Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

BorisA

Hørte forresten Randers i en debatt mot KRF's nestleder Dagrun Eriksen på NRK radio tirsdag kveld.
Dagrun var helt uenig i Randers 1-barnspolitikk (fornuftig nok), men passet samtidig på å forsikre ham om at hun generelt sett var imponert over hans klimainnsats.

Men uansett, Randers durte på, og han fremstår for meg som en særdeles arrogant, fanatisk og usympatisk type.
Han presterte å kalle sine motstandere (han mente kanskje ikke KRF's nestleder) for lavpannede.

Til tross for dette, så er han populær i media, og ser også at han nettopp har blitt intervjuet av Morgenbladet.
Jeg gremmes.







Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Mannen er spinnvill.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg22877.html#msg22877

>:(    :o     :-[     

PS. På samme måte som norske klimaforskere, opptrer Randers som en nyttig idiot for skeptisismen.    ;)     ;D      8)

BorisA

Mannen er tydeligvis helt på jordet, ja til og med på feil jordet.
Han vil enkelt og greit forby bruk av fossilt brensel !
Konsekvensanalyse ?
Realitetssans?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ewer Gladblakk.

Hvem er egentlig denne, "Randers"...?
Figgur'n er neppe spesielt videre kjent innen norsk poppuppvitenskap, standuppkomedie og annen poppulærsåpeopera....siden jeg ikke veit da faan.... ? :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Du kan søke på Jørgen Randers - her på forumet eller på en søkemaskin - og du vil få mange svar. Selv har jeg skrevet mye om ham, så dersom du søker på Jørgen Randers og "Etter medlem" setter seoto, vil du finne mye. Jostemikk har også mye stoff om ham, ofte kombinert med WWF. Han er en person som har sniffet godt på maktens indre sirkler.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jørgen Randers er et farlig menneske, og meg må be om at ingen undervurderer verken ham eller det miljøet han omgås. Les det jeg har skrevet om hvem som egentlig styrer verden, starter kriger osv. Han er en del av det miljøet som støtter menneskelig seleksjon, og ble lei seg da det ble forbudt å tvangssterilisere såkalte tatere, sigøynere, barn av rusmisbrukere osv. her i Norge på midten av 70-tallet. Dere vet, den såkalte "Folkehelsa" og de som har stått bak den.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDu kan søke på Jørgen Randers - her på forumet eller på en søkemaskin - og du vil få mange svar. Selv har jeg skrevet mye om ham, så dersom du søker på Jørgen Randers og "Etter medlem" setter seoto, vil du finne mye. Jostemikk har også mye stoff om ham, ofte kombinert med WWF. Han er en person som har sniffet godt på maktens indre sirkler.
Ååå ja....han som er så nedlatende mot alt annet, at han har blitt helt blind for lenge siden, og har tørna sånn smålig satanistisk mot alt han ikke vil se (eller høre), at han ser totalt ut som om han prater om en helt annen planet, når han blir innvitert inn i så alt for mange nyhetsmedia!
Jeg hadde bare glømt figguren jeg, Seoto! :)
(Men jeg synes uansett at sånne nese-fnysere bare blåser mest snørr i alle fall...så det er neppe no farlig!) 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 25, 2013, 19:47:14 PM
SitatDu kan søke på Jørgen Randers - her på forumet eller på en søkemaskin - og du vil få mange svar. Selv har jeg skrevet mye om ham, så dersom du søker på Jørgen Randers og "Etter medlem" setter seoto, vil du finne mye. Jostemikk har også mye stoff om ham, ofte kombinert med WWF. Han er en person som har sniffet godt på maktens indre sirkler.
Ååå ja....han som er så nedlatende mot alt annet, at han har blitt helt blind for lenge siden, og har tørna sånn smålig satanistisk mot alt han ikke vil se (eller høre), at han ser totalt ut som om han prater om en helt annen planet, når han blir innvitert inn i så alt for mange nyhetsmedia!
Jeg hadde bare glømt figguren jeg, Seoto! :)
(Men jeg synes uansett at sånne nese-fnysere bare blåser mest snørr i alle fall...så det er neppe no farlig!)

Bra beskrivelse :)  ;D  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: bøvelen på januar 25, 2013, 18:06:23 PM
Og ikke nok med det!
I tillegg til de linker jeg har lagt ut tidligere her i dag, hørte jeg på NRK P1 Radio mens jeg laget middag.
Stordalen-vennen Øystein Stray Spetalen fikk et stort oppslag med at han har sendt ut mange e-poster og vist til NASA og Met Office i UK som har sagt at oppvarmingen har stanset opp for 16 år siden. han stiller mange spørsmål. Dette har også blitt stort slått opp i dagens Finansavisen.
Dette er ikke bra for vennskapet med Stordalens, fru Gunhild var på og måtte korrigere (den tidligere?) vennen. Også vår kjente ridder PP var på og forklarte at Spetalen burde lytte til virkelige klimaforskere. Han sa at det er havet som har fått oppvarmingen de siste år, og dessuten har temperaturen variert, og til og med gått litt ned, i perioder de siste 40 år!
Dette er jo helt utrolig, hva er det som skjer nå??

Flott referat, dette hørte jeg også, mens jeg kjørte min "fossilbil"  ;D

Jeg bare ventet på å høre noen spørre PP om hvor mye temperaturen i havet hadde steget, siden det hadde "gått enorme mengder energi inn i havet", og om han hadde tipset Trenberth om at han hadde funnet varmen.

Pussig nok kom ikke det spørsmålet.

Men at det er ting som er i bevegelse nå, det er tydelig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: ebye på januar 25, 2013, 18:20:12 PM
Mannen er spinnvill.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg22877.html#msg22877

>:(    :o     :-[     

PS. På samme måte som norske klimaforskere, opptrer Randers som en nyttig idiot for skeptisismen.    ;)     ;D      8)

Randers er nok et godt hakk mer ekstrem en vanlige klimaforskere, vil jeg tro. Jeg synes intervjueren Simen Sætre gjør en god jobb og får Randers til å avsløre hvor ekstrem og fanatisk han er, men også hvor menneskefiendtlig denne ideologien er: Uthevet fra intervjuet er utsagnet: «Jeg har en intens uvilje mot folk som synes det er viktig å ha mange barn.»

Videre: at han "gnidde seg i hendene" da Katrina traff New Orleans. De menneskelige lidelsene som ble skapt av denne katastrofen, bryr han seg åpenbart ikke noe om.

Episoden avslører også hvor dum Randers er: "Hvis folk hadde vært fornuftig, ville man brukt penger på vindmøller, elektriske biler, redusere faren for gjentakelse."

Det får meg til å lure på hvor mange hjerneceller - og hvor mange hjerteceller - som skal til for å forstå det enkle faktum at dersom New Orleans hadde hørt på ingeniørene, hadde de forsterket dikene og gjort andre tekniske tiltak i god til før Katrina. Og hvis "folk hadde vært fornuftige", ville de i hvert fall gjøre det nå. Bare en komplett idiot ville ha brukt Randers' oppskrift dersom målet var å forhindre skader fra en ny orkan.

Noe som viser at dette handler om drømmerier og er frikoblet fra politikk og administrasjon i den virkelige verden.

Kimen til Randers' forkvaklede menneske- og verdenssyn ligger muligens her:

SitatJeg var 25 år og bodde i USA. Vi skrev boken The Limits to Growth. Den ble trykket på 26 språk, i ni millioner eksemplarer. Vi ble verdensberømte. Vi reiste verden rundt og fortalte hva som burde gjøres.

Berømmelsen gikk ham åpenbart til hodet, kanskje ikke ulikt en tenåring som blir popstjerne over natten og tror han er gud. Men mens selv popstjerner finner fram til realitetsorientering etter hvert, ser det ikke ut til å ha skjedd med Randers. Han tror åpenbart at hans science fiction svarer til en eller annen form for realitet og gjør ham til en visjonær som vet bedre og ser lenger enn alle andre.

Jeg håper å se Randers på et hjørne på Torgallmenningen i morgen, kledd i filler og med et skilt som sier "Enden er nær". Han kan også dele ut gratis kondomer.

Da vil nok Randers ha havnet på rett hylle her i livet.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Takk, Bebben - det var en svært god beskrivelse.
Og jeg tror nok Randers, iført riktige filler og ubarbert, naturlig ville falle inn i et hvilket som helst slumområde ;) Kanskje han kunne rekke å oppleve hvordan livets virkelighet er for de menneskene han så tydelig avskyr? Kanskje tvangsflytte ham inn i en Rom-flokk, slik at han kunne føle hvordan det var å bli foraktet av toppene i samfunnet? Allsidig livserfaring burde være en betingelse for hans bombastiske meninger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Flerbarnsforeldre med barn i den ene køen. Ettbarnsforeldre med barn i den andre. Selekteringen er fullkommen, og slik skal de få ned jordas befolkning med 7 milliarder mennesker iløpet av få år. Jørgen Randers spankulerende med spanskrør, eventuelt ridepisk som allmektig utvelger. Mulig vi kan se en statsminister, en PC-type og en rik stifter av Trilateral C., og CoR og drifter av Bilderbergmøtene der også.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Bebben på januar 25, 2013, 21:52:11 PM
Videre: at han "gnidde seg i hendene" da Katrina traff New Orleans. De menneskelige lidelsene som ble skapt av denne katastrofen, bryr han seg åpenbart ikke noe om.

Det kan jo ikke bety annet enn at han så for seg og gledet seg over et stort antall dødsofre - i tråd med sin egen forkvaklede og nekrofile ideologi.

Fyren bør behandles som spesialavfall.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to