Bumerke ditt?

Startet av ebye, oktober 23, 2011, 22:34:27 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Okular på mars 20, 2012, 12:50:27 PM
Veit ikke helt hvorfor jeg valgte Okular. Ligger fint i munnen. Også er det jo noe 'granskende' over det ...

Bumerket mitt betyr egentlig ingenting. Det var bare et bilde jeg fant når jeg lette etter et bilde av kikkert/mikroskop/linser på google bilder ;D  Men liker det. Passe absurd ...

Kult bilde, men intet okular, som forøvrig er et godt nick. Et okular brukes jo til å forstørre et bilde. Fint når man skal studere det i detalj.

Her er et okular
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Kjekt å ha når man skal studere menneskeskapt global temperaturøkning.   8)

Okular

Hehe, takk for det Amatør1. Men jeg tror jeg beholder mitt noe mer kunstneriske 'Pike begravd av bananer' en stund. Så får vi se etter hvert ...

Antineo

Her er bumerket mitt. For de som har skjønt "greia" med "they" som opprinnelig startet dette fjottete klimahysteriet, så burde mitt bumerke si sitt, egentlig.
For utrolig til å være sant, mener sikkert mange. Alt som er utrolig er også sant i disse dager, viser det seg. Spesielt med tanke på korrupsjons- tsunamien som har veltet inn over kongerike Norge.

Sitat fra: ebye på oktober 23, 2011, 22:34:27 PM
Hallo Godtfolk.

Jeg er visst grunnleggende nysgjerrig. Nå lurer jeg på hvorfor du har valgt den logoen (buemerket) du har valgt? Er det en historie bak valget?

For meg er det følgende:

Påskeferie på Mallorca 2011. Hotell i Palma. Castell de Bellver, på en høyde rett utenfor selve byen. Denne borgen ble bygget på 1300-tallet, av kong Jaume 3. På borgen, i det tårnet jeg har valgt, internerte de de som tenkte annerledes!

Amatør1

Sitat fra: Antineo på april 27, 2012, 12:30:12 PM
Her er bumerket mitt. For de som har skjønt "greia" med "they" som opprinnelig startet dette fjottete klimahysteriet, så burde mitt bumerke si sitt, egentlig.
For utrolig til å være sant, mener sikkert mange. Alt som er utrolig er også sant i disse dager, viser det seg. Spesielt med tanke på korrupsjons- tsunamien som har veltet inn over kongerike Norge.

Lett gjenkjennelig merke, det gjør nytten sin rent visuelt. Veldig bra at fler "forstår tegningen". Nå er oppgaven å eksponere det hele.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Hvorfor skjønner ikke jeg bumerket ditt, Antineo?

Har du link til FAQ?   8)

Jostemikk

Bye, jeg skal sette deg aldri så lite på sporet i en ny tråd. Stay tuned. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Antineo

Sitat fra: ebye på april 27, 2012, 22:43:21 PM
Hvorfor skjønner ikke jeg bumerket ditt, Antineo?

Har du link til FAQ?   8)

Vel Ebye, hvis jeg skulle komme med en liste med FAQ til husmorsklubben ugrei, så ville jeg garantert fått beskjed om å stappe den opp et visst sted.
Da er det bedre å kle seg ut som en duste-pingvin (kun for de som har orden på økonomien, og som bekjenner seg en noe annerledes rettskaffenhet) og heller leve litt i "H.jugend-stil"- livet. Henge opp noen trivelige bilder på veggen (slik det finnes så mange av i de eldre finere strøk på beste vestkant), uten at dessert- generasjonen egentlig forstår "hvem" som står bak. Ta f.eks. dette bildet, og studer det gjerne til minste detalj.  Her kan vi jo se både horn (i panna) på en liten "lapp", vi kan lese interessant tekst (avslørt), og studere kvinnens noe mørkere utsmykning.
Så kan man begynne å lure på hva i huleste kunst- historikere har servert av trivialiteter gjennom "historien"  ;)

http://www.google.no/imgres?q=la+maison+moderne+poster&um=1&hl=no&sa=N&biw=2150&bih=1165&tbm=isch&tbnid=Do_ZAuy8u9aB5M:&imgrefurl=http://www.etsy.com/listing/61500636/11x17-vintage-french-advertisements-la&docid=FFqPgkYZZGq4qM&imgurl=http://img1.etsystatic.com/il_fullxfull.191802161.jpg&w=1500&h=970&ei=eP6eT-bhBMnJswbEs82LAQ&zoom=1&iact=rc&dur=1&sig=116929728074405302908&page=1&tbnh=124&tbnw=165&start=0&ndsp=86&ved=1t:429,r:0,s:0,i:65&tx=98&ty=64

Det ble en lang lenke det der, kun for å få et litt større bilde i "I see you" søke- motoren  ;D
For de som er interessert, anbefaler jeg å forstørre i photoshop eller noe liknende. 

Jostemikk

Pokker! Jeg glemte å skrive at jeg hadde flyttet et par innlegg over i en mer passende tråd. De befinner seg her, og fortsett gjerne diskusjonen:

Politikk, makt og konspirasjoner

Skal skjerpe meg så det ikke skjer igjen at jeg er så glemsk. Hvis jeg husker det, da... ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Hei godtfolk,

Vi får jevnlig nye medlemmer   :)  og jeg vil gjerne minne om bruken av "bumerke". Dette er omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,203.msg2159.html#msg2159

Jeg oppfordrer alle til å velge sitt bumerke, og fortelle om valget – historien bak.

Jeg har antakelig et grafisk hode. Det er som å snakke med den jeg besvarer - "face to face", når jeg ser bumerket!  ;)  Det er også påfallende hvor mye lettere det er å finne frem til innlegg i ettertid, når innsender har et "ansikt".

Hver post får sitt "fingeravtrykk".

ebye

Hei godtfolk!

Igjen vil jeg minne om vårt bumerke - det merket som gjør at vi raskt kjenner hverandre igjen. Det hele begynte her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,203.msg2159.html#msg2159

Vi får jevnlig nye medlemmer, uten bumerkeidentitet. Dessuten har vi gode bidragsytere som heller ikke forteller "hvem de er".

Med denne påminnelsen håper jeg at flere vil "finne" sin identitet, gjennom bumerket. Ekstra morsomt er det dersom det er en historie bak valget, den vil vi gjerne høre.

Jeg har minnet om denne kulturen flere ganger, og tar meg den frihet og frekkhet, og blir litt personlig:

Jeg vil gjerne ha bumerket til Gerten, stjakobs, BaseBallStick, bøvelen, dagfinn, sinus, ufaufa. Alle dere bidrar med innlegg, bumerket gjør det lett å kjenne igjen opphavet!    :)

BorisA

Oservante lesere har kanskje lagt merke til at jeg har tatt meg den frihet å skifte bumerke. Bruce Willis som jeg hadde før, var jeg ikke helt bekvem med. Det var ikke "helt meg".

Espen Askeladd derimot, ønsker jeg å tro er mer "meg".

Enig med ebye, finn deres eget bumerke !
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Morsom historie, Reppen.

Mer av den slags folkens! Og, det er stadig noen her på forumet som er identitetsløse.    8)    8)    8)

Bebben

Fin fortelling Reppen.

Poppen = poopdekket?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på desember 20, 2011, 23:47:10 PM
Dagens mysterium:

Hvordan kan en debattant som

a) er blottet for humoristisk sans
b) ordlegger seg klosset
c) mangler slagferdighet
d) svarer på enhver avkledning av eget argument med 1) å snakke om noe annet eller 2) late som han ikke hørte det,

finne på å velge DETTE "bumerket"?

Verden snus på hodet hele tiden, her er er så underligt, som Obstfelder skrev.

Jeg gikk gjennom tråden, og kom over det ovenstående. Vel, må tilsto at jeg trakk litt på smilebåndet ;)  ;D  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.