Fannaråki

Startet av Jostemikk, mai 14, 2013, 14:31:45 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Denne saken fortjener en egen tråd. Ikke fordi jeg tror det blir rare aktiviteten her, men fordi den norske fjellheimen er selve innlandssymbolet på den menneskeskapte, artsmangfoldtruende klimakriseoppvarmingen.

Hadde jeg fått en tusenlapp hver gang jeg har hørt noe tilsvarende det er i Arktis og i fjellet vi vil merke det mest, og den truende nedsmeltingen av snøfonner, isbreer og permafrost i den norske fjellheimen er helt forenlig med... ville jeg vært en rik mann nå.

Fannaråki har vårt lands høyestliggende meteorologiske stasjon. Den ligger i Luster kommune i Sogn og Fjordane, og instrumentene er plassert 2062 meter over havet.

Jeg har sjekket vintertemperaturen for denne sesongen, og deretter fortsatt med våren til og med 13. mai. Gjør oppmerksom på at det mangler noen verdier på slutten av februar. Jeg regnet snittet av de dagene det var data for. Disse manglende dataene kan utgjøre en liten forskjell.

Husk at disse døgnverdiene jeg har omregnet til månedsverdier blir sammenlignet med den meget kalde normalperioden 1961-1980. Det gjør denne saken enda mer oppsiktsvekkende. Månedstemperaturen på Fannaråki ligger 4 °C under normalen fra desember til nå. Legg spesielt merke til temperaturen for "våren", som jo ifølge mainstream klimaalarmister skal komme tidligere og tidligere.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på mai 14, 2013, 14:31:45 PM
Husk at disse døgnverdiene jeg har omregnet til månedsverdier blir sammenlignet med den meget kalde normalperioden 1961-1980. Det gjør denne saken enda mer oppsiktsvekkende. Månedstemperaturen på Fannaråki ligger 4 °C under normalen fra desember til nå. Legg spesielt merke til temperaturen for "våren", som jo ifølge mainstream klimaalarmister skal komme tidligere og tidligere.

Jeg tror det må ha vært en uttalefeil, Jostemikk, et ikke har fallt ut:

"Legg spesielt merke til temperaturen for "våren", som jo ifølge mainstream klimaalarmister ikke skal komme tidligere og tidligere."       ;)       8)