Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

ConTrari


stjakobs

Her er en fersk fra "Forbes". Tittel: Global Warming Alarmists Rally Around Classroom Propaganda


http://www.forbes.com/sites/jamestaylor/2012/03/07/global-warming-alarmists-rally-around-classroom-propaganda/

Sitat derfra: "How can we possibly indoctrinate impressionable young students about the need to shut down energy production and scientific dissent if we allow the Heartland Institute to teach science in a non-political manner?!"
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

stjakobs

James Delingpole sier at nå skjer det noe drastisk.

Sitat: "Something extraordinary is happening in the great Climate Wars. I had a taste of it just the other day on an LBC talk show. The producer had only booked me in for a ten-minute slot, in case the listeners weren't interested in my boring new book about that tediously hackneyed subject Man Made Global Warming. But the switchboards were jammed and the station ended up keeping me in for a full hour to reply to all the calls.

There was one big problem though: "We can hardly find ANYONE who disagrees with you," whispered the show's host, Julia Hartley-Brewer. This was true. By the end, things had got so desperate that I found myself accidentally picking fights with callers who were on my side. An easy mistake to make for someone on my (sceptical) side of the debate: we card-carrying Satanic "deniers" are so used to being vilified at every turn it really feels kind of weird suddenly to be in tune with the popular mood."

Link til hele artikkelen: http://www.thecommentator.com/article/972/the_high_priests_of_global_warming_have_lost_their_prestige_and_the_realists_are_winning_the_debate
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

Universitetet i Malta prøver også å starte diskusjon:

"The Euro Media Forum is organising the screening of 'The Great Global Warming Swindle' which will take place on Monday 12 March, at the Italian Cultural Institute, St George's Square, Valletta at 1900hrs."


Link: https://secure.um.edu.mt/nocentries/eventscommunity/greatglobalwarmingswindle

"IPCC is a four letter word."

jarlgeir

#50
Monbiot i Guardian er akkurat like rabiat som han pleier å være.

Jeg får ikke sagt det bedre enn JoNova:
"According to Monbiot, stealing is not just alright, it's heroic. Your goods are mine, comrade. Too bad if you object."

Og her er Monbiots egne ord:
"I see Peter Gleick, the man who obtained and leaked the devastating documents from the Heartland Institute, as a democratic hero. I do not think he should have apologised, nor do I believe that his job should be threatened. He has done something of benefit to society."

Her er Monbiot ute med samme type begrunnelse for ulovligheter som Breivik brukte etter Utøya - det var til det beste for samfunnet! Er det ingen grense for hva de grønne tillater seg?
It's the sun, stupid!

seoto

Nei, Jarlgeir - det er ingen grense for hva vannmelonene kan tillate seg. Alt er for sakens gavn, og saken har ingen moral. Dessuten er de store misbrukere av ordet "demokrati". De prøver løgnaktig å innbille folk at de bedriver demokratisk propaganda ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Bladde raskt gjennom Finansavisa på jobben nå nettopp, og ser at OHE har et nytt leserinnlegg, der han tydeligvis svarer på et innlegg Presterud skrev 9.mars (som jeg ikke har lest).

Leseinnleggets tittel var (tror jeg): "Naturlige variasjoner styrer klimaet"

Dette blir jo rene føljetongen ser det ut til.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Josik

Her er Presteruds innlegg i Finansavisen fra 9 mars, og Ellestads svar i dag 12 mars.

[attachmini=1]

[attachmini=2]
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

ebye

Takk for artiklene, Josik. Sånt er greit for arkivet. De to støter nok sammen igjen.  ;)

Amatør1

Sitat fra: Josik på mars 12, 2012, 16:17:39 PM
Her er Presteruds innlegg i Finansavisen fra 9 mars, og Ellestads svar i dag 12 mars.

Takk skal du ha og takk til Ellestad for glimrende innlegg!

Må smile i skjegget over at Prestrud 9. Mars sier "Her er det altså stort rom for bidrag fra naturlige klimaendringer".    ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Denne her er fra en mailutveksling med Prestrud (nylig)

SitatJeg er absolutt ikke fremmed for at temperaturen kan flate ut eller gå ned i en periode, kanskje til og med for en lang tid. Usikkerhetene er såpass store, ikke minst når det gjelder de naturlige faktorene og de naturlige variasjonene.

Før var jeg i tvil, nå er jeg usikker. Er "dette" de typer sandsekker som skal demme opp for flom og oversvømmelse? Dette er det jo ofte Heimevernet som hjelper til med - Klimaheimevernet!   8)

Ewer Gladblakk.

SitatFør var jeg i tvil, nå er jeg usikker. Er "dette" de typer sandsekker som skal demme opp for flom og oversvømmelse? Dette er det jo ofte Heimevernet som hjelper til med - Klimaheimevernet!
Tusen takk, Bye! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

#58
Takk til Josik!

Det som er positivt er at de nå er aldeles åpne for de naturlige klimavariasjonene. Det negative er at de later som om de har ment dette hele tiden, samt at det ikke er lenger enn et år siden man fikk hodet kappet av av disse folkene bare man nevnte PDO, ENSO, AO etc.

For en merkelig type mennesker dette er.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 12, 2012, 21:13:22 PM
Takk til Josik!

Det som er positivt er at de nå er aldeles åpne for de naturlige klimavariasjonene. Det negative er at de nå later som om de har ment dette hele tiden, samt at det ikke er lenger enn et år siden man fikk hodet kappet av av disse folkene bare man nevnte PDO, ENSO, AO etc.

For en merkelig type mennesker dette er.

Nå vinner skeptikersiden tempo i debatten. Prestrud begynner med innrømmelser i håp om at man skal tro de har ment dette hele tiden, nettopp slik du påpeker.

Det har de ikke.

Så kan man spørre, hvordan håndterer vi dette? Det er vel viktig å påpeke for offentligheten at her er det en holdningsendring på gang, men slik jeg ser det er det like viktig å holde Prestrud offentlig ansvarlig for tidligere hårreisende opptreden.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to