Grønne gründere var løgnere

Startet av Amatør1, mai 12, 2012, 10:58:06 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Fremsto som suksessrike gründere - avslørt som løgnere

"De unge gründerne har fått møte kongelige, toppsjefer og ministre på grunn av deres påståtte suksess. Nå viser det seg at det meste de har sagt er løgn.

Deres selskap Grønt Norge som produserer solcelleetui til iPhone fremsto som en kjempesuksess i mediene, med giganter som AT&T og Telenor på kundelisten samt avtaler i mer enn ti land.

Men nå innrømmer sjefen i selskapet, Waleed Ahmed, at avtalene var av det særdeles luftige slaget."


"Oppmerksomheten økte særlig etter et møte med næringsminister Trond Giske. Siden har de unge gründerne fått mye ros og menget seg med kongelige, toppsjefer og ministre, både i Norge og utlandet."




Er det noen ikke-løgnere blant de grønne som kan påta seg å skille klinten fra hveten, eller er det slik at vi må anta at grønn er et slags synonym for løgn?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

#1
Det blir en grov forenkling å si at grønt er synonymt med løgn

Her er et lite utvalg ord jeg helt automatisk assosierer med "grønt"

religion
hjernevask
sugerør-i-statskassen
bedrager
sjarlatan
astrolog
dommedag
vannmelon (grønn utenpå, rød som Pol Pot inni)


I dette tilfellet er det ekstra fornøyelig at disse svindlerne har kommet seg så langt kun fordi alle de grønne journalistene har glemt alt av kritisk journalistikk og latt være å utføre elementær kvalitetskontroll.
It's the sun, stupid!

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på mai 12, 2012, 11:44:08 AM
Det blir en grov forenkling å si at grønt er synonymt med løgn

Nettopp, det er nøyaktig mitt poeng.

Men så lenge ingen representanter (forskere, politikere etc.) fra den "grønne" siden går ut og tydelig fordømmer løgn og juks fra "grønne forskere" og ei heller fordømmer løgn og svindel fra "grønne gündere", bli resultatet uvegerlig den grove forenklingen for menigmann.

Er det det de vil?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Skal seriøse forskere ta et oppgjør med alle sjarlatanene og Lysenkoistene der ute, blir det null tid igjen til å gjøre forskning.

Et noe kortsiktig resonnement, fordi det ved en diskreditering av all forskning neppe vil bli like store forskningsbevilgninger i fremtiden.

Avslutningsvis kan man likeve utifra Parkinsons lov om at ethvert byråkrati øker med 2% årlig, helt uavhengig av mengden arbeid ette byråkratiet skal utføre, konstantere at forskningsbevilgningene slik de bestemmes av forskningsbyråkratiet høyst sannsynlig vil øke med 2% årlig uansett.
It's the sun, stupid!

ebye

Sitat fra: Amatør1 på mai 12, 2012, 11:59:30 AM
[Men så lenge ingen representanter (forskere, politikere etc.) fra den "grønne" siden går ut og tydelig fordømmer løgn og juks fra "grønne forskere" og ei heller fordømmer løgn og svindel fra "grønne gündere", bli resultatet uvegerlig den grove forenklingen for menigmann.

Er det det de vil?

Jeg er så enig, enig i den første setningen her, Amatør1. Ved at ingen "eksperter" varsler om løgn, bedrag eller overdrivelser, opptrer ekspertene som nyttige idioter.

Tenk på alle dommedagsprofetiene og alarmismen i klimasaken. Når ingen "demper" klimakrisehisserne, ja da blir det slik det er nå. Vitenskapen, den reelle kunnskapen, drukner i tøv!   8)

Jeg ble minnet på denne saken da jeg så den omtalt i papirutgaven til Aftenposten, 15. mai.

Men dette "eventyret" har forhåpentlig ikke kostet samfunnet så mye? Bortsett fra noen lange ansikter - blant de kongelige, ministre og toppsjefer, da svindelen kom for en dag. Og kanskje var det slik de tenkte - de "grüne grønderne": med så mye svindel i klimasaken kunne vel ikke en ytterligere svindel bli så merkbar? Men, keiseren gikk altså uten klær.   8)