme vinkel: De siste årene har vært uvanlig varme, klimaet i dag setter den ene rekorden etter den andre.

Anstrengelsene for å begrense utslippene av klimagasser økte. Selv om studien fra Mann, Bradley og Hughes gikk stikk i strid med mye av den vitenskapelige litteraturen, begynte talsmenn for menneskeskapt global oppvarming å promotere forskningsrapporten som den definitive globale temperaturhistorien.

Innen et år festet hockeykøllegrafen seg, og den dukket opp i offisielle dokumenter over alt.

...og i kjølvannet av denne debatten oppstod bloggosfæren, og antakelig til syvende og sist også dette forum.

Det er rimelig klart at det har skjedd noe "unprecedented" som antakelig knapt var tenkelig for 10 år siden.

Så gratulerer igjen, og takk til rette vedkommende for den jobben som er lagt ned!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Gerten

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juni 15, 2013, 20:51:50 PM
SitatTusen takk til alle som har bidratt! Dere har gjort at vi har fått et forum stappfullt av opplysninger og historie
Tusen takk til alle som har bidratt ja!
Personlig hadde jeg blitt mye fattigere uten alle innlegg her inne, og er veldig glad for at dere alle finnes! :)

Synes Ewer uttrykker best det jeg føler for forumet. Gratulerer!
It's the clouds!

ufaufa

Jeg må også få gratulere hjerteligst med toårsdagen :)

Hatt mye å gjøre i anledning ny jobb, men jeg følger godt med.

All ære til engasjementet og svært god etterrettelighet, og en ekstra stor hyllest til Jostemikk.

Uten han ville vi ikke hatt klimaforskning.com.

:):):)

Spiren

SitatMange takk for at dette Forumet ble opprettet. Dette er en  inspirasjonskilde jeg ikke har opplevd maken til.

Gratulerer med 2-års dagen
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

BorisA

Sitat fra: Bebben på juni 16, 2013, 00:30:15 AM
Gratulerer med dagen! ...oops med overstått!

Det er også snart 10 år siden forskning.no publiserte artikkelen Klimaskifte i miljødebatten av Kristin Straumsheim Grønli.... som var noe det første jeg kom over i klimadebatten da jeg begav meg ut på "leit" noen år senere.

Fra artikkelen, som antakelig var den første i Norge som omhandlet hockeykølleaffæren på en seriøs måte:

SitatStor gjennomslagskraft

Studien fikk en enorm innvirkning. FN brukte for eksempel forskningsrapporten til å erklære 1990-tallet for det varmeste tiåret, og 1998 som det varmeste året på 1 000 år. Talløse nyhetsartikler har ble skrevet med samme vinkel: De siste årene har vært uvanlig varme, klimaet i dag setter den ene rekorden etter den andre.

Anstrengelsene for å begrense utslippene av klimagasser økte. Selv om studien fra Mann, Bradley og Hughes gikk stikk i strid med mye av den vitenskapelige litteraturen, begynte talsmenn for menneskeskapt global oppvarming å promotere forskningsrapporten som den definitive globale temperaturhistorien.

Innen et år festet hockeykøllegrafen seg, og den dukket opp i offisielle dokumenter over alt.

...og i kjølvannet av denne debatten oppstod bloggosfæren, og antakelig til syvende og sist også dette forum.

Det er rimelig klart at det har skjedd noe "unprecedented" som antakelig knapt var tenkelig for 10 år siden.

Så gratulerer igjen, og takk til rette vedkommende for den jobben som er lagt ned!
Fantastisk bra artikkel av Kristin Straumsheim Grønli, kritisk og fin.
Hvor har det blitt av henne?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Ved et lite søk på forskning.no, fant jeg at hun var journalist der i perioden 2002 - 2011. Nå opererer hun som frilanser, med denne som en av senere

Avkoder styrken i aluminium

http://www.forskning.no/artikler/2013/april/354308

Det er jo synd hun fortsatt ikke er i forskning.no, hun kunne sikkert ha skrevet litt om den virkelige klimaverden og referert det som skjer.    ;)       8)

Hvis hun hadde fått lov av Nina da.    :-\