Klimakalenderen 2013

Startet av ebye, desember 27, 2012, 12:40:12 PM

« forrige - neste »

ebye


Ewer Gladblakk.

Fint at du tar opp neste års "julekalender", så tett innpå den siste med Coka-coolanissen, Ebye....synes det er en veldig god ide å få samla så ymse sånt i en tråd hvor det ikke er så vanskelig å følge med i....for folk som ikke trur det dem leser, før dem har skrevet det skjøl! :D 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Takk Ewer,

veldig hyggelg med kommentarer til min vandring gjennom klimaåret.

Dette er litt sånn Espen Askeladd, der jeg plukker opp litt her og der, og legger det i reisesekken. Etter som "hendelsene" kommer på, kaster jeg ut de som ikke er så viktige. Dette skal først og fremst være ferskvare, men noen "klimagodis" fra slutten på året før, får plass. Strengt tatt, hadde jeg hatt behov for 24 måneder i året, det er mer enn stoff nok. Men, jeg holder meg til den Gregorianske kalenderen

http://no.wikipedia.org/wiki/Gregoriansk_kalender

Og ferskvare er det for meg også, kalenderavgjørelsen tas rett før den går i trykken!

Snart kommer det link til hele forrige års Klimakalender. Da blir det lettere å "huske" litt om hva som skjedde, med Klimakalender, Klimaroser og Klimajulekalender.    ;)      :)     8)

ConTrari

Ja, dette er et flott tiltak ebye, som fortjener mer ros! Og så har man i ettertid liksom et konsentrert klimaår for oppsummering også  8).

Ewer Gladblakk.

SitatDette er litt sånn Espen Askeladd, der jeg plukker opp litt her og der, og legger det i reisesekken. Etter som "hendelsene" kommer på, kaster jeg ut de som ikke er så viktige. Dette skal først og fremst være ferskvare, men noen "klimagodis" fra slutten på året før, får plass. Strengt tatt, hadde jeg hatt behov for 24 måneder i året, det er mer enn stoff nok. Men, jeg holder meg til den Gregorianske kalenderen
For min del kan du godt bare holde deg til den kalenderen med bare 12 måneder i året, Ebye....jeg er ikke så godt i stand til å holde rede på stort mer enn det jeg har fingre til, så det blir mer enn nok! :D

Men; fra litt mer spøk, til litt mer revolver....jeg synes det er en kjempegod ide....og jeg kjenner meg kansje mer igjen i den, enn jeg egentlig liker å innrømme i kapp-pissekonk, hvorsomhelst ellers! ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: ebye på desember 27, 2012, 15:53:49 PM
Men, jeg holder meg til den Gregorianske kalenderen

http://no.wikipedia.org/wiki/Gregoriansk_kalender

Da kan du strengt tatt ikke omtale klima-hendelser fra før 1582  ;) , eller 1700 hvis du holder deg til Norge, med mindre du sverger til den proleptiske gregorianske kalenderen som nesten ingen bruker. Før det har du jo den Julianske kalender, men den er også begrenset til år 1 bakover i tid.... et annet alternativ blir da Juliansk dato, som ikke har noe med den Julianske kalender å gjøre.... og den eksisterer også i flere varianter.

Dette med tid og kalendre er vanskeligere enn mange er klar over  8)

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

SitatDette med tid og kalendre er vanskeligere enn mange er klar over
Helt enig, Amatøren!
Jeg forstår det ivertfall ikke, og jeg er veldig glad for at andre kansje kan vise meg noe av veien! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye


ebye


ebye


ebye


ebye


Jostemikk

Så gjenstår å se, da, om kongressen forsto hva hun viste dem, og om de i så fall viser denne kunnskapen oppmerksomheten den fortjener.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Klimakalenderen 2013



JULI


Juli kommer tidlig i år pga. ferien.    ;D