Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

SitatBrian Sussman, author of Eco-Tyranny, interviews 6th grader at the Earth Day festival in Santa Cruz, California. With her proud mother standing by, the youngster says she has been taught in school that anthropogenic climate change is threatening the planet and that sometimes she thinks humans "shouldn't exist."

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

HAHA Ewer - godt funn!

CO2 som kuldemedium - fjerner effektivt oppvarming!

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Spiren

Dette er 3 avsnitt av den engelske vitenskapsserie "How to grow a planet. I avsnittet kommer det frem noen ting omkring CO2 og atmosfærens forandring gennom tiden.

Se ca. 10 min. inde i dokumentaren, her fortelles om tidligere tiders kulstof som kul, olie og gas i undergrunnen. I dokumentaren fortelles det, at en hel del CO2 (og dermed kul) også fins i kalkstein, der hovedsaklig består av Calciumkarbonat (CaCO3).

http://www.youtube.com/watch?v=1VNt0mwStZI
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Denne er interessant på mange måter, også med tanke på de syklusene som nevnes i andre tråder her på forumet for tiden.

Chiefio - More TSI variation and big UV variance

Dette er spennende, og publikasjonen er gratis å laste ned. Dere finner link i artikkelen til Chiefio. Jeg siterer ikke, så dere får klikke linken over. Eneste jeg legger ut er en graf:



Denne UV-grafen med historiske verdier ligner fælt på temperaturstatistikken fra Grønland, Karasjok og andre nordlige stasjoner.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

The UK Met Office long term Central England Temperature record has kept a continuous and consistent data set since the 1660s. It appears to be reliable and to have maintained its quality. It has not been adjusted as have so many other official temperature record.

http://notrickszone.com/2013/04/25/sudden-european-temperature-plunge-over-the-last-decade-are-we-on-the-brink-of-little-ice-age/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Meteorologen Joe Bastardis forudsigelse.

Saturday Summary April 20, 2013.

http://www.weatherbell.com/saturday-summary-april-20-2013
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Ewer Gladblakk.

#2211
Hadde i tankene og bytte til sommerdekk for en stund siden , omtrent på datoen da fristen på slikt går ut....en stakkar vil jo helst følge loven.
Men heldigvis fikk jeg med meg værmeldingen dagen før, og det ble spådd snø.....og snø ble det!

Fikk bytta til sommerdekk rett før sist helg....men i dag sludda det jammen til snøsørpa sto da jeg for sikkerhet skyld tok en nødprovianttur på butikken, før det la seg og jeg kansje snødde helt inn....gusjelov!

Fikk litt oppklarende oppklarering mht min egen forvirring da jeg søkte på nettnyhetene etter en forklaring på det plutselige kuldsjokket vi har opplevd et par dager nå....og det skyldes selvsagt en global menneskeskapt oppvarming i nordpolområdet....med hilsen good old Rasmus Benestad.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Ja, Ewer, vi kan kort og godt si at været er: glokaldt. Sånn må det være når varmen kan gå gjennom polisen

http://www.aftenposten.no/klima/Den-iskalde-varen-i-Norge-kan-skyldes-oppvarmingen-i-Arktis-7180181.html

Ideen er Benestads:

SitatSkyldes varmere Arktis

- Betyr dette at den kalde våren skyldes oppvarmingen i Arktis?

- Ja, mye tyder på det. Men det er mange ubesvarte spørsmål. Akkurat nå er jo store deler av Polhavet tilfrosset, og det taler mot teorien. Men isen er tynn. Kanskje lekker varme ut likevel.

Alternativ thermodynamikk eller thermodynamitt?   ;)      ;D      8)

Ewer Gladblakk.

He-he, Ebye! ;)
Kansje "Beinestad" har tatt snarveien igjennom den ltt fjerne polisen på veien til målet sitt...?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Spiren

Denne fremragende gennemgang, kan fint oversættes til norsk.
Og burde være LÆSEPLIGTIG FOR ALLE.  8)

Klimafrygtens politiske historie.

http://www.180grader.dk/Politik/klimafrygtens-politiske-historie
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Obelix

Spiren, leseplikten utført!
Veldig fin og informativ artikkel. Takk for at du deler den med oss  :)

Desverre så er det slik som beskrevet i artikkelen. Klimasaken er kun et vertøy "Big Money" og deres nyttige (og betalte  - billig, sikkert)  politikere bruker for å bedre sin egen lønnsomhet. Det er for dem kun en positiv side-effekt at de opportunistiske "vannmelonene" agerer som deres nyttige idioter.

Desverre finnes denne idiotiske politikken i mange land, også her i Norge, jamfør stupiditeten med de såkalte "Grønne sertifikatene".
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Takk for den linken, Spiren. Vi får krysse fingrene for at det snart kan bli mulig å få flere til å forstå hva som ligger bak. Problemet er illsinte folk på veien fram til erkjennelse.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Spiren på mai 01, 2013, 09:39:22 AM
Denne fremragende gennemgang, kan fint oversættes til norsk.
Og burde være LÆSEPLIGTIG FOR ALLE.  8)

Klimafrygtens politiske historie.

http://www.180grader.dk/Politik/klimafrygtens-politiske-historie

Rett og slett glitrende! Og i tillegg morsomt formulert!

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Stanic

Sjåfjells anklager mot Klimarealistene ble slått stort opp på midtsiden i Universitas samme dag som Salby holdt foredrag i auditoriet hos Sjåfjell. Dessverre fikk hun ikke med seg foredraget til tross for at hun var blitt invitert.
I nettutgaven til Universitas finner det nå sted en debatt med Sjåfjell. Tråden har vært litt skjemmet av et bekymret internasjonalt troll og Carbomontanus alias Kolberg, men det er jo positivt at Sjåfjell svarer selvom hun har blitt nødt til å foreta noen avledningsmanøvere: http://universitas.no/nyhet/58264/klimarealister-skaper-bekymring#12868

ebye

Flott plukket opp og sendt ut, Stanic.

På en eller annen måte må det jo snart bli et generaloppgjør med Concerned Scientists Norway (CSN) , CICERO/Bjerknes (C&B) og yppersteværvasleren Rasmus Benestad (RB).

CSN prøver å kneble vitenskapelig debatt på Universitetet, C&B prøver å kneble avskaffelse av indoktrinering om klima i skoleverket og RB vil ha en åpen granskningn av de annerledestenkerne.

Hvorfor er ikke "jeg vite best"-erne fornøyd med det Galileo Galilei stod for? Hvorfor skal de utføre pliktøvelen, og "Go to the Scaffold"?

Det uopplyste enfoldet har gått ut på dato, nå er det det opplyste mangfoldet som gjelder.