Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Hehe! Ho som var sysselmann på Svalbard ble kalt Bamsemumsa. ;D

Ellers har jeg ikke hørt mer om padleturen. Drar de, får de ha god tur. Har padla kajakk i delvis islagt elv, og det er ingen dans på isroser.

De har sikkert med seg high-tec filmutstyr. Blir nok en flott propagandafilm. "Danser med isbjørner." Till tross for at de er utrydningstruet, har det jo aldri vært så mange av dem. Gal type bjørn, men kanskje venter noe lignende?

http://www.youtube.com/v/etzvPYMUpeU
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Høh! Nå kjører WUWT skremselsoppslag om ny istid -som bare kan unngås ved hjelp av -HOLD DERE FAST!- MENNESKESKAPTE CO2 UTSLIPP!!

"The new research confirms the theory developed by the late Sir Fred Hoyle and Professor Chandra Wickramasinghe in the 1990s that without increased levels of CO2 emissions into the atmosphere 'the drift into new ice-age conditions would be inevitable.'"

Sannelig en anvendelig sporgass dette her -brukandes til enhver krise.

http://wattsupwiththat.com/2012/01/08/increased-co2-emissions-will-delay-next-ice-age/#more-54312

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Er vel på tide at det kommer en lov mot dommedagspredikanter snart? De har spredd frykt og stjålet pengene fra folk i generasjoner. Vi har nok av dem her til lands til å fylle ganske godt opp på kavringbakken. ::)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Gloføken på januar 11, 2012, 01:28:59 AM
5 minutter igien.

http://www.dagbladet.no/2012/01/10/nyheter/utenriks/dommedag/19744187/


"- Vi er nå kommet til et punkt hvor det er for seint å snu. " Skriver klokkestillerne om klimakrisen.

Da er jo alt greit og avklart og vi får håpe at de kan slutte med å dytte den stakkars minuttviseren mer, som etter 17 endringer siden 1947 nå må være en svært frustrert og personlighetsforstyrret klokkedel. Klokker går en vei nemlig. Bare bakstreverske alarmister går den andre veien.

ebye

Sitat fra: ConTrari på januar 11, 2012, 12:38:25 PM
Klokker går en vei nemlig. Bare bakstreverske alarmister går den andre veien.

Sikker på det ConTrari?  ;)


BorisA

#51
2. del av "Ei iskald verd" blir sendt i kveld.
Så første del forrige søndag, og synes på mange måter det var interessant.
Var ikke så mye klimapropaganda i første program, men lurer litt på om det kommer i kveld.
I omtalen på tekst-TV står det:
"I denne serien får vi oppleve dei iskalde landskapa før dei endrar seg for alltid"

Endrer seg for alltid?
Det er vel bare en ting de mener med det?!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 15:15:24 PM
2. del av "Ei iskald verd" blir sendt i kveld.
Så første del forrige søndag, og synes på mange måter det var interessant.
Var ikke så mye klimapropaganda i første program, men lurer litt på om det kommer i kveld.
I omtalen på tekst-TV står det:
"I denne serien får vi oppleve dei iskalde landskapa før dei endrar seg for alltid"

Endrer seg for alltid?
Det er vel bare en ting de mener med det?!

Nei, ingen klimapropaganda i kveld.
Hmm, hva skal dette bety?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 22:17:09 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 15:15:24 PM
2. del av "Ei iskald verd" blir sendt i kveld.
Så første del forrige søndag, og synes på mange måter det var interessant.
Var ikke så mye klimapropaganda i første program, men lurer litt på om det kommer i kveld.
I omtalen på tekst-TV står det:
"I denne serien får vi oppleve dei iskalde landskapa før dei endrar seg for alltid"

Endrer seg for alltid?
Det er vel bare en ting de mener med det?!

Nei, ingen klimapropaganda i kveld.
Hmm, hva skal dette bety?

Ja, dette var en ren naturopplevelse.  :)
Jeg skulle ønske de var flinkere til å si hvor reportasjene var fra. Nå går Arktis, Antarktis og Grønland litt om hverandre.


BorisA

Sitat fra: ebye på januar 15, 2012, 22:25:30 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 22:17:09 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 15:15:24 PM
2. del av "Ei iskald verd" blir sendt i kveld.
Så første del forrige søndag, og synes på mange måter det var interessant.
Var ikke så mye klimapropaganda i første program, men lurer litt på om det kommer i kveld.
I omtalen på tekst-TV står det:
"I denne serien får vi oppleve dei iskalde landskapa før dei endrar seg for alltid"

Endrer seg for alltid?
Det er vel bare en ting de mener med det?!

Nei, ingen klimapropaganda i kveld.
Hmm, hva skal dette bety?

Ja, dette var en ren naturopplevelse.  :)
Jeg skulle ønske de var flinkere til å si hvor reportasjene var fra. Nå går Arktis, Antarktis og Grønland litt om hverandre.

Ja, men ser jeg en isbjørn regner jeg med det i Arktis, og ser jeg en pingvin tar jeg det for gitt at det er Antarktis det dreier seg om.
Men nå er det jo ikke alltid levende skapninger vi ser, så da er jeg enig i at det kan være litt forvirrende.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 22:17:09 PM
Nei, ingen klimapropaganda i kveld.
Hmm, hva skal dette bety?

Jeg har ikke sett noen av episodene, men etter det jeg har hørt kommer den verste klimapropagandaen i siste episode. Enkelte land viser derfor ikke den.

Det er vel omtrent som gamle tyske leksikonsamlinger, verbene kommer i siste bind  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 22:32:53 PM
Sitat fra: ebye på januar 15, 2012, 22:25:30 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 22:17:09 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 15:15:24 PM
2. del av "Ei iskald verd" blir sendt i kveld.
Så første del forrige søndag, og synes på mange måter det var interessant.
Var ikke så mye klimapropaganda i første program, men lurer litt på om det kommer i kveld.
I omtalen på tekst-TV står det:
"I denne serien får vi oppleve dei iskalde landskapa før dei endrar seg for alltid"

Endrer seg for alltid?
Det er vel bare en ting de mener med det?!

Nei, ingen klimapropaganda i kveld.
Hmm, hva skal dette bety?

Ja, dette var en ren naturopplevelse.  :)
Jeg skulle ønske de var flinkere til å si hvor reportasjene var fra. Nå går Arktis, Antarktis og Grønland litt om hverandre.

Ja, men ser jeg en isbjørn regner jeg med det i Arktis, og ser jeg en pingvin tar jeg det for gitt at det er Antarktis det dreier seg om.
Men nå er det jo ikke alltid levende skapninger vi ser, så da er jeg enig i at det kan være litt forvirrende.

Ja, og når det er trær tilstede, ja da gjetter vi på Grønland.  8)

Bebben

Når det er trær til stede, ebye, gjetter jeg på den zoologiske hagen i London.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Er ikke det bare i siste episode?  ;)

Eller kan det bli "Den uviste"?  8)

BorisA

Nå har jeg nettopp sett siste del av BBC-serien "Ei iskald verd".
Og jeg må til min forundring konstatere at "klimakrisa" nesten ikke har vært tema.
Kan så vidt erindre at det ble sagt et par setninger om global oppvarming i 1. episode.
That's all!

Er det bare jeg som er forundret?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.