Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

En av de mest bedrøvelige ting "kampen mot terror" har ført til er at vi nå opplever et fullstendig overvåkingsamfunn. Noen har sørget for å skaffe seg fullstendig dominerende makt. Den framtiden bevisste mennesker lenge har fryktet er nå, ikke noe vi frykter kan skje.

Aftenposten - Retten godkjente telefonovervåking av millioner av amerikanere

SitatGuardian har fått tak i en hemmelig rettskjennelse som viser at retten har har godkjent massiv overvåking av amerikanere som er kunder hos Verizon

Det er det nasjonale sikkerhetsbyrået NSA samt FBI som har bedt om tillatelse til overvåkingen, og har fått godkjent den, skriver Guardian.

Rettskjennelsen har gitt operatøren Verizon pålegg om å gi NSA informasjon om alle telefonsamtaler som ligger lagret i deres system. Det gjelder både innenriksamtaler i USA og samtaler mellom USA og andre land. Innholdet av samtaler skal ikke lagres.

Denne overvåkningen er altså ikke rettet mot enkeltpersoner som er mistenkt for noe, men det holder at du er amerikansk kunde hos Verizon for at du skal bli overvåket. Verizon har millioner av kunder i USA.

...

Guardian har kontaktet både NSA, Det hvite hus og det amerikanske justisdepartementet, men alle nektet å kommentere saken.

Heller ikke Verizon, som ifølge rettskjennelsen ikke har lov til å gi noe informasjon til offentligheten om at rettskjennelsen i det hele tatt eksisterer, vil si noe.

Så hvorfor overvåkingen av telefonbrukerne skjer og hvorfor, eventuelt om, det bare er Verizon som omfattes av dette, er foreløpig ukjent.

Noen av kommentarene under artikkelen er bevis på at det finnes våkne mennesker også i vårt land. Hvorfor har ikke alle de som i mange år har forsøkt advare mot denne utviklingen blitt hørt?

SitatVegard Pettersen

Storebror ikke bare ser deg i din egen stue og din egen arbeidsplass, men følger også hvert skritt du tar og alle du er i nærheten av og kommuniserer med på internett og over telefon til enhver tid.

George Orwell hadde snudd seg så mye i graven om han hadde visst at vi benyttet Nineteeneightyfour som en nybegynner-instruksjonsmanual, at vi kunne ha montert en magnet på ham og en spole i kista så hadde vi hatt en perpetum mobile

SitatStardust

War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength

-George Orwell

SitatGuest

De skjuler spionsatellitter som miljøtiltak

Nye tyske spionsatellitter kan overvåke ethvert sted på kloden flere ganger daglig, også under jorden. Utad er det omstridte og hemmelige prosjektet skjult som et kommersielt foretak

http://www.aftenposten.no/nyhe...

Norge er helt avhengig av å få informasjon fra disse satelittene
http://www.aftenposten.no/nyhe...

Satellitter er det beste, mest omfattende, instrument for å skaffe seg etterretning. Alle vil gjerne ha tilgang på god informasjon, også norske myndigheter. Den informasjonen som satellitter kan skaffe, handler jo om mer enn bare å ta bilder. De kan for eksempel snappe opp elektronisk informasjon, sier Riste.

så hit går klimakvotepengene rett inn i overvåking av oss selv

SitatDostoevsky

Til han som nettopp sammenlignet dette med Sovjet og som så sin kommentar bli rensket vekk:

Bekrefter dette.

Jeg, som er født og oppvokst i Sovjet på 80-tallet, har et grunnlag til å sammenligne disse to verdener. Og jeg kan bare si at utviklingen i store deler av vestlig verden i dag (gradvis tap av friheter, mer overvåkning, omfattende propagandaapparat i media og større grad av sensur), er langt verre enn hvordan det var i Unionen på 80-tallet.

Men det er selvsagt vinneren (vesten) som skriver historie. Og når man skriver historie, gjentar man en ting mange nok ganger helt til det blir en sannhet.

Men 2 ting er sikkert:

1. Basert på sammenligningsgrunnlaget mitt, ville jeg heller ha bodd i USSR for 30 år sida, enn i dagens USA og enkelte land i vest-Europa, uten tvil.

2. fortsetter utviklingen her i vesten slik den gjør i dag, kommer vi til å se flere og flere som vil rømme herfra i fremtiden. Ikke bare av økonomiske årsaker, men også av politiske.

SitatTerje Hoel

Du vet du lever i et diktatur når alle blir overvåket.

Sitatdizcuz

' The minute you hear 'freedom' and 'democracy', watch out... because in a truly free nation, no one has to tell you you're free." - Jacque Fresco

Det går an å lure på hvor mye demokrati og frihet vi egentlig har, når man til stadighet må minnes på at det virkelig er det det er?

Det siste sitatet nevner noe vi flere ganger har tatt opp her på Klimaforskning. Seoto har skrevet om Jens Stoltenbergs Mer åpenhet, mer demokrati i den forbindelse at det er mistenkelig at han må forsøke gjenta et slik mantra. Som man alltid ser når politikere åpner munnen, så juger de. Det motsatte er som regel sant. Som en i debatten skrev da han siterte George Orwell:

War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength


Her er fra VG.

VG - Massiv overvåking av telefontrafikk i USA

Sitat

MULIG SKANDALE: Den militære etterretningstjenesten NSA har skaffet seg informasjon om telefontrafikken til millioner av Verizon-kunder i USA,
ifølge avsløringer i den britiske avisa The Guardian. Foto: Rick Wilking / Reuters / NTB scanpix

Millioner av amerikaneres telefontrafikk overvåkes av den militære etterretningsorganisasjonen NSA, skriver The Guardian.

USA

Avsløringen vekker sterke reaksjoner, men Det hvite hus forsvarer tiltaket.
The Guardian har fått tak i en hemmelige rettskjennelse fra april som viser at NSA har fått tilgang til informasjon om all telefontrafikk hos telefon- og bredbåndsleverandøren Verizon.

Selskapet er en av de største leverandørene av telefoni i USA.

I rettskjennelsen kreves det at Verizon på daglig basis må gi NSA informasjon om alle telefonsamtaler selskapet har i sitt system, både innenlands- og utenlandssamtaler.

«Orwellsk»

The Guardian skriver at det er første gang under Barack Obamas tid som president at det avdekkes at millioner av amerikanske borgere vilkårlig blir overvåket, enten de er mistenkt for noe straffbart eller ikke.

Legg spesielt merke til Avsløringen vekker sterke reaksjoner, men Det hvite hus forsvarer tiltaket.

VG kaller det "Orwellsk", men det er ingen grunn til å putte det i anførselstegn. Nå må alle få øynene opp for hva som har skjedd de siste årene. Hadde jeg orket nå, så skulle jeg lagt ut en del opplysninger om myndighetenes terror mot befolkningen i forbindelse med Bostonsaken, men det får bli en annen gang. Jeg oppfordrer imidlertid alle til å skaffe seg kunnskap om det som har skjedd, slik at dere er litt forberedt den dagen jeg eventuelt kommer med stoff om saken. Myndighetene og E-tjenestene i USA er villige til å gjøre hva som helst for å overvåke, avvæpne, og terrorisere egne lands innbyggere. I slutten av dette innlegget skal dere få se et eksempel på at det samme også er i ferd med å skje i Norge.

Tallbloke - Obama's Spooks "quite literally can watch your ideas form as you type"

SitatFrom Politico

By Dylan Dybers

The Washington Post has published a remarkable report showing that the National Security Agency and the Federal Bureau of Investigation have been monitoring the central servers of major Internet companies — Microsoft, Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, AOL, Skype, YouTube and Apple — and "extracting audio, video, photographs, e-mails, documents and connection logs that enable analysts to track a person's movements and contacts over time."


Why did a government source leak information of this program, dubbed "PRISM," to the Post? What follows is perhaps the most chilling paragraph I've read to date about U.S. government surveillance:

SitatFirsthand experience with these systems, and horror at their capabilities, is what drove a career intelligence officer to provide PowerPoint slides about PRISM and supporting materials to The Washington Post in order to expose what he believes to be a gross intrusion on privacy. "They quite literally can watch your ideas form as you type," the officer said.

In the wake of last night's Guardian report about the NSA's collection of Verizon phone user metadata, the New York Times editorial board argued that the Obama administration "has now lost all credibility" in defending its abuses of executive power. That was before the report about PRISM, which unlike the Verizon metadata, includes surveillance of user content.

"'They quite literally can watch your ideas form as you type,' the officer said."

If that doesn't make you uncomfortable, it should.

Som vi også har forsøkt sette kritisk søkelys på her på forumet er dette bare en liten del av helheten bak den totale overvåkingen mørke krefter med vestlige lands politiske ledelse som deltakere har satt i gang. Utviklingen av droner til bruk i krig og som overvåkende instrumenter er minst like skremmende som det vi ser skje på Internett. Når de nå har utviklet droner så små som insekter for å kunne styre dem inn i menneskers privathus, er siste mulighet for privatliv en saga blott for all framtid.

Jeg håper alle ser hva som nå utvikler seg i rakettfart under Obama-administrasjonen. Det var ikke uten god grunn jeg en tid tilbake tok opp problematikken rundt hva som er hans egentlige fødeland.

Her er fra gårsdagens nettutgave av Aftenposten.

Aftenposten - Gir politiet lov til å bruke flere bevis fra hemmelig overvåking

SitatRegjeringen følger politiets ønske om å lempe på beviskravene etter skjult overvåking. Forsvarsadvokat John Christian Elden kaller lovforslaget «uholdbart».

Tenk deg at politiet avlytter en person som er mistenkt for terrorplanlegging, men også finner ut at han driver med skatteunndragelse. Eller at personen som politiet telefonavlytter snakker med en annen person som innrømmer skattesnyteri på telefonen.

Dette er informasjon politiet i dag ikke får lov å legge frem som bevis i en rettssak.

I dag er det bare informasjon om alvorlig kriminalitet som i seg selv vil kunne gi grunnlag til hemmelig overvåking, som politiet kan bruke som bevis i en rettssak.

Men dette vil regjeringen nå endre på. I mai sendte Justisdepartementet en stor lovpakke til Stortinget, hvor dette med «overskuddsinformasjon» var en viktig del.

Som med Obama-administrasjonen, legg spesielt merke til Men dette vil regjeringen nå endre på. I mai sendte Justisdepartementet en stor lovpakke til Stortinget, hvor dette med «overskuddsinformasjon» var en viktig del.

Vanlige menneskers rettigheter smuldrer bort i rekordtempo, mens den politiske eliten og deres bakmenn har gitt seg selv fullstendig amnesti. Alt henger sammen med alt, og også Klimasaken er en finansiell del av den autoritære trusselen vi har latt vokse seg til abnorme proporsjoner. I USA har de forberedt seg ved å bygge mange konsentrasjonsleire som står klare til bruk. Når dukker slikt opp her i landet? Hvor skal vårt lands politiske elite putte oss innbyggerne den dagen de føler oss som en enda sterkere trussel enn de gjør pr. nå?

Jeg har en oppgave til dere. Finn og legg ut videoen av politimesteren i Boston som glemmer seg bort og kaller de to mistenkte for de to skuespillerne i stedet for de etterlyste/mistenkte.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for et veldig viktig innlegg, Jostemikk!

Det kan være forståelig at folk ønsker å fortrenge virkeligheten. De fleste må jo innerst inne være klar over hva som skjer - så sant de følger med på i hvert fall litt av det som skjer. Imidlertid kan det nok ofte være at det er langt bedre, behageligere og "tryggere" å fortsette å leve i sin egen illusjon om hvordan verden er. Man forblir sannsynligvis langt lykkeligere der, og uansett er det lite man kan gjøre nå. Få lyttet da advarslene begynte å bli tilgjengelig på Internett. Dessuten hadde vi jo lært at slike opplysninger kun var konspirasjonsteorier, for selvsagt var det ingen som drev med konspirasjoner - sa konspiratørene.

I formiddag var jeg i litt svart humør, og skrev av meg litt irritasjon før jeg skulle i butikken. Siden jeg ikke hadde rukket å slette det, så tar jeg det med her:

Tale til verdens folk
Vi er det toeggete sverd du skal lystre, eller omkomme ved. Du skal også lystre våre disipler: BIS, sentralbankene, Wall Street, FN og EU og de store selskapene som disse maktene holder i sin hule hånd og tar godt vare på. Ditt lands regjering er våre løpegutter, og for sin egen skyld vil de overvåke deg og kontrollere deg slik at du ikke vandrer vekk fra den brede sti. Dersom din regjering ikke lystrer oss, vil vi kollektivt straffe hele landet. Du skal trues og skremmes til lydighet og underkuelse. Husk: vi har våpen som kan innhente deg samme hvor du måtte befinne deg i verden.

For alltid må du huske og erkjenne: Du er kun en simpel slave, og du får leve så lenge du lystrer og tjener oss. Uten protester må du ta imot våre vaksiner, for de vil roe deg ned og gjøre deg lettere å kontrollere. Det er til vårt felles beste, og ikke minst fordi befolkningsveksten endelig kan kontrolleres.

Ved sengekanten skal du ha det røde skilt, og ved det skiltet skal du hver kveld og morgen knele og takke oss for at du lever. Husk: Vi ser deg!





Jeg har kommet over en nettside som har lagt ned temmelig mye arbeid i å skrive ned mye av pengenes historie og også annen historie knyttet til penger.

Money Matters

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

affen


Ewer Gladblakk.

SitatVed sengekanten skal du ha det røde skilt, og ved det skiltet skal du hver kveld og morgen knele og takke oss for at du lever. Husk: Vi ser deg!
Oj...det er nok derfor jeg sover plagsomt dårlig, Seoto....uten at jeg egentlig veit hvorfor, men det finnes heldigvis mest av dem som helt krystallklart veit hvor hele landet vårt egentlig ligger.

Det er jo bare å følge med på "debattprogrammene" på teve, og i riket ellers....og da får man nok en god brøkdel av en svovelkølsvart nattesøvn! :-\ 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: affen på juni 07, 2013, 20:17:16 PM

Her er videoen som du etterlyste, Jostemikk, om politisjefen i Boston:

http://www.youtube.com/watch?v=9VkJH7c4naE

Takk, affen!

Jeg hadde akkurat våknet fra en aldri så liten blund da nyhetene fra Boston ble sendt ut til en hel verden. Det aller første jeg så var en fra "hjelpemannskapene" som løp rundt med en tilsynelatende skadd person som satt i en rullestol. Løp rundt er en nøye valgt betegnelse. Opp og ned flere ganger. Fram og tilbake så det skulle se ut som om det var mengder av aktivitet og skadde mennesker som ble fraktet i sikkerhet. De neste 8-10 døgnene ble det mange undersøkelser og innsamling av dokumentasjon på hva det var som egentlig skjedde, og disse dagene står for meg som noen av de svarteste.

Tre dager etter Boston var det avstemming i kongressen i USA om en innstramming av våpenlovgivningen. Denne innstrammingen er det president Obama ser ut til å ha arbeidet aller hardest for å få til etter at han ble president. Her kan en lese i Aftenposten at han tapte avstemmingen. Dette minnet ikke så rent lite om da det ble sendt antrax-pulver til kongressen og en journalist i forbindelse med avstemmingen om The Patriot Act etter 11. september. Utrolig nok ble det iverksatt undersøkelser som dokumenterte at denne framstilte antraxen kom fra laboratoriet til CIA. Dessverre, og naturlig nok, stoppet saken der.

Talkumbomba i Boston kan man også se i en versjon 2.

http://www.youtube.com/v/qNsnCVuE2C4?

Tidligere har jeg så vidt kommet inn på denne saken, og jeg siterer det innlegget i sin helhet:





I følge Aftenposten jages nå en 21 åring av 9000 politifolk i en bydel i USA. En hel vestlig verden har allerede konkludert med at et brødrepar er de skyldige, og hovedbegrunnelsen til MSM er at 21-åringen hadde bibelvers på bloggen sin samt at de hadde skyggeluer og ryggsekker.

Her er to andre som passer med beskrivelsen, og de er leiesoldater fra et firma som ikke akkurat har bedrevet frivillighetsarbeid for KFUM de siste årene:



Legg merke til det hvite firkantede merket på toppen av den ene sekken, og les dette fra denne kilden:

SitatAs you can see from the above image, these private military operatives are both wearing the exact same uniforms: tan BDUs, tan military boots, dark jackets, communications gear and black backpacks.

But what gets really interesting is when you look at the symbols on the hat one of them is wearing:



This "skull" symbol just happens to be the symbol of a group of military contractors called "The Craft."

The following picture shows former group member Chris Kyle (who was recently murdered, by the way), sitting with his sniper rifle and wearing the "Craft" hat with the skull symbol:



But an even better look at the symbol comes from the Craft's own website, where training photos show the symbol with great clarity:




Tilbake til sekkene til leiesoldatene som oppholdt seg i målområdet av Boston maraton. CNN kunne ganske raskt melde om at denne sekken spilte en viktig rolle, og først legger jeg ut filmen som viser nyhetsinnslaget, og under legger jeg ut et bilde jeg klippet fra filmen:

http://www.youtube.com/v/DXaXuewWi2g?



Der dukker den hvite firkanten opp på toppen av restene av ryggesekken. Minner mer og mer om London-bombingen dette, og legger jeg til at det også var mengder av politi som avholdt terrorbombeøvelse samme dag, og at enkelte politifolk etter første eksplosjon ropte Ro ned, det er bare en øvelse!, må jeg si at jeg tenker mer og mer på at 9000 politifolk har skapt fullstendig unntakstilstand i en hel bydel.

Har dere sett norsk eller utenlandsk presse nevne leiesoldatene som var i farta før bombene smalt? At sekken den ene (eller begge) bærer ser helt identisk ut med den som CNN sier spiller en viktig rolle, da den kan ha båret ei eller flere av bombene?

Tenk dere. Mengder med politifolk som avholdt en øvelse, der bombehunder var en av ingrediensene. Allikevel slipper to guttunger gjennom, i hvertfall ifølge MSM og de 9000 politifolkene.

Forhåndsdømming, noen?

9000 bevæpnede mennesker, mengder av helikoptre og pansrede kjøretøyer. Snakk om å ha lykkes med å lage en militærsone ut av et vanlig nabolag. Fullstendig Texas. Høres ut som en artilleriøvelse når en ser på nyhetene fra området.

Husker jeg jobba i Oslo på 80-tallet. Det smalt på Østbanen, og det var ikke trivelig. Var et tragisk dødsoffer ved en av fotoboksene. Jeg gikk gjennom gamlehallen der det smalt et par timer etterpå for å ta toget hjem til Østfold fra spor 23. Et lite område i hallen var sperret av med politibånd. Jeg så ikke en eneste uniformert person.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Er dette det samme "Blackwater/Academi-firmaet som oppererte freelance i Irak-krigen (i logo nr3)?
http://no.wikipedia.org/wiki/Blackwater_USA
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juni 08, 2013, 00:25:47 AM
Er dette det samme "Blackwater/Academi-firmaet som oppererte freelance i Irak-krigen (i logo nr3)?
http://no.wikipedia.org/wiki/Blackwater_USA

Jepp. Elitegruppe av tidligere Blackwater-infiltratører. Han "kompisen" deres som ble myrdet noen uker før Boston-saken, var som soldat for amerikanske styrker den sniperen som suverent toppet lista over bekreftede skutte. Det er fortsatt et "mysterium" hvem som drepte ham på øvelsesbanen ikke så lenge før Boston-saken.

Det var mengder av disse og andre i målområdet den dagen, og da en journalist under en pressekonferanse med CIA og FBI spurte om disse leiesoldatene, var det slutt på den pressekonferansen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDet var mengder av disse og andre i målområdet den dagen, og da en journalist under en pressekonferanse med CIA og FBI spurte om disse leiesoldatene, var det slutt på den pressekonferansen.
Det er jammen litt rart at pressekonferanser og slikt blåser over så fort i enkelte krinser....har det muligens noe nestenrelatert med det menneskeskapte klimaet å gjøre detta også...? :(
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juni 08, 2013, 00:47:23 AM
Det er jammen litt rart at pressekonferanser og slikt blåser over så fort i enkelte krinser....har det muligens noe nestenrelatert med det menneskeskapte klimaet å gjøre detta også...? :(

Alt henger sammen med alt, Ewer. Det er jo ikke forskjellige eiere og redaktører i Mainstream Media som dekker forskjellige saker. De samme folkene i CNN og BBC styrte showet 911, og de samme styrte alt etter Boston. Det er selvfølgelig de samme også når det gjelder klimasaken. Jeg skulle virkelig ønske at folk tok seg den tid det tar å sette seg inn i hva som skjedde da Johan Galtung forsøkte å sette søkelys på noe av dette som har med MSM å gjøre. Han utfordret både vårt lands MSM og vårt lands mainstream historikere, og eksplosjonen lot ikke vente på seg. Slik skremmes folk bort en etter en fra å forsøke formidle hvordan samfunnet er skrudd sammen i virkeligheten.

Sitat fra: seoto på juni 07, 2013, 19:03:46 PMDitt lands regjering er våre løpegutter, og for sin egen skyld vil de overvåke deg og kontrollere deg slik at du ikke vandrer vekk fra den brede sti. Dersom din regjering ikke lystrer oss, vil vi kollektivt straffe hele landet. Du skal trues og skremmes til lydighet og underkuelse. Husk: vi har våpen som kan innhente deg samme hvor du måtte befinne deg i verden.

Takk for et like sterkt som velskrevet innlegg, seoto. En dag skal jeg ta mot til meg å skrive litt om hvem som har opponert, og hva reaksjonen har blitt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#69
Sitat fra: Jostemikk på juni 06, 2013, 15:22:33 PM
Det neste bildet er av stålbjelker fra den bærende ytterkonstruksjonen til et av tårnene. Hundrevis av tonn går i full forstøvelse iløpet av sekunder. Skyldes det samme påvirker som ødela så mange biler?



Her er en animasjon som viser den bærende stålkonstruksjonen på bildet over. Jeg fant animasjonen på nettsiden til Dr. Judy Wood.

[attachimg=1]

Det er viktig å ha i mente det Amatør1 skrev. Halvfet utheving er gjort av undertegnede.

Sitat fra: Amatør1 på juni 06, 2013, 22:43:09 PM
Jostemikk har samlet informasjon som det er all grunn til å tenke nøye igjenom både mulige og ikke minst umulige årsaker til. Det som dere begge sier, er vesentlige poenger. Dette med manglende vrakrester er en hovednøkkel. Når man har 2 stk 110-etasjes tårn som hver seg inneholdt stål tilsvarende en god del mer enn 10 Eiffeltårn, og når disse forstøves i løpet av 10 sekunder og blåser bort og etterlater nesten ingen vrakrester på bakken i det hele tatt (i høyden et par meter), ja da er det kanskje grunn til å lure på hva slags prosesser som har vært i sving, tradisjonell kjemi er det neppe.

Med umulige årsaker menes her ikke-konvensjonelle årsaker. Umulig var det jo ikke, noe vi kan se med selvsyn. Et annet viktig poeng er hvem. Dette var i realiteten starten på kampen mot terror, og her må vi se på hvem som har sagt hva før 11. september, og vi må ta en titt på hvordan myndigheter og E-tjenester i diverse land har brukt hendelsen. Det vi har sett skje er en kampanje som har ført til mindre og mindre frihet for vestlige lands innbyggere, samt en gradvis rasering (FNs "fredsbevarende styrker") av nasjoner som i tiår er ansett være en trussel mot Israel, samt mot det internasjonale finans- og oljemarkedet. Nå er det behov for å gjenta noe jeg har skrevet tidligere, og resten av dette innlegget er et sitat av noe jeg har skrevet tidligere i denne tråden, med unntak av en avsluttende kommentar.

I tråden FNs våte drøm: 2013 som "International year of climate alarmism"? tok Amatør1 opp noe svært viktig. Jeg håper alle tar seg tid til å lese innlegget hans nøye. Han la fram en link til Haukenes egen nettside, Project for the New American Century, der de selv forteller hva de planlegger for fremtiden. På listen over deres medlemmer står blant annet Cheney, Wolfowitz, Libby og Rumsfeld.

Nå blir dere presentert for en mann ingen uten videre kan avfeie når det gjelder hans bakgrunnskunnskap. Opplysningene er fra Wikipedia.

Wesley Clark - US 4 Star General



Wesley Kanne Clark, Sr. (born December 23, 1944) is a retired general of the United States Army. Graduating as valedictorian of the class of 1966 at West Point, he was awarded a Rhodes Scholarship to the University of Oxford where he obtained a degree in Philosophy, Politics and Economics, and later graduated from the Command and General Staff College with a master's degree in military science. He spent 34 years in the Army and the Department of Defense, receiving many military decorations, several honorary knighthoods, and a Presidential Medal of Freedom.

Clark commanded Operation Allied Force in the Kosovo War during his term as the Supreme Allied Commander Europe of NATO from 1997 to 2000.

Awards and honors

Wesley Clark has been awarded numerous honors, awards, and knighthoods over the course of his military and civilian career. Notable military awards include the Defense Distinguished Service Medal with four oak leaf clusters, the Legion of Merit with three oak leaf clusters, the Silver Star, and the Bronze Star with an oak leaf cluster. Internationally Clark has received numerous military honors such as the Grand Cross of the Order of Merit of the Federal Republic of Germany and the Grand Cross of the Medal of Military Merit from Portugal and knighthoods.[148] Clark has been awarded some honors as a civilian, such as the Presidential Medal of Freedom in 2000. The people of Đakovica, Kosovo named a street after him for his role in helping their city and country. The city of Madison in Alabama has also named a boulevard after Clark. Municipal approval has been granted for the construction of a new street to be named "General Clark Court" in Virginia Beach, Virginia. He has also been appointed a Fellow at the Burkle Center for International Relations at UCLA. He is a member of the guiding coalition of the Project on National Security Reform.


Hør hva Clark har å fortelle. Det er sjokkerende for de fleste, men viktigst, det viser at opplysningene om galskapen som er trædd nedover våre hoder ligger åpent for de som vil lære og forstå. Det setter vår oppfatning av historien i grelt perspektiv. Det setter MSM fullstendig i gapestokken. Bruk også litt tid på å finne ut hva dette forteller om våre politikere. Med våre politikere, mener jeg de som surrer rundt på Løvebakken.

http://www.youtube.com/v/S2u-zUephyc?

Den tidligere CIA-agenten var leder for spesialgruppen som tok seg av bin Laden/Al Quaida. Det eneste jeg har gjort her er å sitere to av hans utsagn i intervjuet, samt at jeg stiller et spørsmål som rett og slett tvinger seg fram.

Hvis Al Quaida aldri var et problem, og ikke er et problem, hvem sto da bak det som skjedde med World Trade Center 11. september 2001?

Michael F. Scheuer - Wikipedia

- Al Quaida var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Quida er ikke noe problem nå når han er død.

- Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.


SitatMichael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies and an Expert at Wikistrat.[2] In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

http://www.youtube.com/v/GARE6NcxdcY




Avsluttende kommentar for dette innlegget

Alt dette tvinger med seg noen tanker om hvem som vet. Hvem som vite. Vel, ingen vet mer enn de forskjellige lands E-tjenester. De vet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juni 08, 2013, 17:04:58 PM
Det er viktig å ha i mente det Amatør1 skrev. Halvfet utheving er gjort av undertegnede.

Sitat fra: Amatør1 på juni 06, 2013, 22:43:09 PM
Jostemikk har samlet informasjon som det er all grunn til å tenke nøye igjenom både mulige og ikke minst umulige årsaker til. Det som dere begge sier, er vesentlige poenger. Dette med manglende vrakrester er en hovednøkkel. Når man har 2 stk 110-etasjes tårn som hver seg inneholdt stål tilsvarende en god del mer enn 10 Eiffeltårn, og når disse forstøves i løpet av 10 sekunder og blåser bort og etterlater nesten ingen vrakrester på bakken i det hele tatt (i høyden et par meter), ja da er det kanskje grunn til å lure på hva slags prosesser som har vært i sving, tradisjonell kjemi er det neppe.

Med umulige årsaker menes her ikke-konvensjonelle årsaker. Umulig var det jo ikke, noe vi kan se med selvsyn.

En liten korreksjon her, Joste, jeg har ikke maktet å kummunisere godt nok hva jeg mente med dette. Det jeg mente må forstås i lys av falsifisering av hypoteser.

Det vi ser på bildene og videoene, og det vitnene observerte, det skjedde. Det er det mulige. Det vi har blitt fortalt fra offisielt hold beskriver det umulige, fordi det ikke stemmer med hva vi kan observere gjennom bevisene, og fordi det hendelsesforløpet som bl.a. NIST-rapporten gir, er fysisk umulig. Det er på denne bokstavelige måten man skal forstå dette med umulige årsaker.

Det som skjedde, det skjedde. Det er det mulige. Det store spørsmålet er nøyaktig hva er det vi ser, for når man går nøye innpå hendelsene, vitneutsagnene, video- og fotodokumentene, så er det definitivt vanskelig å finne historiske paralleller. Man må være åpen for at det vi ser er noe vi ikke har sett tidligere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juni 08, 2013, 17:28:50 PM
Det som skjedde, det skjedde. Det er det mulige. Det store spørsmålet er nøyaktig hva er det vi ser, for når man går nøye innpå hendelsene, vitneutsagnene, video- og fotodokumentene, så er det definitivt vanskelig å finne historiske paralleller. Man må være åpen for at det vi ser er noe vi ikke har sett tidligere.

Takk for korreksjonen, Amatør1. Jeg slet ei stund med hvordan jeg skulle kommentere akkurat den biten, men valgte å ta med sitatet og utheve det fordi det for meg er av største betydning.

Dessverre er jeg ikke i nærheten av å kunne si noe om hva som skjedde 11. september, bortsett fra at den offisielle rapporten fra myndighetene er gal, og at dette tvinger fram spørsmål om hele sakskomplekset rundt både overvåking av enkeltmennesker og olje- og Midtøstenpolitikken. Våre samfunnsledere har møkkete mel i posen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Takk for link, Ageof37. Noe er riktig, mens annet nok er litt feil i den dekningen. Skal komme tilbake til litt av dette etter hvert.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Nå har jeg lest Nyhetsspeilets artikkel. Det er en del ting som er en smule feil, som de har fart over med harelabb. Men andre ting er mer interessant. Bildet av hullet i Pentagon er avslørende. Hvor er vingene? Ikke noe som helst merke, eller spor etter vinger. De er montert på den aller sterkeste delen av flyet, hvor det er aller mest av aluminiumsbjelker for a lage den kraftige "basen" for vingene. Derfor burde veggen ha hatt synlige merker etter vingene, og det burde vært diverse materialer rett ved hullet, på utsiden etter vingene. Men, den offisielle forklaringen er at vingene kom seg inn gjennom dette hullet og inn i bygningen er rett og slett ikke troverdig.

Discovery Channel (tror jeg, eller Nat. Geo. CH.) viste et timesprogram om flyet som fløy inn i Pentagon.  Vi ser Donald Rumsfeld i overvåkningsbildene som heroisk hjelpearbeider etter kræsjen. Disse overvåkningsbildene har ingen glipper, men overvåkningskameraet som viste flyet foran bygningen rett før kollisjonen har en såpass stor glippe at man ser ikke selve kollisjonen og det at hele flyet forsvinner inn i hullet. Neste "frame" i den overvåkningsfilmen viser at flyet er borte...  Merkelig hvordan det ene overvåkningskameraet ved Pentagon er sååå dårlig, mens et annet ikke viser disse glippene - manglende "frames".

Nei, dette fortoner seg mer og mer som en Hollywood-produksjon, jamfør den interessante filmen "Wag the dog".
No fear for the real men! No hope for the scared!