Al Gores "Climate Reality"-aksjon

Startet av seoto, september 14, 2011, 12:59:51 PM

« forrige - neste »

seoto

I dag starter Al Gore sitt nye prosjekt som skal fortelle oss sannheten om klima. Gore, mannen som har spådd at menneskene er skyld i at klimaet går bananas og at klodens temperatur øker dramatisk. Joda, at det finnes temperaturskifter og annen spøkefull lek fra naturen har han jo selv opplevd så ofte. Sprengkulde under IPCC-møtet i København, rekordkulde i Cancún, jordskjelv da han holdt foredrag i Virginia. Hvor skal det ende? Hva vil skje i Sør-Afrika? Det ser sannelig ut for at også California ble et kaldere sted etter at han flyttet dit. Og hva slags værmeldinger får USA nå som Gore-prosjektet starter?

[attachimg=1]

Bilde hentet fra Intelliweather.net


Sannelig kommer det kalde været!

Dersom jeg hadde levd i et land der temperaturen stort sett er altfor høy, tror jeg at jeg ville ha overveid å invitere Gore til å bo der for å dempe temperaturen litt, så lenge jordskjelv ikke også følger med på kjøpet ;)

Har han gjort seg uvenner med Gaia og hennes værguder? Er det noe de prøver å fortelle ham?

Begynner pengebeholdning hans å gå tom? Føler du med ham, kan du hjelpe til å spe på økonomien i hans harde arbeid med å spre klimarealiteter

Men tenk deg om! Det kunne føre til kaldere tider :)



Tillegg 14.09.11:

Jeg skjønner at jeg fullstendig har underkjent Gore-effekten - det er MYE mer! ;)

Gore besøkte Boston og New i januar 2004 for å levere sin vanlige tordentale over menneskeskapte klimaendringer. Han brakte med seg en bitende kulde, med ned mot 40 kuldegrader.

I oktober 2006 besøkte han New Zealand, med sin film An Inconvenient Truth. Avisene i New Zealand rapporterte om en usedvanlig kald oktober som ga melkebøndene store problemer.

Så besøkte Gore Australia i november 2006, og effekten slo til på nytt. For første gang på 65 år snødde det i Queensland. Barna ble tatt ut av skolen for å oppleve snøens gleder i fjellene.

Når han så vender tilbake til Los Angeles-området der han har blitt nominert til en Oscar, faller snøen i Los Angeles vest og Malibu. Siste målte snøfall ved Los Angeles Airport var januar 1962.


Da det var en global oppvarmingsdebatt i London i 2008, fikk byen dekket i et snøteppe for første gang siden 1922.




Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det virker å være en eller annen naturkraft som ikke liker Albert, og det hele er ustyrtelig morsomt! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Stakkars Albert Arnold, det er er nok ikke like lett å være like høyt aktet og høytlønna klima-svovelpredikant hele tia! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

#3
Sitat fra: Ewer Gladblakk. på september 14, 2011, 13:59:12 PM
Stakkars Albert Arnold, det er er nok ikke like lett å være like høyt aktet og høytlønna klima-svovelpredikant hele tia! :D

Nei det er nok ikke bare-bare. Eller som Petter Solberg sa, It isn't only-only, but, but. Albert får trøste seg med at han har tjent mer på predikantjobben sin enn alle jeg er glad i vil tjene tilsammen i løpet av hele sitt liv. Det er vel en trøst, skulle man tro?

Albert får passe seg nå som jeg har tju-koblet ham til Solberg. Hvis ikke kan han fort vekk oppleve å måtte dele skjebne med ham. Som Solberg sa etter at han hadde tråkka litt hardt på gasspedalen:

I came with a great fart and disappeared as a prick in the sky!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

SitatI came with a great fart and disappeared as a prick in the sky!

Den får meg til å le hver gang!  ;D Uforglemmelig. Ikke rart han ble populær spesielt i engelsktalende land ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Fy pokker! Så stram har jeg aldri sett Judith Curry! Hun er i hvertfall ikke en beundrer av Albert! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Her er en av reaksjonene på Currys innlegg:

Dallas, September 14, 2011 at 4:16 pm

It is just a shame that Gore couldn't hold the thing in Texas to break the drought.


;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 14, 2011, 22:30:59 PMIt is just a shame that Gore couldn't hold the thing in Texas to break the drought. ;D ;D

Enkelt. Da ville de ha oppdaget at hans magiske evner har tatt slutt. Selv Gore-effekten er blitt helt kraftløs  :o
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Har Al Gore fått rett i noe som helst?

... You get an idea of what climate change is, two hundred years later, in Gore's own words:

SitatWhen you only get a few days of rain a year, like some of the islands in Cape Verde, any change in climate is a big deal. Cape Verde is expected to get warmer and drier, worsening existing water shortages.

Droughts are a well known fatality in Cape Verde, and over a 100000 people starved to death in the 18th and 19th centuries, long before CO2 started rising. Gore is also afraid that this tiny nation is vulnerable to flooding from storms and sea level rise. He should check out the facts relating to the Cape Verde hotspot uplift history.
...

Precipitation was very high in 2009, with flooding. Last year, precipitation was also high. The weather forecasts for West Africa this year indicate the likelihood of plentiful rains in Cape Verde. Given the track record for other recent years (2007) (2008) (2009) (2010), the "Gore effect" might just kick in right on time, September 14th!


http://ecotretas.blogspot.com/2011/07/debunking-al-gore-in-cape-verde.html



Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det er flere som ikke er spesielt begeistret for Gore.

Nå har han fått enda et nytt navn, denne gang av Licia Corbella i :
Calgary Herald

The Goracle of Environmental Doom

Og hun skriver videre:

Gore, however, has admitted that he doesn't let the facts get in the way of his fearmongering on climate change.

"Nobody is interested in solutions if they don't think there's a problem. Given that starting point, I believe it is appropriate to have an over-representation of factual presentations on how dangerous (global warming) is, as a predicate for opening the audience to listen to what the solutions are, and how hopeful it is that we are going to solve this crisis," said Gore in a May 2006 interview with Grist Magazine.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#13
Josh følger opp med en ny tegning for hver time av Gores 24-timers stunt:













Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Etter å ha tatt et nyhetssøk gjennom norske medier i dag, tror jeg ganske trygt jeg kan si:

Al Gore, hvem er det?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!