Lunch - Dagbladet 2. nov 2012 (og E24 13. nov 2013 og TU 27. feb 2014)

Startet av bøvelen, november 02, 2012, 07:29:42 AM

« forrige - neste »

bøvelen

Bullshit burner


Amatør1

Takk  ;D  ;D  ;D

Når du blir latterliggjort i tegneserier, da har du tapt opinionen!

Gledelig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

En fantastisk stripe, bøvelen.   :)

Men jeg lurer på om ikke de latteliggjorte kan ha litt ulikt syn på dette, i hvert fall midlertidig, Amatør1.

Kristin Halvorsn (SV) ble en gang spurt om hvordan hun oppfattet å bli latteliggjort i Hallo i uken. Kristin svarte: det er verre å ikke bli kommentert i Hallo i uken.

Siden den gangen har Kristin-gjengen blitt stadig færre, så det kan være at stripen har en god krystallkule.

BaseBallStick

"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på november 02, 2012, 08:56:31 AM
Denne var heller ikke dum...

Aldeles strålende! Er hengt opp på godt synlig sted, slik at den kan generere noen kommentarer og spørsmål  :-)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

Litt rart egentlig...?...men altfor mange ganger blir dagens stripe det aller beste jeg leser/hører/ser ute på alle møljenyhetene den dagen! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

#6
Veldig artig  ;D
Og så bra at seriene er trykket i et MSM!

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

Stripen om bullshitburneren som startet denne tråden er forsvunnet! Jeg bare linket til Dagbladets nettside, men der vises kun et begrenset antall striper som oppdateres med visse mellomrom. Når den aktuelle siden er ute, vises bare en annen stripe på samme nettadresse.
Bullshitburneren var så bra at den skulle jeg gjerne hatt kopi av!
Er det noen som har lagret den og kunne poste den på nytt her?
Altså: Lunch - Dagbladet 2. nov 2012

Jostemikk

bøvelen, når det er slike gif-filer so oppdateres, må du lagre bildet på PCen din, åpne det i et bildebehandlingsprogram, og lagre det som JPEG, JPG eller et par andre høvelige filtyper. Da slipper du at de forandres som når du linker til dem mellom to img-koder.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

Sitat fra: Jostemikk på april 10, 2013, 11:57:24 AM
bøvelen, når det er slike gif-filer so oppdateres, må du lagre bildet på PCen din, åpne det i et bildebehandlingsprogram, og lagre det som JPEG, JPG eller et par andre høvelige filtyper. Da slipper du at de forandres som når du linker til dem mellom to img-koder.
Nettopp! Det har jeg lært nå

bøvelen

Denne finnes i Dagbladet i dag.


seoto

Den gjenspeiler dagens virkelighet, Bøvelen ;)

Kvinnen som bryr seg, og den ignorante mannen som ikke vil tro på kvinnenes "virkelighet". Skal mannen forestille alle som stiller kritiske spørsmål ved klimasaken? De fleste er jo menn ... Kvinnen er like underdanig i dag som for hundre år siden på dette området, det er vel derfor flere og flere av dem sitter nettopp i byråkratiske posisjoner som har med klima å gjøre.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: seoto på mai 09, 2013, 11:50:50 AM
Den gjenspeiler dagens virkelighet, Bøvelen ;)

Kvinnen som bryr seg, og den ignorante mannen som ikke vil tro på kvinnenes "virkelighet". Skal mannen forestille alle som stiller kritiske spørsmål ved klimasaken? De fleste er jo menn ... Kvinnen er like underdanig i dag som for hundre år siden på dette området, det er vel derfor flere og flere av dem sitter nettopp i byråkratiske posisjoner som har med klima å gjøre.

Du har nok rett i at de fleste som stiller spørsmål er menn - men så er det jo et knippe briljante kvinner rundt omkring som nyter stor respekt, som Lucia Liljegren, Jo Nova, Judith Curry og de kanadiske journalistene Donna Laframboise og Hilary Ostrov... på motsatt side finner vi f.eks. Susan Solomon og Naomi Oreskes, førstnevnte kjent for å nekte Klimapanelets "expert reviewers" tilgang til data, sistnevnte for sine konspirasjonsteorier om Big Oil og klimaskeptikere.

Husker forresten at jeg for noen år siden fant fram til et "kvinneforum" på nettet, der det også ble diskutert klima så busta føk, omtrent som på VGD. Kan se ut som mange kvinner stiller spørsmål men er mer tilbakeholdne med hensyn til å ta i bruk det frie ord på dette området?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Vi har mange dyktige kvinner, men de er så sjelden å se i MSM. Senest i går skrev jeg om en kvinne jeg oppfatter som svært modig, uansett hva hun måtte mene om klimasaken (for det vet jeg ikke):
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,99.msg28154.html#msg28154

Judith Curry har vist stort mot, og at hun tør gjøre det må muligens skyldes at hun er så dyktig at de ikke vil miste henne. Hun balanserer på en svært skarp kant, og hun er en klok kvinne. Joanne Nova har også vist stort mot. Jeg er litt spent på Donna Laframboise nå som hun har begynt å rote litt i mudderet. Tør hun fortsette? Lucia og Hilary har jeg ikke fulgt med på. Selv om jeg har mye tid til rådighet, kan man allikevel ikke rekke over alt når interessefeltene er så store. Har vi noen norske kvinner som står fram i offentligheten? Det var en av de kvinnelige journalistene på forskning.NO som viste mot, men har ikke sett noe til henne på lenge nå, så da er hun vel uaktuell for deres agenda.

Dersom noen kommer over modige kvinner i offentligheten, vil jeg gjerne bli tipset :)

(I en annen tråd ble Karen Hudes nevnt, tidligere seniorrådgiver i Verdensbanken, hun har stått fram som en varsler. Men det hadde ikke med klima å gjøre.))
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

bøvelen

Bullshit-burneren er tilbake! (Se første innlegg på toppen)
Jeg har sett at disse lunch-stripene går i flere publikasjoner, ikke bare i Dagbladet. Bl a finnes de i E24 og TU. Og det er ofte tidligere viste striper som kommer igjen.
Fant Bullshit-burneren i E24 i dag, nå er den lagt inn via en ekstern bilde-nettside, den blir ikke borte igjen!