IPCCs mest håpløse og gale spådommer summert

Startet av Telehiv, februar 22, 2012, 16:59:32 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Det er vel riktig å ta en pust i bakken av og til, og se hvordan det går med IPCC- og AGW/CO2-skremslene?
Dessverre, ikke så veldig bra, og nå nærmer en rekke dommedager seg, som synes å måtte skyves ytterligere fram i tid:

Først, en liten "oppvarming" med en toppet nedkjølingstrussel i 1976 (akkurat rett før den tidens istidsfanatikere begynte å kjenne en viss uro for at en banal framskriving av et par kalde tiår kanskje ikke var den helt store "vitenskapen" - og jeg ble nektet adgang til et visst institutt fordi jeg sa at de drev med uvitenskapelig tøv...bare et par år senere var deres imponerende istidsimperium imidlertid blitt et "Untergang des Abendlandes" og jeg ble rehabilitert som "forut for min tid").

Problemet med den påfølgende AGW-hypen var selvsagt at den nye banale fremskrivingen nå gav global oppvarming ad libitum. Skamfølelsen og hukommelsen ble samtidig etablert på standard gullfisk-nivå: 2 sekunder... denne "menneskeskapte globale oppvarmingen" (AGW) er det altså vi kanskje ser enden på nå, hvis verden klarer å gjenta den samme erkjennelsen som under "istiden": Dårlig og/eller korrumpert forskning.

1976: A cooling trend has set in – perhaps one akin to the Little Ice Age
Professor Stephen Schneider:
"I have cited many examples of recent climatic variability and repeated the warnings of several well-known climatologists that a cooling trend has set in–perhaps one akin to the Little Ice Age–and that climatic variability, which is the bane of reliable food production, can be expected to increase along with the cooling." (The Genesis Strategy, New York: Plenum, 1976, p. 90).

Bare så det ikke skal glemmes: Stephen Schneider var fram til sin død i 2010 en av de ledende AGW-alarmister!
Dere kan gjøre dere noen tanker om drivkreftene bak denne fyren hvis dere får vite at:
Schneider tjenestegjorde som en konsulent for føderale myndigheter og ansatte ved det hvite hus under presidentene Nixon-, Carter-, Reagan-, George H. W. Bush-, Clinton-, George W. Bush- og Obama-administrasjonene. Hans forskning inkluderte modellering av jordens atmosfære, klimaendringer og sammenhengen mellom biologiske system og klimaendringer. Schneider var grunnlegger og redaktør av tidsskriftet Climatic Change og skrev over 450 vitenskapelige publikasjoner. Han var koordinerende hovedforfatter i arbeidsgruppe II IPCC TAR og var engasjert som medforfatter av Key Vulnerabilities Cross-Cutting-temaet for IPCCs fjerde hovedrapport (AR4). Gjennom 1980-tallet, ble Schneider en av de ledende personene for å drastisk redusere drivhuseffekt-gassene for å bekjempe global oppvarming.

Noen som fremdeles tror at IPCC ikke er rå maktpolitikk???!!??


Mars 2000: "Snowfalls are now just a thing of the past"
Dr David Viner, senior research scientist ved CRU, University of East Anglia, hevdet at "within a few years winter snowfall will become a very rare and exciting event". "Children just aren't going to know what snow is".

UK Met Office, 10 August 2007: 2014 is likely to be 0.3 °C warmer than 2004".
Forecasten for global temperatur fram til 2014 som ble publisert i Science hevdet at "2014 is likely to be 0.3 °C warmer than 2004".

2008: Isfritt Arktis i 2012-13
Dette er år og datoer IPCC-banden bare skyver foran seg etterhvert som spådommen ikke slår til, men etter de spesielle forholdene i 2007 var man i ekstase og varslet isfritt Arktis om bare noen får år. Noen typiske utsagn fra klakkørene:
"There's a group that makes a very strong case that in 2012 or 2013 we'll have an ice-free (summer) Arctic, as soon as that. It's astounding what's happened," sa Ted Scambos i 2008, research scientist ved Canadas Snow and Ice Data Centre.
"As the ice recedes, it's opening up not only the Arctic passage but all the resources in the Arctic Ocean," sa Scott Borgerson, fra US Council on Foreign Relations
(altså en representant fra den storpolitiske maktkjernen CFR som selvsagt ikke har noe med klimatologi å gjøre i utgangspunktet! For ordens skyld, CFR er makten bak makten som velger den som skal bli den neste amerikanske presidenten, ikke folket - folket får som kjent til slutt bare stemme på de to tildelte kandidatene)

2008: Arktis isfritt innen 2015
Canadian Press (CP) meldte i des. 2008 at "Scientists warn climate change is causing ice in the Canadian Arctic to melt so quickly, the region will have an ice-free season in six years" (dvs. i 2015).
CP hadde dette å berette om dette: Following a 15-month expedition, scientists from Canada and 15 other countries warn an ice-free Arctic for part of the year will have a major impact on wildlife, Inuit communities and the entire northern ecosystem. They note that only two years ago a seasonal ice-free Arctic was predicted by 2030.

Dr. David Barber, en av forskerne på ekspedisjonen, mente å vite at: "The Arctic is telling us that climate change is coming quicker and stronger."
Og CP videreførte alvoret på stedet når de avsluttet: "Canadian scientists attending this week's International Arctic Change conference in Quebec City say the call for immediate government action on climate change appears to be falling on deaf ears."

Men ikke før Barber hadde fått skremt opp resten av bølingen: "Unless Canada and other nations show the political will and leadership needed to reduce climate change, the consequences will be increasingly difficult to manage in the near future". Sic!

Her må jeg vel få skyte inn at Canada var en sentral alliansepartner for Norges forsøk på å få slettet ubehagelige historiske temperaturdata i forarbeidet til AR4. Som ingen norske deltakere kan huske noe fra lenger....

2008: Klimastudie predikerer at man vil få "refugees fleeing into Antarctica" innen 2030
Stor studie med viktige folk og mye ressurser konkluderte med dette. Tenketanken Forum for the Future presenterte seg allerede da som "a research body committed to sustainable development".
Selv kommenterer vi vel neppe dette før vi er langt nede i konjakkflaska og allerede har begynt å kommentere de rosa elefantene som spiller ball på vårt kne!?

Des 2008: Euforisk Al Gore slår fast: "Entire north polar ice cap will be gone in 2013"
Hvor får han det fra? kan lommebøker faktisk snakke?!

Jeg hadde tenkt å liste ca. 48-50 stadig mer avsindige PUBLISERTE og KONSENSUS-baserte skremsler til som jeg hadde på blokken, men jeg har tillit til at det ærede publikum på forumet tar poenget.

Ergo: I rest my case.

Nå får vi bare vente på at ordenspolitiet kommer og henter disse folkene, for forstyrrelse av den offentlige orden.

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Flott igjen, Tele.

Gammelt på nytt, bare mer systematisk. Det er urovekkende å lese om disse "merkesakene", som suste kloden rundt! Hvis jeg ser parodisk på dette, er parodien best  :)

La den mannen få energi nok til å presentere det som finnes av dette, i hans lille "klimahule".  8)

Telehiv

#2
Takk ebye, me putle og greve, som de sier så malerisk på Jæren....
Jeg skrev forøvrig noen nye ting inn i innledningen mens du skrev ditt, jeg bare måtte...  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Det er en sterk korrelasjon mellom tiden og kvaliteten på forumet, Tele. Dette går bare en vei.  ;)

Jostemikk

Tele, kanskje vi kan tørre håpe at det ikke er så lenge før det du kaller IPCC-klakkørene blir nødt til å flykte til Antarktis? ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye


Jostemikk

Det er et gedigent kontinent, Bye. Det er plass til både pingvin- og klakkørkolonier.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Takk igjen til Telehiv, hva skulle vi gjort uten ham?

Når jeg leser dette:

Mars 2000: "Snowfalls are now just a thing of the past"
Dr David Viner, senior research scientist ved CRU, University of East Anglia, hevdet at "within a few years winter snowfall will become a very rare and exciting event". "Children just aren't going to know what snow is".

Da tenker jeg på en samling historiske tidskrifter i min bokhylle, de hadde en fast rubrikk i hvert nummer.  Den het "famous last words" og bestod av sitater fra berømte generaler og andre militære.

Det er jo kommet en del helt beryktede sitater fra mange klimaforskere, og det over er en av de ufrivillig mest komiske. Delingpole blir aldri lei av å sitere akkurat det utsagnet, og av en eller annen grunn gjør han det hver gang snøen laver ned i England. :p
It's the sun, stupid!

ConTrari

Av "famous last words" kan nevnes:

"Trust me, I'm a guide."

"Don't worry, it only wants to play."

Og McGywer-varianten:
"It's usually the red one."