Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ebye

Et annet alternativ er å fyre mindre med materialer som inneholder latent CO2. Mindre CO2-utslipp, mindre global oppvarming - og høyst sannsynlig høyere temperatur.    ;D

Dette bokholderiet er ikke lett.    8)

Amateur2

Jeg skal holde dere oppdatert her fra New England ...
Foreløpig er det lett snøvær og litt småbevegelse i buskene ... :)

Vi blir stadig oppringt av politiet som ber oss om å holde oss innendørs ...
Greit med litt krisemaksimering ...  8)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Gloføken

#468
 Klimaforskning.com har en mann på saken  ;D    Flott, Amateur2 :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på februar 08, 2013, 19:07:57 PM
Jeg skal holde dere oppdatert her fra New England ...
Foreløpig er det lett snøvær og litt småbevegelse i buskene ... :)

Vi blir stadig oppringt av politiet som ber oss om å holde oss innendørs ...
Greit med litt krisemaksimering ...  8)

Hils og si du kommer fra skisportens hjemland, og be dem inn på en gløgg eller noe  ;D

Vi får se hvordan det går, men har en følelse av at det hauses opp som vanlig...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

Sitat fra: Amatør1 på februar 08, 2013, 20:17:59 PM

Hils og si du kommer fra skisportens hjemland, og be dem inn på en gløgg eller noe  ;D

Vi får se hvordan det går, men har en følelse av at det hauses opp som vanlig...

Gløgg har vi i massevis. IKEA hadde "opphørssalg" på gløgg etter jul og vi kjøpte inn 12 flasker ... :)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Ewer Gladblakk.

#471
Slikt gleder et småkaldt hjerte! ;D
Har skjøl prøvd å skape en litt god og helst glo-varme med å gni et par trepinner mot hverandre, i det siste....men en treskalle i full rotasjon mot parkettgulvet, gir ikke den helt store friksjonsgløden i min alder!
Takk skal dere ha for hjælpa, folkens!  :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amateur2

En liten oppdatering her fra New England.

Det sludder og blåser litt ute nå. Normalt norsk vintervær ....

Fordi man i følge værmeldinga venter skikkelig BLIZZARD har man like godt stengt alt som er av veier.
Det er nok en viss fornuft i det, for de fleste her kjører med sommerdekk og er ikke særlig bevandret uti kunsten å kjøre på islagte og snødekte veier.

Vi hadde også et kort øyeblikk uten strøm for en halvtime siden, men det må man forvente når strømforsyninga går i luftspenn innimellom busker, trær og kjerr. Det skal ikke mye til før både strømledinger og kabelTV rives ned. I følge naboene er det ikke uvanlig at strømmen blir borte 2-6 dager etter en "storm". Etter Sandy var strømmen borte i ca ei uke ... Da blåste det vel kuling i kastene, men trærne her er ikke vant til dette og da går gjerne noen over ende.

Så langt i kveld er det vel og merke ikke storm etter hjemlige forhold, men jeg skal gå med på at der er litt friskt rundt hushjørnene og at det ikke frister så veldig å gå ut ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Takker for oppdatering, Amateur2!

Må innrømme en ting, og jeg vet det ikke er særlig snilt gjort, at jeg har trukket litt på smilebåndet (les: gapskratta) over et par filmsnutter på nyhetene til NRK for mange år siden som viste amerikanske bilister på vinterføre. I unnskyldende retning drar forhåpentlig vis at også nyhetsoppleseren gliste en smule. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

De oversetter med vilje blizzard feil for å gjøre det verre enn det er. Det er bare snakk om et moderat snøfall. Her jeg bor har vi hatt slikt vær flere ganger hvert år de siste vintrene. Ikke en gang lokalavisa gidder skrive om det.

Andy Revkin smiler nok fra øre til øre, for han var jo sikker på at vi mennesker hadde tatt fra datteren hans muligheten til å ake i Central Park, NY. Jeg er sikker på at han snart innrømmer at han tok feil den gang han skrev dette...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Vel, vel, Jostemikk, innrømmelser sitter nok svært langt inne. Her er en som vil vise det:

Jørgen Randers: Klimakrisen verre enn folk tror

http://www.tu.no/politikk/2008/05/26/jorgen-randers-klimakrisen-verre-enn-folk-tror

Denne kommentaren svarte han aldri på:

Nordmenn forstår ikke klimaproblemet!

http://www.climometrics.org/08turand.jpg

Dette var vinteren 2008.

Skituren håper jeg han får - det kan gjøre godt for en frustrert sjel!    8) 

Amateur2

#478
Da er det på tide med en liten oppdatering her fra "Katastrofeområdet" i New England.

Det kom litt snø i natt, i hagen her en halvmeter eller så tenker jeg. Men det er nok store lokale variasjoner.
Det rapporteres fra 40cm til 90cm i Connecticut så langt, lokalt hos oss er rapporten fra værtjenesten 60 cm.

[attachimg=1]

Kjørbart er det ikke i gata hos oss. Det blir spennede å se om vi kommer ut med bilen i dag eller om vi må benke oss foran peisen og vente på mildvær :) Siden den globale oppvarminga fortsetter med uforminsket styrke i følge forskere hos Cicero så burde ikke det bli noe problem ;)

Men storm var det ikke. Det blåste litt, kanskje kuling i noen kast hvis jeg er snill :), og lyspærene blinka innimellom. Sikkert noen som mista strømmen også, men ingen rapporter om massive utfall av strømmen her i området slik vi hadde under Sandy. Hun dro vel ned de trærne som var skrøpelige ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Takk for oppdatering, Amateur2! Da ble det sannelig et skikkelig snøfall, og virket jeg litt blærete overfor amerikaneres kjøreegenskaper på snøføre i forrige innlegg, så vil jeg legge til at slikt snøfall dere fikk der borte nå ville skapt problemer også for norsk trafikkavvikling. Det er vel mange som sitter værfaste på flyplassene nå?

Bra du har strøm. Regner med at det er hovedvarmekilden for de fleste? Har selv opplevd noen dager med under 20 blå uten strøm, og all oppvarming var basert på nettopp det. Var ikke allverdens trivelige opplevelse, og strømbruddet den gang skyldtes mindre snøfall enn dere har fått nå. Det skjedde på en fredag, og da jeg ringte kraftselskapet utpå seinkvelden og lurte på når vi ville få strømmen tilbake, kunne han fortelle meg at mannskapet var slitne, og at alle hadde tatt helga. Det er godt den stadig økende nettleien blir brukt til noe fornuftig. Økt fortjeneste for aksjeeierne og slikt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren