Jukstering av temperaturen i USA

Startet av Jostemikk, oktober 11, 2012, 14:52:31 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dette innlegget er ment å sette fokus på ting som bør være interessante for de fleste, men kanskje spesielt for Knuta og Okular. Årsaken til at jeg mener dette kommer.

Harry Dale Huffman har et meget interessant innlegg basert på granskingen Steven Goddard har gjort av temperaturjuksteringen i USA, US Temperatures Have Been Falsely Adjusted According to the Level of Carbon Dioxide in the Atmosphere. Han skriver:

Steven Goddard in recent months has been presenting evidence on his real-science site of fraudulent manipulation, by NASA and other renowned federal scientific institutions, of the temperature data used by climate scientists to promulgate global warming hysteria. Goddard has presented the following graph, showing that adjustments made to the US temperature records have systematically lowered past temperatures and raised more recent ones, to give a false indication of warming over the past century and more:



The indicated adjustments looked familiar to me, as being like the actual change in atmospheric carbon dioxide, as measured at Mauna Loa since 1957:



Knuta, dette har vi vært inne på i tråden om James Hansens temperaturjuksteringer.

Oklar, det er disse justeringene jeg forsøker peke på også når det gjelder de globale temperaturseriene, som årsaken til at de lokale og regionale temperaturstatistikkene ikke viser noen reell nedkjøling etter vulkanutbruddet på Mt. Pinatubo. Det kan virke som om de har lagt inn et antatt/ønsket parameter før de kjører ut sine globalserier. Jeg kan ikke bevise dette, men det er som nevnt svært vanskelig å finne reell temperaturnedgang når man stykker opp globale serier i lokale.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren