UNEP Grida Arendal trener unge klimaaktivister

Startet av Jostemikk, august 28, 2012, 18:38:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

I Dagens klimalink la seoto ut om Grida Arendal, Norges UNEP-avdeling som skryter på sin hjemmeside at de utdanner unge klimaaktivister. Jeg kopierer innlegget hennes inn her, for dette fortjener virkelig sin egen tråd.




Klimaaktivister er svært nyttige dyr for "saken", og for å bli gode nok, trenger de selvsagt en grundig opplæring. Det er en stund siden sist jeg besøkte sidene til grida.no, så jeg avla en visitt der i dag. I slutten av april i år sørget de for at 21 nye, unge artseksemplarer fikk sin grundige innføring i aktivisme. Godt å se at skattepengene går til slike viktige oppgaver for verdens framtid!

Les mer her:

SitatHighlights
GRID-Arendal trains youth climate activists in the Wadden Sea

(Arendal/Berlin - 18 April) From 23rd to 28th April, 21 young people from 15 European Countries will participate in the Wadden Sea Climate Training, and experience first-hand the world's most important inter-tidal zone on the frontline of climate change. The region is an important testing ground for policies and measures to adapt to climate change, the effects of which are already being felt in the ecosystem.

The participants, aged between 18 and 30 years, will examine the environmental, cultural and socio-economic impacts of climate change on the Wadden Sea ecosystem, and use their experiences and acquired knowledge to encourage their peers to become environmentally responsible citizens.

...

A major emphasis of the training is peer-to-peer learning and networking. Together, the participants will share and develop ideas to respond to the complex issues and communicate their experiences through social media, newspapers and film.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Det der er jo så skummelt at jeg nesten nekter å tro det! UNEP Arendal skriver at de trener unge klimaaktivister?

Problemene vi har i vårt land er vesentlig større enn selv jeg trodde. Er det ikke bedrøvelig dette? Folk vi ikke vil nevne ved navn har hatt rett.

Her er de oppførte kontaktpersonene, og jeg anbefaler absolutt alle å kontakte disse menneskene og fortelle hva dere mener om dette:

Contact:

Björn Alfthan, Project Officer – Polar Programme, UNEP/GRID-Arendal
T +47 907 34432, E bjorn.alfthan@grida.no

Julia Rawlins, Head of Partnerships and Networks, British Council
T +49 30 311099 75, E julia.rawlins@britishcouncil.de
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

#2
Nå er de igang igjen!
I NRK radio i går ettermiddag var det presentasjon i nyhetene, og diskusjon mellom Paul Chaffey og en til som jeg ikke husker navnet på. Tema var om hvorvidt en ansatt i lobby-selskapet First House deltok som styremedlem og First House som sponsor av veldedighet, eller om First House gjør dette for å få politisk pay-back senere?
Chaffey virket naiv synes jeg, og mente at denne personen i styret var der fordi han kom fra Arendal. Dette ble motsagt, First House foretar seg ingenting som ikke kan sees på en investering i politiske kontakter og inngrep med politikere.
Ingenting om klima eller klimaendringer ble nevnt, og det stusset jeg også på, er ikke dette et slags alarmist-arrangement??
I dag, i Aftenposten, kommer bekreftelsen på det siste: I dag skjer det i regi av Mathismoen:
Noen av verdens fremste klimaeksperter skal diskutere status for global oppvarming og hva som kan gjøres for å begrense den til to grader under Arendalsuka nå i formiddag. Vi gir deg høydepunktene i det de sier her

Noen av verdens fremste klimaeksperter skal diskutere status for global oppvarming og hva som kan gjøres for å begrense den til to grader under Arendalsuka nå i formiddag. Vi gir deg høydepunktene i det de sier her

Se Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Kan-global-oppvarming-begrenses-7274056.html

Jostemikk

Takk, bøvelen. Disse gale menneskene forsøker å late som om de er Guder som kan bestemme over vær og temperatur. Det er motbydelig det de holder på med.

Vi må alle huske å minne dem på at Grid Arendal ikke er en del av FN-systemet. Påstandene om dette er falske, og jeg antar også at det er straffbart å juge om det slik Gro Harlem Brundtland og andre har gjort. Grid Arendal er en propagandasentral startet av regjeringen Gro Harlem Brundtland 1990, samtidig med Cicero UiO. Grid er ledet og dominert av tidligere og nåværende WWF-ledere.

Jeg skulle ønske jeg visste hvilken knapp jeg kunne trykke på for å våkne av dette marerittet vi ser i regi politiske aktivister med medlemskap i de samme miljøene jeg skriver om i en viss annen tråd her på forumet. Dessverre har jeg pr. nå ikke klart å finne denne knappen, og jeg tviler ærlig talt på at den finnes. Eneste mulighet er at Kari og Ola får kunnskap om hva som foregår, men hvordan det skal skje, er meg også et under. Vi må få folk bort fra MSM.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen er livredde for folk som tenker selvstendig, og selv undersøker rundt ting!

Skjønner ikke dette med UNEP, for UNEP har da fornektet å ha noe med GRIDA å gjøre, bortsett fra at GRIDA hadde et oppdrag eller to for dem.

Full forvirring i FN om framtidens demografi
Da et FN-organ som ikke er et FN-organ forsøkte lure hele verden

Her finner man hvordan UNEP selv fornekter GRIDA.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på august 08, 2013, 15:50:29 PM
Noen er livredde for folk som tenker selvstendig, og selv undersøker rundt ting!

Skjønner ikke dette med UNEP, for UNEP har da fornektet å ha noe med GRIDA å gjøre, bortsett fra at GRIDA hadde et oppdrag eller to for dem.

Full forvirring i FN om framtidens demografi
Da et FN-organ som ikke er et FN-organ forsøkte lure hele verden

Her finner man hvordan UNEP selv fornekter GRIDA.

Nok en gang har en nettside forsvunnet etter at jeg har skrevet om den og koblet den til norske politikeres løgner. Klikk for å se selv:

http://www.unep.org/eou/Portals/52/Reports/I_TTN2_TE_ExecSummary.html

Heldigvis, og til politikere og maktmenneskers store fortvilelse, har vi Waybach Marchine/Arcive.org. Der står det hele den dag i dag. ;)

http://web.archive.org/web/20120429224918/http://www.unep.org/eou/Portals/52/Reports/I_TTN2_TE_ExecSummary.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren