Drivhusteorien for fall - snart synker både temperatur og CO2-nivå?

Startet av Telehiv, april 18, 2013, 14:42:26 PM

« forrige - neste »

Brattbakkallen

Obelix:
SitatBasert på det du skrev i ditt siste innlegg (nr. 58); Er det så å forstå at du er enig med meg at LWIR på dagtid, fra alle kilder (også de 16 ppm med CO2 som er menneskeskapt) ikke kan varme opp noe som helst?

Jeg er enig med deg og du er enig med meg.  ;D

Da venter vi på at det dukker opp noe annet som det trengs en oppklaring om.

8)
BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Telehiv

Jeg ser at tema for trådstarten blir mer og mer relevant etter hvert som IPCC ikke lenger klarer å skjule at global temperatur har flatet ut/sunket de siste 17 år, selv med juksterte/homogeniserte data og utflukter rundt varme skjult i dyphavene, osv.

Hvorfor mer relevant? Jo, fordi CO2-nivået i atmosfæren iht. naturlovene vil SYNKE i takt med at global temperatur synker (fordi et kaldere hav vil ta opp mer CO2) - siden mengden menneskelige CO2-utslipp er helt ubetydelig i forhold til naturens egne utslippsforhold. 

Med andre ord: Hvis vi nå får en utvikling videre der temperaturen synker og CO2-nivået i atmosfæren samtidig flater ut/synker langt mer enn de antropogene utslippene tilfører, blir det et ytterligere bevis på at naturens egne CO2-justeringer er fullstendig overordnet det lille antropogene bidrag vi snakker om.

Og selvsagt vil dette samtidig være en helt kritisk falsifiseringsfaktor for IPCCs AGW/CO2-hypotese, for i henhold til den er dette en umulighet; for den hevder at når CO2-nivået i atmosfæren øker kan det ikke samtidig foregå en temperaturutflating/nedkjøling i den samme atmosfæren. Men det er altså nettopp det vi har sett de siste årene: CO2-nivået har gått opp mens temperaturen har unnlatt å stige iht. IPCCs sensitivitetspåstander og modellprojeksjoner.
.   

Jeg antar det er det samme Per Engene ønsker å indikere med sitt innlegg på Dagsavisen Nye Meninger nå (som svar på den hjernedøde lederen i avisen med støtte til den amerikanske klimaaktivisten Bill McKibben, som skammelig nok fikk den såkalte Sofieprisen for systematisk og tøvete villedning av offentligheten om alvorlige vitenskapelige spørsmål):

".....Dei konstruerte CO2-kurvene til Keeling frå Hawaii kan ingen stole på. Det er naturlover som Henrys lov som styrer med CO2-mengda i lufta. For alt me veit kan CO2-innhaldet i lufta i dag vera mindre enn 350 ppm, pga. lågare temperatur....."

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread287394/#post_287394 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten