Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på desember 03, 2013, 23:08:42 PM
Sitat fra: Bebben på desember 03, 2013, 22:49:50 PM
Jeg har merket kommentaren til "TomEver" som "upassende". Så får vi se.

Det du forteller er ikke noe annet enn hva vi har lært oss å forvente fra samtlige representanter fra MSM. At Dagbladet er likedan er ingen overraskelse. Alle som deltar i slike debatter bør forutsette denne type offentlig mobbing (for det er jo det det er), og vurdere å ta kopi hver eneste gang (en grei metode er vhja. pluginen UnMHT til FireFox).

Å apellere til moderator i en slik sammenheng er å forutsette at vi lever i et sivilisert samfunn  :-X

Ingen ting har skjedd, så jeg la inn et nytt svar, denne gang med ordrett kopi:

SitatKlimapanelets egen graf viser at modellene har bommet.
Det er verken "svindel" eller "løgn", men solid underbygd av Steve McIntyre.

Så får vi se.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Og så - ut av det blå - dukket kommentaren opp igjen, denne gang med svar fra selvsamme [/s]TomEver.

Vet sant å si ikke hvordan dette virker, eller hvorfor det skulle ta timevis før kommentaren min dukket opp. (Jeg har oppdatert siden flere ganger i mellomtiden.)

Antakelig har det noe med Disqus-systemet å gjøre. I så fall er det for dårlig.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

He - kommentarene mine forsvinner - dukker opp igjen - og forsvinner igjen over en lav sko!

Snurrig system. Tror jeg tar en liten Larsen og en stor snork. God natt.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

P. Tuvnes

Sol og skyer forklarer alt!

Fra NoTricksZone:

IPCC Finds The Important Natural Climate Driver – Solar Surface Radiation Intensity – But Then Ignores It!

- See more at:
http://notrickszone.com/2013/12/01/ipcc-finds-the-important-natural-climate-driver-solar-surface-radiation-intensity-but-then-ignores-and-buries-it/#sthash.OV3pcKsP.dpuf

Jostemikk

Det er fint at Brekke både orker (etter år med hets) og får muligheten til å uttale seg om sol/klima-forbindelser på Forskning.no, og for de interesserte er det bare å klikke her for å lese hele saken.

Jeg undres litt over en av uttalelsene til Brekke, men legger til at man i slikt presentert stoff ikke får muligheten til å omtale alt i detalj.

SitatMen klimamodellen har ikke klart å fange opp temperaturendringen på jorda de siste 15 år, sier Brekke.

De siste 15 år? Klimamodellene kan aldri ha klart fange opp jordens temperaturendringer. Det ligger i sakens natur. Har de vært gale for de siste 15 år, må de ha vært gale for ethvert tidsaspekt de er ment å dekke, fordi klima- og fysikkforståelsen lagt til grunn er gal. Var den ikke det, ville modellene truffet for de siste 15 år.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: P. Tuvnes på desember 04, 2013, 12:46:20 PM
Sol og skyer forklarer alt!

Fra NoTricksZone:

IPCC Finds The Important Natural Climate Driver – Solar Surface Radiation Intensity – But Then Ignores It!

- See more at:
http://notrickszone.com/2013/12/01/ipcc-finds-the-important-natural-climate-driver-solar-surface-radiation-intensity-but-then-ignores-and-buries-it/#sthash.OV3pcKsP.dpuf

Sol og skyer. Radiatoren og persiennene. Høna eller egget. Kanskje radiatoren (sola) også kontrollerer persiennene (skyene)? Utslaget vil i alle tilfelle være størst over de tropiske havområdene, og dette minner meg på en debattant på WUWT jeg ikke husker navnet på, samt noe Okular og jeg selv har nevnt noen ganger. Det er fullt mulig at jorda totalt taper energi samtidig som den globale temperaturen ikke synker. Den kan til og med stige. Økt solinnstråling i tropiske farvann fører til økt oppvarming. Denne økte oppvarmingen fører til en enda sterkere varmetransport nord- og sydover, særlig nordover. Det skal mindre w/m2 til for å øke temperaturen med en grad eller to på Svalbard enn i tropiske områder.

Så skal vi heller ikke glemme at det så absolutt ikke er bevist noen "global" oppvarming de siste 80 år. Får å få til en slik oppvarming har de vært avhengige av å gjennomføre juksteringer etter juksteringer. Og det er jo det de har fått lønnen sin for, er det ikke? Å bevise en global oppvarming, og at den er menneskeskapt? Det siste har de rett i...

Dette minner meg om noe jeg leste i en kommentar på WUWT i dag. Det dreier seg om en vits i forbindelse med kommunismen. The future is certain, it is only the past that is unpredictable.

Når mainstream akademia tar på seg oppgaven med å være revisjonister er det all mulig grunn til å være skeptisk, for det er som regel et maktpolitisk spill i kulissene som trekker i trådene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Sitat fra: Jostemikk på desember 04, 2013, 13:07:45 PM
Dette minner meg om noe jeg leste i en kommentar på WUWT i dag. Det dreier seg om en vits i forbindelse med kommunismen. The future is certain, it is only the past that is unpredictable..

Vidunderlig sitat!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

stjakobs

Jeg kan ikke erindre at link til denne videoen har vært lagt ut:

https://www.youtube.com/watch?v=C35pasCr6KI
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på desember 07, 2013, 23:45:58 PM
Jeg kan ikke erindre at link til denne videoen har vært lagt ut:

https://www.youtube.com/watch?v=C35pasCr6KI

Den har seoto lagt ut i sin samleside for klimarelaterte filmer på Yotube, men det gjør jo ikke noe å minne om den igjen.

Nok en gang tipser jeg om denne linken på hjemmesiden vår. Dere finner den oppe på venstre side. :)

http://klimaforskning.com/index.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på oktober 20, 2013, 18:08:37 PM
Sitat fra: seoto på oktober 20, 2013, 16:45:32 PM
Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)

Takk. Tvert imot er det moderatorsjefen selv som er usaklig og som "bevisst sprer usannheter" for å bruke hans egen terminologi. Det kvalifiserer ifølge hans egen praksis til permanent utestengelse fra VGD  :o 

Jeg lurer på om han kanskje har blitt permanent utestengt nå?  ;D

Sitat
VG søker debattansvarlig

06.12.13 14:19

VG søker debattansvarlig

VG søker personen som kan styre samfunnsdebatten på alle våre plattformer. VG er et heldigitalt mediehus. Vår nye debattansvarlige må ha erfaring fra digital publisering, og grundig kjennskap til utviklingen i dagens mediebilde. Debattstoffet i VG skal skape engasjement og debatt. En viktig del av jobben blir å videreutvikle samfunnsdebatten på nye og etablerte digitale medier. Vår nye debattansvarlige får også ansvar for debattstoffet i VGs papirutgave.

Du må ha erfaring fra redigering og publisering av kronikker og debattinnlegg. Du må også ha inngående kunnskap om politikk og samfunn, samt sikker språksans. VGs debattstoff skal være aktuelt og engasjerende for alle VGs lesere.

Stillingen er plassert i VGs avdeling for Kommentar & Debatt. Det er en fast stilling. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

http://bitly.com/debattansvarligvg
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: stjakobs på desember 07, 2013, 23:45:58 PM
Jeg kan ikke erindre at link til denne videoen har vært lagt ut:

https://www.youtube.com/watch?v=C35pasCr6KI

Takk for linken, stjakobs :) Jeg var så trøtt da jeg så din link, at jeg bare la videoen til i min Youtube-liste og gikk og la meg. Nå har jeg skjøvet videoen øverst i "Klimavideoer".

Og takk til Jostemikk som minner om at vi har videolister på http://klimaforskning.com/
Jeg setter stor pris på å bli gjort oppmerksom på viktige og nye videoer :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på desember 08, 2013, 09:22:01 AM
Sitat fra: stjakobs på desember 07, 2013, 23:45:58 PM
Jeg kan ikke erindre at link til denne videoen har vært lagt ut:

https://www.youtube.com/watch?v=C35pasCr6KI

Takk for linken, stjakobs :) Jeg var så trøtt da jeg så din link, at jeg bare la videoen til i min Youtube-liste og gikk og la meg. Nå har jeg skjøvet videoen øverst i "Klimavideoer".

Det forklarer saken, og stjakobs hadde rett!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på desember 08, 2013, 00:54:27 AM
Sitat fra: Amatør1 på oktober 20, 2013, 18:08:37 PM
Sitat fra: seoto på oktober 20, 2013, 16:45:32 PM
Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)

Takk. Tvert imot er det moderatorsjefen selv som er usaklig og som "bevisst sprer usannheter" for å bruke hans egen terminologi. Det kvalifiserer ifølge hans egen praksis til permanent utestengelse fra VGD  :o 

Jeg lurer på om han kanskje har blitt permanent utestengt nå?  ;D

Sitat
VG søker debattansvarlig

06.12.13 14:19

VG søker debattansvarlig

VG søker personen som kan styre samfunnsdebatten på alle våre plattformer. VG er et heldigitalt mediehus. Vår nye debattansvarlige må ha erfaring fra digital publisering, og grundig kjennskap til utviklingen i dagens mediebilde. Debattstoffet i VG skal skape engasjement og debatt. En viktig del av jobben blir å videreutvikle samfunnsdebatten på nye og etablerte digitale medier. Vår nye debattansvarlige får også ansvar for debattstoffet i VGs papirutgave.

Du må ha erfaring fra redigering og publisering av kronikker og debattinnlegg. Du må også ha inngående kunnskap om politikk og samfunn, samt sikker språksans. VGs debattstoff skal være aktuelt og engasjerende for alle VGs lesere.

Stillingen er plassert i VGs avdeling for Kommentar & Debatt. Det er en fast stilling. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

http://bitly.com/debattansvarligvg

Det kan sannelig virke som at han selv fikk smake på VGs sensur. Kanskje han fikk sparken fordi han var for raus mot skeptikerne...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2013, 11:02:20 AM
Sitat fra: Amatør1 på desember 08, 2013, 00:54:27 AM
Sitat fra: Amatør1 på oktober 20, 2013, 18:08:37 PM
Sitat fra: seoto på oktober 20, 2013, 16:45:32 PM
Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)

Takk. Tvert imot er det moderatorsjefen selv som er usaklig og som "bevisst sprer usannheter" for å bruke hans egen terminologi. Det kvalifiserer ifølge hans egen praksis til permanent utestengelse fra VGD  :o 

Jeg lurer på om han kanskje har blitt permanent utestengt nå?  ;D

Sitat
VG søker debattansvarlig

06.12.13 14:19

VG søker debattansvarlig

VG søker personen som kan styre samfunnsdebatten på alle våre plattformer. VG er et heldigitalt mediehus. Vår nye debattansvarlige må ha erfaring fra digital publisering, og grundig kjennskap til utviklingen i dagens mediebilde. Debattstoffet i VG skal skape engasjement og debatt. En viktig del av jobben blir å videreutvikle samfunnsdebatten på nye og etablerte digitale medier. Vår nye debattansvarlige får også ansvar for debattstoffet i VGs papirutgave.

Du må ha erfaring fra redigering og publisering av kronikker og debattinnlegg. Du må også ha inngående kunnskap om politikk og samfunn, samt sikker språksans. VGs debattstoff skal være aktuelt og engasjerende for alle VGs lesere.

Stillingen er plassert i VGs avdeling for Kommentar & Debatt. Det er en fast stilling. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

http://bitly.com/debattansvarligvg

Det kan sannelig virke som at han selv fikk smake på VGs sensur. Kanskje han fikk sparken fordi han var for raus mot skeptikerne...
Kanskje han fikk sparken for å ha sparket Goddard ut av vgd?
I så fall er vel  Goddard snart tilbake !?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på desember 08, 2013, 14:21:16 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2013, 11:02:20 AM

Det kan sannelig virke som at han selv fikk smake på VGs sensur. Kanskje han fikk sparken fordi han var for raus mot skeptikerne...
Kanskje han fikk sparken for å ha sparket Goddard ut av vgd?
I så fall er vel  Goddard snart tilbake !?

Kanskje, kanskje ikke. Jeg har lest litt på VGD-linken nå, og de hevder iherdig at dette som utlyses er noe annet enn moderatorsjefens jobb.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to