Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Zevdo Nym

Sitat fra: Amatør1 på september 30, 2013, 14:50:04 PM
Sitat fra: palelnan på september 30, 2013, 12:38:01 PM
Jeg vet at dette har vært diskutert her utallige ganger før, fra mange synsvinkler. Men denne illustrasjonen er helt vill. Den er et monument over udugelighet.

Jeg har tidligere rykket litt i stolen over språkbruken veteranene her på forumet bruker i sine karakteristikker av alarmistbevegelsen, men nå må jeg bifalle hvert et ord.

Jeg forstår hvorfor du reagerer, for karakteristikkene er sterke. Men de er faktisk ikke i nærheten av å være sterke nok for det IPCC bedriver.

Jeg er i det minste litt oppløftet over at du ser hvor vanvittig dette er.

Oppløftet, ja, og samtidig enda mer motløs.  :)

Jeg kviknet til i helga, da selveste Kristin Clemet tvitret følgende:
SitatHvordan ble FNs klimapanel 95 pst sikre? En kritiker kommenterer:
http://erixon.com/blogg/2013/09/klimat-utan-skrackscenario/

Hvorpå den skråsikre Gunnar Tjomlid repliserte:
Sitat@kristinclemet Å vise til Curry og Lomborg gir vel ikke den største troverdighet det heller.

Det er mye man kan si om folk, men man kan aldri ta fra Curry at hun er klimaforsker. Det å blindt avvise henne som lite troverdig (og "løgner" i Tjomlids kommentarfelt) bare fordi hun ikke er mainstream er et mye større tilfelle av cherry picking blant alarmister enn noen cherry picking-krav de noengang har fremsatt mot "skeptikere". Jeg gremmes.
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Jostemikk

#2626
James Corbett er skarp og rett på kornet. Ta en titt på denne filmen. Han nevner flere "Gates", Hollandgate, Africagate osv, og at kun foreldelsesfristen gjorde at de ved CRU som hadde brutt opplysningsplikt/offentlighetslov slapp tiltale, og således er mistenkte kriminelle som går fri. Er den lagt ut tidligere, så må jeg bare beklage at jeg begynner å gå litt i surr i mengden opplysninger her på Klimaforskning. :)

http://www.youtube.com/v/LOyBfihjQvI
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Global warming alarmism is no longer scientifically or politically sustainable

THE global warming doomsday cult is coming to an end. Belief that the world is doomed, unless we replace coal and gas by renewables costing two or three times as much, is already driving up home energy bills and making manufacturing uncompetitive. But last week both Ed Miliband and a report from the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) signalled - by what they deliberately didn't say - that global warming alarmism is no longer politically or scientifically sustainable.

http://www.cityam.com/article/1380507150/global-warming-alarmism-no-longer-scientifically-or-politically-sustainable?utm_source=website&utm_medium=TD_morefromauthor_under_article&utm_campaign=TD_morefromauthor_under_article
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

World's Biggest Lie has been exposed: Evil heart of the "global warming" hoax

Global Warming: The BIGGEST LIE Exposed

SitatI will never understand the kind of thinking behind a lie so big that it became an international fraud and swindle. I cannot understand why an international organization, the Intergovernmental Panel on Climate Change, (IPCC) operating under the umbrella of the United Nations, was permitted to issue reports of an imminent threat to the Earth, to mankind, that a freshman student of meteorology would know were false.

At long last the Big Lie of Global Warming has been totally exposed and we can thank The Heartland Institute, a free market think tank that has organized and hosted eight international Conferences on Climate Change since 2008 to expose the lies behind global warming—now called "climate change"—as it became clear that seventeen years of continuous cooling has put a Big Chill on this Big Lie.

Mere her: http://canadafreepress.com/index.php/article/58053#.Uk1jYnFEpMw.twitter
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på oktober 03, 2013, 21:12:29 PM
World's Biggest Lie has been exposed: Evil heart of the "global warming" hoax

Global Warming: The BIGGEST LIE Exposed

SitatI will never understand the kind of thinking behind a lie so big that it became an international fraud and swindle. I cannot understand why an international organization, the Intergovernmental Panel on Climate Change, (IPCC) operating under the umbrella of the United Nations, was permitted to issue reports of an imminent threat to the Earth, to mankind, that a freshman student of meteorology would know were false.

At long last the Big Lie of Global Warming has been totally exposed and we can thank The Heartland Institute, a free market think tank that has organized and hosted eight international Conferences on Climate Change since 2008 to expose the lies behind global warming—now called "climate change"—as it became clear that seventeen years of continuous cooling has put a Big Chill on this Big Lie.

Mere her: http://canadafreepress.com/index.php/article/58053#.Uk1jYnFEpMw.twitter

Enig i mye av det, men er det noen som skal krediteres foran andre er det Steve McIntyre...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

What happened to hurricane season? And why we should keep forecasting it...

As we wrap up September, there have been just two short-lived Category 1 hurricanes in the Atlantic. Yet seasonal forecasts predicted an extremely active season. What's going on?



http://www.washingtonpost.com/blogs/capital-weather-gang/wp/2013/09/30/what-happened-to-hurricane-season-and-why-we-should-keep-forecasting-it/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på oktober 05, 2013, 10:34:56 AM
As we wrap up September, there have been just two short-lived Category 1 hurricanes in the Atlantic. Yet seasonal forecasts predicted an extremely active season. What's going on?

Det er en demonstrasjon på at det er svært vanskelig å skille det som 'klimaforskere' driver med fra pseudovitenskap. Deres modeller har ingen evne til å prediktere med noen brukbar grad av pålitelighet på kort eller lang sikt.

Hvis folk slakker litt på sin autoritetstro og innser dette, er mye vunnet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jan Erik Ellingsen

Ny rapport gir større rom for tvil

http://www.aftenbladet.no/meninger/Ny-rapport-gir-storre-rom-for-tvil-3266498.html#.UlBYz7U4U2x

NIPCC rapporten omtalt i MSM Stavanger Aftenblad


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

Amatør1

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på oktober 05, 2013, 21:55:52 PM
Ny rapport gir større rom for tvil

http://www.aftenbladet.no/meninger/Ny-rapport-gir-storre-rom-for-tvil-3266498.html#.UlBYz7U4U2x

NIPCC rapporten omtalt i MSM Stavanger Aftenblad

Det er godt å se at det finnes folk som tenker selv her i landet. Ivar Sætre er et nytt navn for meg, men særdeles velkomment at han ytrer seg på denne måten. Det eneste jeg skulle ønsket mer i slike sammenhenger, var at man ikke lot seg suge med i dragsuget fra IPCC og diskutere "klimasensitivitet" i det uendelige. Da har man tapt, for menigmann leser ikke slikt. Dessuten er det et svært viktig prinsippspørsmål om CO2 har noen effekt i det hele tatt. Hvis vi hadde kunnet bli enige om at 'tilbakestråling' ikke kan varme opp jorda, så er implikasjonen at CO2 ikke har noen effekt. Da er snakket om 'klimasensitivitet' irrelevant, og argumentet overfor allmenheten er mye enklere og tydeligere.

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på oktober 05, 2013, 21:55:52 PM
Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

;D   ;D   ;D   ;D   ;D  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Man skal være litt forsiktig med David Archibald, men han har et innlegg på WUWT som angår oss i høyeste grad:

Norway's wheat production impacted by Climate Change



SitatNorway will cease to be an oil exporter by 2030.
Her tror jeg Archibald forregner seg en smule.

SitatThe country had attempted to placate the gods of climate with an expensive carbon capture project at the Mongstad refinery on the west coast. That foolish and self-indulgent project was abandoned on 20th September, 2013. With the funds that have been saved by that abandonment perhaps the Norwegian Government should go back to storing two years's worth of grain.
Bedre ide, Archibald!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Takk for at du la ut denne, Amatør1. Jeg så denne artikkelen på WUWT rett før jeg la meg, men var for trøtt til å gjøre noe med den.

Man kan plukke mye rart ut av en statistikk, men det stemmer at hveteavlingene har vært dårligere i Norge, spesielt de siste tre årene. Ut fra tradisjonelle hvetetyper, har ikke Norge vært et land der mathvete har vært særlig lett å dyrke, bare på noen steder. Derfor har vi også hatt stor import av hvetemel gjennom tidene. Jeg vokste opp i tiden etter krigen, og husker fremdeles "råranden" i brødet. Jeg antar at nyere hvetetyper har en annen type gluten, slik at bakverk hever bedre, for rårand-problemet er borte. (En ny type gluten kan muligens være en medvirkende årsak til cøliaki.)

For to år siden (og nå snakker jeg om Østlandet, der jeg bor, det er alltid variasjoner i et så langstrakt land som Norge) var høsten så våt at mye korn ble skjemmet, og endte opp som dyrefôr, dersom de i det hele tatt klarte å berge det. I fjor var vekstsesongen dårlig, og det var tidvis vått under innhøsting. I år kom våren altfor sent, og det var svært dårlig vekst i juni, noe som absolutt tok seg opp i juli, og det var et godt innhøstingsvær. Men fordi våren kom så sent, kunne ikke bøndene så vårhveten, så den har de lagret til neste år, mens de i stedet sådde havre og bygg, eller andre ting. Vårhveten er avhengig av en god start om våren. Derfor ble hveteavling til matbruk dårlig også i år. De eneste som var heldige med hveteavlinger i år, var de som sådde vinterhvete sist høst og klarte å unngå frostskader.

Det stemmer også at vårt kornlager er lagt ned, takket være Stoltenberg. Det var vel omtrent på det tidspunktet jeg begynte å tvile på hans vurderingsevne. Det er galskap å ikke ha et nødlager! I stedet lagde de et frølager av mange av verdens planter på Svalbard. Kanskje folk som Bill Gates og Stoltenberg var klar over risikoen man løper gjennom gjennom genmodifisering av frø/korn, og ville sikre sine egne etterkommere?

Dersom vi får en tidlig og god vår neste år, vil vi også få en sterk økning i hveteproduksjonen, for som sagt ligger det store lagre rundt om på gårdene. Sør-Sverige egner seg nok langt bedre for hveteproduksjon, dessuten har de en langt bedre selen-tilgang i jorda enn hva vi har i Norge.

Livet var enklere før i tiden. Da hadde man ikke ekstremvær eller klimakriser, man hadde uår, og noen ganger kunne uår oppstå flere år på rad - akkurat som nå. Dersom så dårlige dyrkingsvilkår som vi har hatt de tre siste somrene hadde oppstått for et par hundre år siden, ville vi snakket om hungersnød, noe som selvsagt oppsto fra år til annet. Da var det godt å spe brødet med litt bark.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Takk for den analysen, seoto. Jeg er ikke like "inside" når det gjelder korndyrking, så dette var jo en fin leksjon. Det lyder fornuftig på mine legmannsører, det du sier.

Archibald er nok allikevel en "løs kanon" som man må ta litt forsiktig i, og generelt dobbeltsjekke. Han er nok brukbar på intuisjon, men etterrettelighet er det litt verre med.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jan Erik Ellingsen

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på oktober 05, 2013, 21:55:52 PM
Ny rapport gir større rom for tvil

http://www.aftenbladet.no/meninger/Ny-rapport-gir-storre-rom-for-tvil-3266498.html#.UlBYz7U4U2x

NIPCC rapporten omtalt i MSM Stavanger Aftenblad


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

Bidrag i kommentarfeltet er velkomne :-)  (Husk at kommentarfeltet stenger mellom kl 23 og 06)

Er NIPCC rapporten kommentert i andre norske medier?


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

Spiren

Europe Risks Energy Crisis From Green Subsidies, CEOs Say

The heads of 10 of Europe's biggest utilities called on the European Union to overhaul its energy and climate policies and curb "Robin Hood" subsidies that sap the region's competitiveness.

Carbon Collapse

The collapse of the carbon price has made coal, the dirtiest source of power, also one of the cheapest. The switch to coal and requirements to buy renewable power have sapped the profitability of natural-gas-fired plants, leading to the widespread shutdown of combined-cycle gas turbine plants, which are among the cleanest.

http://www.bloomberg.com/news/2013-10-11/europe-risks-energy-crisis-from-green-subsidies-ceos-say.html

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Misguided energy policies have put Europe on a path to economic decline

DESPITE rising atmospheric carbon dioxide levels, global climate temperatures have remained flat for the past 15 years, if not a good deal longer. And the UN's Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) was last month forced to admit that its own climate models have grossly overestimated climate sensitivity to atmospheric CO2

But even former proponents are beginning to see the damage being caused. Dr Fritz Vahrenholt, a father of Germany's environmental movement and former head of the renewable energy division at utility company RWE, has joined the ranks of those now challenging this trend. In his new book, The Neglected Sun Precludes Catastrophe, he concludes that "renewable energies do have a big future, but not like this. It's been a runaway train and too expensive. We are putting [our] industry in jeopardy."

http://www.cityam.com/article/1381452108/misguided-energy-policies-have-put-europe-path-economic-decline#sthash.OpXgiRQF.dpuf
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.