Klimapsykologi

Startet av ebye, september 29, 2012, 18:09:37 PM

« forrige - neste »

ebye

Meget grundig detektivarbeid, Amatør1. Jeg blir faktisk målløs, måpende og litt satt ut av dette nettverkede samrøre. Jeg ønsker meg en Erling Borgen, med boksehandsker på, eller et nytt klimakritisk Brennpunkt.

Både forskning.no og Dagsavisen, samt ABCNyheter ville være egnede medier for dette oppslaget. Jeg ser for meg to fortløpende oppslag, ett om harmoniseringene til James Hansen/GISS, og ett om samrøret du har nøstet opp her, Amatør1. Jeg gleder meg til å lese om dette.    ;D     ;)     8)

BorisA

Har noen fått noe som helst tilbakemelding på mailene sendt til Brennpunkt-redaksjonen og journalist Meland i VG?
Eller feiger de ut i klimasaken?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på september 30, 2012, 10:20:40 AM
Har noen fått noe som helst tilbakemelding på mailene sendt til Brennpunkt-redaksjonen og journalist Meland i VG?
Eller feiger de ut i klimasaken?

Fikk standardsvaret som går på auto. Brennpunkt takker for tips...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det som sterkere og sterkere har kommet fram i senere tid, er alarmistenes dype ønske om å få slutt på demokrati og i stedet innsette diktatur. De forstår at det er den eneste veien til å oppnå sine mål. Av en eller annen grunn kan det virke som om de tror at de, gjennom sin hjernevaskede psykotiske lydighet skal bli blant de utvalgte ved sin "frelsers" bord. Ha-ha! For noen overraskelser som venter på dem ;) De forstår ikke at de bare er lavtstående verktøy på produksjonslinjen. Noen av dem begynner heldigvis å falle for egne grep, som Gleick, Norgaard, Lewandowsky, osv., osv.

Så langt har vi som opponenter til AWG-hysteriet til en viss grad kunnet ta igjen, takket være Internett. Men blir ytringsfriheten tatt fra oss også her, slik det kan virke som om Forskningsrådet gjennom bl.a. forskning.no ser ut for å ønske, ja, da må vi vel tilbake til pamplettene. Slik John Wilkes gjorde på 1700-tallet:

Tyrants always want to silence the critics

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Foreløpig ser vel ikke situasjonen så dramatisk alvorlig ut, seoto?

Det er da stadig godt mål på fribordet? Internasjonalt har vi WUWT og f. eks. Climate Audit. Her hjemme har i Dagsavisen Nye meninger og ABCNyheter. Kritisk blir dette dersom innlegg blir stoppet i Dagsavisen og ABCNyheter.

Personlige blogger i Norge er nok ikke noen kioskveltare i denne sammenheng.   8)

Telehiv

Amatør1, takk for interessant graving!

Må si jeg ble overrasket at det er så åpenbare og faglig lavmoralske koblinger mellom norsk offentlighet og disse utenlandske røverforetakene.
Tiden må nærme seg med stormskritt for en offentlig gransking av de norske, statsfinansierte klimaalarmistinsitusjonene og hva som egentlig foregår bak klimateppet av avtalt spill.

Keep on digging!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: ebye på september 30, 2012, 10:12:39 AM
Meget grundig detektivarbeid, Amatør1. Jeg blir faktisk målløs, måpende og litt satt ut av dette nettverkede samrøre. Jeg ønsker meg en Erling Borgen, med boksehandsker på, eller et nytt klimakritisk Brennpunkt.

Både forskning.no og Dagsavisen, samt ABCNyheter ville være egnede medier for dette oppslaget. Jeg ser for meg to fortløpende oppslag, ett om harmoniseringene til James Hansen/GISS, og ett om samrøret du har nøstet opp her, Amatør1. Jeg gleder meg til å lese om dette.    ;D     ;)     8)

Jeg har bare listet opp hva andre har beskrevet. Dette er åpenbart for den som vil se. Men våre politikere vil ikke.

Og nei, jeg tror ikke forskning.no er et egnet medium for et oppslag om forskning.no's samrøre med alarmistene representert ved Lewandowsky/Cook.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 30, 2012, 10:21:47 AM
Sitat fra: BorisA på september 30, 2012, 10:20:40 AM
Har noen fått noe som helst tilbakemelding på mailene sendt til Brennpunkt-redaksjonen og journalist Meland i VG?
Eller feiger de ut i klimasaken?

Fikk standardsvaret som går på auto. Brennpunkt takker for tips...

Jeg fikk ikke noe svar fra VG-journalisten.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 30, 2012, 10:43:52 AM
Det som sterkere og sterkere har kommet fram i senere tid, er alarmistenes dype ønske om å få slutt på demokrati og i stedet innsette diktatur. De forstår at det er den eneste veien til å oppnå sine mål.

Her er du ved kjernen. Målene kjenner vi (les Agenda21), og det er helt på høyde med Pol Pot.

Merk at dette ikke er teori. Alle oppfordres til å sette seg inn i hva dette er, og sammenligne med hva dagens politikere gjennomfører fra dag til dag. Om det ikke stoppes er vi tilbake i middelalderen om noen år (ja, jeg innser at det er en smule alarmistisk).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Når man ser disse stadig bevisene på samrøre mellom nasjonale og overnasjonale offentlige organer og de "faglige" argumentene de systematisk fores med av det faste knippet av alarmiststyrt lobbyforskning, blir det mer forståelig at det har vært mulig å opprettholde myten om "konsensus" i klimaforskningen så lenge - dvs. lenge etter at hele det sentrale premissgrunnlaget er falsifisert.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

#25
Sitat fra: Telehiv på september 30, 2012, 10:54:52 AM
Amatør1, takk for interessant graving!

Må si jeg ble overrasket at det er så åpenbare og faglig lavmoralske koblinger mellom norsk offentlighet og disse utenlandske røverforetakene.
Tiden må nærme seg med stormskritt for en offentlig gransking av de norske, statsfinansierte klimaalarmistinsitusjonene og hva som egentlig foregår bak klimateppet av avtalt spill.

Keep on digging!

Tele, takk for oppmuntrende kommentar, det betyr mye!

Ja, alt peker i retning av aktive koblinger mellom de avkledde utenlandske røverforetakene og våre hjemlige røverforetak som hittil ikke er tilstrekkelig avkledd.

Jeg støtter 100% kravet om en offentlig granskning slik du beskriver, under forutsetning av at granskningskommisjonen har likeverdig representasjon fra skeptiker-hold som fra den andre siden. En hvitvasking av Oxburgh-type vil være en kriminell handling, men ikke desto mindre sannsynlig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Amatør1 på september 30, 2012, 10:56:22 AM
Sitat fra: ebye på september 30, 2012, 10:12:39 AM
Meget grundig detektivarbeid, Amatør1. Jeg blir faktisk målløs, måpende og litt satt ut av dette nettverkede samrøre. Jeg ønsker meg en Erling Borgen, med boksehandsker på, eller et nytt klimakritisk Brennpunkt.

Både forskning.no og Dagsavisen, samt ABCNyheter ville være egnede medier for dette oppslaget. Jeg ser for meg to fortløpende oppslag, ett om harmoniseringene til James Hansen/GISS, og ett om samrøret du har nøstet opp her, Amatør1. Jeg gleder meg til å lese om dette.    ;D     ;)     8)

Jeg har bare listet opp hva andre har beskrevet. Dette er åpenbart for den som vil se. Men våre politikere vil ikke.

Og nei, jeg tror ikke forskning.no er et egnet medium for et oppslag om forskning.no's samrøre med alarmistene representert ved Lewandowsky/Cook.
En er selvfølgelig ikke garantert at innlegg av denne type taes inn. Men, små informasjonsbiter om at innlegg ikke er tatt inn her og der kan ha betydning i en opprulling.

Et eksempel er den gangen KLIMA (CICERO) ikke ville ha belyst misbruk av tobakkskampen ved sammenlikning med klimakampen. TU så poenget med avvisningen

Cicero desinformerer om tobakk og klima

http://www.climometrics.org/klimatob.pdf

En liten "bite" i det store puslespillet.    8)

Amatør1

Et tilleggspoeng i listen over fakta ang. disse røverorganisasjonene.

Er Cook og Lewandowsky ekstremister som utnytter autoriteten til UWA (University of Western Australia), eller er deres virksomhet sanksjonert av UWA?

Her er UWAs offisielle respons på en klage ang. hans totalt avkledde "NASA faced the moon landing-Therefore (Climate) Science is a Hoax: An anatomy of the Motivated Rejection of Science"
(uthevningene er mine)

Reply from University of Western Australia Re Lewandowsky

SitatDear Mike

Thank you for your recent contact regarding your concerns about the paper "NASA faced the moon landing-Therefore (Climate) Science is a Hoax: An anatomy of the Motivated Rejection of Science" by Lewandowsky, S., Oberauer, K., & Gignac, C. E. (in press, Psychological Science).

Your complaint was received and managed consistent with the University Policy on: Public Complaints.  Information about the policy and the associated can be found at: http://www.complaints.uwa.edu.au/home/general#Whatis

As a member of the University Executive and the Deputy Vice-Chancellor (Research), the matters were referred to me for consideration.  I have completed my review and find that:

1. The focus of Professor Lewandowsky's research relates directly to his interest and expertise in scepticism and the updating of memory.  As such, the topic of this paper of is well within his remit and consistent with the University's Code of Ethics and in particular the academic freedom of staff;

2. The research was undertaken in a manner compliant with the University's strict Human Ethics approval;

3. A review of all correspondence to the blog sites was undertaken confirming the contact with blog sites;

4. In considering the release of the names of the blog sites that did not respond to Prof Lewandowsky's initial request, it is noted that Prof Lewandowsky was concerned that he would breach research ethics by releasing the names.  Following receipt of legal advice, Prof Lewandowsky has now released the names of the blog sites; and

5. The paper has been peer-reviewed and accepted in a high quality, international journal.

Academic freedom is recognised and protected by this University as essential to the proper conduct of teaching, research and scholarship.  Freedom of intellectual thought and enquiry and the open exchange of ideas and evidence are a University core value. It is the University's expectation that all academic and research staff are guided by a commitment to freedom of inquiry and exercise their traditional rights to examine social values and to criticise and challenge the belief structures of society in the spirit of a responsible and honest search for knowledge and its dissemination.

The University recognises your right to express your concern and I believe that we have appropriately considered the matters you have raised.

Regards

Professor Robyn Owens
Deputy Vice-Chancellor (Research)
The University of Western Australia, M460
35 Stirling Highway, Crawley WA 6009
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Ytterligere et punkt som dokumenterer den nære forbindelsen mellom Lewandowsky og John Cook (SkepticalScience), de har nylig skrevet følgende paper sammen:


Misinformation and its Correction: Continued Influence and Successful Debiasing

Stephan Lewandowsky and Ullrich K. H. Ecker
University of Western Australia
Colleen Seifert and Norbert Schwarz
University of Michigan
and
John Cook
University of Queensland and University of Western Australia


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

#29
Litt mer søking avslører at skepticalscience.com inneholder sider på norsk, oversatt av Bjarne Mikael Torkveen.

Litt mer søking påviser at Torkveen var student ved Universitetet i Oslo, høsten 2010

En av øvingsoppgavene http://folk.uio.no/terjebe/GEF1100/H10/oblig1/Oblig1_Oppgave_H10.pdf

Fagbeskrivelse http://www.uio.no/studier/emner/matnat/geofag/GEF1100/index.xml
"Den globale energibalansen, energitransport i atmosfæren og havet, drivhuseffekten. Solstråling, varmestråling, betydning av gasser og skyer. Bakkens energibalanse, vannets kretsløp. Luftstrømmer og havstrømmer, El Niño-fenomenet."

Foreleseren ser ut til å være Terje Berntsen. Et søk på ham påviser en ny organisasjon jeg hittil har til gode å høre om, og der Bertsen figurerer: resclim.no

Hva pokker er resclim?

http://www.resclim.no/
This is Resclim

"The Norwegian Research School in Climate Dynamics (ResClim) is a national training environment for PhD candidates in climate dynamics. The aim is to give PhD candidates in-depth knowledge in their specific study field within climate research, trans-disciplinary knowledge in the dynamics of the entire climate system, insight into the political and societal impacts of climate change, and the necessary skills to play an active role in appropriately predicting, mitigating, and adapting to climatic and environmental change.

ResClim is a project with 10 national partners and 7 international collaborators and is lead from Geophysical Institute, University of Bergen."



Eksempel på hva resclim driver med, et kurs:

Communication and media 2012

"This course will consist of both theory and practical training where you will learn more about how to deal with the press to communicate your science and also create some awareness around communication in general.

The course will be given by Katrine Adair (Medialøven) and Caroline Trautwein (University of Hamburg), and the week will be split between these two."


Ok, nok en aktivist- og propaganda-organisasjon.

OPPDATERING: Me detaljer om kurset over her

"Practicalities:

The course will be held in one of the meeting rooms in Kalfaret Brygghus in Bergen. In addition we plan one session at the Geophysical Institute.

ResClim will cover travel and stay for students outside Bergen."

Det er jo praktisk, hvem betaler?

Les også om Katrine Adair "After an eleven-year career with the Norwegian Broadcasting Corporation (NRK), she established Medialøven more than 15 years ago. Thousands of people, including researchers from UiB, UiO, NHH, UiT, UNI and NIVA have benefitted from her media training workshops."

Tviler ikke.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to