Bildetråden om alt - men selvfotografert

Startet av Jostemikk, september 06, 2012, 20:21:08 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på desember 24, 2012, 18:19:52 PM
I disse juletider: Man leter her, man leter der, få vet hvordan forklaringen er! Kan noen fortelle meg hordan teknikken er for bilde meddeling på foraet her? Den røde pimpernell!

God Jul til deg, Reparatøren. Ribben er fortært, og en redusert mengde pakker er åpnet (bærekraftig???).

For å legge ved bilder, start et nytt innlegg eller svar på et annet. Under feltet der du skriver tekst står det "vedlegg og andre alternativer". Trykk på den, og det dukker opp et felt med "Legg Ved:" over litt nede på siden. Der kan du bruke "Browse..." knappen til å finne et bilde du har på maskinen. Til høyre for det kan du for eksempel velge "Inline full-size image". Husk å velge bilder i *.jpg format og reduser bildestørrelsen til ca 800 piksler i bredden eller mindre (bruk et bildebehandlingsprogram).

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

#31
[attachimg=1]
Sitat fra: Amatør1 på desember 24, 2012, 20:22:16 PM


Her er et bilde fra Ios i Kykladene, med Sikinos i bakgrunnen.

ConTrari

#32
Ett til med litt mer spiselig format, også fra Ios:

[attachimg=1]

Fortsatt god jul, alle sammen!

Ewer Gladblakk.

Fine og eksotiske bilder midt i vinternatta detta, ConTrari...tusen takk for titten!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ConTrari

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 24, 2012, 23:12:01 PM
Fine og eksotiske bilder midt i vinternatta detta, ConTrari...tusen takk for titten!

Takk for det, Ewer, her kommer et til (får visst bare lagt inn ett bilde av gangen):
Dette er solnedgang over Holmenkollen, tatt fra mitt kjøkken.

[attachimg=1]

stjakobs

Fra slutten på ei sommerferie. På grensa mellom Gildeskål og Meløy står dette minnesmerket over ubåten Uredd, som gikk på ei mine i 1943. [attachimg=1]
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Solnedgang så vakker at den fikk turistbusser med japanere til å stoppe. Flere titalls utenlandske fotografer, og en norsk. Bildet er tatt for to dager siden klokka 22.45.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Apropos vakker utsikt, her et sommerferieminne, slike steder finnes faktisk... om enn litt lengre sør og øst en Østlandet  8)

[attach=1]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juli 26, 2013, 22:05:52 PM
Apropos vakker utsikt, her et sommerferieminne, slike steder finnes faktisk... om enn litt lengre sør og øst en Østlandet  8)

[attach=1]

Fy flate! Der kunne jeg oppholdt meg et par år! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 26, 2013, 22:14:55 PM
Fy flate! Der kunne jeg oppholdt meg et par år! ;D

Det er bare å ta seg en tur til Chumphon  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

LD og jeg tok en tur for å lete etter restene av pur ondskap i dag. Så bestemte plutselig naturen seg for å vise oss det stikk motsatte. Hvor spennende den kan være, og hvor vakker den kan være når den er i godlune.

Det den viste oss er nesten så utrolig at jeg føler meg ubekvem ved å skrive om det, for det virker omtrent usannsynlig. Vi så tre ungtiurer og ei røy, alle fra samme kull. Vi så en mår, og til tross for tusener av timer ute i skog og fjell har jeg bare sett mår to ganger tidligere. En ulv fortet seg ned i tett skog da den fikk øye på oss, og dette er den største ulven jeg har sett. Er bare fjerde gangen jeg ser ulv, så opplevelsen er fortsatt spesiell. Fikk dessverre ikke tatt bilder av verken mår eller ulv. De var altfor kjappe med å forsvinne. Storfuglene ble det noen dårlige bilder av. Men denne tråden er jo om selvtatte bilder, og det skal bli. Av det fjerde slaget vi så.

Ikke så lett å få øye på når den gjemmer seg i tett kratt.

[attachimg=1]

Deretter valgte den å løpe litt unna, men det tok ikke lang tid før nysgjerrigheten tok overhånd. Den lurte fælt på hva fotografen var for slags skapning.

[attachimg=2]

Så nysgjerrig at den ikke klarte la være å komme enda litt nærmere.

[attachimg=3]

Kanskje tryggest å begynne med å kun stikke fram nesa?

[attachimg=4]

Så fant den plutselig ut at en mann med kamera ikke var skummelt i det hele tatt.

[attachimg=5]

Hei tjukken! Skal du ta et bilde av meg fra siden også, eller?

[attachimg=6]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for at du delte de flotte revebildene med oss :) Snakket du til reven, siden den ble så nysgjerrig?

Det er få ting som kan sette en i bedre humør enn litt skikkelig natur!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Vi snakket til den etter at det siste bildet var tatt. Den løp rundt oss et par runder på et par-tre meters hold, og så forsvant den inn i tett skog og ble borte. Har opplevd revevalper og ungrev slik tidligere, og en gang var jeg så heldig at jeg fikk fore en fra hånda. Kneip med salami falt i smak.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 08, 2013, 23:17:16 PM
Vi snakket til den etter at det siste bildet var tatt.

What did the fox say?  ;D   ;D   ;D

Helt fantastiske bilder....! For en dag du har hatt!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Supre bilder, Jostemikk.
Og jeg som trodde rødreven var utryddet, den og isbjørnen  ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.